Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS
Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS
Ik heb een bedrijf gevonden wat voor 46 euro per m3 vracht kan vervoeren naar Amerika. Nu wil ik zelf niet mijn inboedel mee nemen, maar wel mijn electronica. Dit komt in totaal op maximaal 3m3, dus dat ligt rond de 150 euro. Met bijkomende kosten komt het totaalbedrag op 400 euro, wat ruim onder de totale aanschafprijs ligt van deze spullen.
Nu staat er wel bij de kosten: Exclusief inklaringskosten, taxes, duties
Op zich ben ik eigenlijk echter geen nieuwe producten aan het importeren, ik verhuis mijn eigen spullen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je bij het vehuizen van je eigen spullen ook taxes en duties betalen? Zo nee, hoe kan je dit dan het beste laten omschrijven op de vrachtpapieren?
Nu staat er wel bij de kosten: Exclusief inklaringskosten, taxes, duties
Op zich ben ik eigenlijk echter geen nieuwe producten aan het importeren, ik verhuis mijn eigen spullen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je bij het vehuizen van je eigen spullen ook taxes en duties betalen? Zo nee, hoe kan je dit dan het beste laten omschrijven op de vrachtpapieren?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Als je officieel het land binnen komt met een visum dat je toegang geeft voor >1 jaar, dan moet je een 'goods to follow' lijst afgeven van de spullen die jij in het kader van je emigratie gaat importeren. Dit moet gaan om spullen voor persoonlijk gebruik. Deze mag je taksvrij invoeren.
Heb je dat niet gedaan, dan moet je importvergoeding betalen. Ook als je die spullen later dan 12 maanden na je emigratie over laat komen.
Dit is wat mijn mij vertelde....
Heb je dat niet gedaan, dan moet je importvergoeding betalen. Ook als je die spullen later dan 12 maanden na je emigratie over laat komen.
Dit is wat mijn mij vertelde....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ok...maar een K1 visum geeft mij het recht om het land binnen te komen en binnen 90 dagen te trouwen...niet specifiek om >1 jaar te blijven...
Ah heb er al iets over gevonden op de customs site van de US. Voor spullen die niet met mij mee reizen maar apart worden verscheept heb je form CBP 3299 nodig!
Ah heb er al iets over gevonden op de customs site van de US. Voor spullen die niet met mij mee reizen maar apart worden verscheept heb je form CBP 3299 nodig!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
en dan wat gebeurd er dan met dat form?
maw als je erachter bent hoe het precies moet, zou je dat dan stapsgewijs kunnen melden, wel handig
thanks
maw als je erachter bent hoe het precies moet, zou je dat dan stapsgewijs kunnen melden, wel handig
thanks
Er zijn twee forms. 1 voor als je spullen met je mee neemt en 1 voor als je spullen apart laat verschepen:
Ik neem dus aan dat je in het laatste geval de forms bij het papierwerk mee geeft aan de vervoerder zodat de cusoms het kan in zien als de goederen aan komen. Ik ben nu bezig om dingen te laten verschepen via http://www.particulierverschepen.nl. Als ik meer weet zal ik het hier neer zetten!
Goods That Accompany You
Household and personal effects that arrive in the U.S. on the same vessel, vehicle or aircraft, and on the same day that you do, are considered to accompany you. Articles that are shipped as freight on a bill of lading or airway bill are also considered to accompany you when the baggage arrives in the U.S. on the same conveyance that you arrive on. You must complete Customs Form 6059B, “Customs Declaration,” listing all items with their value that you are bringing into the United States with you. Identify those you believe are entitled to duty-free entry, based on the information in this publication. Explain your status to the Customs Inspector and ask any questions that you may have before the inspection of your belongings begins.
Goods Shipped Separately
Household effects entitled to duty-free entry do not need to accompany you to the United States; you may have them shipped to your U.S. address at a later time if you choose. Your shipment of personal and/or household goods must be cleared through Customs at its first port of arrival unless you have made arrangements with a foreign freight forwarder to have your effects sent in Customs custody in-bond from the port of arrival to a more convenient port of entry for clearance. (Ask your moving company if they offer this service.) Customs will not notify you that your goods have arrived. It is the responsibility of the shipper to notify you of the arrival of your goods. After receiving this notification you must enter the merchandise. Failure to enter the merchandise within 15 days after its arrival in port may result in the merchandise being moved to a general order warehouse. If merchandise is placed in a general order warehouse, storage charges will accrue and payment of those charges is the responsibility of the party importing the household goods. Failure to obtain that merchandise from the general order warehouse within six months may result in its sale. When you come to Customs to enter your goods, you must complete Customs Form 3299 “Declaration for Free Entry of Unaccompanied Articles,” to give to the Customs officer. If you cannot come to the Customs office yourself, you may designate a friend or relative to represent you in Customs matters. You must give that person a letter addressed to “Officer in Charge of Customs” authorizing that individual to represent you as your agent on a one-time basis to clear your shipment through Customs.
Ik neem dus aan dat je in het laatste geval de forms bij het papierwerk mee geeft aan de vervoerder zodat de cusoms het kan in zien als de goederen aan komen. Ik ben nu bezig om dingen te laten verschepen via http://www.particulierverschepen.nl. Als ik meer weet zal ik het hier neer zetten!
Alvast bedankt so far!
klopt het dat als je verstuurt je dan alles op de foto moet zetten?
klopt het dat als je verstuurt je dan alles op de foto moet zetten?
Ik heb niets over fotos gelezen. De vervoerder heeft het daar ook niet over gehad. Wel moet je alles op een lijst zetten, de packing list, en dan in de juiste categorie. (furniture, household goods, kitchenware, sports equipment enz).
Wat ik ook begrepen heb is dat je 3 dagen hebt om de spullen op te halen na aankomst. Daarna gaan er storage kosten berekend worden.
Wat ik ook begrepen heb is dat je 3 dagen hebt om de spullen op te halen na aankomst. Daarna gaan er storage kosten berekend worden.
pak jij zelf in? ik vraag het ivm die categorieen, maak je die voor inpakken of is dat gewoon omdat ze willen weten wat voor type producten je meeneemt?
Die categorieen staan in een word document beschreven wat ik van de US customs website heb gedownload. Dat hebben zij dus aangegeven. Ik pak wel zelf in, want dat scheelt weer kosten. Het plan is om verhuisdozen te bestellen, alles in te pakken en dan komt de vervoerder het hier ophalen. Dan zie ik het spul wel weer in Boston 
spannend!!!
ik ben zo ver nog niet, maar eh hoe lang duurt het ongeveer voor het in boston is?
ik ben zo ver nog niet, maar eh hoe lang duurt het ongeveer voor het in boston is?
Het schip waar mijn spullen op komen vertrekt op 14-07 uit Rotterdam en de spullen komen aan op 26-07 in Boston. Dus dat is 12 dagen.
wow zo snel!!
dat is toch best oke...
dat is toch best oke...
- DixieChick
- Amerika-expert
Stomme vraag, maar mag dat zomaar? Zelf je packing list doen? Wij hebben dat nog nooit mogen doen. Dozen die we zelf van te voren in pakten werden dan ook altijd heel blij weer uitgepakt, alles werd van stickers met nummers voorzien, op een packing list gezet, en dan weer terug in de doos. Bij ons zijn ze altijd heel pietluttig. Is dat per verhuizer anders ofzo?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij onze verhuizing waren er een paar dozen die we zelf in hadden gepakt. We moesten aan de verhuizer doorgeven wat erin zat, en dat werd dan genoteerd op de packing list, met erachter PBO (Packed By Owner), en ook PBO groot op de doos. Dit kan normaal gesproken een signaal voor US Customs zijn om de boel aan een nader onderzoekje te onderwerpen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik zie op hun webpagina staan:
Update: Ik kreeg als reply:

Ga direct een mailtje sturen om het na te vragen!Wanneer u zelf gaat verpakken is het belangrijk te denken aan de regels die voor bepaalde landen gelden.
Specifieke informatie is per land verschillend en kunt u bij ons navragen
Update: Ik kreeg als reply:
Ik vermoed dat hij dacht dat ik het over de manier van inpakken had. Niet over officiele documentatie. Nog maar eens gevraagd dusEr zijn geen bijzondere bepalingen m.b.t. het inpakken.
Of je nu professioneel laat inpakken of zelf inpakt, hoofdregel is en blijft: goed inpakken, beter iets meer verpakkingsmateriaal gebruiken dan te weinig.
Uiteindelijk antwoord:
Een paklijst stemplate en de douanemachtiging kan ik van de website downloaden. Lijkt dus verder geen probleem te zijn. Zaterdag krijg ik de verhuisdozen binnen en kan ik de definitieve paklijst maken en weet ik de exacte omvang van mijn zending. Een week later denk ik dat de spullen opgehaald zullen woren.Voor iedere verscheping hebben wij van u de volgende documenten nodig:
.
- een duidelijke kopie van uw paspoort
- een paklijst, bestaande uit voorblad en specificatie(s)
- een douanemachtiging, waarmee u onze declaranten machtigt een douanedocument op te maken
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stel dat je goederen bij aankomst een douanecontrole krijgen. Dan houden zij je container in, en zij bepalen wanneer zij tijd (zin?) hebben om dat te doen. Ik hoor dat het al een aantal mensen overkomen is. Jij moet ondertussen het standgeld wel betalen. Geweldig leuk, want niet goedkoop!
En stel dat de douane dan een probleem maakt over iets wat gevonden is (ik hoorde iemand die potjes van die gedroogde keukenkruiden bij had, gewoon standaard verpakt in die glazen potjes van de winkel + van iemand waarvan ze vonden dat het paardendeken niet proper genoeg was en er nog aarde aan de laarzen hing), wie zorgt dan voor de verdere contacten en die afhandeling? Moet jij dat zelf doen, of is er een agent die dat dan voor jou doet?
Op dit moment zouden blijkbaar 25% van de containers een grotere inspectie krijgen...
En stel dat de douane dan een probleem maakt over iets wat gevonden is (ik hoorde iemand die potjes van die gedroogde keukenkruiden bij had, gewoon standaard verpakt in die glazen potjes van de winkel + van iemand waarvan ze vonden dat het paardendeken niet proper genoeg was en er nog aarde aan de laarzen hing), wie zorgt dan voor de verdere contacten en die afhandeling? Moet jij dat zelf doen, of is er een agent die dat dan voor jou doet?
Op dit moment zouden blijkbaar 25% van de containers een grotere inspectie krijgen...
Elke
Ook een goede vraag. Nu is het in mijn geval een groupage container, dus ik huur maar 3m3 van de container. Dan is ook nog de vraag: zou de douane de hele container dan in beslag nemen, of alleen bepaalde gedeeltes?
Ik heb weer een mailtje verstuurd
Ik heb weer een mailtje verstuurd
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons werd destijds verteld dat als je pech had de container wel een week of 2, 3 op inklaring zou kunnen staan te wachten. Bij ons zaten eventuele kosten hiervoor bij ons verhuispakket inbegrepen, evenals een agent die e.e.a. voor ons zou regelen als er problemen zouden zijn met het een of het ander - en dat is dan toch wel het voordeel als je het iemand laat doen t.o.v. het volledig zelf doen, waarbij je - als je geen agent inhuurt - zelf aanwezig zult moeten zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Op zich is hetgene wat ik nu zelf doe het inpakken om daarmee kosten te besparen. Het agenstchap haalt de spullen bij mij thuis op, brengt ze naar de haven, zorgt voor de juiste douane papieren en zorgt dat de spullen verscheept worden naar Boston. Ik zorg zelf nog voor de douane papieren die aantonen dat het persoonlijke spullen betreft voor iemand die naar de US verhuist. Ook zal ik de spullen zelf ophalen in de haven van Boston. Thuis laten bezorgen daar kan wel, maar dat kost dan weer 545 euro, wat ik dan weer zonde vind. Kan net zo goed zelf even heen en weer rijden daar. Wel geven ze mij de contactgegevens van hun agent ter plaatse. Op hun website staat ook: Het is goed te weten dat onze agenten overzee u desgewenst assisteren en als u dat wilt zelfs de hele gang langs de douane begeleiden en u zoveel mogelijk rompslomp uit handen nemen.
Bovendien, ik laat ook niet mijn hele inboedel verschepen. Het is maar een kleine vracht opzich met mijn electronica. Bij verkoop hier zou ik er weinig meer voor krijgen en dan daar opnieuw kopen is veel duurder dan via deze weg laten verschepen en dan in de US een paar nieuwe stroomkabeltjes halen.
Bovendien, ik laat ook niet mijn hele inboedel verschepen. Het is maar een kleine vracht opzich met mijn electronica. Bij verkoop hier zou ik er weinig meer voor krijgen en dan daar opnieuw kopen is veel duurder dan via deze weg laten verschepen en dan in de US een paar nieuwe stroomkabeltjes halen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1486 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 10 Reacties