Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Consulaatervaringen - Amsterdam
-
Hanss
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Consulaatervaringen - Amsterdam
Kwam dit onderwerp nog nergens tegen -of ik kijk nog door een waas: ons interview staat voor 12 april gepland.
Wat zijn jullie ervaringen met Het Gesprek en alles eromheen op het US Consulate in Amsterdam?
Wat zijn jullie ervaringen met Het Gesprek en alles eromheen op het US Consulate in Amsterdam?
Ik ben toevallig gisteren geweest, en een andere forummer gaat ook binnenkort.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het hele gedoe behoorlijk intimiderend vind.
Dat zal wel komen, omdat als Nederlander je in het algemeen weinig van doen hebt met dit soort zaken.
De in onze ogen overdreven veiligheid?? Ook het lange wachten?
Op zich viel dat nog mee, als je voor immigratie zaken komt, mag je vooraan, heb je al een afspraak, dan helemaal...er waren buiten mensen 2 uur aan het wachten om binnen in het gebouw te kunnen/mogen komen.
Ben je eenmaal binnen en zijn alle papieren goed ingevuld ed., dan is het een fluitje van een cent.
Dit is echter mijn indruk, misschien is jouw ervaring straks heel anders.
Volgens mijn echtgenoot, Amerikaan, viel het hier nog mee, hij is gestationeerd geweest in veel andere landen en heeft erger meegemaakt.
Hij snapte wel dat ik het zo voelde, de dag ervoor waren we in het Gemeentehuis van Utrecht geweest , Nederlandse zaken regelen en dat ging allemaal veel gemoedelijker.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het hele gedoe behoorlijk intimiderend vind.
Dat zal wel komen, omdat als Nederlander je in het algemeen weinig van doen hebt met dit soort zaken.
De in onze ogen overdreven veiligheid?? Ook het lange wachten?
Op zich viel dat nog mee, als je voor immigratie zaken komt, mag je vooraan, heb je al een afspraak, dan helemaal...er waren buiten mensen 2 uur aan het wachten om binnen in het gebouw te kunnen/mogen komen.
Ben je eenmaal binnen en zijn alle papieren goed ingevuld ed., dan is het een fluitje van een cent.
Dit is echter mijn indruk, misschien is jouw ervaring straks heel anders.
Volgens mijn echtgenoot, Amerikaan, viel het hier nog mee, hij is gestationeerd geweest in veel andere landen en heeft erger meegemaakt.
Hij snapte wel dat ik het zo voelde, de dag ervoor waren we in het Gemeentehuis van Utrecht geweest , Nederlandse zaken regelen en dat ging allemaal veel gemoedelijker.
-
Hanss
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hey Wiepster,
Yeah, ben er ook al drie keer geweest voor mijn journalistenvisum maar ben nieuwsgierig naar hoe dit interview verschilt met zo'n 'gewoon' bezoek.
Ja, intimiderend kan het wel zijn inderdaad
Van harte in ieder geval!
By the way, ik zit door m'n papieren te spitten: wat is ook alweer het "drempelbedrag" van het Affidavit of Support?
Yeah, ben er ook al drie keer geweest voor mijn journalistenvisum maar ben nieuwsgierig naar hoe dit interview verschilt met zo'n 'gewoon' bezoek.
Ja, intimiderend kan het wel zijn inderdaad
Van harte in ieder geval!
By the way, ik zit door m'n papieren te spitten: wat is ook alweer het "drempelbedrag" van het Affidavit of Support?
Affidavit of Support is een onderdeel van I -130 aka Petition for alien relative procedure. Alien relative kan zowel spouse als familielid zijn.
Het is de financiele garants verklaring van de sponsor en deze persoon moet de verklaring onder toezicht van een notary public ondertekenen. (Mijn man mocht niet onder toezicht van de mevrouw die ons interview afnam tekenen) Mijn man staat pakweg 10 jaar (40 kwartalen) of tot aan mijn staatsburgerschap borg voor mij. Hij moest kopien van zijn inkomstenbelasting en en zijn loonstook bij de aanvraag meesturen.
Om voor een alien garant te staan geldt een inkomens eis van 25% boven povertyline. ( voor militairen zijn de inkomens eisen lager) Poverty guidelines zaten bij mij in het informatie pakket.
Je kan veel informatie vinden op UScis. gov
de volgende link zal je verder helpen.
http://uscis.gov/graphics/howdoi/affsupp.htm
De immigratie procedure veloopt het vlotste via de DCF procedure en ik zal het iedereen aan raden om als het maar even mogelijk is om die weg te volgen.
Success
Laska
Getrouwd met USCitizen op 29 okt 2004 in USA
Papieren opgestuurd op 4 november naar St. Louis Service Center
Interview gehad op 12 april 2005
Green card op 21 July 2005
Het is de financiele garants verklaring van de sponsor en deze persoon moet de verklaring onder toezicht van een notary public ondertekenen. (Mijn man mocht niet onder toezicht van de mevrouw die ons interview afnam tekenen) Mijn man staat pakweg 10 jaar (40 kwartalen) of tot aan mijn staatsburgerschap borg voor mij. Hij moest kopien van zijn inkomstenbelasting en en zijn loonstook bij de aanvraag meesturen.
Om voor een alien garant te staan geldt een inkomens eis van 25% boven povertyline. ( voor militairen zijn de inkomens eisen lager) Poverty guidelines zaten bij mij in het informatie pakket.
Je kan veel informatie vinden op UScis. gov
de volgende link zal je verder helpen.
http://uscis.gov/graphics/howdoi/affsupp.htm
De immigratie procedure veloopt het vlotste via de DCF procedure en ik zal het iedereen aan raden om als het maar even mogelijk is om die weg te volgen.
Success
Laska
Getrouwd met USCitizen op 29 okt 2004 in USA
Papieren opgestuurd op 4 november naar St. Louis Service Center
Interview gehad op 12 april 2005
Green card op 21 July 2005
Was that for us?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik ben er geweest voor mijn studentenvisum en vond het inderdaad een behoorlijk circus. Beveiliging en spullen afgeven enzo. Eenmaal binnen waren de mensen best aardig hoor. Wat erg belangrijk is, is dat je al je papieren in orde hebt. Dus alles invullen en tekenen en precies op volgorde leggen. Ik heb gezien dat ze mensen wegstuurden die hun papieren niet in orde hadden, maar ook een aantal die een pen kregen en hun gegevens nog aan mochten vullen. Het gesprek zelf viel me heel erg mee. Gewoon voor een balie (ik had gedacht aan een soort kruisverhoor in een achteraf kamertje
).
Ik was wèl weer blij toen ik buiten stond en nog blijer toen mijn paspoort mèt visum de volgende dag al in de brievenbus lag.
Ik was wèl weer blij toen ik buiten stond en nog blijer toen mijn paspoort mèt visum de volgende dag al in de brievenbus lag.
o.O sponsor moet in persoon komen tekenen? dan heb ik een zwaar probleem
kan ik hem niet een brief laten schrijven, ondertekenen en papieren en alles meenemen? ze mogen hem zelfs bellen. (het gaat om mijn schoonpapa) ik geloof nooit dat hij voor even een halfuurtje iets tekenen helemaal naar NL kan komen 
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, hoor dat hoeft helemaal niet. Jouw schoonpapa moet in de US naar een public notary gaan om in diens aanwezigheid z'n I-864 (Affidavit of Support) te tekenen en te laten notariseren. Dat stuurt ie dan naar jou, zodat jij het meeneemt naar het consulaat.Faelyn schreef:o.O sponsor moet in persoon komen tekenen? dan heb ik een zwaar probleemkan ik hem niet een brief laten schrijven, ondertekenen en papieren en alles meenemen? ze mogen hem zelfs bellen. (het gaat om mijn schoonpapa) ik geloof nooit dat hij voor even een halfuurtje iets tekenen helemaal naar NL kan komen
Life is good in the Tarheel State.
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
De optie om de I-864 op het consulaat te tekenen is bedoeld voor sponsors die in NL wonen en dus niet even naar een Amerikaanse notary public kunnen gaan. Mijn vrouw heeft dit dus zo gedaan; zij woont immers hier en als petitioner moest zij uiteraard ook mijn sponsor zijn.
Overigens: sponsors hoeven niet langer de federal income tax returns van de drie meest recente belastingjaren in te dienen bij hun I-864; de tax returns van het laatste jaar zijn genoeg. Dit is sinds begin vorige week de officiële nieuwe werkwijze bij het consulaat.
Overigens: sponsors hoeven niet langer de federal income tax returns van de drie meest recente belastingjaren in te dienen bij hun I-864; de tax returns van het laatste jaar zijn genoeg. Dit is sinds begin vorige week de officiële nieuwe werkwijze bij het consulaat.
Life is good in the Tarheel State.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1263 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-