Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Angels Landing of Narrows

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jta
Amerika-expert

Re: Angels Landing of Narrows

Bericht door jta »

ik denk dat ik de enige was die graag stokken had gehad(angsthaas), mijn kinderen en man liepen gewoon door, gleden af en toe ook wel eens uit maar moesten dan meer lachen omdat ze helemaal nat werden.
is geen kwestie van angst of geen angst, of van nat of niet nat ( is bij warm weer inderdaad superplezant), maar met picnic en foto-toestellen en filmcamera moet er toch iemand min of meer overeind blijven, en zonder stokken ga je dan veel trager opschieten ( dus ook belangrijk wat je wil doen in de canyon, hoe ver je wil geraken, hoe hoog/laag het water staat)

Jacques
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben de Narrows gelopen op goedkope waterschoenen van de Walmart, ik dacht 8 dollar, achteraf toch spijt gehad dat we die van 10 dollar niet gekocht hebben.
Deze hadden een wat stevigere zool, bij de goedkope waterschoenen is de zool erg dun en had je naar mijn gevoel minder grip, al ben ik niet gevallen. :wink:
Rob en ik hadden wel een stok, vond dit zelf erg fijn, de anderen, Marjan (hekkie), Jan (Jhek, Esther (ess) en Bas, liepen zonder stok.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Is het dan nog mogelijk om:
09u00 vertrek naar observation point, rond 13u terug
14u00 vertrek voor de narrows; rond 19u30 terug en dan door rijden naar Bryce.

Kwestie van zonlicht die nog binnenkomt in de canyon; dwz nog een aangename temperatuur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een goede zool is inderdaad heel belangrijk. Met mijn teva's ging dat prima, maar een dunnere zool is niet prettig want je voelt alle steentjes erdoorheen.
Ik heb me lopen verbazen dat er zoveel mensen waren die hun fototoestel onbeschermd om hun nek hadden hangen.

Als je de Narrows combineert met een andere wandeling, dan eerst die andere wandeling en dan pas de Narrows. Dit in verband met de temperatuur, en ook omdat je bij de narrows op elk moment kun besluiten om terug te keren. (Dat kan nauurlijk altijd, maar je hebt niet een vast eindpunt bij de Narrows.)
Ik zou niet te laat vertrekken voor de Narrows, maar 14.00 uur kan nog wel. En een uur of 3 is al aardig lang, je kunt ook iets korter gaan en nog de Canyon Overlook Trail doen ter afwisseling. Ga niet te laat het park uit in verband met de wegwerkzaamheden.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

09u00 vertrek naar observation point, rond 13u terug
Zal straks aan de hand van de foto's ons uurschema opstellen en doorgeven maar lijkt me zeker haalbaar

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

ons schema was als volgt :

- start om 10u15 aan trailhead. Wel rekening mee houden dat je eerst auto moet parkeren, naar shuttle, beetje wachten op shuttle, dan shuttle tot wheeping rock trailhead , alles bij mekaar toch halfuurtje. daarvoor : picnic kopen in springdale.
- observation point rond 12u00
- picnic, en terug beneden rond 14u20

we hebben eerder langzaam gestapt, met veel foto- en babbelstops, kan zeker merkelijk vlugger ( zelfs zonder te ,,spurten").

Jacques
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Hier hoefde ik niet zo heel lang over denken.....

Angel Landings. De tocht naar boven is een uitdaging op zich en het uitzicht wat je hebt als je boven bent.....We gaan zeker nog een keer naar Zion en dan gaan we hem zeker weer lopen......
En datie zo moeilijk was, we vonden het wel mee vallen, maar we vonden alle wandelingen die de gemiddelde Amerikaan streneous vindt, goed te doen. Tis alleen de warmte, maar heel veel water mee en dan is er niks aan de hand.....
Narrows is zo leuk omdat je door water waadt, maar er zit niet veel uitdaging aan

Voor een impressie:
http://www.kipfjensgoesusa.de/website%2 ... ek%204.htm 1 oktober en 2 oktober....Angel Landings en Narrows. Bij de week daarvoor kun je nog andere wandelingen in Zion zien (om het makkelijk te maken)
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

jta schreef:Hallo,

- observation point rond 12u00
- picnic, en terug beneden rond 14u20

we hebben eerder langzaam gestapt, met veel foto- en babbelstops, kan zeker merkelijk vlugger ( zelfs zonder te ,,spurten").

Jacques
Observation point heen en terug in 2 uur en 20 minuten..... Een wandeling van 8 mile welke ook nog streneous is...En dan ook nog langzaam stappen......das erg knap. Ik zou dat niet redden.
Kun je ook de canyon overlook bedoelen?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

voor alle duidelijkheid : start was om 10u15, rond 12 u waren we boven. picnic en dan terug , aankomst om 14u20. en zoals gezegd, zonder te forceren. de temperatuur viel ook wel goed mee en dat scheelt heelwat. strenuouss : niet echt ( mede door die temperatuur), we hebben al veel steilere wandelingen gemaakt.

Dus wel degelijk Observation Point hike.

En volgens enkele websites is de wandeling maar 3,46 miles x 2 = 7 miles.

jacques
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Ok das inderdaad wel te doen. Wij vonden Observation point ook absoluut een toppertje....

Ik denk dat dit mijn top 3 is:
gedeeld eerste
Angels Landing en Observation Point
3: Narrows
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Weet iemand van waar deze foto genomen werd?

Afbeelding

Alvast bedankt.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben er nog niet geweest maar ik doe gokje.. Observation Point.

Goh ik ga nu twijfelen Angel's Landing of Observation Point.. Ik hoor van best veel mensen dat ze niet de top halen omdat het druk is en toch wel erg steil.
Wie helpt in dit dilemma.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ben zowel op Angels Landing als op Observation Point geweest maar lijkt mij geen van beide te zijn.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt vanuit de omgeving van de Canyons Overlook Trail genomen te zijn, maar dan wat hoger, en wat meer naar het oosten. Ik heb geen foto met hetzelfde uitzicht dus helemaal zeker weet ik het niet.

Marianne
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

@ Isis, ik zou voor Observation Point gaan. Dat ligt nog een stukje hoger dan Angels Landing, je hebt een prachtig uitzicht de canyon in. En je ziet al die kleine mensjes bovenop Angels Landing staan. :thumbup: Wij hebben Angels Landing niet gelopen, maar ik begreep dat die inderdaad heel erg druk is en niet zo mooi en afwisselend als Observation Point. De wandeling naar OP voert je onder meer door een slot canyon, echt prachtig. Het steilste stuk is eigenlijk het eerste stuk, bij de parkeerplaats, daar heb je wat steile switchbacks, maar daarna vond ik het goed te doen. Ook met mijn gemiddelde conditie. Begin er wel vroeg aan, dan heb je nog wat schaduw op het pad!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

ik denk dat het NIET is :

- Observation Point is het zeker niet, dat ligt veel hoger
- de overkant hier lijkt me ook niet Angels Landing, daarvoor is de canyon nog veel te breed. Aan Angels Landing maakt de canyon een scherpe bocht en wordt hij heel smal, dat is hier niet te zien. ook zie ik geen straat en die is op al mijn foto's duidelijk te zien.
- ook niet op weg naar Observation Point

Wat dan wel ?

Ik gok op meer het begin van de canyon maar ik kan die foto en die brede inham aan de overkant ook daar niet plaatsen. Die drie platte heuvels bovenop de canyon zouden toch mee voor een oplossing moeten zorgen. Zo'n heuveltjes staan ook op mijn foto's..... zie www.eentoffewandeling.be en dan foto's usa 2010. Al zijn er wel meer zo'n heuveltjes.

Nog even verder zoeken. Of is dit niet in Zion ?

jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo

ik denk dat op deze foto op Flickr de grootste platte heuvel ( de meest linkse op onze foto) te zien valt, en ook die witte/donkere rots ervoor. de foto op Flickr is genomen vanaf Canyon Overlook, onze foto moet dus van ergens tussen het begin van de canyon en angels landing genomen zijn. het east rim trail heeft een aftakking tot boven de zion lodge, misschien daar ?

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

Jacques
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@ GJ dankje...

Iemand ervaringen met beide wandelingen Obs P en A L?
Ik wilde eerst AL doen maar die schijnt toch erg druk te zijn en dan ook erg smal.... mhh Het plan is om rond 8 uur te starten met lopen, vroeger zou leuk zijn maar het is ook nog vakantie. Omdat we op Watchman staan kunnen we met bus (va Vis Center) in een keer naar het startpunt van 1 van 2 toe of we zetten de RV bij museum.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Angels Landing of Observation Point ?

Observation Point is veel afwisselender dan A L, klimt ook hoger ( je krijgt mooi zicht op Angels Landing ) en je maakt kennis met het mooie witte landschap van East Zion, bij Angels Landing heb je natuurlijk dat ,,smalle", ,,beruchte" einde. Ik zou zeker voor Observation Point gaan, voor wat foto's zie http://www.eentoffewandeling.be/Een_tof ... Point.html

Wij vertrokken aan het trailhead om 10u15 en waren rond 14u20 terug, met picnic aan Observation Point. Mits vertrek om 08u00 kunnen jullie eventueel de slotcanyon Echo Canyon even verkennen ( kennismaken), en ook die andere slotcanyon Hidden Canyon even binnenstappen. Zeker de moeite waard en neemt niet veel tijd in beslag.

Jacques
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Jacques... 't blijft lastige een keus te maken. We doen 1 grote wandeling op een ochtend, later die middag rijden we naar Bryce. We kunnen in Bryce laat aankomen hebben gereserveerd. De dag ervoor doen we wat kleine wandelingen in Zion Canyon.
Weet je omdat het bij AL zo druk schijnt te zijn en dan met die richel .. dat bracht mij aan het twijfelen. Ik houd deze in de gaten. Je foto's geven een mooie impressie en er zitten echt mooie platen bij ... volgens mij zitten ze niet helemaal op volgorde. Het ziet er inderdaad uit als een mooie tocht met veel afwisseling. Onze conditie is niet topsport maar we fietsen normaal veel ach en als we om 8 uur vertrekken hebben we geen haast. Die Echo C ziet er erg mooi uit!! hebben jullie daar een stukje van gelopen en dan weer terug ofzo?

:offtopic: Met welk programma maak je de slideshow.. is leuk met spiegeling.

Zijn er nog andere die beide hebben gedaan Angel's Landing en Observation Point? Ervaringen en voorkeuren gevraagd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer