Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

spoedje: waar naartoe vanuit Savannah

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Merleyne
Amerika-ontdekker

spoedje: waar naartoe vanuit Savannah

Bericht door Merleyne »

Momenteel zitten we in Savannah. We zijn begonnen in Charlotte (NC), van daaruit naar Myrtle Beach (SC) gereden, toen richting Charleston en nu zitten we in Savannah. Vanaf hier hebben we eigenlijk niets meer geplanned. Heeft iemand een goede tip waar we vanuit Savannah het beste naartoe kunnen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: spoedje: waar naartoe vanuit Savannah

Bericht door Petra/VS »

Beetje moeilijk te beantwoorden. Wat willen jullie, natuur of stad? Atlanta schiet me bijvoorbeeld meteen te binnen, daar ben je zo een paar dagen kwijt. Of je kunt naar het zuiden Florida in en daar langs de kust rijden, of naar het westen richting Great Smoky Mountains. Waar eindigen jullie?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

We eindigen weer in Charlotte, daar wonen vrienden van ons.
Natuur vinden we prachtig, maar het tourist trap achtige gebeuren van Myrtle Beach was ook genieten!
De Smoky Mountains zijn we twee jaar geleden geweest, was inderdaad ook prachtig!

Atlanta is misschien wel een idee, wat is er daar zoal te beleven?
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Je kan naar CNN, daar kan je een rondleiding nemen of naar de World of Coca Cola. Er is het Georgia Aquarium en er is een ondergronds winkelcentrum "Underground Atlanta". Genoeg te doen dus!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Je kan ook verder naar boven rijden en dan de Outerbanks bezoeken en via de veerpontjes zo van eilandje naar eilandje gaan
Hatteras Island heeft DE vuurtoren van North Carolina, die moet je eigenlijk wel gezien hebben als je nu al twee keer in NC geweest bent ;-)

** edit** zie dat je al in Charleston bent geweest.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik weet niet precies wat jullie zoeken natuurlijk, maar je kunt met de auto iets zuidelijker gaan, naar Jekyll Island, St. Simons Island en Sea Island. Erg mooi! Je kunt fietsen huren, of lekker op het strand liggen. Op Jekyll zijn een aantal oude villa's te bezichtigen waar vroeger de elite uit NYC de winters doorbracht (dit was voordat Florida populair werd). Zo is er de oude woning van de Rockefellers en kun je de kamer bekijken waar de Federal Reserve Bank is opgericht. Ook is het eerste transcontinentale telefoongesprek vanuit daar gemaakt. Nog iets verder naar het zuiden ligt St. Mary's waar vandaan je met de veerboot naar Cumberland Island kunt. De hele kust van Georgia is ontzettend mooi en deels nog niet zo toeristisch als elders in de VS. En heerlijk eten natuurlijk, met uitzicht over het water.
"Keep Georgia On Your Mind"
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Merleyne schreef:Atlanta is misschien wel een idee, wat is er daar zoal te beleven?
Over een week vertrekken wij die kant uit en onderstaand mijn verzameling qua bezienswaardigheden en tips:

ATLANTA

Shoppen
o Mall in Peachtree Center
o Lenox Mall
o Historic Underground shopping mall

Gebouwen
o Jimmy Carter Library and Museum (met Japanse tuin)
o Martin Luther King Jr. National Historic Site

Parken/tuinen
o Atlanta Botanical Garden
o Centennial Olympic Park
o Stone Mountain Park

Recreatie
o World of Coca-Cola
o CNN studio tour
o Buckhead: "The Beverly Hills of the East" (sight-seeing)
o Georgia Aquarium

Eten
o Sundial Restaurant: Duur en reserveren is verplicht, maar wel heel apart! http://www.sundialrestaurant.com/
o The Varsity ('s werelds grootste drive in fast-food restaurant. Nabij Georgia Tech)

Algemeen:
- Atlanta City Pass: http://www.citypass.com/city/atlanta.html
- Hop on, Hop off: http://www.atlantatrolleytourline.com/Home.html
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Bedankt!

We gaan naar Atlanta hebben we zojuist besloten, even kijken of we via priceline een goede deal kunnen maken!

edit: 2 nachten in hotel Midtown voor $ 45,- per nacht. Ben beneiuwd of het hotel wat is, op tripadvisor zijn ze niet echt enthousiast...
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Je kunt de Okefenokee Swamp in Georgia bezoeken. Ik heb laatst de ingang bij Waycross bezocht. Vond het wel erg commercieel. Ik weet niet of die andere parkingangen ook zo commercieel zijn. Je kunt verschillende entreepakketten kopen. Het standaardpakket bevat een reptielenshow (interessant) en een ritje met een trein door de swamp (leuk voor kinderen, maar niet voor volwassenen). Er zijn twee boardwalks: een rustige waar je zo de natuur inloopt en een andere waar je kunt zien hoe de alligators en otters worden gevoerd. Het viel niet tegen, maar vergeleken met de swamps van Louisiana was dit toch iets heel anders.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SpaceAce schreef:Over een week vertrekken wij die kant uit en onderstaand mijn verzameling qua bezienswaardigheden en tips:

Shoppen
o Mall in Peachtree Center
o Lenox Mall
o Historic Underground shopping mall
Leuk dat jullie naar Atlanta gaan! Nog even een paar aanvullingen van mijn kant. Als jullie willen shoppen zou ik echt Lenox aanraden, Underground is meer een "tourist trap", wel leuk om doorheen te lopen, maar ook niet meer dan dat. De Mall in Peachtree Center is vrij klein en niet echt interessant. Lenox daarentegen is groot en je zult er alle ketens aantreffen die je zoekt. Overigens kun je met OV ook gemakkelijk bij Lenox komen.
SpaceAce schreef: o Buckhead: "The Beverly Hills of the East" (sight-seeing)
Hmm, daar heb ik nog nooit van gehoord, Buckhead is namelijk meer een business district en ook erg groot. Als je mooie oude "Southern Homes" wil zien, zou je eens kunnen overwegen om in de straten rond "West Paces Ferry" rond te rijden. Daar is ook de "Governor's Mansion" te zien en dat kun je overigens ook op gezette tijden bezoeken. Een andere mooie wijk is Ansley Park.
SpaceAce schreef: o Sundial Restaurant: Duur en reserveren is verplicht, maar wel heel apart! http://www.sundialrestaurant.com/
Absoluut een aanrader, maar ik zou er niet 's avonds gaan eten, dan is het echt "over-priced" voor wat je krijgt. Leuker is lunchen, dat is redelijker geprijsd en dan heb je ook een geweldig uitzicht over Atlanta bij daglicht.

Een handige tip voor een dagje downtown Atlanta is een combinatie van de World of CocaCola, CNN en het Aquarium. Je kunt dan lunchen in de Sundial of Underground, dat is allemaal vlakbij. Het is allemaal gelegen rond Centennial Olympic Park, dat was de verzamelplaats van de Olympische Spelen van 1996.

Nog wat andere ideeen voor Atlanta:

- Bezoek aan Six Flags over Georgia
- Margaret Mitchell House (gewijd aan de film "Gone With the Wind", speelt zich af in Georgia)
- Het Capitol van Georgia (mooi gebouw, met allerlei artefacten uit de geschiedenis van de staat)
- Bijwonen van een wedstrijd van de Atlanta Braves. Dat is goedkoop en makkelijk te doen met OV.
- HIGH Museum of modern art
Merleyne schreef:edit: 2 nachten in hotel Midtown voor $ 45,- per nacht. Ben beneiuwd of het hotel wat is, op tripadvisor zijn ze niet echt enthousiast...
Welk hotel is het geworden? Ik woon in Midtown, dus ik ken het vast wel.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Atlanta is TOP! eén van mijn favorieten om een weekendje in door te brengen. Wij gaan deze zomer ook vast nog een dag of 2 naar Atlanta.
rijocaer
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bandido schreef:Leuk dat jullie naar Atlanta gaan! Nog even een paar aanvullingen van mijn kant. Als jullie willen shoppen zou ik echt Lenox aanraden, Underground is meer een "tourist trap", wel leuk om doorheen te lopen, maar ook niet meer dan dat. De Mall in Peachtree Center is vrij klein en niet echt interessant. Lenox daarentegen is groot en je zult er alle ketens aantreffen die je zoekt. Overigens kun je met OV ook gemakkelijk bij Lenox komen.
Genoteerd! Zelf zijn we niet zo heel erg van het shoppen, dus als we er eentje bezoeken is het al heel wat voor ons :lol: Kunnen we natuurlijk net zo goed meteen alleen de leukste bezoeken. Thnx!
Bandido schreef:
SpaceAce schreef: o Buckhead: "The Beverly Hills of the East" (sight-seeing)
Hmm, daar heb ik nog nooit van gehoord, Buckhead is namelijk meer een business district en ook erg groot. Als je mooie oude "Southern Homes" wil zien, zou je eens kunnen overwegen om in de straten rond "West Paces Ferry" rond te rijden. Daar is ook de "Governor's Mansion" te zien en dat kun je overigens ook op gezette tijden bezoeken. Een andere mooie wijk is Ansley Park.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ik had het uit dit topic: Wat te doen in Atlanta? :)
Maar West Paces Ferry is dus leuker? Mooi, ga ik dat aanpassen in mijn verzameling printjes. Wederom thnx! :thumbup:

Bandido schreef:
SpaceAce schreef: o Sundial Restaurant: Duur en reserveren is verplicht, maar wel heel apart! http://www.sundialrestaurant.com/
Absoluut een aanrader, maar ik zou er niet 's avonds gaan eten, dan is het echt "over-priced" voor wat je krijgt. Leuker is lunchen, dat is redelijker geprijsd en dan heb je ook een geweldig uitzicht over Atlanta bij daglicht.
Woeps, te laat. Is al gereserveerd :lol: We hebben online de prijzen bekeken en inderdaad niet goedkoop, maar we hebben het er voor over. Het is onze laatste avond, dus willen we luxe afsluiten.
We hebben de vliegtickets (€ 339 euro per persoon) en de hotels (via priceline) al vrij goedkoop, dus ach... die laatste avond mag wat ons betreft helemaal los 8)
Bandido schreef:Nog wat andere ideeen voor Atlanta:

- Bezoek aan Six Flags over Georgia
- Margaret Mitchell House (gewijd aan de film "Gone With the Wind", speelt zich af in Georgia)
- Het Capitol van Georgia (mooi gebouw, met allerlei artefacten uit de geschiedenis van de staat)
- Bijwonen van een wedstrijd van de Atlanta Braves. Dat is goedkoop en makkelijk te doen met OV.
- HIGH Museum of modern art
Six Flags staat al in de planning (het hoofddoel van onze reis zijn namelijk 'pretparken' 8)) Maar die andere tips had ik nog niet.
Dus ehm... wederom zeer hartelijke dank :clap:

Wellicht zou je verdere info in Ons Eigen Topic kunnen vermelden. Wel zo schoon voor dit topic :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SpaceAce schreef:Woeps, te laat. Is al gereserveerd :lol: We hebben online de prijzen bekeken en inderdaad niet goedkoop, maar we hebben het er voor over. Het is onze laatste avond, dus willen we luxe afsluiten.
Het zal je beslist niet tegenvallen, het is zeker een mooie locatie. Probeer niet al te laat te gaan, zodat je bij daglicht nog wat van Atlanta kunt zien.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Bandido schreef: Underground is meer een "tourist trap", wel leuk om doorheen te lopen, maar ook niet meer dan dat.
Nou, echt een tourist trap vond ik het niet. Best veel eettentjes tegen redelijke prijzen. De winkelkraampjes in de loopzone zijn inderdaad erg duur, maar ik heb ook winkels gezien van het type één dollar en iets meer. Ik had trouwens niet het idee dat er in Uderground Atlanta veel toeristen waren. Meer lokale bevolking. Vooral latino's en Afro-Amerikanen. Dat zouden ook wel toeristen kunnen zijn, maar meestal denk ik dan dat het lokale bevolking is. Ik was zo ongeveer de enige blanke in Underground Atlanta.

Je hebt gelijk dat het niks bijzonders is. Een keer doorheen lopen en weer weg. Waarschijnlijk had het ooit iets bijzonders moeten worden, maar dat is er nooit van gekomen.

Downtown Atlanta is wel heel veilig. Ze hebben een soort veiligheidsdienst (geen politie), maar ze staan wel in rechtstreeks contact met de politie. Ook is er veel politie op straat.

Als jullie van musicals houden, zouden jullie eens in het Fox Theater van Atlanta kunnen kijken. Zelf geef ik er helemaal niks om. Toen ik er was speelde Mary Poppins. Gigantisch druk was het er.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Airmiles schreef:Nou, echt een tourist trap vond ik het niet. Best veel eettentjes tegen redelijke prijzen. De winkelkraampjes in de loopzone zijn inderdaad erg duur, maar ik heb ook winkels gezien van het type één dollar en iets meer. Ik had trouwens niet het idee dat er in Uderground Atlanta veel toeristen waren.
Toch is het zo, met name omdat het zo dichtbij Centennial is gelegen. En ook omdat het Visitors Center er gevestigd is. Het kan natuurlijk best zijn dat je er op een doordeweekse dag was en echt hoogseizoen is het ook nog niet. Maar goed, verder kom ik zelf alleen in downtown als ik bezoek heb uit NL, verder heb ik er weinig te zoeken. Atlanta is een zeer prettige stad om in te wonen, maar nou net niet daar.
Airmiles schreef:Waarschijnlijk had het ooit iets bijzonders moeten worden, maar dat is er nooit van gekomen.
Voordat het er was, was het een afschuwelijke plek met heel veel criminaliteit. Zoals veel steden heeft ook Atlanta moeite om iets te maken van hun downtown. Daar is vaak de armoede, veel werklozen en dus ook vaak crime. Het is dus zelfs een flinke verbetering, maar het is er nog lang niet. Maar goed, zoals ik al zei is het al stukken beter dan het ooit was. Atlanta groeit nog steeds razendsnel en met bijna 6 miljoen mensen is het net de top 10 van grootste agglomeraties ingedoken.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Merleyne schreef:Momenteel zitten we in Savannah. We zijn begonnen in Charlotte (NC), van daaruit naar Myrtle Beach (SC) gereden, toen richting Charleston en nu zitten we in Savannah. Vanaf hier hebben we eigenlijk niets meer geplanned. Heeft iemand een goede tip waar we vanuit Savannah het beste naartoe kunnen?
Wij gaan in september en rijden tegengesteld:
St.Augustine, Savannah, Charleston, Atlanta.

Wat moeten wij zeker bezoeken/bekijken in St.Augustine, Charleston en Savannah?
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Zo, in hotel Midtown (zo heet het hotel zelf, oud Wyndham hotel) was geen gratis internet (10 dollar per dag), dus nu pas weer een reactie. Het hotel was redelijk voor de prijs die wij ervoor betaalden. Als je fullprice betaalt, zoek je beter een ander hotel, want dit is echt verouderd en een beetje smoezelig (was ooit heel sjiek).

We hebben gegeten bij Sundial. Het was inderdaad erg duur (wij waren met zijn tweeën bijna 200 dollar kwijt, incl tip), maar het uitzicht was het meer dan waard! Probeer je bezoek zo te plannen dat je je voorgerecht bij daglicht hebt, de zonsondergang bij je hoofdgerecht en bij je toetje of de koffie alle lampjes beneden ziet branden! Het personeel is erg vriendelijk en het eten is geweldig! Het beste wat ik tot nu toe in Amerika heb gehad. De porties zijn een beetje aan de Europese kant, maar je gaat echt niet met honger weg zoals je in een erg duur NL restaurant kan overkomen.

De volgende ochtend zijn we naar het aquarium geweest (aanrader!) en hebben we een combinatieticket gekocht zodat we ook World of Coca Cola konden bezoeken (totaal 73 dollar/2 personen). Het aquarium was echt prachtig! Het was wel erg druk, veel scholen hadden blijkbaar een uitje, zodat het in sommige ruimtes erg lawaaierig was. Maar met name de tank waar de walvishaaien en manta roggen zitten (grootste tank ter wereld) is zo ontzettend de moeite waard! We hebben een hele tijd op de grond zitten kijken.
World of Coca Cola is niet veel meer dan een hele grote reclamespot waar je doorheen loopt. Je begint met een uitgebreide versie van de reclamespot "inside the vending machine" in een bioscoop. Daarna kun je een 4D film bekijken over het geheim van Coca Cola, reclamespots uit allerlei landen zien, reclamemateriaal door de jaren heen, je eigen coca cola ervaring achterlaten en wat ik zelf wel leuk vond: meer dan 60 verschillende drankjes proeven die Coca Cola overal ter wereld verkoopt. Ook is er een soort productielijntje waar je een gratis flesje krijgt. Bij de uitgang de onvermijdelijke giftshop waar je alles (maar dan ook echt alles) met het Coca Cola logo kunt kopen.
Underground Atlanta vonden wij helemaal niets aan. Wij waren de enige blanke mensen die er liepen op twee politieagenten na. Het is leuk opgezet, maar niet geworden hoe het waarschijnlijk bedoeld is.
We hebben gegeten in het Buckhead district (Longhorn Steakhouse), inderdaad een zakenwijk, maar dan een luze variant. Oftewel, meer duurdere auto's en beter geklede mensen dan in midtown. Na het eten zijn we richting Stone Mountain gereden, door een hele dure wijk, hele mooie huizen! Stone Mountain is wel indrukwekkend, maar als je ooit in de Blue Ridge Mountains of de Smoky Mountains bent geweest is het gewoon een berg.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Oja, centenial park is erg leuk om even doorheen te lopen en de fontein in de vorm van de olympische ringen heeft op bepaalde tijden een soort van show op muziek.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Merleyne schreef:Stone Mountain is wel indrukwekkend, maar als je ooit in de Blue Ridge Mountains of de Smoky Mountains bent geweest is het gewoon een berg.
Het bijzondere aan Stone Mountain is ook niet dat een hoge berg is, maar dat het de grootste vrijgelegen granieten rots is ter wereld. Het is heel apart om er bovenop te staan en om je heen alleen maar vlak land en bomen te zien, heel onwerkelijk. Je moet het niet vergelijken met een bergketen.

Maar goed, leuk om te horen dat jullie een leuke tijd hebben gehad in Atlanta. Altijd grappig om te lezen wat iemands indruk is, als je hier woont bekijk je het toch met andere ogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer