Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Enila: 16 dagen rondje SF-SF
Reis Enila: 16 dagen rondje SF-SF
Dag allemaal,
Graag zou ik tips willen over de route zoals ik hem heb bedacht. We gaan van te voren niets reserveren (is voor veel dingen toch al te laat om in de NP's zelf te kunnen verblijven denk ik?), zien wel hoe het komt, maar om even een globale planning te hebben of het haalbaar is wilde ik het even aan jullie voorleggen. Doel is om te gaan kamperen en waar nodig een motel of hostel.
Daarover direct ook een wat vragen;
- wat is de makkelijkste/beste manier om kookgerei te regelen om te kamperen?
- is wildkamperen overal toegestaan? Zo ja; tips voor mooie plekken zijn welkom.
dag van naar via/bezoek aan
1 San Francisco Yosemite
2 Yosemite Lone Pine
3 lone pine death valley
4 death valley las vegas
5 las vegas zion np
6 zion escalante bryce
7 escalante moab arches
8 moab Canyonlands np
9 moab Canyonlands np; Needles
10 moab bluff/page
11 bluff/page grand cayon
12 grand canyon los angeles
13 los angeles
14 los angeles pismo beach
15 pismo beach Monterey/Carmel
16 Carmel San Fransisco
Alle feedback en tips zijn welkom! Dag 1 is overigens 21 aug. (voor de temperaturen etc.), en bezoek aan San Fransisco hoeft hierin niet opgenomen te worden.
Alvast erg bedankt!
Groetjes, Enila
Graag zou ik tips willen over de route zoals ik hem heb bedacht. We gaan van te voren niets reserveren (is voor veel dingen toch al te laat om in de NP's zelf te kunnen verblijven denk ik?), zien wel hoe het komt, maar om even een globale planning te hebben of het haalbaar is wilde ik het even aan jullie voorleggen. Doel is om te gaan kamperen en waar nodig een motel of hostel.
Daarover direct ook een wat vragen;
- wat is de makkelijkste/beste manier om kookgerei te regelen om te kamperen?
- is wildkamperen overal toegestaan? Zo ja; tips voor mooie plekken zijn welkom.
dag van naar via/bezoek aan
1 San Francisco Yosemite
2 Yosemite Lone Pine
3 lone pine death valley
4 death valley las vegas
5 las vegas zion np
6 zion escalante bryce
7 escalante moab arches
8 moab Canyonlands np
9 moab Canyonlands np; Needles
10 moab bluff/page
11 bluff/page grand cayon
12 grand canyon los angeles
13 los angeles
14 los angeles pismo beach
15 pismo beach Monterey/Carmel
16 Carmel San Fransisco
Alle feedback en tips zijn welkom! Dag 1 is overigens 21 aug. (voor de temperaturen etc.), en bezoek aan San Fransisco hoeft hierin niet opgenomen te worden.
Alvast erg bedankt!
Groetjes, Enila
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Reis Enila: 16 dagen rondje SF-SF
Hallo Enila,
Welkom op dit forum.
Deze route is in mijn ogen veel te vol. Lijkt een route uit een reisgids.
En de slinger Zion Escalante Bryce is wel heel vreemd.
Als je dit allemaal wil doen zit je bijna alleen in de auto en zie je hooguit een paar hoogtepunten.
Moab zou ik zo wie zo uit de route gooien en misschien ook wel de kustroute LA naar SF.
Je kan overwegen om van een andere plaats te vertrekken dan je aangekomen bent (als je tenminste nog geen tickets gekocht hebt).
Ik wil je aanraden om hier eerst eens wat reisverslagen te gaan lezen en wat routekaartjes te bekijken.
Dan krijg je een beetje een idee over de afstanden.
Welkom op dit forum.
Deze route is in mijn ogen veel te vol. Lijkt een route uit een reisgids.
En de slinger Zion Escalante Bryce is wel heel vreemd.
Als je dit allemaal wil doen zit je bijna alleen in de auto en zie je hooguit een paar hoogtepunten.
Moab zou ik zo wie zo uit de route gooien en misschien ook wel de kustroute LA naar SF.
Je kan overwegen om van een andere plaats te vertrekken dan je aangekomen bent (als je tenminste nog geen tickets gekocht hebt).
Ik wil je aanraden om hier eerst eens wat reisverslagen te gaan lezen en wat routekaartjes te bekijken.
Dan krijg je een beetje een idee over de afstanden.
Hoi Enila, wij gaan binnenkort ook voor het eerst naar de USA en ons rondje begint en eindigt ook in SF. We hebben iets meer dagen, maar toch kun je waarschijnlijk wel wat waardevolle informatie halen uit ons topic (zie: "reis Nessie"). Daar hebben al veel mensen gereageerd met goeie tips.
Goeiemorgen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor dat het te veel zou zijn. Punt is dat we heel graag Canyonlands zouden willen zien, maar dat we wel vanuit San Fransisco 'moeten', omdat mn vriend daar zn stage doet. (Vandaar ook dat SF zelf niet in de route hoeft).
Ik had (o.a.) dat betreffende topic inderdaad gelezen en het topic met routekaartjes bestudeerd.
Als je de reisafstanden en tijden in de auto erachter zit zou het net moeten lukken had ik het idee. We hebben ervaring met rondreizen met een auto, maar toen hadden we een half jaar de tijd, haha! Maar goed, dan zal ik me er toch bij neer moeten leggen dat we nog eens terug zullen moeten om meer te kunnen zien. Wat natuurlijk ook geen ramp is.
Verdere tips zijn welkom!
Bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor dat het te veel zou zijn. Punt is dat we heel graag Canyonlands zouden willen zien, maar dat we wel vanuit San Fransisco 'moeten', omdat mn vriend daar zn stage doet. (Vandaar ook dat SF zelf niet in de route hoeft).
Ik had (o.a.) dat betreffende topic inderdaad gelezen en het topic met routekaartjes bestudeerd.
Als je de reisafstanden en tijden in de auto erachter zit zou het net moeten lukken had ik het idee. We hebben ervaring met rondreizen met een auto, maar toen hadden we een half jaar de tijd, haha! Maar goed, dan zal ik me er toch bij neer moeten leggen dat we nog eens terug zullen moeten om meer te kunnen zien. Wat natuurlijk ook geen ramp is.
Verdere tips zijn welkom!
Canyonlands en Arches (beide bij Moab) zijn erg mooi. Ik neem aan dat je ook weer vanaf S.F. terugvliegt en dan heb je echt te weinig tijd. Je vliegt door Yosemite en Bluff/Page snap ik niet. Dat ligt nog een aardig eind uit elkaar. Wanneer ga je eigenlijk?
Het standaard rondje is wel haalbaar en is nog een vol programma.
Dag 1: S.F. - Yosemite
Dag 2: Yosemite
Dag 3: Yosemite - Lee Vining
Dag 4: Lee Vining - Death Valley (bezoek Bodie, Mono lake)
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Page (bezoek Antelope Canyon, Horseshoebend, Lake Powell)
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - L.A. (dit is echt een hele lange rit)
Dag 13: L.A.
Dag 14: L.A. - Pismo Beach
Dag 15: Pismo Beach - Carmel
Dag 16: Carmel - S.F.
Wallmart is een goede winkel om van alles te kopen aan artikelen. Een pannetje en een afwasborstel hebben ze daar vast wel
Trouwens bij de meeste picknickplaatsen cq. kampeerplekken staat een barbeque. Misschien niet altijd even schoon, maar met een rol aluminiumfolie kom je een heel eind; kun je bakjes pf pakketjes van vouwen om het vlees/groente in te leggen en zo te laten garen op het rooster. Van tentjes en wildkamperen weet ik niets...
Het standaard rondje is wel haalbaar en is nog een vol programma.
Dag 1: S.F. - Yosemite
Dag 2: Yosemite
Dag 3: Yosemite - Lee Vining
Dag 4: Lee Vining - Death Valley (bezoek Bodie, Mono lake)
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Page (bezoek Antelope Canyon, Horseshoebend, Lake Powell)
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - L.A. (dit is echt een hele lange rit)
Dag 13: L.A.
Dag 14: L.A. - Pismo Beach
Dag 15: Pismo Beach - Carmel
Dag 16: Carmel - S.F.
Wallmart is een goede winkel om van alles te kopen aan artikelen. Een pannetje en een afwasborstel hebben ze daar vast wel
-
tombourgui
- Amerika-ontdekker
Moet je ook in SF eindigen? Anders kan je gewoon in Phoenix eindigen na de GC, heb je 4 dagen nog mooi te verdelen over het begin van je reis.
*edit* double post tegelijk, sorry
*edit* double post tegelijk, sorry
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan er ook voor kiezen om LA en de kust over te slaan, en toch Canyonlands doen.
Kust is echt prachtig, maar met een stage in SF zit je daar al dichtbij, en kan dat stuk misschien een andere keer?
Kust is echt prachtig, maar met een stage in SF zit je daar al dichtbij, en kan dat stuk misschien een andere keer?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kopen bij de Walmart en/of Dollar Tree- wat is de makkelijkste/beste manier om kookgerei te regelen om te kamperen?
Nee, in de NP's en SP's is akmperen alleen toegestaan op de daarvoor bestemde campgrounds "je mag dus ook niet in de auto op een parking overnachten"- is wildkamperen overal toegestaan? Zo ja; tips voor mooie plekken zijn welkom.
Buiten de parken mag je op verschillende locaties in de gebieden die beheerd worden door de National Forest wildkamperen mits je minimaal 1/4 mile van de openbare weg gaat staan en vanaf die openbare weg niet zichtbaar bent je zal ter plaatsen moeten informeren of het is toegestaan aangezien dit overal verschillend is.
Op particulier terrein mag het alleen met toestemming van de eigenaar en zie die maar eens te vinden.
Dag allemaal,
Erg bedankt voor de info!
jolanxyz bedankt voor de realistische route, heb dit nu als uitgangspunt genomen en inmiddels toch een aantal overnachtingen gereserveerd. Moest even over een drempel heen, omdat dat niet onze reisstijl is, maar het schijnt toch wel zo verstandig te zijn.
21-aug: San Francisco - Yosemite
22 Yosemite - Big Pine (Sage Flat Campground)
23 Big Pine - sequoia
24 sequoia - las vegas (via death valley)
25 las vegas
26 las vegas - zion np (Zion Ponderosa Ranch Resort)
27 zion
28 zion - Bryce
29 Bryce - Page (o.a. Antelope Canyon)
30 Page - grand canyon
31 grand canyon - mojave
1-sep: mojave - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Pismo Beach
4 Pismo Beach - monterey
5 Monterey - San fransisco
Dan nog een aantal nieuwe vraagjes: ik ben nog op zoek naar een geschikte overnachting in Page (of omgeving), camping mag, of een cabin (of motel).
Verder vroeg ik me af of jullie nog tips hebben rond Mojave; qua overnachting, en daarnaast hoopte ik eigenlijk dat we hier iets cultureels kunnen zien/doen over de indianen etc. ; ideeën?
Aan de kust; jolanxyz geeft Pismo Beach als optie, is dat de mooiste plaats om te overnachten of is dat vooral praktisch omdat het halverwege ligt? Wat zou het mooiste zijn?
Dat waren de vragen eerst weer, alvast heel erg bedankt voor de moeite!!
Enila
Erg bedankt voor de info!
jolanxyz bedankt voor de realistische route, heb dit nu als uitgangspunt genomen en inmiddels toch een aantal overnachtingen gereserveerd. Moest even over een drempel heen, omdat dat niet onze reisstijl is, maar het schijnt toch wel zo verstandig te zijn.
21-aug: San Francisco - Yosemite
22 Yosemite - Big Pine (Sage Flat Campground)
23 Big Pine - sequoia
24 sequoia - las vegas (via death valley)
25 las vegas
26 las vegas - zion np (Zion Ponderosa Ranch Resort)
27 zion
28 zion - Bryce
29 Bryce - Page (o.a. Antelope Canyon)
30 Page - grand canyon
31 grand canyon - mojave
1-sep: mojave - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Pismo Beach
4 Pismo Beach - monterey
5 Monterey - San fransisco
Dan nog een aantal nieuwe vraagjes: ik ben nog op zoek naar een geschikte overnachting in Page (of omgeving), camping mag, of een cabin (of motel).
Verder vroeg ik me af of jullie nog tips hebben rond Mojave; qua overnachting, en daarnaast hoopte ik eigenlijk dat we hier iets cultureels kunnen zien/doen over de indianen etc. ; ideeën?
Aan de kust; jolanxyz geeft Pismo Beach als optie, is dat de mooiste plaats om te overnachten of is dat vooral praktisch omdat het halverwege ligt? Wat zou het mooiste zijn?
Dat waren de vragen eerst weer, alvast heel erg bedankt voor de moeite!!
Enila
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hallo Enila,
Het eerste stuk van de route wordt lastig, bedenk dat je niet vanaf de 395 naar Sequoia kunt, dus dat park valt af. Ook heb je heel weinig tijd voor Yosemite op deze manier. Ik zou daar nog een nacht extra nemen, of overnacht niet in Big Pine maar direct ten oosten van Yosemite. Ik denk dat je niet handig zit op die Sage Flat camping, hij ligt niet op de route. Een overnachting in Death Valley vind ik een aanrader.
De Zion Ponderosa Ranch is heel aardig, maar ligt niet handig voor een bezoek aan Zion. Je zit aan de oostkant van het park. Gelukkig schijnt het met de wegwerkzaamheden mee te vallen, maar ik zou toch echt aanraden om in Springdale of in het park zelf te gaan zitten. Je hebt daar prima kampeermogelijkheden.
Marianne
Het eerste stuk van de route wordt lastig, bedenk dat je niet vanaf de 395 naar Sequoia kunt, dus dat park valt af. Ook heb je heel weinig tijd voor Yosemite op deze manier. Ik zou daar nog een nacht extra nemen, of overnacht niet in Big Pine maar direct ten oosten van Yosemite. Ik denk dat je niet handig zit op die Sage Flat camping, hij ligt niet op de route. Een overnachting in Death Valley vind ik een aanrader.
De Zion Ponderosa Ranch is heel aardig, maar ligt niet handig voor een bezoek aan Zion. Je zit aan de oostkant van het park. Gelukkig schijnt het met de wegwerkzaamheden mee te vallen, maar ik zou toch echt aanraden om in Springdale of in het park zelf te gaan zitten. Je hebt daar prima kampeermogelijkheden.
Marianne
Ik heb Pismo Beach aangehouden omdat je die zelf al genoemd hebt. Santa Barbara of zo zou ook kunnen. Het mooiste deel is het gebied wat Big Sur heet.
23/24 augustus zou ik toch wat anders indelen. Zoals Marianne al zegt, je kan niet vanuit Big Pine naar Seqouia. Je kan dergelijke bomen wel zien in Yosemite bij o.a. Mariposa Grove.
23/24 augustus zou ik toch wat anders indelen. Zoals Marianne al zegt, je kan niet vanuit Big Pine naar Seqouia. Je kan dergelijke bomen wel zien in Yosemite bij o.a. Mariposa Grove.
Hmm.. lekker bezig dus..
Reservering bij Big Pine geannuleerd en $19 armer.. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.. Plan is nu 2 nachten in Yosemite (of er vlak voor), dan Lone Pine of direct Death Valley al in en in Furnace Creek ofzo overnachten. Als we dat laatste doen gaat dat ten koste van de tijd in Yosemite, maar heb je wel sochtends vroeg (op de goede tijd dus?) al mooie uitzichten, begrijp ik dat goed?
Wat zouden jullie doen? Op wat voor tijd wil je bij Zabriski Point en Dante's View zijn bijv?
Enila
Reservering bij Big Pine geannuleerd en $19 armer.. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen.. Plan is nu 2 nachten in Yosemite (of er vlak voor), dan Lone Pine of direct Death Valley al in en in Furnace Creek ofzo overnachten. Als we dat laatste doen gaat dat ten koste van de tijd in Yosemite, maar heb je wel sochtends vroeg (op de goede tijd dus?) al mooie uitzichten, begrijp ik dat goed?
Wat zouden jullie doen? Op wat voor tijd wil je bij Zabriski Point en Dante's View zijn bijv?
Enila
Ik las over iemand die zonsondergang in Badwater had gekeken wat kennelijk erg mooi was, waarna ze via Shoshone naar Las Vegas zijn gereden en daar rond half 11 aangekomen, dat lijkt mij ook een goede optie. Maar is het te doen, dat stuk in het donker rijden? Hoe laat is de zonsondergang in augustus ongeveer?
Daarnaast zit ik nog te puzzelen met het stuk tussen Grand Canyon en Las Vegas.
Eigenlijk willen we de Hoover Dam nog wel graag zien, dus bijv in Boulder City of Searchlight overnachten.
De nacht in Grand Canyon zelf ligt ook nog niet vast (hoe is Mather Campground nu i.v.m. de wegwerkzaamheden denken jullie?), dus kunnen er ook voor kiezen in Flagstaff of Williams te overnachten na Page (en dus overdag bezoek aan de Grand Canyon).
Joshua Tree NP is in augustus niet veel bijzonder begreep ik?
Zijn er nog typische stadjes die leuk zijn om te overnachten?
Alvast bedankt!
Eigenlijk willen we de Hoover Dam nog wel graag zien, dus bijv in Boulder City of Searchlight overnachten.
De nacht in Grand Canyon zelf ligt ook nog niet vast (hoe is Mather Campground nu i.v.m. de wegwerkzaamheden denken jullie?), dus kunnen er ook voor kiezen in Flagstaff of Williams te overnachten na Page (en dus overdag bezoek aan de Grand Canyon).
Joshua Tree NP is in augustus niet veel bijzonder begreep ik?
Zijn er nog typische stadjes die leuk zijn om te overnachten?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2065 Weergaves
-
Laatste bericht door Mark1979
-