Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Empire State Building
- Jeepeejee
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Empire State Building
Hallo,
In juli brengen we een bezoek aan New York en willen o.a. de Empire State Building bezoeken. Heeft er iemand ervaring met de wachttijden 's ochtends vroeg op een weekdag ? De toren gaat open om acht uur en we willen er als eerste staan...
Heeft New York gemakkelijk last van mist zoals San Francisco, of is dat eerder uitzonderlijk ?
In juli brengen we een bezoek aan New York en willen o.a. de Empire State Building bezoeken. Heeft er iemand ervaring met de wachttijden 's ochtends vroeg op een weekdag ? De toren gaat open om acht uur en we willen er als eerste staan...
Heeft New York gemakkelijk last van mist zoals San Francisco, of is dat eerder uitzonderlijk ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Ik ben er met pasen geweest, maar oen was er een lange wachttijd. eerst een rij om kaartje te kopen, dan een rij bij delift. Beter is is van te voren een kaartje te kopen, dan scheelt het in ieder geval 1 rij.
Ook was er toen veel veiligheidsonderzoek (een half jaar na 9-11), ik weet niet of dat nog zo is.
Ook was er toen veel veiligheidsonderzoek (een half jaar na 9-11), ik weet niet of dat nog zo is.
Reizen maakt rijk:
Voor reisverslagen en reisfoto's, zie
http://reizen.atspace.com
en
www.alaska2008vacation.com
Voor reisverslagen en reisfoto's, zie
http://reizen.atspace.com
en
www.alaska2008vacation.com
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
De lange rijen zijn niet te vermijden, maar als je vroeg komt is het een stuk beter. de langste rij is de security check, en die geldt voor iedereen.
Als je online je kaartje hebt gekocht, kun je de volgende rij overslaan, maar dan kom je onherroepelijk in de derde rij, die voor de liften.
Als je eindelijk de lift in mag, denk dan niet dat je er bent, want deze brengt je slechts tot de 80e, en dan krijg je weer een rij voor de lift van 80 naar 86. Reken alles bij elkaar op zeker een uur als het niet echt druk is, anders zo'n 1,5 uur. Maaaaarrr.....het is alle moeite zeker waard.
Het uitzicht is geweldig, en omdat je buiten staat hoor je de satd gewoon leven.
De wachttijden naar beneden zijn te verwaarlozen.
Zeker doen, en als je komt kun je in de hal de visebilety zien, dus hoever je kan kijken i.v.m. het weer. Wees flexibel, en bewaar ESB niet tot de laatste dag.
Trouwens, het mooiste uitzicht vind ik in de vooravond, als het langzaam donker wordt en alle lichtjes aangaan.
Eric
Als je online je kaartje hebt gekocht, kun je de volgende rij overslaan, maar dan kom je onherroepelijk in de derde rij, die voor de liften.
Als je eindelijk de lift in mag, denk dan niet dat je er bent, want deze brengt je slechts tot de 80e, en dan krijg je weer een rij voor de lift van 80 naar 86. Reken alles bij elkaar op zeker een uur als het niet echt druk is, anders zo'n 1,5 uur. Maaaaarrr.....het is alle moeite zeker waard.
Het uitzicht is geweldig, en omdat je buiten staat hoor je de satd gewoon leven.
De wachttijden naar beneden zijn te verwaarlozen.
Zeker doen, en als je komt kun je in de hal de visebilety zien, dus hoever je kan kijken i.v.m. het weer. Wees flexibel, en bewaar ESB niet tot de laatste dag.
Trouwens, het mooiste uitzicht vind ik in de vooravond, als het langzaam donker wordt en alle lichtjes aangaan.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Gewoon lekker op tijd gaan, op een doordeweekse dag. Vorig jaar februari (alweer een jaar geleden zat ik in NY!) waren we er om een uur of 10 's ochtends op een woensdag, en we hebben niet lang gewacht.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Prachtig uitzicht vanuit elke wachtrij kun je het wel omschrijven 
Altijd wel flinke wachtrijen waar je niks aan kan doen, tickets van tevoren bestellen is een goeie optie, vergeet de skyride niet is ook een aanradertje
Altijd wel flinke wachtrijen waar je niks aan kan doen, tickets van tevoren bestellen is een goeie optie, vergeet de skyride niet is ook een aanradertje
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Ben er pas geweest, een week of 2,5 geleden, was helemaal niet druk, ze zijn alleen aan het verbouwen binnen. We zijn op een woensdag geweest, en we gingen ergens op de middag naar het Empire State Building. Je moet inderdaad eerst een kaartje kopen, en daarna door een metaaldetector heen, en soms word je ook nog gefouilleerd. Maar omdat het allemaal niet zo druk was viel het erg mee. We hebben niet lang hoeven wachten, nauwelijks een rij, we moesten alleen op de gebruikelijke foto, we hoefden nauwelijks op de lift te wachten, hooguit op 1 groep voor ons.
Succes.
Succes.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Is een geweldige ervaring. Ik ben de eerste weke van dec geweest en de eerste keer zijn we weggegaan omdat er een wachtrij van 3 uur zou zijn.
De dag erna konden we practisch doorlopen.......maar al zouden we even hebben moeten wachten; het is het zeker waard.
Ik vond het alleen jammer dat het zo koud was (tja, dec he
) en je waaide boven bijna eraf......Juli is warmer en ook wat drukker denk ik.....gewoon aansluiten en ervan genieten!
groetjes, Jolanda
Is een geweldige ervaring. Ik ben de eerste weke van dec geweest en de eerste keer zijn we weggegaan omdat er een wachtrij van 3 uur zou zijn.
De dag erna konden we practisch doorlopen.......maar al zouden we even hebben moeten wachten; het is het zeker waard.
Ik vond het alleen jammer dat het zo koud was (tja, dec he
groetjes, Jolanda
Sky-ride zou ik inderdaad ook zeker doen, dat is erg lachen.GEoDLeto schreef:Prachtig uitzicht vanuit elke wachtrij kun je het wel omschrijven
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn in het einde van december (om precies te zijn 28 december) naar boven geweest. We hadden van tevoren een kaartje online gekocht, maar dit maakte helemaal niks uit. We moesten in dezelfde rij wachten als mensen die nog geen kaartje hadden.
De wachttijd was dik 3 uur, als het niet langer was. Maar het uitzicht was inderdaad zoals eerder al genoemd, prachtig! Zeker het wachten waard. Ik moet er wel bij zeggen dat het tijdens ons verblijf kerstvakantie was, waardoor heel veel mensen vrij hadden.
We hadden geen andere keuze, het weer was wat wisselvallig en toevallig deze dag super! Dus we namen niet het risico dat het de andere dagen slechter zou zijn en trotseerden de wachtrij.
Het verslag van deze dag staat op http://www.rayann.tk --> reisverslagen --> vakantie New York --> en dan 28-12-2005, empire state building. Veel plezier ermee.
De wachttijd was dik 3 uur, als het niet langer was. Maar het uitzicht was inderdaad zoals eerder al genoemd, prachtig! Zeker het wachten waard. Ik moet er wel bij zeggen dat het tijdens ons verblijf kerstvakantie was, waardoor heel veel mensen vrij hadden.
We hadden geen andere keuze, het weer was wat wisselvallig en toevallig deze dag super! Dus we namen niet het risico dat het de andere dagen slechter zou zijn en trotseerden de wachtrij.
Het verslag van deze dag staat op http://www.rayann.tk --> reisverslagen --> vakantie New York --> en dan 28-12-2005, empire state building. Veel plezier ermee.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je moet met kaartjes wel door de eerste rij (security check), maar niet door de twee rij (kaartjes koop rij). Gewoon aan iemand, die er werkt, zeggen, dat je al tickets hebt en je kunt zo door (wel uitprinten die tickets, want dat had ik bijna niet gedaan
).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zo hebben wij het afgelopen najaar ook gedaan, omdat wij er 's avonds opwilde hebben we een paar keer gekeken hoe druk het was.Petra/VS schreef:Je moet met kaartjes wel door de eerste rij (security check), maar niet door de twee rij (kaartjes koop rij). Gewoon aan iemand, die er werkt, zeggen, dat je al tickets hebt en je kunt zo door (wel uitprinten die tickets, want dat had ik bijna niet gedaan).
Je moet namelijk wel eerst in de rij om binnen te komen en die rij was de eerste dag ongeveer 2 uur.
We zijn een paar dagen later zo'n twee uur voor het donker werd naar boven gegaan en toen was er bijna geen line.
Dit was in september.
Rob
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit hebben we geprobeerd, maar dat maakte allemaal niks uit. Voor de ingang stonden we bij een stel Amerikaanse mensen. Wij hadden de kaartjes al en hun niet. Uiteindelijk waren wij net iets voor hun toen we naar boven mochten. Bij ons had het dus niet veel uitgemaakt. Ik zou het voor de zekerheid toch doen, je weet maar nooit!Petra/VS schreef:Je moet met kaartjes wel door de eerste rij (security check), maar niet door de twee rij (kaartjes koop rij). Gewoon aan iemand, die er werkt, zeggen, dat je al tickets hebt en je kunt zo door (wel uitprinten die tickets, want dat had ik bijna niet gedaan).
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zoals reeds meermalen gezegd, als je kaartjes hebt, kun je de tweede rij skippen.Raymond schreef:Dit hebben we geprobeerd, maar dat maakte allemaal niks uit. Voor de ingang stonden we bij een stel Amerikaanse mensen. Wij hadden de kaartjes al en hun niet. Uiteindelijk waren wij net iets voor hun toen we naar boven mochten. Bij ons had het dus niet veel uitgemaakt. Ik zou het voor de zekerheid toch doen, je weet maar nooit!Petra/VS schreef:Je moet met kaartjes wel door de eerste rij (security check), maar niet door de twee rij (kaartjes koop rij). Gewoon aan iemand, die er werkt, zeggen, dat je al tickets hebt en je kunt zo door (wel uitprinten die tickets, want dat had ik bijna niet gedaan).
Inderdad win je er niet al te veel tijd mee, omdat de security check zo langzaam gaat, staat er voor de kaartverkoop maar een kleine rij, en is het verschil met of zonder kaartjes normalerwijs niet zo erg groot, maar het kan net een of twee liften eerder zijn.
De kaartjes die je via het internet koopt, zijn trouwens niet datum gebonden, je kunt gaan wanneer je wilt, en je mag ze rustig in zwart/wit uitprinten.
Eric
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties