Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie Werkvisum..

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Nonaj schreef:
GEoDLeto schreef:Het opleidingsniveau van vietnam mag misschien wel lager zijn maar wat ik merk zeker waar ik werk is dat de chinezen, en waarschijnelijk ook de vietnamezen hoewel dit erg generaliserend is, is dat hun universiteiten en dergelijke deze mensen vrij vlug een doctoraal geven waardoor ze makkelijk bijvoorbeeld de VS in kunnen komen. Ze hebben misschien de opleiding van een HBO of misschien nog wel lager, bij sommige is het echt ernstig, maar hun diploma zegt PHD en dus zijn ze "hoogopgeleid" en zeer gewenst :S
Het is misschien een beetje offtopic...maar dit snap ik even niet.

Volgens mij is het doctoraal tegenwoordig afgeschaft en hebben ze dit veranderd naar Master. Dit is volgens mij ook niet hetzelfde als PhD, ik dacht tenminste altijd dat dat onderzoek was dat je na je doctoraal deed :dunno:

Als het goed is heb ik over anderhalf jaar mijn masterdiploma (in American Studies).Dat geldt dan ook als hoogopgeleid en zeer gewenst?

En ik dacht ook dat er quota's zaten aan het aantal mensen uit 1 land dat de VS binnen mag? Dan zal het feest ook wel eens afgelopen zijn voor de Aziaten...

Als dit te veel offtopic is verplaats, verwijder of splits maar :oops:
Hier even off-topic de juiste benamingen.

Vroeger had je HBO en WO (universiteit). Nu is alles omgezet in een HBO (nu ook bachelor genoemd) en master opleiding. Als je je master hebt gehaald dan kan je, zoals ik, gaan promoveren. Ben je klaar met je promotie traject en je hebt je proefschrift verdedigd dan krijg je de totel Dr (NL) of PhD (int).
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

beste Jenni,

Het is al eerder opgemerkt, maar toch maar even de vraag.
Hoe goed ken je je vriend. Heb je hem al eens ontmoet, en wat weet je over zijn achtergrond.

Het greencard verhaal zou kunnen als hij eerst een visum heeft gehad, daarna jaren een greencard, nu resident en als resident zijn broer weer gesponsord maar dat duurt echt jaren (ik ken mensen die 15 jaar bezig zijn met visa's en greencard en nog geen resident zijn).
Ook het verhaal dat hij nederland niet in mag is vaag. Tenzij hij internationaal gezocht wordt dan heeft hij mogelijk een probleem en dan zou dat niet iemand zijn aan wie ik mijn (denkbeeldige) dochter zou willen geven.

Pas op wat je doet. Ik weet niet of ze in amertika ook loverboys kennen of illegale vrouwenhandel maar het klinkt tot nu toe erg vaag en wazig.
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenni_from_da_block »

Hier ben ik weer..

Ik heb het met hem over gehad. Wist eigenlijk alles al, maar toch voor de zekerheid zodat ik correcte informatie verschaf.
Hij heeft geen greencard, deze is hij verloren en komt daar pas in aanmerking voor over 7jaar vanaf heden. Ook is hij geen Us citizen, dus jullie weten al gauw wat dit betekent. Hij word niet internationaal gezocht, de dingen die hij heeft gedaan was plaats gevinden in the states.
De plannen hiervoor in de toekomst is dat hij bezig is met straks een eigen nagelsalon op te zetten en dan wel onder mijn naam. Ik ga die zaak runnen. Heb dan 'nog' wel geen diploma als nagelstyliste. Is het mogelijk voor mij als ik daar op vakantie ben en dit onderga dat ik dan wel in aanmerking kom voor visa?

Ik heb nooit gezegt dat het makkelijk is om het land binnen te komen ook al klinkt dat zo vanuit mijn post. Ik ben deze topic gestart om informatie te verkrijgen over de mogelijkheden. Maak me ook geen zorgen over zijn verleden, alleen de toekomst.

by the way.... Ik heb hem nog niet in levende lijve ontmoet. Alles gaat over internet en telefoon. We hebben veel contact met elkaar ondanks het grote tijdverschil van 9uur zitten we elke dag tot 7uur te praten. chat, telefoon. Van de zomer ga ik daarheen en van daar zien we hoe alles gaat verlopen. Ik hoef me ook niet superveel zorgen te maken, als voor sponsor en alles komt het dik in orde als de tijd aanbreekt.
Home is where the heart is
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hi Jennifer, hoe oud ben je als ik vragen mag?
En waar komt jouw vriend van origine vandaan als hij geen US Citizen is ..

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 08 feb 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

Word 23 over 2 maandjes..
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

Internet doet een beetje raar, zag je 2e zin niet in beeld
Maar hij komt uit Vietnam..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan hier maar één ding op zeggen, en dat is het laatste wat jij waarschijnlijk wilt horen:
STOP met deze onzin!
Hoe kan je nu met iemand trouwen die je nog nooit live ontmoet hebt?
Hoe kan je je toekomst in handen leggen van iemand met een crimineel verleden EN die een zaak wilt opstarten onder JOUW naam? Weet je wat de implicaties zijn voor jou? Dat JIJ diegene bent die verantwoordelijk is voor de schulden, dat leningen op jouw naam afgesloten gaan worden,...
Ik denk dat jij een heel braaf meisje bent, gewoon weg vééééééééééél te braaf én dus ook te goedgelovig.
Heb jij mensen (volwassenen) in jouw omgeving die jij aanziet als 'verstandig', en die heel enthousiast zijn in waar je nu mee bezig bent?
Trouwens, als hij al geen amerikaan is, hoe gaat hij jou daar dan binnenkrijgen in een branche waar er al 13 van in een dozijn zijn??? :roll:

Is er iemand die heel dit verhaal beter begrijpt dan ik, en me er op kan wijzen dat ik de dingen verkeerd zie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Nee hoor Kastelke, je bent niet de enige - Ik maak me ernstig zorgen als ik dit zo lees ..

Ook omdat dit niet het eerste verhaal is op dit forum, waar jonge meiden m.i. veel te naïef zijn met contact via internet, c.q. internet relaties ..

Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik maak mij ook zorgen , hoop maar dat ze het inziet??

Ga eens op vakantie naar hem, niet alleen, in een hotel oid., met een goede vriendin of zus of nicht, in ieder geval een betrouwbaar persoon...

Jennie, wij zijn hier niet op je idealen af te pakken oid., maar de konsekwenties kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor JOUW toekomst....
Ga je naar de States en je tekent zomaar wat, dan kan je in de gevangenis belanden, mocht het foute boel zijn....heb je geluk en wordt je gedeporteerd..teruggezonden, dan mag je dus nooit meer naar de USA, en heb je een stempel voor de rest van je leven, ook in Nederland.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jenni_from_da_block schreef:Hij heeft geen greencard, deze is hij verloren en komt daar pas in aanmerking voor over 7jaar vanaf heden.
Ik neem aan dat je met 'verloren' niet bedoelt dat het greencard documentje uit z'n broekzak is gevallen, maar dat hij het recht op een greencard (in ieder geval voorlopig) heeft verspeeld. Van die periode van 7 jaar snap ik niks. Bij mij ontstaat echter de indruk op basis van jouw verhaal dat deze jongeman illegaal in de US verblijft. Klopt dat, of valt er nog meer te vertellen om het beeld wat duidelijker (en hopelijk voor jou positiever) te krijgen.

Het hele verhaal blijft uitermate wazig en biedt jou legio mogelijkheden om je daar flink in de nesten te werken.
Life is good in the Tarheel State.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jennifer, als ik al deze verhalen lees maak ik me ernstig bezorgd over je. Ik denk dat je of ernstig in de maling wordt genomen, of dat er misbruik van je gemaakt wordt.

Ga alsjeblieft niet alleen naar Amerika, ook al ben je nog zo verliefd. Niet alleen krijg je nooit een werkvergunning maar de mogelijkheid bestaat ook nog dat je van alles tekent en diep in de schulden komt.

Je bent toch wel meer waard dan een relatie te beginnen met iemand die illegaal is en een crimineel verleden heeft.
Wat weet je verder van hem? Hoe weet je of hij inderdaad de persoon is voor wie hij zich uitgeeft? Het kan wel een veel oudere getrouwde man zijn. Of nog erger een verkrachter of seriemoordenaar.
Een foto van iemand anders is natuurlijk snel op internet gezet. Je zult niet het eerste meisje zijn dat op die manier misbruikt is.

Ik hoop echt dat je voldoende verstand hebt om niet in de mooie praatjes van deze "meneer" te trappen.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vana schreef:Ik hoop echt dat je voldoende verstand hebt om niet in de mooie praatjes van deze "meneer" te trappen.Marjon
Weet je, je hoort soms zo van die verhalen, en dan vraag je je af hoe een vrouw ooit in godsnaam zo stom is kunnen zijn om daar met haar twee voeten in te lopen... Maar 't zal dan wel waar zijn dat liefde blind en dom is zeker? :(
(en er zijn natuurlijk ook vrouwen die aangetrokken worden door het criminele karakter van iemand)

Ik denk dat dit lieve meisje ons allemaal maar een hoop oude zeuren zal vinden, en dat ze haar hart gaat volgen, zonder ook maar in het minst naar haar verstand te luisteren.
Trouwens, misschien 'durft' ze helemaal niet meer terugkrabbelen, ze heeft hier misschien tegen vriendinnen al dolgelukkig zitten vertellen over haar plannen, en is bang om gezichtsverlies te leiden als ze nu terugkrabbelt.
Of misschien hebben haar vriendinnen haar al op de waanzin van heel dit gedoe gewezen, en heeft ze dus inmiddels geen vriendinnen meer omdat ze die goede raad in de wind geslagen heeft?

Jennifer, wil je aub NIET stoppen met hier te lezen, en wil je aub heel goed nadenken over wat wij zeggen?
Probeer voor ogen te houden dat jij later een dochter hebt, 22 jaar, en ze komt dolenthousiast thuis met dit verhaal, dat ze iemand in Amerika heeft leren kennen die ze nog nooit gezien heeft, met een crimineel verleden, zonder geldige verblijfsvergunning, die haar naar ginder gaat halen en op haar naam een zaak op gaat zetten. Wat is het advies dat jij je dochter gaat geven? "Goed zo, meisje, maak maar dat je op het eerste het beste vliegtuig naar ginder zit, en veel geluk!"??? :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik ben bang dat te veel van dit soort berichten alleen maar een averechts effect zal hebben. Ik heb al eens eerder nieuwe forummers in een soortgelijke draad zien afhaken, en niet meer terug gezien. Volgens mij bereik je het meest wanneer je je tot de feiten beperkt, zonder daar te veel je eigen invulling aan te geven.

Ik bedoel gezichtsverlies bij vriendinnen of geen vriendinnen meer hebben, is natuurlijk allemaal eigen invulling he?
Sandy
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

zo zo wat ene negatieve verhalen allemaal zeg! Ik kom zelf uit de ghetto weet precies wat realiteit is.
Denken jullie nou echt dat ik dom ben, ik kom hier voor advies en ja internet je weet maar nooit, ik cam altijd met hem. besides that.... ken hem via mijn familieleden in the states. Zijn familie heb ik onderhand ook al leren kennen, mee gepraat. Maar ook al zou dat niet het geval zijn, dan nog weet ik niet waarom sommige mensen hier zo'n heissa hierover maken.

Trekt wel veel aandacht met dit onderwerp nu ik even teruglog in me acount. Zeggen dat jonge naieve meisjes moeten opassen. Het spijt me zeer, voor deze reply's maar ik ken mijn vriend heus echt wel.

Jullie veroordelen mensen te snel. Denken direct het ergste en hoe dom je nou kan zijn zoiets te gaan doen.

Dacht nog wel dat ik hulp kon verkrijgen via dit forum, maar lijkt me op dit moment van niet. Al deze negatieve reacties, sorry maar al mijn vriendinnen kennisen wie dan ook weten ervan en keuren het goed. Dat slecht enkelen van jullie er een gigantisch probleem van maken zit ik niet op te wachten. Verhalen posten waar totaal niks van waar is.
Ik weet heel goed waar ik mee te maken heb en dat ik naar jullie moet luisteren omdat jullie denken dat ik een dom wicht ben, daar ben ik niet van gedient.

Ik zal ook niet stoppen met lezen hier. Verstop me niet voor wat jullie ervan vinden. Nog vind ik het erg sad dat jullie denken dat ik blind ben voor de liefde.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dit bedoel ik dus ....

Jennifer, ik denk niet dat je het moet zien dat je voor dom wicht, verblind door de liefde of super naief wordt uitgemaakt ... Ik denk dat een aantal hier met de beste bedoelingen bezorgd zijn..

Dat je hem kent via familie, had je er niet bij verteld... Maar goed, ik denk dat het zeker interessant voor je is om hier verder te lezen, betreffende visa en immigratie mogelijkheden. Want dat is natuurlijk ook een heel belangrijk aspect van het hele verhaal.. Hoe denk je Amerika binnen te komen en daar legaal te blijven..

Laatst gewijzigd door Sandy op 08 feb 2006, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

Het gaat om je eigen leven. Als je gezichtverlies hebt als alles wat jullie zeggen waar zou zijn (wat niet zo is). Dat je eigen vrienden vriendinnen kennisen familie je niet meer kennen. Dan zijn het waarschijnlijk geen vrienden.

Ga mij geen verhalen aanpraten dat ik niet voldoende verstand heb en dat er onmiddelijk mee op moet houden. 1 post en direct reageren jullie en lopen mee met de verhalen die nu worden rondgebazuind.

Ik browse hier op het internet tijdens werk omdat ik gewoon via mijzelf wat wijzer wil worden hoe dat tussen mij en hem zit visa/mogelijkheden. Als ik het wil word het geregeld via familie daar in the states. Ik zit niet te wachten op negatieve reacties van jullie, verhalen verzinnen om mij de grond in te boren. Ik hoop dat jullie zelf begrijpen dat jullie totaal verkeerd zitten met jullie gedachten.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Jennie, schrijftaal komt vaak heel anders over dan spreektaal, daardoor ontstaan er vaak communicatie stoornissen, vooral op forums.
Hier weten we alleen wat JIJ ons schrijft en aan de hand daarvan geven we een reactie.
Er wordt alleen bezorgdheid naar jouw kant geuit.....iedereen hoort/kent wel de verhalen en wij hopen alleen voor jou dat het in dit geval niet zo is...

Veel succes met je toekomst :lol: :wink:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik denk dat we kunnen besluiten dat we jenni geen legale mogelijkheden kunnen aanbieden om naar amerika te gaan. omdat we hier niet aan illegale zaken doen, en dat voor haar de enige mogelijkheden zijn, en omdat ze niet geinteresseerd lijkt te zijn in onze waarschuwingen, moeten we het misschien maar hierbij laten.

ik wil nog alleen verwijzen naar een soortgelijke conversatie in depost van speakingintongues, waar we het ook gehad hebben over de etnische subculturen en wat er zich daarbinnen afspeelt. zo lijkt het hier ook te gaan, maar daar kunnen wij verder niets mee.

dus, jenni, hoop dat je idd een echte gelukkige relatie met hem hebt en niet terechtkomt in een van die "nailsalons" (oftewel sexclubs)

mocht ik iets weten op een gerichte vraag, zal ik je zeker helpen. maar met deze vage, illegale praktijken kan ik je niet helpen.
Laatst gewijzigd door doreennicole op 09 feb 2006, 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.
SEEING IS BELIEVING
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

Klopt! Ik vind dat jullie toch te snel vooroordelen. Als ik hem niet via familie ken, ging het gehele verhaal gewoon door he. Ik ga hem toch eerst zien voordat dit alles in werking zou laten gaan.
En hoe ik the states binnenkom, there's always a way..
Mensen binnen mijn familie doen vaak genoeg van deze dingen.
Zou alleen willen weten via 'juliie' de mogelijkheden voor mij. Ik zal vandaag niet al teveel meer gaan zeggen hierover zijn verleden etc. Diep achter in jullie hoofd denken jullie nog steeds waarom ik met een ex crimineel zou willen gaan.
Jenni_from_da_block
Amerika-ontdekker

niet geintreseert in jullie waarschuwingen omdat ik geen waarschuwingen nodig heb. Het is niet wat jullie denken, weet hoe het inelkaar zit.
Nailsalon is een nailsalon... filmpjes gezien van familie waar ik dan heen zou gaan. Maar goed.. jullie denken toch dat ik op het slechte pad kom dus ik laat het hierbij bedankt voor jullie tijd iig

Oudere mensen hebben het niet altijd bij het rechte eind.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer