Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Whale watching Big Sur begin Augustus

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
geertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Whale watching Big Sur begin Augustus

Bericht door geertjuh »

Via dit Forum kwamen wij (gezin 2 pubers)op het idee om te gaan Whale watchen aan de Big Sur in Monterey. http://www.randysfishingtrips.com/
Dit zou kunnen tijdens onze aanstaande trip van deze zomer door west Usa op 11 of 12 augustus. Heeft iemand hier ervaring mee? is dit de moeite waard? Is er sowieso enige kans om in deze tijd van het jaar een "Whale te watchen"?
Wij zijn benieuwd naar jullie reacties.
gr Geertjuh
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Whale watching Big Sur begin Augustus

Bericht door Isis »

Ik las een paar dagen geleden (in Lonely Planet CA) dat er tussen april en november hump back whales en blue whales zwemmen. Dus er is wel kans, het hele jaar door zelfs.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

wij gaan ook rond die periode op die plaats dus laat die whales maar komen...je moet toch steeds wat geluk hebben denk ik hoor; valt niet te voorspellen.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Wij zijn ook van plan om in Monterey Whalewatching te gaan doen (30 juli).
Wat raden jullie aan; Vantevoren reserveren of op de dag zelf?
En zit er nog verschil tussen de operators? welke zijn goed/ beste?

Gr Jurg
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

Toevallig willen wij ook zo'n Whalewatch gaan doen, dit op 11 of 12 augustus in Monterey.
Maar weet dat Randy in augustus enkel vistrips doet, en geen whalewatchtrips.

Wij waren aan 't rondkijken bij http://www.gowhales.com/trips.htm#sched en http://www.montereywhalewatching.com/ .

We zijn nog niet heel zeker dat we 't gaan doen, de 2 vrouwtjes hier in huis zijn nogal snel zeeziek :(
En 't kan best dat binnenkort die dagen reeds vol zitten, want er is die periode in de buurt één of andere autoshow. Dat hebben we kunnen merken aan de hotelprijzen die dagen in Monterey en omstreken :shock:, alhoewel we iets deftig gevonden hebben aan een redelijke prijs in het nabijgelegen Marina.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij hebben vorig jaar ook zo'n whale watch trip gedaan. Echt de moeite waard!!!! Wij hebben 4 bultruggen gezien, zelfs één die 2 x vol uit het water sprong en ontzettend veel dolfijnen, 3 soorten volgens de gids. Echt de moeite waard!!! Absoluut doen!!!

Het is natuurlijk geen garantie dat je iets ziet maar de kans is behoorlijk groot! Ik zal een dezer dagen een paar foto's maken die wij gemaakt hebben tijdens onze trip.

Echt super was het!!!!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

G&M schreef:Wij hebben vorig jaar ook zo'n whale watch trip gedaan.
Met welke 'operator' ben je toen gegaan, als ik vragen mag?

Gr Jurgen
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Hoi hoi, ik weet niet hou oud je kinderen zijn maar wanneer ze nog klein zijn let dan wel even op dat ze mee mogen, zwangeren vrouwe mogen trouwens nooit mee.....in case off
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

G&M schreef:Wij hebben vorig jaar ook zo'n whale watch trip gedaan. Echt de moeite waard!!!! Wij hebben 4 bultruggen gezien, zelfs één die 2 x vol uit het water sprong en ontzettend veel dolfijnen, 3 soorten volgens de gids. Echt de moeite waard!!! Absoluut doen!!!

Het is natuurlijk geen garantie dat je iets ziet maar de kans is behoorlijk groot! Ik zal een dezer dagen een paar foto's maken die wij gemaakt hebben tijdens onze trip.

Echt super was het!!!!

Hier nog de beloofde foto's. Erbij vermeld dat we wel veel geluk gehad hebben die middag met wat we allemaal hebben gezien., nl. 5 bultruggen waarvan er 1 tot 2 keer toe volledig uit het water sprong en echt serieus duizenden dolfijen n om ons heen.

Dit is een schatting die werd gemaakt door de maritiem biologe aan boord van onze boot! Deze aantallen zijn ook terug te vinden op hun site bij sightings. http://www.gowhales.com/index.htm

9/2 / 2009 p.m.:
4 Humpback Whales
120 Pacific White-sided Dolphins
1800 Risso's Dolphins
1500 Northern Right Whale Dolphins

--------------------------------------------------------------------------------

Het was echt absoluut super!!!!
Bijlagen
Duizenden dolfijnen om ons heen!!!
Duizenden dolfijnen om ons heen!!!
Bultrug uit het water!!!!!!!
Bultrug uit het water!!!!!!!
Staartvin bultrug
Staartvin bultrug
277.JPG (39.89 KiB) 3711 keer bekeken
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wauw dat is super...

Ik heb al even gekeken of er bij Santa Cruz ook een bootje vaart. Wij zitten daar half aug en hebben dan wel wat tijd. Iemand ervaring met de organisatie in Santa Cruz? Kost rond $42 (v) en $24 (k) voor 3-4 uur. Ik wilde eigenlijk iets dat om een uur of 9 10 vaart maar het lijkt erop dat ze alleen om 12 uur varen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Iemand ervaringen in Santa Cruz of zou dat niet zoveel schelen met Monterey?

Ik heb nu een lijntje uitstaan bij Stagnaro Charters, Santa Cruz. Het is een tocht van 3,5 uur.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Wij zijn vorig jaar april wezen whale watchen met de al eerder genoemde organisatie: http://www.gowhales.com/

Erg de moeite waard. In die tijd van het jaar zijn er orka's en die hebben we ook gezien! Wij hadden niet gereserveerd maar waren niet in het hoogseizoen. De organisatie was prima, vriendelijke gids en veel informatie tijdens de tocht. Een aanrader!
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Beste allemaal,

Afgelopen maandag hebben wij een whale watch trip gemaakt met Princess Whale Watching in Monterey. We hebben heel wat Blue Whales gezien en een Humpback whale die bij de boot kwam spelen. Volgens de kapitein is het een uitzonderlijk goed seizoen en zitten er meer walvissen dan in de afgelopen 18 jaar. Of het echt het meest is in 18 jaar is natuurlijk de vraag, maar wij waren nog geen half uur aan het varen toen we de eerste walvissen al zagen.
Volgens mij maakt het niks uit (hooguit in prijs??) met welke maatschappij je de zee op gaat. Ze varen allemaal in de buurt van elkaar en hebben ook per radio contact over waar de walvissen gezien zijn.

groet,
MiRo
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zenk joe Miro dat is nuttig te weten. Dan toch reserveren.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heb vandaag reservering gemaakt bij Stagnaro Whale Watching. Nu maar hopen dat we ze ook zien.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Bestaan er ook zo van die whale watchings dichter naar LA op?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Paar dagen geleden heb ik in Long Beach ook whale watching trips gezien. De namen weet ik niet meer... Misschien ff googlen ;-)
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Santa Barbara kan ook. En Sandiego misschien? Ik zou inderdaad even googlen.
CordurRoy
Amerika-ontdekker

Bericht door CordurRoy »

Heeft iemand ervaring met de verschillende organisaties?

Volgens mij zijn er in Monterey 2 organisaties.
1. Monterey Whale Watching $40 voor 2,5 uur. Vertrek om 9,10, 12, 13.30, 15 en 16.30 uur.
2. Monterey Bay Whale Watch $45 in de ochtend, vertrek 9.00 uur en dan 4 tot 5 uur lang. Of 14.00 uur vertrek en dan 3 tot 4 uur tochten voor $36.

Iemand tips over welke het beste is?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik weet het niet.
Maar misschien heb je wat aan de volgende dingen waar ik naar zou kijken> Kijk naar hoe groot de boot is. Kleiner kan rustiger zijn (qua aantal mensen).. of misschien meer deining bij golven (zeeziek?). Kijk ook even wat ze de afgelopen dagen gezien hebben. Wij gaan varen bij Santa Cruz (3-4 uur) dus net wat noordelijker, maar wel in het zelfde stuk zee. Anderen kun je ook varen bij Santa Barbara.
Succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer