Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis Noordoosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

rondreis Noordoosten

Bericht door Kenneth »

Hallo allemaal!

Na een geslaagde rondreis aan de West-kust van Amerika vorig jaar (voor een verslagje zie http://kinnielke.blogspot.com), willen we dit jaar de Oost-kust eens verkennen. Omdat we vorig jaar zoveel tips gekregen hebben via dit forum, willen we nog eens beroep doen op jullie ervaring…

Onze reis zou uit twee delen bestaan: eerst een tweetal weken het noordoosten verkennen. We willen immers sowieso Boston, New York en Washington zien. Daarna een weekje Florida (Cape Canaveral, Everglades, Miami, …).
Nu stellen wij ons een aantal vragen:
- We hebben nog niet echt een idee hoe die eerste twee weken invullen: gewoon van Boston naar Washington rijden en stoppen in de mooiste steden? Een lus maken tot aan de Niagarafalls en een stukje Canada meepikken? Landen in Montreal en van daaruit naar Boston en New York?
- Ten tweede (hangt misschien een beetje samen met het eerste punt): valt er iets te beleven in de streek tussen Washington en Orlando? Met andere woorden zouden we dit met de auto overbruggen of eerder met het vliegtuig?
- En als we die afstand met het vliegtuig zouden doen, hoe zit het dan met de prijzen van een binnenlandse vlucht, of is een stopover mogelijk?

Hopelijk kunnen jullie ons alweer een beetje verder helpen!

Bedankt!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: rondreis Noordoosten

Bericht door hekkie »

Kenneth schreef:Onze reis zou uit twee delen bestaan: eerst een tweetal weken het noordoosten verkennen. We willen immers sowieso Boston, New York en Washington zien. Daarna een weekje Florida (Cape Canaveral, Everglades, Miami, …).
Nu stellen wij ons een aantal vragen:
- We hebben nog niet echt een idee hoe die eerste twee weken invullen: gewoon van Boston naar Washington rijden en stoppen in de mooiste steden? Een lus maken tot aan de Niagarafalls en een stukje Canada meepikken? Landen in Montreal en van daaruit naar Boston en New York?
- Ten tweede (hangt misschien een beetje samen met het eerste punt): valt er iets te beleven in de streek tussen Washington en Orlando? Met andere woorden zouden we dit met de auto overbruggen of eerder met het vliegtuig?
- En als we die afstand met het vliegtuig zouden doen, hoe zit het dan met de prijzen van een binnenlandse vlucht, of is een stopover mogelijk?
Hoi Kenneth,

Mijn advies:
Boek een vlucht naar Miami of Orlando met een stopover in bijv. Washington. Je bent dan geen extra kosten kwijt voor een binnenlandse vlucht. Heel geschikt hiervoor is United Airlines, die als thuishaven o.a. Washington heeft.

Omdat je voor het 1e gedeelte 2 weken hebt, is er voldoende gelegenheid om een mooi rondje te maken.
Bijv. Washington- Gettysburg - Niagara Falls - Finger Lakes - Boston - New York - Philadelphia - Atlantic City - Washington.

Een klein rondje Florida via de door jou genoemde plaatsen wil ook nog wel in een week, mits je niet gaat voor al die pretparken, want daar ben je per park ook een dag voor kwijt.

Veel plezier met de planning.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch is het jammer om van Washington naar Orlando te vliegen, want op die weg is er toch heel wat te zien:
Als je de meer westelijke weg neemt:
-- Charlottesville in Virginia met de huizen van Thomas Jefferson en James Madison
-- The Blue Ridge Parkway
-- Great Smokey Mountains National Park
-- Atlanta

Als je de kust route neemt:
-- De Outerbanks van North Carolina (moet je wel wat voor omrijden)
-- Myrtle Beach, een enorme badplaats in South Carolina
-- Charleston, een prachtige zuidelijke stad
-- Savannah, ook een mooi stadje
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kenneth,

Ik ben het wel met Petra eens dat het eigenlijk zonde is om de afstand van Washington, DC naar Orlando per vliegtuig te overbruggen. Er valt genoeg te zien op weg naar Orlando.

Kijk anders eens bij mijn reisverslag 2003. Toen heb ik in 3 weken tijd een hele rondreis langs het oosten gemaakt. Begonnen in Washington, DC via Shenandoah NP afgezakt naar Orlando om vervolgens via Atlanta, Great Smokey Mountains NP en Niagara Falls naar Boston, New York en tot slot naar Washington, DC te rijden.

Een geweldige trip die heel goed te doen was in 3 weken tijd. In totaal heb ik toen 16 staten bezocht en ruim 4300 mijl afgelegd. Bij mijn reisverslag heb ik per dag een routekaartje toegevoegd.

Succes ermee en misschien doe je nog ideeën op.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Moest je langst de kust van North Carolina komen ,is dit zeker de moeite om de USS Carolina in Wilmington ,battleship van WOII te bezichtigen
Zeer indrukwekkend.
http://www.battleshipnc.com/index.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer