Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vreselijke hitte in NY!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Vreselijke hitte in NY!

Bericht door Justme1984 »

dat zwembad in central park ziet er prachtig uit!!! Helaas ben ik er alleen in September wanneer hij dus al is gesloten.
Ik wil wel zeker een fiets huren want het lijkt me wel heerlijk om door NY en het Central Park te fietsen!
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Is inderdaad wel fijn maar let erop dat je niet op alle paadjes mag fietsen en dus moeilijk tot bij de bezienswaardigheden geraakt met je fiets!
Het is trouwens behoorlijk heuvelachtig in Central Park... ik voelde me soms echt een renner uit de Tour de France :D

iverson
crazywarning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door crazywarning »

Afgelopen week teruggekomen uit new york/las vegas. Een prachtige maar abnormaal warme vakantie! We begonnen met 2 dagen regen en vervolgens geen enkele dag onder de 30 graden. Las vegas telkens rond de 46 graden.

Ik kan niet veel tips geven maar toch een kleine gooi. Drink veel! (geen alcohol anders ben je zo van de wap
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Bramster schreef:Vaak vergeten mensen ook dat New York op dezelfde breedtegraa\d ligt als bv Madrid Afbeelding. Lekker "warm" weer is dus te verwachten.
Plus onder invloed is van een landklimaat. Dus waar in W-Europa de wind van zee blaast (=koel), komt de wind in NYC overwegend vanaf land (=warm). De matigende werking van zeewind is er minder, waardoor zomers warmer, en winters kouder zijn.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Eergisteren teruggekomen uit NY. Het was niet te doen door de warmte! Echt jammer, want we hadden veel meer kunnen zien als de temperatuur een beetje aangenaam was. Toch geen spijt om in de zomer te zijn geweest we waren nu toch in de buurt (eerst rondreis zuidwesten gemaakt). Las Vegas was nog warmer, dus we waren al wat voorbereid. Veel drinken (niet alleen maar water maar juist zoete drankjes) en op het heetst van de dag binnen blijven.
Vooral de metro in NY is niet normaal warm!!!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Wij zijn geweest van 19 juli 2010 – 28-07-2010 en het was alle dagen 30 plus celcius. Ondanks de hitte was het toch redelijk uit te houden. Normaal gesproken zou ik eerder zijn gegaan maar ik moet rekening houden met mijn reisgenoot die alleen tijdens zijn zomer school vakantie naar nycity kon gaan. Wel lekker was dat wij al die dagen in onze korte broek hebben rond gelopen.
Laatst gewijzigd door rvd4always op 03 aug 2010, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

rvd4always schreef:Wij zijn geweest van 19 juli 2010 – 28-07-2010 en het was alle dagen 30 plus celcius.

oohh, vandaag 40 graden in Texas 8) wil weer naar 30 :wink:
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Tja, het is maar net wat je gewend bent...de airco's zullen overuren maken! :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij hebben het binnen ook meestal rond de 30 graden, niet vanwege Hollandse zuinigheid, maar omdat we veel buiten werken en word het verschil te groot.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben het binnen meestal tussen de 24 en 26 graden (hoewel het als we thuiskomen meestal warmer is in huis, zo rond de 28). Dat klinkt warm, maar als het buiten 37 is dan voelt 28 graden al heel lekker aan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

vind de hitte niet het ergste, het is meer de luchtvochtigheid die me de das om doet.
Vooral op de metrostations, niet te hebben!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Net een container geladen, ruim 160 dozen, een Harley en nog een auto, denk binnen in zo'n container meer dan 120 graden, ben te oud voor dit werk :wink:

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Van woensdag t/m zaterdag in New York geweest en het was gewoon heel goed te doen.
Geen problemen ondervonden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ook hier 40 graden vandaag in missouri. Dat is een beetje te warm :oops:
Binnen is het 23 graden
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Kijk en juist daarom ga ik niet in de zomer naar de USA, hoe jammer dat ook is.
Ik kan zeer slecht tegen warm (te warm) weer, Voel me daar vaak klote bij.
Ben ook zeker niet één van de slankste en dat is zeker een oorzaak van het niet prettig voelen bij hoge temperaturen.

Daarom ga ik dus niet in de zomer naar de USA, het zou zeker mijn vakantie beïnvloeden/verpesten.
Afgelopen jaar ook in Februari naar Florida gegaan, dan is het zeker wel uit te houden daar :D
In 2008 in April naar New York geweest, was ook zeker te doen.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het blijft vredelijk warm, maar ook wel weer erg lekker hoor.
Beter dan regen en kou ;)

Met wandelen is het soms wat zwaarder, maar zoals met de whale watch in Boston was het heerlijk dat het wat warmer was.
Verder is het even wennen, veel drinken en genieten van de zon :)
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Ik vond de 55 graden in Death Valley beter te doen dan de 35 graden in New York en dat had alles te maken met de luchtvochtigheid!
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

We zijn momenteel in NY en het is inderdaad wel warm, maar als toerist prima uit te houden hoor. Alleen wachten op de metro is erg warm. En als je dan weer uit de airco trein stapt, loop je helemaal tegen een muur van warmte aan.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
solidago
Amerika-ontdekker

Bericht door solidago »

Ik ben van 12-17 juli in NY geweest en de eerste dag hebben we heel de dag regen gehad en de tweede dag was het bewolkt. Hierdoor was het wel wat afgekoeld. De derde en vierde dag werd het wat warmer, maar nog goed te doen. De laatste dag zijn we maar even buiten geweest, maar toen was het echt wel enorm heet. Maar op zich is het goed te doen met alle airco die je overal vindt. Je moet dan gewoon niet een hele dag zwaar wandelen, maar genoeg pauzes inlassen.

Ik ben daarna naar DC gegaan en daar was het veel warmer en echt ondraaglijk. Daar kon ik amper een halfuurtje buiten blijven. Dus veel musea doen met airco is dan een goede tip :)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Een andere goede tip is om in de zomermaanden deze wereldstad te mijden... :thumbup: :lol:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer