Ik zou het volgende doen:
Bij je gc activatie een rekening openen. Hier voldoende geld opzetten ($7500 oid)
Vervolgens de situatie uitleggen bij de bank en alvast de aanvraagformulieren voor de cc meenemen.
Als je je ssn hebt 2 kaarten aanvragen. Ik heb goede ervaringen met de secured cards van Bank of America en Citi Group.
De bank of america kaart heeft een limiet van $1500 dus dat zal je er bij het openen op moeten storten.
Bij Citi kan je zelf de limiet bepalen. Het grote voordeel van de Citi kaart is dat je inleg in een deposito (CD) komt en je er nog een stevige rente over krijgt ook.
Beide kaarten worden na 1 jaar braaf betalen 'normale' kaarten. Al moest ik er bij BAC wel om vragen....
De meeste zaken kan je dan vanuit NL regelen en je gebruikt je checking account om de deposits mee te betalen en de maandelijkse aflossing. Je moet er wel activiteit op hebben om gerapporteerd te worden dus koop maandelijks wat pakjes kauwgom online
Door 2 kaarten te nemen begin je direct met het bouwen aan een score en een history omdat je 2 creditlijnen hebt. Met 1 kaart bouw je vooral een score op. Je bent nu wellicht nog niet geinteresseerd in de grotere zaken als hypotheek en autolening etc maar dat kan over 1 tot 2 jaar anders zijn en dan helpt het enorm als je nu al begint met het opbouwen van meerdere lijnen. (al werd mij gezegd dat je er tegenwoordig 3 nodig hebt)