Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Simkaart kopen in Usa?
Simkaart kopen in Usa?
hey,
Heeft iemand ervaring met het kopen van een prepaid sim kaart voor in je eigen tel, om op die manier goedkoper te bellen inplaats van je NL abbonement (in mijn geval vodafone).. Is dit mogelijk in Usa te kopen en zo ja in watvoor winkels?
THANKS!!
Gr Lisa
Heeft iemand ervaring met het kopen van een prepaid sim kaart voor in je eigen tel, om op die manier goedkoper te bellen inplaats van je NL abbonement (in mijn geval vodafone).. Is dit mogelijk in Usa te kopen en zo ja in watvoor winkels?
THANKS!!
Gr Lisa
Re: Simkaart kopen in Usa?
Grote kans dat het niet werkt, vooral als je telefoon een simlock heeft. Maar een nieuwe prepaid telefoon heb je al voor minder als 25$.
Als je je eigen telefoon wilt gebruiken moet het trouwens wel een tri-band telefoon zijn. USA gebruikt de 1900 band, NL de 900 en 1800 band.
Als je je eigen telefoon wilt gebruiken moet het trouwens wel een tri-band telefoon zijn. USA gebruikt de 1900 band, NL de 900 en 1800 band.
AT&T en T-Mobile zijn de enige GSM providers. Beiden verkopen prepaid simkaarten. Ik raad zelf altijd quadband toestellen aan, EU triband ≠US triband namelijk. In rural area's kan het heel goed voorkomen dat je met EU triband geen bereik hebt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
>AT&T en T-Mobile zijn de enige GSM providers.
Hoe bedoel je dat ? Er zijn er toch veel meer ?
Hoe bedoel je dat ? Er zijn er toch veel meer ?
Amerika is verdeeld over 2 technieken: GSM (met SIM kaart, zoals wij dat in Europa gebruiken) en CDMA (zonder SIM kaart, alle data staat op een chip in het toestel).
Het beeld is over het algemeen als volgt verdeeld:
AT&T - GSM
T-Mobile - GSM (maar andere frequentie voor 3G waardoor toestellen van AT&T geen 3G op T-Mobile kunnen hebben)
Verizon - CDMA
Sprint (/Nextel) - CDMA
Dat zijn de grote vier. Dan zijn er nog kleine aanbieders, die vaak over het algemeen CDMA (zoals CricKet, U.S. Cellular, MetroPCS) zijn of 'virtuele providers', opererend op het netwerk van bijvoorbeeld Verizon of AT&T. Zo is 'Boost' van Sprint, opereert Virgin Mobile op het netwerk van Sprint etc.
Het beeld is over het algemeen als volgt verdeeld:
AT&T - GSM
T-Mobile - GSM (maar andere frequentie voor 3G waardoor toestellen van AT&T geen 3G op T-Mobile kunnen hebben)
Verizon - CDMA
Sprint (/Nextel) - CDMA
Dat zijn de grote vier. Dan zijn er nog kleine aanbieders, die vaak over het algemeen CDMA (zoals CricKet, U.S. Cellular, MetroPCS) zijn of 'virtuele providers', opererend op het netwerk van bijvoorbeeld Verizon of AT&T. Zo is 'Boost' van Sprint, opereert Virgin Mobile op het netwerk van Sprint etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ah ok bedoel je dat. Ik dacht dat er toch nog meer waren. Als ik mijn telefoon in de USA gebruik krijg ik soms wel 6 of meer providers te zien. En die verkopen toch veelal allemaal prepaid/pay as you go
Wat was nextel eigenlijk, ik vond die walky talky mode fantastisch. Jammer dat ze nooit een betaalbare hadden die ook in NL werkte.
Wat was nextel eigenlijk, ik vond die walky talky mode fantastisch. Jammer dat ze nooit een betaalbare hadden die ook in NL werkte.
Laatst gewijzigd door Bramster op 17 aug 2010, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lokaal nr in de VS is echt interessant als je meerdere keer per jaar daarheen gaat, bij T-Mobile behoud je het nr voor een jaar als je er 100 dollar op de sim kaart zet. Anders is het maar 30 dagen.
Betaal je dan ook als je opgebeld wordt ?
Ja, je betaald in principe altijd voor binnenkomende gesprekken (al heb je speciale constructies zoals gratis mobiel-mobiel bij sommige providers).
Nextel was gewoon een CDMA provider, idd met die walky talky mode, die onlangs is opgegaan in Sprint. Wel was het zo dat alle telefoons van Nextel of van Motorola of van RIM vandaan kwamen.
Nextel was gewoon een CDMA provider, idd met die walky talky mode, die onlangs is opgegaan in Sprint. Wel was het zo dat alle telefoons van Nextel of van Motorola of van RIM vandaan kwamen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Bij T-Mobile is het ook hoe meer dollars je op kaart zet, hoe lager de tarieven per minuut en hoe meer minuten.
En je betaalt inderdaad ook voor inkomende gesprekken. Vind het toch wel heel handig een lokaal nr te hebben in de VS.
Voor een T-Mobile herlaad kaart van 100 dollar bij Target betaal je iets rond de 95 dollar dacht ik.
En je betaalt inderdaad ook voor inkomende gesprekken. Vind het toch wel heel handig een lokaal nr te hebben in de VS.
Voor een T-Mobile herlaad kaart van 100 dollar bij Target betaal je iets rond de 95 dollar dacht ik.
-
- Amerikafan
Kocht zelf een sim-kaart toen ik 5 maanden in NY stage liep, maar dat was een ramp.
Als je gebeld wordt, gaat de kaart ook leeg! Dus niet alleen als je belt. Daarnaast kon je voor 25$ hoogstens 5 minuten bellen. En opladen lukte ook niet, dus kocht ik iedere keer andere smikaart en iedere keer had ik een ander nummer.
Ben er na 2 weken maar mee gestopt.
Als je gebeld wordt, gaat de kaart ook leeg! Dus niet alleen als je belt. Daarnaast kon je voor 25$ hoogstens 5 minuten bellen. En opladen lukte ook niet, dus kocht ik iedere keer andere smikaart en iedere keer had ik een ander nummer.
Dat je voor binnenkomende gesprekken betaald is in Amerika heel normaal.
Ik heb meerdere malen een SIM kaart gekocht en ben nooit tegen die problemen die jij noemt aangelopen.
Ik heb meerdere malen een SIM kaart gekocht en ben nooit tegen die problemen die jij noemt aangelopen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik gebruik mijn amerikaanse sim card alleen voor gesprekken in de VS en dan heb ik op einde van reis meestal nog minuten over.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kan onder andere bij supermarkt Walmart prepaid pakketten aanschaffen voor gsm's. Let er wel even op dat de provider een dekking biedt in het gebied waar je verblijft...anders heb je er nog niets aan!
-
- Amerikakenner
JayLovesUSA schreef:Kocht zelf een sim-kaart toen ik 5 maanden in NY stage liep, maar dat was een ramp.
Is het dan zo duur?
Kan toch niet?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat ook een optie is om gewoon met je Nederlandse abonnement sms berichten te versturen. Bij Vodafone is dat 55 cent per verstuurd bericht.
Zo hou je de kosten ook laag.
Zo hou je de kosten ook laag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht