23 juli : 1e x naar de states, graag tips voor route + hotel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
elpa

23 juli : 1e x naar de states, graag tips voor route + hotel

Bericht door elpa »

Hallo allemaal,

Wij vertrekken 23 juli naar de states, we landen op LA. In Nederland hebben we al de autohuur geregeld, dus we kunnen de auto zo ophalen. We hebben een route in elkaar geflanst die ons brengt langs de plaatsen/parken die we graag willen zien. Het lijkt ons wel een goede route, maar we zijn dus complete leken op dit gebied. Alle reacties/commentaar/suggesties etc. zijn daarom heel erg welkom. Het enige dat we nog willen resereveren vanuit Nederland is een hotel in LA waar we de eerste 3 nachten zullen verblijven. We zoeken een middenklase hotel. Wel een hotel dat niet al te ver van LAX ligt, we komen er pas om 18.00 uur aan. We willen in ieder geval naar Rodeo Drive, door Beverly Hills touren, Universal Studios, Hollywood, Venice Beach. Heeft iemand ook een tip voor een hotel? Oke, dit is de route:

- 23 juli :D
Amsterdam - Los Angeles - verblijf : 3 nachten

- 26 juli
Los Angeles - San Diego (ca. 250 km) - verblijf : 1 nacht

- 27 juli
San Diego - Palm Springs (ca. 300 km) - verblijf : 1 nacht

- 28 juli
Palm Springs - Needles/Laughlin (ca. 420 km) - verblijf : 1 nacht

- 29 juli
Needles/Laughlin - Williams (ca. 240 km) - verblijf : 1 nacht

- 30 juli
Williams - Grand Canyon - Lake Powell/Page (ca. 300 km) - verblijf : 1 nacht

- 31 juli
Lake Powell/Page - Bryce (ca. 270 km) - verblijf : 1 nacht

- 1 augustus
Bryce - Zion - Las Vegas (ca. 380 km) - verblijf : 2 nachten

- 3 augustus
Las Vegas - Death Valley - Yosemite National Park (ca. 750 km) - verblijf : 2 nachten

- 5 augustus
Yosemite National Park - Monterey/Carmel (ca. 400 km) - verblijf : 1 nacht

- 6 augustus Monterey/Carmel - San Francisco (ca. 200 km) - verblijf : 3 nachten

-9 augustus terug, 10 augustus Schiphol :cry:
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

elpa schreef:Heeft iemand ook een tip voor een hotel?
Ik geloof dat dit al de derde keer is dat je deze vraag stelt op dit forum, bekijk de antwoorden van diverse forumleden eens op je vorige threads.

Het lijkt me dat er al aardig wat goeie tips zijn.


/PeeJay
Redneck
Amerikakenner
Berichten: 721
Lid geworden op: 17 okt 2003, 05:00
Locatie: GA, USA

Bericht door Redneck »

Misschien dat elpa een beetje zenuwachtig is? Dat zou ik ook zijn als ik een route "in elkaar geflanst" zou hebben. :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Niet zo onaardig jongens :oops: :D ,

Elpa wij gaan ook voor de eerste keer dus ik heb geen ervaring , maar als ik je route zo bekijk vallen me twee dingen op:
Waarom doe je er 3 dagen over om naar Grand Canyon te gaan ( Williams) en gebruik je nog geen hele dag om de Grand Canyon te bekijken?
Kun je niet beter in 2 dagen van San Diego naar Williams gaan, dan heb je een extra dag om de Grand Canyon te bekijken.

Las Vegas - Death Valley- Yosemite op één dag lijkt me erg lang, vooral omdat je waarschijnlijk onderweg nog iets wil zien van Death Valley. In Death Valley schijn je niet echt door te kunnen rijden dus dat kost veel extra tijd. Ik weet niet wat je met Yosemite park bedoeld maar als je die dag ook nog door de Tioga pas wil, neemt dat ook nog veel tijd.

Groetjes Marjon
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: 23 juli : 1e x naar de states, graag tips voor route + h

Bericht door Jasmino »

elpa schreef: - 23 juli :D
Amsterdam - Los Angeles - verblijf : 3 nachten

- 26 juli
Los Angeles - San Diego (ca. 250 km) - verblijf : 1 nacht
Hoi Elpa,

Je reis ziet er wel leuk uit, maar ik zou de tips van Vana zeker ter harte nemen.

Verder heb ik nog 1 overweging voor je:
Je plant 3 nachten in Los Angeles, en ik vraag me af wat je daar allemaal wil doen. Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld naar Universal Studios wilt, en misschien nog wat dingen in de stad bekijken. Dan heb je aan 2 overnachtingen meer dan voldoende. De Walk of Fame, Rodeo Drive, Beverly Hills en omgeving en ook de beroemde letters kun je makkelijk in 1 dag doen, en verder vond ik de stand niet echt bijzonder. Ik vond de stad erg smoggy, en rommelig en druk, niet echt mooi en sfeervol. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening!

Als je het mij vraagt kun je beter een extra nacht toevoegen aan San Diego, want dat ik wel een hele leuke en gezellige stad, waar je van alles kunt zien en doen. Je kunt er lekker shoppen, of naar Sea World, en daarnaast ligt er een schitterende outlet in de sfeer van een indianendorp vlakbij Las Vegas, dat echt de moeite waard is.

Een ander alternatief is om een overnachting te plannen in Anaheim, voor een bezoekje aan Disney's California Adventure. Dat is echt een schitterend park, en dit park is wezenlijk anders dan de andere Disney parken in Parijs en Florida.

Groetjes,
Jacqueline
Antoinette
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2004, 14:03

Bericht door Antoinette »

rene.jager
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: 23 juli : 1e x naar de states, graag tips voor route + h

Bericht door rene.jager »

Jasmino schreef: Een ander alternatief is om een overnachting te plannen in Anaheim, voor een bezoekje aan Disney's California Adventure. Dat is echt een schitterend park, en dit park is wezenlijk anders dan de andere Disney parken in Parijs en Florida.
Is dat zo??? :shock:

Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er uiteraard verschillen met Parijs zijn, maar boevenal vond ik de parken toch wel op elkaar lijken.


...... wat overigens niet wegneemt, dat een bezoek aan Disney in Anaheim zeker de moeite waard is. :D

Groeten René
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: 23 juli : 1e x naar de states, graag tips voor route + h

Bericht door Jasmino »

rene.jager schreef:
Jasmino schreef: Een ander alternatief is om een overnachting te plannen in Anaheim, voor een bezoekje aan Disney's California Adventure. Dat is echt een schitterend park, en dit park is wezenlijk anders dan de andere Disney parken in Parijs en Florida.
Is dat zo??? :shock:

Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er uiteraard verschillen met Parijs zijn, maar boevenal vond ik de parken toch wel op elkaar lijken.


...... wat overigens niet wegneemt, dat een bezoek aan Disney in Anaheim zeker de moeite waard is. :D

Groeten René
Hallo René,

In Californië heeft Disney 2e park geopend in 2001 of 2002. Dat park heet Disney's California Adventure en moet je zeker niet verwarren met Disneyland. Dat laatste park heeft zeker veel overeenkomsten met Disney in Parijs, maar het nieuwste park is iets heel anders!

Jacqueline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer