Kosten.....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1501
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Inge »

Wij waren de eerste 2 keren ongeveer 6500 euro kwijt (3,5 en 5 weken), met 2 volwassenen met (rechtstreekse) vluchten van KLM, huurauto, motels/cabins en 's avonds uit eten.
De laatste keer 5 weken met de camper, met kind erbij waren we bijna 8000 euro kwijt. Ticketprijzen waren vorig jaar een stuk duurder dan de eerste 2 reizen, en nu hadden we er 3 nodig. Daar zat met name het verschil in. De eerste 2 reizen lagen de ticketprijzen rond de 500 euro p.p.; afgelopen jaar was dat ruim 700 euro p.p.

Dit is inclusief alle verzekeringen en onkosten/zakgeld/benzine die we ook in Amerika hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten.....

Bericht door thebes »

In 2007 : ca. 6000 euro voor 2 personen, 25 dagen. Incl. alles: rechtstreekse KLM-vlucht, huurauto, benzine, alle motels/hotels, parkpass, alle maaltijden, toegangsprijzen, boodschappen, shoppen (boeken, CD's, kledingoutlets).
Gebruikersavatar
Rebekka1977
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 nov 2007, 20:48
Locatie: Goes

Re: Kosten.....

Bericht door Rebekka1977 »

Vorig jaar waren wij voor 3 weken rondreizen in het Noordoosten (waaronder 5 dagen NewYork) ca 2200,- per persoon kwijt. Hierin zitten de tickets, hotels (veel via Priceline), autohuur (Equinox via usareisen.de), attracties en openbaar vervoer (in New York), alle maaltijden, souvenirs etc.. dus eigenlijk gewoon alles. Het enige wat hierin niet zit zijn onze eigen privé uitgaven, bijv wat kleding, maar dat lag bij ons allebei maar rond de 125.- vorig jaar.

Ik vond dit reuze meevallen. Dit jaar zal het allemaal wat meer worden, maar we gaan nu ook 4 volle weken door het Zuidwesten reizen. Onze begroting ligt op ca. 3100 per persoon. Hierin is wel alles inbegrepen.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijn twee keer naar de VS geweest in juni (2007 en 2009).

Voor een reis van 23 dagen waren wij voor de eerste reis zo'n 1850 euro p.p. kwijt
En voor de tweede reis 2000 p.p.

Dit is inclusief alles, dus tickets, hotels, eten, attracties etc.
We hebben ons ook niet ingehouden, al sliepen we niet in hele dure hotels. Travelodge voldoet voor ons uitstekend en zijn vaak niet duur.
Lunchen deden we veelal uit de koelbox die we vulden met boodschappen uit de supermarkt.
Maar verder absoluut nergens op bezuinigd en alles gedaan wat we wilden doen en heerlijk gegeten

Tickets waren rond de 550 a 600 euro. Autohuur: 3 weken een SUV voor 500 euro via usareisen.de

Viel mij erg mee als je bedenkt dat je élke dag op pad bent en elke dag buiten de deur eet...
Voor 3 weken Frankrijk zijn we vaak toch ook al 1000 euro p.p kwijt
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mijlenvreter
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 feb 2010, 12:08

Re: Kosten.....

Bericht door mijlenvreter »

Hallo Anelli

Wij gaan dit jaar voor het eerst met een camper door Amerika in drie en een halve week.
Door schoolvakantie's moet ik dure tickets kopen 5x€ 700,--
Ook zitten we in een dure camperhuur periode met een hoop mijlen( 4.000 afgekocht ) en we hebben een grote camper nodig.
Dit kost incl verzekeringen en 2 fietsen en wat losse dingen € 3.000,--
Verder nog hotels voor de 1e nacht en de laatste nacht dus je begrijpt dat we al een kleine € 7.000,-- los zijn voordat er 1 mijl met de 360 pk V10 gereden is ( die ook wel een slokje lust )
Tel hierbij op de kosten voor campings, eten, drinken, brandstof,nationale parken bezienswaardigheden en een shop_grage
vrouw en dochter.
Nee ik denk niet dat dit een goedkope vakantie wordt maar we hebben er voor gespaard en hebben het er graag voor over, we zien er dan ook echt naar uit.
Het zal allemaal best wel goedkoper kunnen maar dan moet je in een andere periode en dat is geen optie met schoolgaande kinderen.
Kortom kijken wat je kan en wil spenderen en besluiten of je wel of niet zo'n (hopelijk) super reis gaat maken :lol:
Moontje&fam
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:46

Re: Kosten.....

Bericht door Moontje&fam »

Hoi Mijlenvreter,

Wij gaan ook voor het eerst met de camper dit jaar, 4 weken. Ervoor zijn we nog een week in Washington en New York. Inclusief alle hotels in de steden (en twee nachten in San Francisco), de camperhuur (ook mijlen afgekocht) zijn we iets meer dan 8000,- kwijt. Idd niet goedkoop, maar dat wisten we vantevoren en en zal nog een hoop bijkomen aan benzine en overnachtingskosten.
Mag de pret niet drukken, we gaan er een supertijd van maken en niet (te veel) over de kosten nadenken ;-)
Groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Kosten.....

Bericht door 1250 »

Die van ons rijdt normaal ongeveer 7MPG, we rijden 1.700 mijl dus hebben 245 gallon benzine nodig, x $2,90 = $710, ongeveer €550... een flinke borrel lust die dus :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
elkur
Amerikafan
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Sint Joris Weert

Re: Kosten.....

Bericht door elkur »

Wij waren vorig jaar voor onze eerste USA reis van 18 dagen 1750 euro per persoon kwijt (persoonlijke dingen zoals kleding niet meegerekend).
de kosten waren een beetje als volgt verdeeld:
vlucht: 400 euro per persoon
autohuur: 450 euro voor 2 weken
hotels: gemiddeld 85 dollar per nacht (in de grote steden via priceline en hotwire geboekt)
eten: gemiddeld 85 dollar per dag (met z'n twee; ontbijt en lunch uit de koelbox, 's avonds uit eten)

Ik denk dat we wel geluk hebben gehad wat betreft tickets en de koers van de dollar. Ik denk dat het volgende keer wat meer zal kosten. In 2010 gaan we niet, ik hoop in 2011 wel weer. We zullen er voor moeten sparen en uiteindelijk gaat het er om prioriteiten te stellen. Wil je graag op vakantie naar de USA of wil/moet je het geld aan iets anders uitgeven.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Kosten.....

Bericht door Chi Sin X »

Misschien is het handig om er bij te noteren met hoeveel mensen je in totaal gaat als je de prijs per persoon noteert.

Want als je met 4 personen gaat, kan je (gemakkelijk) ook allemaal in 1 kamer en 1 auto en dan lijkt de prijs voor een persoon die alleen gaat bizar hoog te zijn.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4819
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door michelly »

In 2005 met 5 personen (kinderen toen 13,11,9) 4 weken westen in juli/aug:

Vliegtickets: € 3390 (American Airlines)
Autohuur: € 1245 (Alamo)
Hotels en campings: € 1612
Benzine: € 458
Overige uitgaven € 2052
Totaal: € 8757

In 2007 met 5 personen (kinderen toen 15,13,11) 5 weken westen in jul/aug:

Vliegtickets: € 3433 (British Airways)
Autohuur: € 1530 (Alamo)
Hotels en campings: € 1435
Benzine: € 555
Overige uitgaven: € 1925
Totaal: € 8878

In 2009 met 5 personen (kinderen toen 17,15,13) 6 weken New York en westen in jul/aug:

Vliegtickets: € 4619 (BA en AA)
Autohuur: € 1462 (Alamo)
Hotels en campings: € 2433
Benzine: € 738
Overige uitgaven: € 2453
Totaal: € 11705
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Kosten.....

Bericht door LeenG »

wij zijn 5 weken geweest met 2 volwassenen. Achteraf heb ik de rekening eens gemaakt en ik kom aan een prijs van ong 100 € per persoon, per dag. Dat was echt alles alles inclusief meegerekend. We hadden op dat moment wel een héél gunstige $-koers.

- tickets: 1000 €
- huurauto: 600 € (gewone Toyota sedan)
- overnachtingen tussen de 50 - 70$ (dollars! geen €)/per nacht, vaak in super8 of motel6 achtige hotels.
Nonaj
Amerikakenner
Berichten: 613
Lid geworden op: 15 okt 2004, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Meppel

Re: Kosten.....

Bericht door Nonaj »

Ik was 2000 euro kwijt voor 26 dagen geloof ik. Dit was in 2005. Ik reisde alleen. Reis ging naar Boston-New York-Philadelphia-Washington en de Niagara Falls.

Ik had erg laat geboekt, op 6 augustus geloof ik, terwijl ik op 17 augustus al ging. Het ticket Schiphol-Philadelphia-Boston via US Airways kostte me 650 euro.

Een RailPass voor het Noordoosten via Incento ongeveer 200 euro.

Ik sliep in hostels, prijs per nacht lag rond de 30 dollar, keer 25 nachten, dus rond de 750 dollar aan overnachtingen. De dollarkoers was ongeveer gelijk aan wat het nu is geloof ik, dus dat zal zo'n 600 euro geweest zijn.

Ik denk dat ik 15-20 dollar per dag aan eten uitgegeven heb, ook weer keer 25 dus, dat is 500 dollar ruim genomen, dus 400 euro. Bij sommige hostels zat het ontbijt er bij in, bij sommige niet. Ik was student en at dus bijna elke dag bij McDonalds of kookte zelf als dat kon (ik kon na die vakantie overigens geen McDonalds meer zien....)

Verder nog een weekkaart voor de subway in New York, en een weekkaart voor de subway in Washington DC, die zullen beide rond de 25 dollar geweest zijn. In Philadelphia heb ik alles lopend gedaan, in Buffalo ook. Of ik ook een weekkaart voor de subway in Boston had weet ik niet meer, waarschijnlijk wel. Voor Arlington Cemetery en de Niagara Falls heb ik waarschijnlijk aparte kaartjes gekocht, geen idee hoe duur die waren.

En dan de attracties nog, voor New York had ik een New York Pass waarmee ik een Circle Line Cruise heb gedaan, MoMa, Museum of National History en Empire State Building. Van de rest van de attracties weet ik niet meer hoe ik het geregeld heb....
Gebruikersavatar
Louise
Amerikakenner
Berichten: 458
Lid geworden op: 19 feb 2007, 22:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Re: Kosten.....

Bericht door Louise »

In 2007 zijn we met z'n 3en, 2 volw+kind 11 jr van New York naar Miami geweest, pakketreis van Jan Doets geboekt en waren voor 23 dagen € 6000,00 aan reis kwijt. Uiteindelijk met alle kosten voor eten, parken enz kwamen we op €9000,00 :shock: uit. Dit kwam een beetje doordat we in het begin best duur gingen ontbijten, vooral in New York, maar later hebben we bij supermarkten eten gekocht. Sommige hotels hadden ontbijt erbij, vooral in Asheville, North Carolina hele lekkere wafels die je zelf kon bakken :thumbup:
Komt natuurlijk ook omdat je in het hoogseizoen moet.
Hopelijk krijgen we, dochterlief en ik, manlief zo gek om in 2012 weer te gaan. Dan heeft Demi hopelijk haar eindexamen Havo gehaald. Is overigens een goede stok achter de deur om nog 2 jaar haar best te blijven doen :wink:
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Kosten.....

Bericht door eric44051 »

Vorig jaar waren we met zijn vieren ongeveer 7500 euro kwijt.
Waaronder een kind van toen 10 die voor 40% van de volwassenen meereisde.
Dit was inclusief Ticket naar Washington door naarNew-York voor vijf dagen inc hotel.
Vlucht naar San Francisco rondreis westen voor 14 dagen inc auto en hotel.
Vlucht Los Angeles naar Orlando voor vijf dagen inc auto en hotel.
Vlucht van Orlando naar Washington en daar vijf dagen een hotel.
Voor zakgeld waren we rond de 3500 euro kwijt.
Waaronder pretparken als Sea World en Universal en heel erg veel shoppen.
Benzine en elke dag lekker uitgebreid uit eten(vooral New-York was prijzig)
Maar ook Hop on hop off tickets in New York en Washington.

Dit jaar 3600 aan Tickets voor rondtrip Denver met een stop op de
terugweg in Chicago voor vijf dagen.Bij elkaar vier weken.
Dit is inclusief auto.
Voor hotels zit ik op de 2000 euro maar heb voor Yellowstone
en Red cliff in Moab en een cabine in Rocky mountains park al betaald.
Dit was ook ruim 1000 euro.Omdat er twee hele dure lodges bij zitten.
Zakgeld verwacht ik dit jaar wat minder kwijt te zijn.Geen pret parken deze keer vooral natuur, maar heb 4000 euro
op de visa gezet.In Chicago wil ik toch weer uitgebreid gaan shoppen.

Conclusie met zijn vieren zit je toch gauw op de tienduizend.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Kosten.....

Bericht door LeenG »

Anneli schreef:Maar aan de andere kant lees ik heel veel mooie reisverslagen van mensen die elk jaar op vakantie gaan naar Amerika.
elk jaar gaan lukt ons ook niet. Wij zijn voor de eerste keer in 2009 gegaan en het kriebelt om zo snel mogelijk nog eens te gaan. Deze zomer beginnen we aan de voorbereidingen om ons huis te verbouwen. t Is eerst even afwachten wat dat zal kosten maar als het enigzins kan, dan willen we volgend jaar graag terug gaan, maar dan voor 2 ipv 5 weken.

Om de 2 jaar ben ik al heel blij mee. In Europa is tenslotte ook vanalles te beleven, nog 2 weken en we gaan 18 dagen naar Toscane. Da's ook lang niet slecht :wink:
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Gypsygirl1 »

Vergeet niet dat als je niet in Amerika bent, je thuis ook moet eten en je daar ook benzine oprijdt, dat geld kan je er in weze wel vanaf trekken.
Wij hebben altijd een budget van 8000 euro, (twee volwassenen, vijf weken) daar huren we de 25 ft camper voor vijf weken van, betalen we onze tickets van, daar zit de benzine in, we rijden meestal zo'n dikke 8500 km in vijf weken, verzekeringen (de beste), eten, campings, supermarkt, kleding, uit eten, echt alles dus.
Een keer in de twee jaar lukt het ons om dat bedrag bij elkaar te sparen en gaan we er weer vol voor! Verslaving dus, een ander land doet ons niets, dan zitten we de hele tijd te vergelijken met Amerika of Canada.
Dit jaar is een werkjaar, extra uren maken en geen vakantie opnemen. Vakantiegeld in de spaarpot, vakantiedagen aan het eind van het jaar laten uitbetalen.
Zo is er altijd een weg om weer te gaan, al heb je het niet zo breed.
Volgend jaar... Washington, British Colombia, Yukon en Alaska!!
Alessandro
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 aug 2008, 19:08
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Alessandro »

Een kostenplaatje voor een reis van 6 weken van Los Angeles tot New Orleans en via Jackson, Kansas City, Santa Fe en Las Vegas terug. We reizen met 2 personen.

Huur 38 voets Diesel Pusher (huren via http://privatemotorhomerental.com) in naseizoen USD 8.840 + USD 840 assurantie.
Brandstof (diesel) USD 600
Campings USD 2.000
Hotel (2 nachten in LA) USD 400
Eten USD 1.000
Diversen USD 1.000

Met een dollarkoers van ong. 0,8 dus ruim EUR 11.300
Vliegen KLM rechtstreeks (kan dus ook goedkoper met tussenlanding in Minneapolis) EUR 1.500

Ons budget zal dus zo'n EUR 13.000,- zijn.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Kosten.....

Bericht door recidivist »

Vergeet niet dat als je niet in Amerika bent, je thuis ook moet eten en je daar ook benzine oprijdt, dat geld kan je er in weze wel vanaf trekken.
En met wat creatief rekenwerk: kleding koop ik vaak in Amerika i.p.v. in NL. Als je uitrekent wat je daarmee op je (lees: ik) jaarlijkse uitgave aan kleding bespaart heb je al heel snel je ticket eruit.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Alessandro
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 aug 2008, 19:08
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Alessandro »

recidivist schreef:
Vergeet niet dat als je niet in Amerika bent, je thuis ook moet eten en je daar ook benzine oprijdt, dat geld kan je er in weze wel vanaf trekken.
En met wat creatief rekenwerk: kleding koop ik vaak in Amerika i.p.v. in NL. Als je uitrekent wat je daarmee op je (lees: ik) jaarlijkse uitgave aan kleding bespaart heb je al heel snel je ticket eruit.

a) Ik rij in 6 weken Amerika zo'n beetje de helft van de kilometers, die ik anders in een jaar NL rij. Reken je niet rijk!
b) De benzine is weliswaar goedkoper, maar in Canada weer een stuk duurder. Met een camper gebruik je gauw (met zo'n 10 cylinder slurper) gemiddeld 1 op 4,5 km, dus vergelijkbaar met de benzinekosten van een middenklasse auto in NL, die hooguit de helft aan liters gebruikt.
c) De ticketkosten naar de westkust zijn voor 2 personen gauw EUR 1.500. Mijn God, wat moet je daar een hoop kleren (made in China, Mexico, Bangladesh, enz.) voor aanschaffen. Ook hier geldt: maak jezelf niets wijs. Een Levi jeans kost de helft van de NL prijs. Dat betekent, dat je 40 broeken moet kopen, om break-even te spelen.

De moraal; een VS vakantie kost gewoon een hoop geld. Zorg, dat je het geld beschikbaar hebt en geniet ervan.

CARPE DIEM !
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: Kosten.....

Bericht door Color01 »

Alessandro schreef: b) De benzine is weliswaar goedkoper, maar in Canada weer een stuk duurder. Met een camper gebruik je gauw (met zo'n 10 cylinder slurper) gemiddeld 1 op 4,5 km, dus vergelijkbaar met de benzinekosten van een middenklasse auto in NL, die hooguit de helft aan liters gebruikt.
niet alle campers hebben een 10 cylinder aan boord ..dus het benzine gebruik kan veel voordeliger uitpakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer