Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk dat ik route kaartje 2 verkies.
GC south, page, Zion, Bryce, en via Burr trail (en dus klein stukje capitol reef) naar mexican hat & Monument Valley, dan omhoog naar Moab. Volgens mij is de op deze prachtige route wel een kleine oversteek met een overzetboot op de Burr Trail, verbeter me als ik mis ben. Maar vele leden hebben deze overstek van Lake Powell al gedaan.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Volgens mij is kaartje 2 niet via de Burr Trail en de Bullfrog / Halls Crossing ferry (276), maar via Capitol Reef (12), Hanksville (24) en de schitterende UT-95.
"The ferry is occasionally out of service for repairs": http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/l ... arinas.htm
Johan
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

De ferry is inmiddels weer 'back in service'.
http://www.nps.gov/glca/parknews/bullfr ... ervice.htm
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het tweede kaartje is inderdaad niet via de ferry maar via Hanksville.
Wij hebben tijdens onze eerste Amerika-reis het stuk Bryce - Monument Valley (6-7-8 op het kaartje) in 1 dag gereden (en ook nog Natural Bridges bezocht), dat zou ik niet weer doen. :wink:

Marianne
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Hmmm... dit wordt ingewikkeld! :)
Iemand die eruit is wat de beste volgorde is in m'n route??:-) Hoe we precies moeten rijden is nog niet zooooooo van belang ;) We gaan sowieso eerst vlucht moeten boeken (iedereen erover eens dat in dit opzet heen naar Vegas en terug van SLC de beste optie is?) en hotel/motel/cabinovernachtingen. De wegbeschrijving komt later wel :).
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Toch blijft route2 mijn favoriet, ook zonder Burr Trail en ferry.
Je kan capitol reef bezoeken, en tegen 17h in Monument Valley zijn voor het beste licht!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Dan klopt de volgorde die ik in elkaar prutste niet meer zeker?? Niet dat dat erg is hoor :) Hoe zit het dan wel?

Ik begin nu stilletjesaan te kijken voor vluchten maar vermoed dat het nu nog veel te vroeg is (vertrek 3 juli - 940 euro). Ik hou het in de gaten alvast!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ok, het eerste opzet was :

1. Brussel - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas – Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley
6. Monument Valley - Page
7. Page
8. Page - Zion
9. Zion - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon – Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab – Vernal
14. Vernal – Jackson
15. Jackson - Grand Teton
16. Grand Teton - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone – Salt Lake City
21. Salt Lake City - Brussel

Een aantal mensen hier verkiest kaartje 2 dat Marian voorstelde. Daarin verandert de volgorde in dit (denk ik, verbeter me als ik fout ben ;)). Het cursief gedeelte is eig. wat verandert is.
De reden hier is mooiere route???

1. Brussel - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas – Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page
7. Page - Zion
8. Zion - Bryce
9. Bryce - Monument Valley
10. Monument Valley - Moab

11. Moab
12. Moab
13. Moab – Vernal
14. Vernal – Jackson
15. Jackson - Grand Teton
16. Grand Teton - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone – Salt Lake City
21. Salt Lake City - Brussel

What do you all think? :)

Ik vloek me trouwens dood over de vliegtuigprijzen (1000 euro pfffff). Maar goed, we hebben nog tijd :) *hoopvol*
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het blijft lastig hè?
In de tweede route ga je nu wel erg snel langs Capitol Reef, dat is jammer. Ik denk dat het zo wat te krap wordt, of je zou Monument Valley moeten laten vallen.
Bij beide routes ligt Zion toch ook wel wat ongelukkig, eigenlijk jammer om daar maar 1 nacht te hebben. Is het iets om dat te laten vallen? Ik heb even niet meer in mijn hoofd zitten wat echte musts zijn.
Kijk ook even wat je bij Page wilt doen. Er is genoeg te doen voor 2 nachten, maar het kan er behoorlijk warm zijn, wij hebben gemerkt dat we daardoor toch dingen geschrapt hebben (zoals Horseshoe Bend). Als het alleen om Antelope Canyon gaat heb je aan één overnachting voldoende.

In beide routes zou ik een overnachting na Bryce plannen, zowel het stuk Bryce-Moab als Bryce - MV kan wel in één dag, maar het is wel de meoite waard om er meer tijd voor uit te trekken.Ik denk dat route 2 landschappelijk mooier is; je hebt ook niet het redelijke saaie stuk naar MV en van MV naar Page (deels dubbel).

Marianne
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hoi,

Ik denk dat we liever Capitol Reef laten vallen dan Zion.
Monument Valley heeft m'n reispartner als must gemaakt dus moet er zeker inblijven ;)
We kozen voor 2 nachten Page om eventueel kans te proberen maken op The Wave, voor wat rust en toch ook wel om Lake Powell en zeker Horseshoebend te bezoeken. Op m'n reis in 2006 ben ik in het busje blijven zitten met een aantal toen de meeste van de groep naar dat gingen kijken (We hadden dag ervoor lange hike in GC gedaan en ik was KAPOT). Toen ik hun foto's zag kon ik mezelf wel iets aandoen! Vandaar dus dat ik met mezelf iets goed te maken heb hehe ;).
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Misschien dagje Yellowstone opofferen? Nu hebben we er 4 nachten ... Misschien dat veranderen naar 3? We willen wel erg graag dit park goed zien en ervaren maar grote hikers zijn we niet, dus misschien opent dat weer een mogelijkheid?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Je zou ook even een pittige reisdag kunnen pakken en meteen doorrijden vanuit Moab naar Jackson!
Hebben wij vorig jaar ook gedaan en viel ons alleszins mee.

Dan hou je nog een dag over om bijv ergens anders te plakken.

Tickets in juli zijn gewoon duur, hou er maar rekening mee dat het vrij hoog zal blijven. Het is gewoon een dure maand.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmmm ik vind 8u15 non-stop toch riskant eig.
Ben er niet onmiddellijk voor te vinden..

Wat denkt iedereen van mijn vorige voorstel (in laatste 2 posts)?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

3 nachten Yellowstone is 2 dagen dus 1 dag voor het noordelijk deel van de 8 en 1 dag voor het zuidelijk deel, als je geen grote hikes wil doen is het wel mogelijk, meer dagen zou mijn voorkeur hebben maar met moet ergens een keus maken :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het met Rob eens, meer dagen Yellowstone is wel mooi, zelfs als je niet wandelt is het heerlijk om voldoende tijd te hebben om eens wild te spotten, op bizons te moeten wachten, en om eens een andere geiser dan Old Faithful te zien uitbarsten.
Met het heen en weer rijden ben je al aardig wat tijd kwijt.

Moab-Jackson is wel veel in 1 dag, maar je zou ook zo ver mogelijk kunnen rijden, en dan de dag erop niet in Jackson maar in Grand Teton overnachten. Je mist Jackson dan, maar je komt er wel doorheen dus je kunt er even een kijkje nemen (lunchen en booschappen inslaan bij de Albertsons bijvoorbeeld :wink: ).

Marianne
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Intussentijd heb ik me beziggehouden met een blog te maken.... Het is eig. gewoon een beetje een overzicht van m'n voorbije reizen (sinds 2006, die ervoor waren zo interessant niet ;))..... Bedoeling is uiteraard eenmaal alles beslist is van de nieuwe reis (waar jullie me goed mee aan het helpen zijn en waar ik dan ook met dankwoorden ga gooien ;) ) er ook vanalles op te zetten!

Voor de nieuwsgierigen : http://valerieontheroad.wordpress.com/ (het is een probeersel hé!! - Verre van af!)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Valerie, Ben het met Rob en Marianne eens zou proberen zover mogelijk door te rijden naar jackson. Als je vroeg start kun je nog een heel end komen. Vorig jaar hebben wij dat ook gedaan. Van Moab richting Cody. Op een dag meer dan 600 mile en we hadden wel meer kunnen doen maar wij vonden het wel goed zo. Dus als alles mee zit kun je ver komen. Succes :thumbup: met de planning en ben benieuwd naar jullie reis en verslag. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hehe, ik ben nog niet overtuigd want denk wel dat ik graag in Jackson wil overnachten, maar je moet iets natuurlijk!
Ik heb intussen ook gedacht om een dagje Yellowstone weg te nemen en van Billings terug te vliegen ipv SLC... Zo moeten we pas laat in de dag vertrekken richting Billings en hebben we eig. toch nog een groot stuk van die dag in Yellowstone. Ik zou dit een mooie compensatie vinden. Alleen zag ik bij USAReisen dat van Billings je 300 dollar one-way kosten moet betalen voor de auto, als je de auto aflevert in SLC moet je 150 dollar betalen... Het is een beetje afwegen ... Je hebt minder tijd en benzine nodig ... Vluchtprijzen lijken voorlopig hetzelfde (en nog altijd verdomd duur).

Ik hou jullie op de hoogte! :)

http://valerieontheroad.wordpress.com
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Marloes
Amerikafan

Bericht door Marloes »

Hoi Valerie,

Ik had nog niet gereageerd omdat er zoveel geschreven staat en ik niet goed weet op wat voor reactie je zit te wachten. (heb je pb gelezen)
Ik vond het mooi om door Capitol Reef heen te rijden. Ook de route van Bryce naar Capitol Reef was erg mooi. Bij route 1 weet ik niet of je daar langs gaat.
Bij route 1 heb je denk ik wel meer tijd voor Zion. Ook erg mooi.

Ik denk dat je route sowieso goed te doen is. Wij vonden het erg fijn om af toe 2 of 3 nachten op 1 plek te blijven. Omdat je dan niet hoeft te reizen heb je iets meer rust. Toen wij onze beide reizen deden was ik 24 en 26 jaar oud. Ik kreeg van alles zien zoveel energie, dat ik telkens meer wilde. Hadden we een rustdag gepland, dan keek ik alvast wat we konden doen, als we niet wilden uitrusten. En uiteindelijk hebben we dus bijna geen gebruik gemaakt van de rustige dagen en werden ook die vol. Geen spijt van.

Ik vond de route van Yellowstone naar Vernal mooi, maar met een camper erg lang op één dag. Daarom zijn wij voor Vernal gestopt in Manilla.
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Hoi,

Zag je pb. Ik reageer eig. vooral op route 2 omdat wij deze voor een groot gedeelte in min of meer dezelfde volgorde gevolgd hebben, bij route 1 kan ik me de reisdagen en de volgorde minder goed voorstellen.

Enkele overwegingen bij het lezen van je routevoornemen:
- Als je de kans hebt om Capitol Reef erin te zetten, dan is dat - volgens ons - zeker de moeite waard. Capitol Reef vonden wij eigenlijk geologisch gezien een onverwacht prachtig park, waarvan we bedachten dat het jammer zou zijn als je alleen maar door het park rijdt over de doorgaande weg. Wij zijn blij dat we de tijd voor het park genomen hebben. Ook de scenic byway van Bryce naar Capitol Reef vonden we heel erg mooi, evenals het uitstapje naar Kodachrome Basin State Park; en de camping in het park vonden wij dé fijnste camping van onze vakantie (weet eig. niet of julie gaan kamperen, sorry, niet alles hiervoor gelezen...)
- ik vraag me af of een nachtje Zion recht doet aan hetgeen Zion te bieden heeft. Is vooral een wandelpark, wij hadden er - ondanks 2 kleine kinderen - best nog wat langer willen blijven dan 2 nachtjes en zo nog wat meer te kunnen wandelen.
- Als je Bryce alleen aan de 'bovenkant' wilt zien, dan is 1 overnachting voldoende.Wil je nog een leuke hike maken dan lijken ons 2 overnachtingen toch wel nodig.
- Bij Page kwamen wij vooral voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Als we geen kinderen hadden gehad, hadden we daar aan 1 overnachting voldoende gehad. Dus wat ons betreft is er bij je verblijf in Page wat 'te winnen' om bij andere parken weer in te zetten ;-)
- Van Las Vegas naar Grand Canyon south rim is een lange reisdag, maar - ook met kinderen - best goed te doen. Wij hebben s avonds nog de zonsondergang meegepikt.
- Van GC naar Page vonden wij ook een leuke reisroute (langs de rim en veel uitkijkpunten 'bekeken'), eigenlijk vonden we de GC langs de rim mooier dan het stuk in GGC Village. Maar dat verschilt vast per persoon.
- Monument Valley hebben we in onze reisvoorbereiding overwogen om mee te nemen, maar het kostte ons teveel kilometers/tijd en dus hebben we bewust gekozen deze achterwege te laten, om zo in Grand Teton en Yellowstone meer tijd te hebben. En daar hebben we geen spijt van gehad.
- Moab vonden wij als plaats tegenvallen (eig. raar gezien alle enthousiaste verhalen, maar goed); zijn er ook eerder weggegaan en hebben daarmee Canyonlands bewust overgeslagen. Ook weer geen spijt van gehad, want zo hadden we onverwacht meer tijd voor Grand Teton en Jackson waar we achteraf heel blij mee waren.
- Jackson vonden we een heel leuk 'western-achtig' stadje (overigens de enige van deze soort die we op de reis hebben aangedaan, er zijn ongetwijfeld stadjes die veel authentieker zijn denk ik; maar wij waren er behoorlijk weg van). Doordat we in Moab eerder weggingen hadden we nu de tijd om Jackson wat langer te bekijken.
- Grand Teton vonden we een waanzinnig mooi park. Wij zijn blij dat we door de overnachting in Jackson al vroeg in het park waren en zo op Signal Mountain cg terecht konden en eigenlijk 2 volle dagen van het park hebben kunnen genieten. Als het je lukt zou ik dus iets meer tijd voor Grand Teton nemen en voorkomen dat je weer terug gaat naar Jackson. Het zijn namelijk behoorlijke afstanden die je ongemerkt aflegt...
- Absoluut goed gebruik maken van de mogelijkheid om bij de Albertsons in Jackson je prioviand goed in te slaan; de winkels in de parken Yellowstone en Grand Teton vonden we wat karig en vooral waanzinnig duur...
- Overweeg of je binnen Yellowstone op 2 verschillende plekken overnacht; kan een hoop heen en weer gerij schelen, merkten wij.
- Ik vraag me af waarom je vertrekt vanuit West Yellowstone. Wij stonden op Madison cg in het park en zijn 'snachts- vanwege medische redenen - in 2 uur gereden naar Rexburg. De volgende dag was het nog max. 2- 2,5 uur rijden naar Salt Lake. Zou dus ongeveer 5 uur rijden in totaal zijn vanuit Madison naar Salt Lake City en dus gewoon op 1 dag te doen zijn. Heb je ook nog tijd over voor The Gateway Shopping mall in Salt Lake en voor de Mormonen Tempels...
- Route via Vernal hebben we ook overwogen, maar in een reisverslag van één van de forumleden (ik dacht Rob en Annie, maar weet t niet zeker) stond dat het niet super de moeite waard was. Dus heb ik een alternatieve route bedacht via Midway (daar is Wasatch Moutain State Park waar je voor weinig geld kunt camperen met een camper). Prachtig gelegen, niet heel ver rijden vanaf Moab en toch weer lekker groen na alle rode gesteente.

Ik geloof dat ik al met al een dag zou willen halen uit Moab (was je al een keer geweest, las ik) en die naar Grand Teton zou verplaatsen, en dat ik Monument Valley zou laten vallen om die bijv. in Zion te gebruiken.
Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen ;-)

Succes en vooral veel plezier met het plannen van je reis!
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer