Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de definitieve reisplanning

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

de definitieve reisplanning

Bericht door zrx1100 »

dit is zo een beetje de voorlopige reisplanning:

zaterdag 6 mei: aankomst NY + vertrek richting Toronto
zondag: Niagara Falls
maandag: Toronto
dinsdag: Toronto
woensdag: Toronto
donderdag: ?
vrijdag: ?
zaterdag: ?
zondag: ?
maandag: auto binnenleveren, NY
dinsdag: NY
woensdag: NY
donderdag:NY
vrijdag: NY + vertrek

Nu zit ik enkel nog een beetje te puzzelen voor de dagen tussen Toronto en New York met volgende opties:
- donderdagmorgen vroeg vertrekken om hopelijk 's avonds in Boston aan te komen zodat we daar nog tot zondagmiddag op z'n minst kunnen blijven
- donderdag op het gemak vertrekken naar NY, met nog een tussenstop en overnachting in Kingston of elders om zo ten laatste zondagmiddag in NY te zijn zodat we daar een dag extra hebben
- nog iets anders
Als we Boston nu niet kunnen doen is dat niet erg, da's weeral een excuus om volgend jaar terug te gaan en Massuchussets/New Hampshire/Maine in z'n geheel te bezoeken :)
Kan iemand hier wat advies geven die een soortgelijke route gedaan heeft/wil doen?
Wim
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ik zou optie 2 kiezen; Toronto :arrow: Boston is al bijna 900 km. Als je stevig doorrijdt, kan dit natuurlijk wel op 1 dag, maar in 2 dagen is beter. En als je van Toronto naar NY gaat, op je gemakje, dan is er onderweg nog zoveel te zien! De omgeving van Ithaca is erg mooi, en je zou ook een stuk de Adirondacks in kunnen gaan. Whiteface Mountain bijv. is fantastisch. Of je pakt er een stuk Pennsylvania bij; Amish County bijvoorbeeld.

Ik ben hier in september geweest, maar een heel andere route (grofweg Washington - Philadelphia - Boston - langs de kust naar Maine - door New Hampshire en Vermont naar de Niagara Falls en terug naar Washington). Kijk anders eens op mijn weblog voor things to do in NY-State
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik weet niet wat jullie interesses zijn, maar misschien is het Finger Lake gebied een leuke tussenstop? Je doet al 2 steden aan het begin en het einde, dus misschien is een paar daagjes natuur ook wel leuk.

Het gebied rondom de Finger Lakes vind ik persoonlijk erg mooi, je vind er heel veel state parks, met ontelbaar veel watervallen. Je kunt er heel veel mooie wandelingen maken. Vooral het Watkins Glen State Park kan ik zeer aanbevelen, maar ook de andere parken zijn vast een bezoekje waard.

Als je dit teveel vind voor een stop van 4 dagen, zou je ook kunnen overwegen om voor je bezoek aan New York City nog een dagje op Long Island te verblijven? Ik ben er nog niet geweest, maar het lijkt me wel een leuke plek om ook eens te bezoeken.

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het 1000 Island gebied op de Amerikaans/Canadese grens is ook heel mooi (zie reisverslag 2004) in dat verslag vind je ook meer over het Finger Lake gebied waar Jacqueline het over heeft.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer