Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Capitol Reef

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
budding
Amerikafan

Capitol Reef

Bericht door budding »

Halllo

Ik heb voor 2 dagen een plaatsje op de Thousand Lakes Rv camping gereserveerd. Voor de 2e dag heb ik een Jeep besproken, om de omgeving van Capitol Reef te verkennen.
Wat mogen wij beslist niet missen in en om Capitol Reef?

Sorry, ik had al een topic lopen, maar toch graag jullie voorstellen over Capitol Reef.

Gr
Jan Budding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Capitol Reef

Bericht door Pete.Z »

Capitol Reef is een mooi en vaak wat onderschat park, veel info hier natuurlijk:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... lreef.html
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

we zijn net terug van onze derde reis en onze derde keer C. Reef. Je kunt daar erg veel doen, maar je vraag betreft een jeeptour. Vraag altijd eerst bij het visitorcenter voor je weggaat of het die dag verantwoord is. C. Reef is het park met de meeste flashfloods en die zijn erg gevaarlijk.
Maar als je kunt gaan dan zou ik voor die dag huur de Cathedral Valleyloop doen. Dat is een dagtocht en haal je alles uit je huur en zie je de meest gevarieerde landschappen. Wij vonden het ondanks dat we niet optimaal weer hadden het een erg enerverende ervaring, door de rivier, woestijnlandschap, bergen, zanderig en rotsige wegen. Prachtige vergezichten. Zie inderaad de site van ontdek amerika. De route staat hierop prima beschreven.
Wanneer dit niet kan dan kun je de scenic way doen vanuit Fruita, je komt met de jeep vast verder dan met een gewone auto.
Een rondje via de NotomBullfrogroad en Burrtrail en via scenic 12 terug kan ook maar dat is wel een heel eind voor een rondje. We hebben daar wel ons meest spectaculaire uitzicht van de vakantie gehad; StrikeValley overlook.
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

Bedankt voor de prachtige reactie.

Vrgr
Jan Budding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hier nog een grote fan van Capitol Reef, wat een prachtig park!!
Wij deden het eerste jaar enkel de scenic way doorheen het park en op het einde de wandeling naar The Tanks (zie verslag van 2008-dag 9 helaas voorlopig zonder foto's) en vorig jaar deden wij de Cathedral Valley Loop, werkelijk een prachtige dag waar we ook vaak uit de wagen zijn geweest ondanks de warmte. Zoals gezegd zeker even checken in het VC voor de stand van het water.
Als je een jeep gehuurd heb kan ik je deze trip zeker aanraden. Een volledige beschrijving van de bezienswaardigheden vind je op Henriëtte haar site http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... yloop.html; Wij hadden dit afgeprint en stap voor stap gevolgd, waarvoor nog maar eens dank :)
Dat verslag kan je nalezen op onze website (2009-dag 15 met foto's)

veel plezier !
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

thuul schreef: We hebben daar wel ons meest spectaculaire uitzicht van de vakantie gehad; StrikeValley overlook.
Hey Thuul, hier ben ik wel benieuwd naar. Ik ben hier op het forum al eens een foto tegengekomen. Wat een zicht zeg!
Hoe ben je hier naartoe gegaan? Heb je dit voor een groot deel met de wagen gedaan? Ik dacht dat de persoon die toen de foto had gepost zei dat hij/zij de wagen in het begin van de zijweg van de Burr Trail achtergelaten hadden en dan het hele stuk gewandeld hadden.
Ik vind op internet precies niet veel detail-info :?:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn vorig jaar naar Strike Valley Overlook gegaan, echt heel erg de moeite waard. De zijweg die naar de parkeerplaats gaat (door Upper Muley Twist Canyon) is 2,9 mijl lang. De eerste halve mijl is heel eenvoudig. Er is daar een parkeerplaats, je kan er dus voor kiezen om daar je auto neer te zetten en verder te gaan lopen. Maar dat is dan wel een hele wandeling, in de zomer waarschijnlijk veel te warm!

Als je een auto met high clearance hebt kan je nog verder rijden. In 2006 hebben we dat ooit geprobeerd, maar de weg was toen zo slecht dat we het niet hebben aangedurfd. Vorig jaar was de weg gelukkig een stuk beter, dus toen lukte het wel. De ondergrond was heel rotsachtig, die high clearance is dus echt noodzakelijk! En de canyon is heel smal soms, je moet echt tussen de rotsen door manoeuvreren. Wij vonden het een schitterende route.

Na 2,9 mijl bereik je de tweede parkeerplaats. Van daar is het nog 800 meter lopen, deels omhoog via slickrock maar nergens moeilijk, tot aan het uitkijkpunt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zou even dit topic willen gebruiken om zelf wat vragen te stellen.
Wij zijn binnen een grote maand ook in de states.
Ik rijd op 1 dag van Page naar Torrey en de volgende dag naar Moab.
Op de dag van aankomst in Torrey zou ik een bezoek aan Captiol Reef willen en eventueel de ochtend erop nog een kleine stop alvorens door naar Moab.

Ik zou willen zien:
- Strike Valley Overlook

Interessant lijkt me ook:
- Burr Trail
- Scenic drive

Welke planning lijkt dan best voor jullie ?
Ik dacht gelezen te hebben dat je Strike Valley Overlook ook kan combineren met Burr trail ?

ps: Wij huren een mid-size SUV
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Burr trail en de overlook zijn inderdaad te combineren (al heb ik de overlook niet gedaan, hij ligt wel op de weg)
Wij deden in 2009 de burr trail tot aan de switchbacks en zijn dan naar beneden gereden, omgekeert en weer omhoog en via dezelfde weg weer terug naar de UT12 waar we dan de calf creek fall gingen wandelen.

Je hebt zowiezo weinig tijd voor CR, zeker de eerste dag. Ik weet niet of je ook nog Goblin Valley wil meepikken op de rit naar Moab ?
Zoja blijft er niet veel tijd meer over op de tweede dag. Ik zou terplaatste kijken hoeveel tijd je hebt en dan in het VC vragen wat je met je gegeven tijd die je hebt het best kan doen. De scenoc drive kan je zowiezo doen met eventueel een korte wandeling.
Tel voor de rit naar Moab toch voor een kleine 4 uur
Grts, Bart

Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon staan op mijn lijst van mogelijkheden onderweg naar Moab.
Maar Capitol Reef NP krijgt voorrang.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wat je misschien kan proberen is het volgende

Erg vroeg vertrekken in Page (ik neem aan dat je Bryce links (rechts) laat liggen ?) en dan in Boulder richting de Burr Trail rijden en vervolgens naar de Notom Bullfrog road. Je komt dan uit op de UT 24, hier naar links richting Torrey dwars doorheen het park tot in Torrey.

De dag opnieuw erg vroeg opstaan en nadien kan je dan de scenic drive doen met eventueel een wandeling erbij bv capitol Gorge een stukje inwandelen? Dat werd ons aangeraden door de ranger in het VC maar we hadden de tijd niet meer.
Ik las dat Jasmino gisteren die trail deed en er erg van genoten heeft.
Om er ook nog eens Goblin en LWHC te doen, dat wordt wat veel denk ik. Je zal daarin een keuze moeten maken. Ik denk dat Goblin alleen nog wel te doen is. LWHC deden wij op 2u15 zonder de rit ernaartoe (dat duurde ongeveer een kwartiertje enkel) maar dat hangt ervanaf hoe ver je de canyon in loopt. Je kan ook helemaal roundtrip maken en terug komen door een andere canyon maar dat is zeker niet te doen voor u. (bell canyon heette die dacht ik maar ik kan mis zijn)

Bart
Grts, Bart

Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bedankt alvast Bart.
Bryce Canyon deden we vorig jaar.
Dit jaar zou ik wel via de Cottonwood Canyon rd willen rijden, vorig jaar liet het weer dat niet toe.
Ik heb jou traject op de kaart uitgezet.
Weet iemand waar onderweg je dan Strike Valley Overlook kan bekijken, rond de switchbacks geloof ik ?

Wat betreft de tijd. Bing Maps zegt dus 10h30min voor mijn route. Schrap ik cottonwood canyon rd, en ga ik via Kanab en Bryce dan komt dit op 7h32min.
Als ik het goed begreep was Cottonwood Canyon rd niet zo'n grote omweg (qua tijd). Is Bing Maps hier fout ? Link naar route zonder cottonwood canyon rd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

De zijweg naar Strike Valley Overlook begint inderdaad vlakbij de switchbacks. Als je vanuit Boulder komt, net voordat je de switchbacks bereikt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

zijn alle vragen nu beantwoord inmiddels?! :wink:

We zijn bijna 2 weken geleden in de ochtend ( rond 8 uur) vanuit Torrey via Notom Bullfrogroad naar de switchbacks van de Burrtrail gereden, vervolgens naar MuleyTwistCanyon afslag en met een HC 4WD richting de overlook gereden. Dat was met die auto goed te doen, met elke andere niet. Her en der stond men geparkeerd omdat men niet verder kon. Vanaf het punt dat je echt niet verder kan is het nog een stukje over slickrock lopen naar de overlook. Het was die dag zonnig maar niet warm, rond de 65F. En daarom prima te doen. De beloning was er naar.
De weg vervolgd via de Burrtrail en de scenic 12 naar Kiva koffee house. Daar gelunched (3/4 uur) en de weg vervolgd met diverse fotostops. Hierna een hotel trachten te vinden en tegen vier uur belandden we uiteindelijk in Bryce ( was erg druk die dagen in de regio). Hebben jullie een beetje idee van tijd. De gereden miles bedroegen 175.

Vanaf Bryce zijn we de volgende dag via de CCR naar Kanab gereden: 116 mile. We zijn kort gestopt bij Kodachrome (viel tegen) bij de GrosvenorArch, en we hebben de narrows gelopen. We vertrokken om 9 uur uit Tropic en waren tegen drie uur in Kanab.

Tuurlijk kun je dit combineren, maar ik moet er niet aan denken. En NB de CCR is niet overal goed te berijden, een HC/4WD is denk ik wel nodig, zeker het stuk tussen Kodachrome en GrosvenorArch.
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 26 mei 2010, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Strike Valley overlook inpassen wordt onmogelijk voor jullie. Kost je minimaal 2,5 uur vanaf de Burr Trial, indien je er met de auto kunt komen tenminste. Indien je het hele stuk moet lopen ben je een uur of 3 kwijt (incl. half uurtje ter plaatse). Dat lukt je nooit op een dag vanuit Page. Maar de Burr Trial door Long Canyon en de switch backs zijn sowieso de moeite waard. Onderweg naar Torrey kun je nog even naar sunset point en naar de Goosenecks.

Voor de dag er op zou ik ook niet te gek doen; de scenic drive met Capitol Gorge of eventueel hiken naar Hickman Bridge en daarna door naar Goblin Valley. Als je daar weg rijd en het is nog vóór 14 uur dan kun je nog wel een stukje van Little Wild Horse Canyon lopen (mits je in Moab wat gereserveerd hebt zou ik zeggen en vroeg in de avond aankomen geen probleem vind). Als je daar anderhalf uur wandelen voor uittrekt heb je wel de essentie van de slotcanyon gezien.

Van Page naar Escalante via de Cottonwood Canyon Road is naar mijn inschatting een uur of twee en half, inclusief wat fotostops (bij o.a. Grosvener Arch). Is inderdaad niet (veel) langer dan de normale verharde route. Mits de conditie van de weg goed is natuurlijk.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

thuul schreef:en we hebben de narrows gelopen.
Narrows tussen Bryce en Kanab via CCR? Welke waren dat dan? Buckskin Gulch?
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Beste Stan, vergis je aub niet in CC road !!
Hij was afgelopen september in erg slechte staat en de ranger bij Kodachrome vertelde ons dat ze niet van plan waren om er veel werk aan te besteden om hem berijdbaar te houden.
Het was de slechtse dirtroad die we reden en we reden er toch redelijk wat (shafer, Cathedral Valley, ergens tussen KKTR en Bandelier,..)
Dus informeer goed eer je kiest voor deze route!
Misschien kan er iemand die na ons is gepasseerd vertellen hoe de staat nu is.

Ik weet niet hoelang die valley overlook in beslag neemt maar zoals je hierboven kan lezen lijkt het moeilijk in de passen.
Ik zou me er ook niet aan wagen eerlijk gezegd. Ik denk dat zelfs Burr en Notom Bullfrog al erg druk gaan worden. Ikzelf kan met zo'n dag wel leven maar niet elke dag. Ik ken de rest van jouw route niet meer helemaal van buiten maar ik meen me te herinneren dat ze op zich al vrij druk was.

Is het geen optie om de dag dat je in Page verblijft al wat voorsprong te nemen en 's avonds 1.5u te rijden ? Ik denk maar luidop na nu hé :)

Bart
Grts, Bart

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Aan de CCR is zelf ook een kleine maar leuke slotcanyon, zie ontdek amerika site, die heet narrows.

Bart , wij hebben hem dus 2 weken geleden gereden en alleen de tocht met Terry naar White Pocket was erger dan de CCR. Hij is dus erg slecht, want ook wij hebben er dit jaar aardig wat gereden. Er zijn natuurlijk ergere plekken: Long Canyon en dus het stukje naar Strike Valley. Maar dat zijn stukjes, en geen uren rijden.

Ik zal om een idee te geven van tijden ook nog het stuk Torrey - Moab beschrijven die we de dagen ervoor deden incl Goblin Valley en LWHC. Laatste was echter niet te lopen door te veel water, we zijn er aan begonnen en ook nog aan de canyon er naast, maar moesten ophouden.
Uit Moab vertrokken tegen 9 uur. Goblin Valley waren we om 11 uur. uurtje gewandeld. Toen naar LWHC, daar ook uurtje heen en weer gelopen ( en dus nog niet eens er in kunnen) Vertrokken daar rond 14 uur en zijn vervolgens naar Fruita gereden, visitorcenter informeren voor Cathedral Valley en een stuk apple pie eten bij het Guifford house. Zaten even na vijfen in Torrey. Was 205 mile.

Al met al zaten die drie dagen vol wat mij betreft, ik wil ook nog ergens kijken en foto's maken, hoef niet overal uitgebreid te lunchen, of koffie te drinken. Maar overal langs racen.....
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Mijn schema is vrij druk maar met ook enkele dagen ter plaatse (3 dagen Page, 3 dagen Moab). Het schema is alleszins een stuk minder druk dan vorig jaar.
Alle reservaties van hotels zijn al gemaakt. Ik heb niets tegen een lange rijdag of late aankomst in Torrey.

Ik weet van de conditie van de CCR, ik wou hem vorig jaar rijden maar toen was die impassable zelfs voor 4WD.
Ik informeer me zeker op voorhand in Paria station.

Wij zelf zijn geen personen die graag lange wandelingen doen. Enkel als de wandeling dient om iets te bezoeken dat de moeite is.

Ik dank jullie alvast voor de aangegeven tijden. Is het echt 2,5 uur rijden vanaf Burr Trail naar Strike Valley Overlook ? En is dat enkel of H/T ?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

thuul schreef:We zijn bijna 2 weken geleden in de ochtend ( rond 8 uur) vanuit Torrey via Notom Bullfrogroad naar de switchbacks van de Burrtrail gereden, vervolgens naar MuleyTwistCanyon afslag en met een HC 4WD richting de overlook gereden. Dat was met die auto goed te doen, met elke andere niet. Her en der stond men geparkeerd omdat men niet verder kon. Vanaf het punt dat je echt niet verder kan is het nog een stukje over slickrock lopen naar de overlook. Het was die dag zonnig maar niet warm, rond de 65F. En daarom prima te doen. De beloning was er naar.
De weg vervolgd via de Burrtrail en de scenic 12 naar Kiva koffee house. Daar gelunched (3/4 uur) en de weg vervolgd met diverse fotostops. Hierna een hotel trachten te vinden en tegen vier uur belandden we uiteindelijk in Bryce ( was erg druk die dagen in de regio). Hebben jullie een beetje idee van tijd. De gereden miles bedroegen 175.
Dit is een beetje ons plan voor september. Maar waarschijnlijk zullen we zoals Bart gedaan heeft gewoon de Burr trail heen en weer rijden en niet via Notom Bullfrograod gaan. En dan zal het er een beetje vanaf hangen hoe die MuleyTwistCanyon ons bevalt. Ik heb niet veel zin om halsbrekende toeren uit te halen ;-) Dus misschien tot aan de eerste parking en dan te voet verder (als het nog niet te warm is).

Bedankt voor de info allemaal!! Als ik het nu niet vind, dan weet ik het ook niet meer :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer