Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie Werkvisum..
- Animar
- Amerikakenner
Jennie,
ik heb me hier tot nu toe niet mee bemoeid, want ik heb geen verstand van emigratiezaken.
Ook ik heb/had mijn mening gevormd, maar ik kan me voorstellen dat je niet op meningen van anderen zit te wachten.
Ik ben deze draad wel blijven volgen, omdat het me wel interesseert. Ook ik vind je verhaal wat "warrig" en een beetje eng overkomen. Ik hoop dat je echter wel de goeie beslissing en ook een heel goed overwogen beslissing gaat nemen.
Maar is het niet mogelijk om eerst eens in de vorm van een vakantie er heen te gaan, om o.a. je vriend beter te leren kennen? Ik weet natuurlijk niet of je in de situatie bent dat dat mogelijk is, maar het is toch verstandiger?
En om misverstanden uit de weg te ruimen: kun je misschien iets meer over je vriend e.d. vertellen? Ik vraag dit niet uit nieuwsgierigheid, maar ik vind het voor jou wel vervelend dat je hier "aangevallen" wordt. Dit kun je misschien uit de weg ruimen door iets meer te vertellen?
Al kan ik me ook voorstellen dat je dat te privé vindt trouwens.
Ik wens je, hoe dan ook, heel veel succes!
Anita
ik heb me hier tot nu toe niet mee bemoeid, want ik heb geen verstand van emigratiezaken.
Ook ik heb/had mijn mening gevormd, maar ik kan me voorstellen dat je niet op meningen van anderen zit te wachten.
Ik ben deze draad wel blijven volgen, omdat het me wel interesseert. Ook ik vind je verhaal wat "warrig" en een beetje eng overkomen. Ik hoop dat je echter wel de goeie beslissing en ook een heel goed overwogen beslissing gaat nemen.
Maar is het niet mogelijk om eerst eens in de vorm van een vakantie er heen te gaan, om o.a. je vriend beter te leren kennen? Ik weet natuurlijk niet of je in de situatie bent dat dat mogelijk is, maar het is toch verstandiger?
En om misverstanden uit de weg te ruimen: kun je misschien iets meer over je vriend e.d. vertellen? Ik vraag dit niet uit nieuwsgierigheid, maar ik vind het voor jou wel vervelend dat je hier "aangevallen" wordt. Dit kun je misschien uit de weg ruimen door iets meer te vertellen?
Al kan ik me ook voorstellen dat je dat te privé vindt trouwens.
Ik wens je, hoe dan ook, heel veel succes!
Anita
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jennifer, dit is de info die we via jou hadden:
Maar bij deze bied ik mijn excuses aan indien ik je gekwetst of beledigd zou hebben, en ik zal je in de toekomst dan ook niet meer lastigvallen met mijn bedenking.
Jenni_from_da_block schreef: Mijn vriend wonende in california gaat over een paar dagen naar Virgina verhuizen waar hij het bedrijf van zijn broer overneemt.
Jenni_from_da_block schreef: Nu wil ik mijn leven graag opbouwen daar bij hem, dus visum verkrijgen om te werken zodat ik daar kan blijven. Dit kan bij de zaak waar hij ook gaat werken
Jenni_from_da_block schreef: Dit alles geeft mij de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor visum en ik kan het gewoon verlengen he?
Jenni_from_da_block schreef:Mijn probleem is echter, we willen wel trouwen maar door zijn criminele verleden komt hij NL niet binnen.
Jenni_from_da_block schreef: Gaat dus erg moeilijk, tenzij hij the greencard van zijn broer gebruikt of een nepid misschien~zucht!
Jenni_from_da_block schreef:Hij heeft geen greencard, deze is hij verloren en komt daar pas in aanmerking voor over 7jaar vanaf heden.
Jenni_from_da_block schreef: De plannen hiervoor in de toekomst is dat hij bezig is met straks een eigen nagelsalon op te zetten en dan wel onder mijn naam. .
Jenni_from_da_block schreef: Maak me ook geen zorgen over zijn verleden, alleen de toekomst.
Je mag dan wel boos zijn omdat ik me zorgen over je maakte, en me afvroeg of je misschien niet te goedgelovig bent, maar kijk nu zelf eens naar wat hier staat, is het dan zo raar dat mensen zich vragen beginnen stellen?Jenni_from_da_block schreef: Ik heb hem nog niet in levende lijve ontmoet.
Maar bij deze bied ik mijn excuses aan indien ik je gekwetst of beledigd zou hebben, en ik zal je in de toekomst dan ook niet meer lastigvallen met mijn bedenking.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
***Moderator's note:***
Jenni,
Je schrijft op dit forum om advies te krijgen van anderen. Velen van ons wonen in de VS en zijn door allerlei immigratieprocedures gegaan en anderen gaan er nu nog doorheen.
De adviezen, die je hebt gekregen, zijn allemaal goed bedoeld en er is geen reden om boos om je heen te gaan schoppen. Als jij niets met die adviezen kan, moet je ze naast je neerleggen en gewoon je eigen zin doen.
Wat de nagelsalon betreft, bereid je voor op keihard werken! Er is hier in Virginia op iedere hoek van de straat een nagelsalon gerund door Vietnameze mannen. De meisjes, die er werken maken lange uren (12 uur per dag) en werken zes dagen per week. Ik ken mijn nagelstyliste al een tijdje en vrije tijd zijn twee woorden, die zij niet kent.
Zoals Doreen schreef, allerlei dingen zijn mogelijk in ethnische groupen en subculturen, maar op dit forum kennen wij die methodes niet en weten niet of ze legaal zijn.
Ik wens je verder veel succes en ik hoop, dat je je berichtjes on topic houdt en de adviezen neemt voor wat ze zijn: goed bedoeld.
Jenni,
Je schrijft op dit forum om advies te krijgen van anderen. Velen van ons wonen in de VS en zijn door allerlei immigratieprocedures gegaan en anderen gaan er nu nog doorheen.
De adviezen, die je hebt gekregen, zijn allemaal goed bedoeld en er is geen reden om boos om je heen te gaan schoppen. Als jij niets met die adviezen kan, moet je ze naast je neerleggen en gewoon je eigen zin doen.
Wat de nagelsalon betreft, bereid je voor op keihard werken! Er is hier in Virginia op iedere hoek van de straat een nagelsalon gerund door Vietnameze mannen. De meisjes, die er werken maken lange uren (12 uur per dag) en werken zes dagen per week. Ik ken mijn nagelstyliste al een tijdje en vrije tijd zijn twee woorden, die zij niet kent.
Zoals Doreen schreef, allerlei dingen zijn mogelijk in ethnische groupen en subculturen, maar op dit forum kennen wij die methodes niet en weten niet of ze legaal zijn.
Ik wens je verder veel succes en ik hoop, dat je je berichtjes on topic houdt en de adviezen neemt voor wat ze zijn: goed bedoeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik lees dit allemaal nu pas, en zonder negatief te willen zijn, bij mij gingen de rode lampjes ook na 1 pagina al branden. Je hebt hier al genoeg advies gekregen, en bij de waarschuwingen kan ik me alleen maar aansluiten. Ik geloof best dat je verliefd bent, maar ben voorzichtig.
Blijf binnen de wet als je besluit naar Amerika te komen, want er wordt hier korte metten mee gemaakt, veel meer dan in Nederland.
Blijf binnen de wet als je besluit naar Amerika te komen, want er wordt hier korte metten mee gemaakt, veel meer dan in Nederland.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Domme vraag misschien
Als je permanent resident bent (Green card houder en geen citizen) kan je dan na een criminele veroordeling niet het land worden uitgezet? Of geldt zoiets alleen voor federal offences/crimes?
Het lijkt me nogal een avontuur om met iemand die een strafblad heeft een bestaan op te bouwen. Zelfs al heeft iemand daadwerkelijk zijn/haar leven gebeterd, in de US zijn voor een beetje baan background checks schering en inslag. Terecht of niet de realtiteit is wel dat je verleden je op die manier wel blijft achtervolgen.
Laska ( dolblij dat ze geen 18 meer is)
Als je permanent resident bent (Green card houder en geen citizen) kan je dan na een criminele veroordeling niet het land worden uitgezet? Of geldt zoiets alleen voor federal offences/crimes?
Het lijkt me nogal een avontuur om met iemand die een strafblad heeft een bestaan op te bouwen. Zelfs al heeft iemand daadwerkelijk zijn/haar leven gebeterd, in de US zijn voor een beetje baan background checks schering en inslag. Terecht of niet de realtiteit is wel dat je verleden je op die manier wel blijft achtervolgen.
Laska ( dolblij dat ze geen 18 meer is)
Was that for us?
Hier heeft een proces gelopen tegen iemand uit Jamaica met een greencard, hij was gepakt met drugs. Hij was al 21 jaar in de VS, met een eigen bedrijf, getrouwd en kinderen, en werd met uitzetting bedreigd vanwege dit misdrijf. De enige reden dat het niet gebeurd is, is omdat zijn advokaat hem verkeerd advies gegeven had, en zo heeft hij het aan kunnen vechten. Dus ja, je kunt met een greencard er nog zo uitgeknikkerd worden.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens "Vietnamese nail salon" gegoogled, er komen een paar interessante artikelen uit, onder andere deze http://www.phoenixnewtimes.com/Issues/2 ... ature.html
Annemiek
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens "Vietnamese nail salon" gegoogled, er komen een paar interessante artikelen uit, onder andere deze http://www.phoenixnewtimes.com/Issues/2 ... ature.html
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
OK even iets positiefs dan...
Jenni, je zegt dat je daar familie hebt, "SOMS" is het mogenlijk om door familieleden gesponsord te worden en te emigreren naar de VS. Dit allemaal zonder enige affiniteit met je 'vriend' te noemen.
Mijn eerste vraag is dan dus, wat voor familie leden zitten daar (ik bedoel welke tak, oom, tante, grootouders, etc...?)
Ik zeg dit alleen omdat de route die je nu denkt te nemen, volgens mij vrijwel onmogenlijk is, tenzij je een paar euro's in de bank hebt staan die je kunt investeren in de VS (100.000-1 miljoen).
1 ding nog, je zegt dat hij waarschijnlijk een bedrijf kan overnemen, en dan zeg je dat hij er een gaat starten? verklaar je nader, dank je
Richard
Jenni, je zegt dat je daar familie hebt, "SOMS" is het mogenlijk om door familieleden gesponsord te worden en te emigreren naar de VS. Dit allemaal zonder enige affiniteit met je 'vriend' te noemen.
Mijn eerste vraag is dan dus, wat voor familie leden zitten daar (ik bedoel welke tak, oom, tante, grootouders, etc...?)
Ik zeg dit alleen omdat de route die je nu denkt te nemen, volgens mij vrijwel onmogenlijk is, tenzij je een paar euro's in de bank hebt staan die je kunt investeren in de VS (100.000-1 miljoen).
1 ding nog, je zegt dat hij waarschijnlijk een bedrijf kan overnemen, en dan zeg je dat hij er een gaat starten? verklaar je nader, dank je
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vind het interessant om daarheen te gaan. De meisjes spreken onderling een mengelmoes van Engels en Vietnamees, dus ik weet meestal wel waar het over gaat, soms inderdaad over andere klanten. Er komen dan ook echt mensen binnen, ik kan me voorstellen, dat het geen pretje is om die te "helpen" en meestal zeggen ze geen woord tegen de stylistes.
Verder moet ik eerlijk toegeven, dat ik hetzelfde weleens in het Nederlands doe
De uren bij deze salon zijn ook redelijk, maar nog lang, vind ik. Maar Thu zegt, dat ze inderdaad goed verdient, vooral door tips van klanten. Zij is hier gekomen, omdat haar vader de Amerikanen hielp tijdens de Vietnam Oorlog. Haar man werkt overigens net zo hard in een Vietnamees restaurant. Het doet je wel even stilstaan bij hoe het leven hier ook kan zijn.
Maar zij zijn bij lange niet de enigen, die zulke uren maken, heel veel Amerikanen doen dat ook, ik heb het zelf ook moeten doen in mijn eerste baan voor onder het minimum salaris, omdat ik praktisch eigendom van de baas was, vanwege mijn visum. Het is een van de redenen, dat ik iedere ochtend mezelf knijp om zeker te zijn, dat waar ik nu ben wel echt is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Beste Jenni,
Ik probeer via deze reply de boel weer on topic te krijgen.
Als je familie hebt in amerika en ze zijn citizen dan kunnen deze mensen je sponsoren. Het moeten dan wel 1ste of tweede graads familie zijn, dus broer/zus of vader en moeder. Oom en tante werkt helaas niet (niet een sneer naar jou maar mijn oom en tanteb wonen daan en daar heb ik dus weinig aan).
Je kan daar een bedrijf starten maar dan moet je flink wat geld hebben en je moet minimaal een aantal amerikanen aan een baan helpen. Heb je dit geld (lhoe meer hoe beter) dan zou ik op deze manier het land in komen.
Wat voor opleiding heb je in nederland gedaan en welk niveau is dat. Ik heb alleen begrepen dat je geen nagelstylist achtergrond hebt. Als je minimaal HBO hebt gedaan en je hebt een netwerk opgebouwd in amerika dan zou je het via een H1B visum kunnen regelen. Dit duurt echter wel een paar jaar.
Voor de rest gun ik je het beste in virginia. Laat wat van je horen als je daar bent dan kun je ons hopelijk vertellen dat we zeikerds zijn en dat we meer goedgelovig moeten worden.
Ik probeer via deze reply de boel weer on topic te krijgen.
Als je familie hebt in amerika en ze zijn citizen dan kunnen deze mensen je sponsoren. Het moeten dan wel 1ste of tweede graads familie zijn, dus broer/zus of vader en moeder. Oom en tante werkt helaas niet (niet een sneer naar jou maar mijn oom en tanteb wonen daan en daar heb ik dus weinig aan).
Je kan daar een bedrijf starten maar dan moet je flink wat geld hebben en je moet minimaal een aantal amerikanen aan een baan helpen. Heb je dit geld (lhoe meer hoe beter) dan zou ik op deze manier het land in komen.
Wat voor opleiding heb je in nederland gedaan en welk niveau is dat. Ik heb alleen begrepen dat je geen nagelstylist achtergrond hebt. Als je minimaal HBO hebt gedaan en je hebt een netwerk opgebouwd in amerika dan zou je het via een H1B visum kunnen regelen. Dit duurt echter wel een paar jaar.
Voor de rest gun ik je het beste in virginia. Laat wat van je horen als je daar bent dan kun je ons hopelijk vertellen dat we zeikerds zijn en dat we meer goedgelovig moeten worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht