Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marc&nicole: Phoenix-San Francisco 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marc&nicole
Amerika-newbie

Reis marc&nicole: Phoenix-San Francisco 2010

Bericht door marc&nicole »

Beste forumleden

Graag leggen wij onze definitieve reisroute USA 2010 aan jullie voor : alle tips voor viewpoints, resto's, varia zijn welkom. Hotels liggen vast.
Vertrek maandag 31 mei Brussel - Phoenix

Dinsdag 1 juni : Phoenix - Tusayan
Onderweg willen we Sedona en omgeving doen : wat is haalbaar op een 3 à 4 uur ? welke route volgen we best ?
Eindigen doen we in het IMAX-theater van Tusayan en misschien ook nog de sunset meepikken in Grand Canyon

Woensdag 2 juni : Tusayan - Page
South Rim en viewpoints, evt helivlucht over GC
Tips voor route van Desert View naar Page ?

Donderdag 3 juni : Page en omgeving : Antelope Canyon zeker, andere tips ?

Vrijdag 4 juni : Page - Monument Valley - Bluff
Monument Valley natuurlijk zelf ) heb ergens gelezen dat ochtend of avond mooist is ... ?
Nog op programma : Goosenecks, Valley of the Gods
Andere tips ? Page - Bluff is niet zo gek ver rijden ....

Zaterdag 5 juni : Bluff - Moab
Is Needles Overlook goed te doen op deze weg ?
Kan ik Canyonlands doen onderweg, of moet dit vanuit Moab ?

Zondag 6 juni : Moab
Arches National park - we voorzien de hele dag

Maandag 7 juni : Moab - Bryce
Waarschijnlijk de hele dag rijden, proberen tegen sunset in Bryce te zijn.
Tips onderweg ?

Dinsdag 8 juni : Bryce - Zion
Ochtend en middag : Bryce
Na de middag naar Zion - er zijn ergens wegenwerken ??? Logies in Springdale

Woensdag 9 juni : Zion - Las Vegas
Ochtend en middag Zion
Na de middag naar Las Vegas via the Valley of Fire

Donderdag 10 juni : Las Vegas en rust - bezoek aan outlet store : tips ?

Vrijdag 11 juni : Las Vegas - Death Valley met de klassiekers Zabriskie Point, Dante's View, Badwater ... Logies in Furnace Creek

Zaterdag 12 juni : Death Valley - Mammoth Lakes
Tips ?

Zondag 13 juni : Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge El Portal)
We willen graag op die route eerst Bodie en Mono Lake doen, daarna de Tioga Road (wellicht al open die tijd van het jaar ?)

Maandag 14 juni : Yosemite the whole day : wat is doenbaar op één dag ?

Dinsdag 15 juni : Yosemite - San Francisco (Hotel Nikko-Mason Street)

Woensdag 16 juni : San Francisco whole day

Donderdag 17 juni : veel te vroeg weg uit SF naar huis ....

Alvast dank voor de fijne medewerking aan wat onze 3rd honeymoon moet worden ...
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Phoenix-San Francisco 2010

Bericht door Nici »

Hallo,

Wij gaan ongeveer dezelfde route afleggen (alleen starten we in SF en vliegen we terug van PHX) en hebben we voor hetzelfde traject een week langer de tijd. Dus ik denk dat je erg veel wilt zien/doen in een hele korte periode. Misschien heb je iets aan onze planning http://juliannicoline.blogspot.com/p/planning.html?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Phoenix-San Francisco 2010

Bericht door Pete.Z »

Ik vind het een mooie route, maar huur een snelle wagen, want het is inderdaad wel heel veel om te zien en doen in de tijd die je hebt. :wink:

Van Phoenix naar Sedona is het bijvoorbeeld het mooist over een stuk Apache Trail, en onderweg naar Sedona ook Montezuma Castle meepaken.
Verder over de 89A, en via Flagstaff omhoog naar Tusayan, en eerst een paar uur de tijd nemen in Sedona.

Eigenlijk een route om twee dagen over te doen, en dat gaat op voor meer dagen die jullie plannen, althans, dat vind ik.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 15 mei 2010, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis marc&nicole: Phoenix-San Francisco 2010

Bericht door gleuknie »

Ik vind het eigenlijk wel een mooie route. Alleen het deel tussen Monument Valley en Bryce Canyon is naar mijn mening wat gehaast. Even wat tips voor onderweg.:

Sedona: Je hebt maar 3 à 4 uur, wat voldoende is als je er een Pink Jeep Tour zou doen. Dat vonden wij echt een geweldige ervaring.

Page: Bij Page mag je Horseshoe Bend uiteraard niet overslaan en eventueel zou je de Glen Canyon Dam ook nog kunnen bezoeken.

Bryce Canyon: Een leuke trail daar is de combinatie Queens Garden/Navajo Loop. Verder heb je in Bryce ook nog een weg met diverse viewpoints die je met de auto kunt bereiken. Het handigst is om eerst die weg uit te rijden en op de terugweg de viewpoints mee te pakken, omdat ze dan aan je rechterkant zijn.

Zion: Leuke kortere trails daar zijn de Emerald Pools en Riverside Walk. Vooral de Upper Emerald Pool vonden wij een plaatje om te zien.

Death Valley: In jullie rijtje kun je nog toevoegen: Artists Drive, Devils Golfcourse, Sand Dunes en als je een korte wandeling in de hitte aankunt, is er ook nog de Salt Creek Interpretive Trail

Death Valley - Mammoth Lakes: Je zou 's morgens nog in Death Valley bij bijvoorbeeld Mosaic Canyon kunnen gaan kijken, maar op de route ligt ook Lone Pine. Daar heb je de Alabama Hills wat ook erg mooi is om te zien. Je kijkt vanuit Lone Pine ook op de Mount Whitney, het hoogste punt van het vasteland van de V.S.

Yosemite: Je zou de Panorama Trail kunnen lopen, die start vanaf Glacier Point. Laatstgenoemde is ook schitterend om te zien. Even daarvoor ligt trouwens Washburn Point wat ook schitterend is.

San Francisco: Hier mag je de beroemde bezienswaardigheden eigenlijk niet missen. Uiteraard de Golden Gate Bridge, Alcatraz, Chinatown, Coit Tower, Lombard Street, Pier 39 en Fisherman's Wharf. Je zou voordat je San Francisco binnenrijdt ook nog de afslag kunnen nemen naar Treasure Island/Yerba Buena Island. Vanaf daar hebben wij ook schitterende foto's kunnen maken van de skyline van San Francisco.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat het voor Yosemite wel essentieel is dat je in de vallei overnacht omdat je anders weer een paar uur bezig bent om in en uit de vallei te geraken. Maar ik zie dat je in El Portal overnacht. Misschien kun je dit nog aanpassen?
De hike die Gleuknie beschrijft Panorama trail is een hele lange hike (wij wilden 'm ook graag doen maar de weg er naar toe was toen nog afgesloten ivm sneeuw, jammer!!) waarvoor je met een bus een rit van een uur maakt naar de top, waarna je weer naar beneden wandelt in zo'n 6 uur tijd. Misschien is dat voor jullie niet haalbaar op die ene dag? Je kunt in Yosemite ook een aantal leuke, korte hikes doen. Zo kun je vanuit de vallei de trail doen naar de Vernall Falls, deze watervallen zijn eigenlijk het laatste stuk van de Panorama trail die Gleuknie hierboven noemde. Je wandelt ongeveer een uur bergop en dan kom je bij de eerste watervallen. Je kunt de hike zo lang of kort maken als je zelf wilt. Je kunt gewoon omkeren en terug gaan als je dat wilt.
Dan is in Yosemite Mirror Lake een plek die je eigenlijk niet mag missen. Er stopt een shuttlebus bij het begin van de trail en dan loop je over een heel vlak, geasfalteerd, pad naar het meer. Je hebt hier een prachtig zicht om de omliggende bergen die heel mooi reflecteren in het meer. Daarna kun je de shuttlebus weer nemen richting het Awahnee-hotel. Dit historische hotel heeft de belangrijkste gasten ontvangen en het is prachtig om even van binnen te bekijken. Neem daarna weer de shuttlebus richting de lower- en upper Yosemite Falls. Deze waanzinnig indrukwekkende waterval kun je via een korte wandeling bekijken. Wij deden dit destijds allemaal in 1 dag. Dan heb je dus al heel wat van de vallei en haar prachtige natuur gezien!
gleuknie schreef: Zion: Leuke kortere trails daar zijn de Emerald Pools en Riverside Walk. Vooral de Upper Emerald Pool vonden wij een plaatje om te zien.
Hahaha!! Toen wij er waren waren deze pools echt drie-en-een-halve-druppel op een rots! Wij waren er in april, misschien te vroeg en had het smeltwater de canyon nog niet bereikt? Maar dat buiten beschouwing gelaten vonden wij dit ook een hele leuke wandeling vanwaar je, als je eenmaal wat hoger zit, echt een super uitzicht hebt over een deel van de canyon en met name de rivier.

In Zion is nog een andere korte wandeling die wij graag hadden gedaan maar niet aan toegekomen zijn (pijn in mijn kuiten van Angels Landing!) en dat is Weeping Rock;
Short, but steep with minor drop-offs. Paved trail ends at a rock alcove with dripping springs. Hanging gardens of wildflowers decorate the walls in spring and summer. Trailside exhibits.
(van deze website; http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/h ... n-zion.htm)

Voor San Francisco raad ik jullie aan om 's ochtend met de auto over de Golden Gate Bridge te rijden en aan de overkant bij het Vista Point te genieten van het uitzicht over de bay op de stad. De tour naar Alcatraz kost je een aantal uur en als dit geen must voor jullie is zou ik het zeker laten zodat je je lekker op de stad zelf kunt richten. Ga nadat je terug bent gekomen over de brug lekker de stad in. Maak een wandeling door Chinatown, komende vanaf Lombard Street, over Stockton Street (hier krioelt het van de Chinezen!) en ga bijvoorbeeld bij zo'n thee-teaster naar binnen om lekker chineese thee te drinken. Je kunt er ook heerlijk eten in de meest afzichtelijk restaurantjes. Als je Stockton en Grant Street uitloopt kom je vanzelf uit in de buurt van Union Square. Hier kun je lekker winkelen, helemaal als je even doorloopt naar Market Street.
San Francisco is een food-paradise! Ik heb er heerlijk gegeten. Ik heb goede ervaring met Piazza Pellegrini (http://www.piazzapellegrini.com/) een fantastische Italiaan in de Italiaanse wijk North Beach waar het 's avonds heel sfeervol is. Ook hebben wij een keer gedineerd in een vegetarisch restaurants direct aan de bay (http://www.greensrestaurant.com/). Dit was wel erg upscale, daar moet je van houden.

Veel plezier!
marc&nicole
Amerika-newbie

Bericht door marc&nicole »

Hartelijk dank voor de fijne reacties !
Julian en Nicoline, hoe maak je zo'n mooie blog - schitterend gewoon ...
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miriam en Martin »

Van Phoenix naar Sedona is het bijvoorbeeld het mooist over een stuk Apache Trail, en onderweg naar Sedona ook Montezuma Castle meepaken.
Montezuma Castle...hmmm..wij zijn er geweest en vonden het een aanfluiting..we zijn er vanuit Sedona speiaal naar toe gereden maar lagen in een deuk toen we er waren!Had er een hele andere voorstelling van!! Hoogtepunt...we zagen een hele grote Tarantula!!(vogelspin)

Verder een mooie maar denk ik wel drukke reis!!! Wij zitten nuin Amerika..onze 4 e week is net begonnen en zijn een beetje moe van alles wat we gedaan en gezien hebben! Erg indrukwekkend allemaal!! Ik weet niet of jullie echte wandelaars zijn...wij niet nl en hebben Canyonlands en Arches op 1 dag gedaan! Prima te doen!
Antiloppe Canyon zeker doen!! Niet in Page zelf boeken maar gewoon naar de 98 rijden en daar langs de weg staan de Indiaanen zelf en bij hen boek je een tripje in de Canyon!! Een hoogtepunt van onze trip!!!
Misschien vindt je het leuk ons reisverslag te lezen!? Er zitten aardig wat dingetjes tussen die wij ook hebben gedaan. Kijk op http://www.mijntioga.nl/usa2010

Veel plezier met de voorbereidingen en een fijne vakantie!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja, het blijft een kwestie van smaak, maar Montezuma kan ik geen tegenvaller vinden, ik ben er al een keer of 5 geweest als ik in de buurt ben, en blijf het een leuk parkje vinden voor een snelle stop.
Ik zou,als ik in de buurt was, er zeker niet langs rijden.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Woensdag 2 juni : Tips voor route van Desert View naar Page ?
Net buiten het park op weg naar Cameron aan de linkerkant van de weg nog een viewpoint; ik dacht dat het Colorado View Point heet

Donderdag 3 juni : Page en omgeving : Antelope Canyon zeker, andere tips ?
Horseshoe Bend and Glen Canyon Dam en Visitors Center (evt met rondleiding)

Vrijdag 4 juni : Page - Monument Valley - Bluff
'even' de Moki Dugway op en af rijden

Zaterdag 5 juni : Bluff - Moab
In Blanding is nog een aardig museum: Edge of the Cedars State Park.
Vanaf Monticello kun je evt. binnendoor - in de Abaja Mountains - rijden naar Foy Lake en Newspaper Rock

Zondag 6 juni : Moab: Arches National park - we voorzien de hele dag
goed voorzien

Maandag 7 juni : Moab - Bryce
Globlin Valley SP, evt. Little Wild Horse Canyon, Capitol Reef NP - in ieder geval even rondkijken bij Fruita en zo mogelijk een verse pie eten bij de homestead, Devils garden via de Hole-in-the Rock Road

Dinsdag 8 juni : Bryce - Zion
Onderweg naar Springdale vlak voor de tunnel in Zion NP een korte maar mooie wandeling naar de Canyon Overlook

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

marc&nicole schreef:Dinsdag 1 juni : Phoenix - Tusayan
Onderweg willen we Sedona en omgeving doen : wat is haalbaar op een 3 à 4 uur ? welke route volgen we best ?
...
Ik zou gewoon eerst de I 17 volgen en dan de 69 nemen naar Prescott. Vanaf daar kun je de schitterende scenic route 89 alt rijden via Jerome en Cottonwood naar Sedona. In Sedona kun je even rondlopen om het plaatsje te bekijken en naar het vliegveldje rijden voor het mooie panaramic view over Sedona.
Na Sedona kun je nog even stoppen bij Oak Creek Canyon en dan doorrijden naar Williams.

Williams is een leuk route 66 plaatsje dus daar zou ik zeker even een kijkje nemen. Dan door naar Tusayan waar je eventueel de IMAX film over de GRand Canyon bekijkt. 's Avonds kun je dan nog de zonsondergang in de canyon meemaken.
Dan heb je al een aardig volle dag.

Natuurlijk is ook de Apache Trail mooi en er is nog veel meer te doen rond Sedona en Flagstaff, maar je moet nu eenmaal keuzes maken.
Als je bovenstaande route volgt heb je een hele mooie en leuke dag, daar ben ik van overtuigd.
Veel plezier

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad, keuzes....de 89A is absoluut mooi, eigenlijk misschien nog wel leuker als je daar toch voor de eerste keer bent dan de Apache Trail....moeilijk..... :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja vooral als het aan het begin van je reis is. Wij reden deze route aan het begin van onze eerste reis.
Het was dus onze eerste blik op de rode rotsen en wij waren hevig onder de indruk.

We gaan dit jaar voor het eerst weer naar Sedona. Ik ben heel benieuwd of we het nu nog net zo mooi vinden of dat we al te zeer verwend zijn inmiddels.

De Apache Trail zou ik voor een volgende reis bewaren.

Marjon
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Montezuma vond ik ook zeker niet de moeite. Ieder z'n ding natuurlijk maar gezien het stevige tempo van dit schema: lekker overslaan :wink: De route van Phoenix naar Tusayan over de 89A is al mooi genoeg als dag vermaak. In de Sedona nog iets meepakken en je hebt je dag meer dan compleet :thumbup:

Voor overig advies, wat wil je? Wil je wandelen in Bryce, wil je Zion in voor een wandeling of ben je een kilometervreter die van alles wat wil zien? De route van MOAB naar Bryce kan in een dag maar dat is een redelijk intensieve dag. Tip qua route is om via Torrey te gaan (UT24 en UT12):

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 221497&z=9

Ga vanaf MOAB via Castle Valley want dat is gewoon al een prachtig stuk om te rijden. Verder kun je Goblin Valley meepakken en Capitol Reef bezoeken op deze route. Qua tijd denk ik dat je moet kiezen :wink:

Canyonlands Needles, vanaf de route tussen Bluff en MOAB is de Canyonlands voor de wandelaar, Canyonlands (Island in the sky) vanaf MOAB is meer geschikt voor de autorijder (wederom, wat wil je?). The Needles is voor een autorijder niet de moeite heb ik begrepen, je moet aardig wandelen om mooie dingen te zien. Wij (autorijders..) zijn voor Island in the sky gegaan vanuit Moab. Dit is prima te doen vanuit Bluff om vervolgens in MOAB weer te eindigen. Hoeveel tijd Needles kost weet ik niet.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Julian en Nicoline, hoe maak je zo'n mooie blog - schitterend gewoon ...
:oops: Bedankt voor het compliment.
Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, je kunt gewoon uit een lay-out kiezen en de foto van Yosemite is natuurlijk al prachtig genoeg om er een mooi blog van te maken!

Jullie gaan in ieder geval een hele mooie reis maken, het moeilijkste is om keuzes te maken.
Van onze eerste reis heb ik wel geleerd dat je beter voor een aantal parken kunt kiezen, dan alles half te doen.
Maar goed, nu hebben we wel een goede reden om nog een keer terug te gaan :thumbup: .

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer