Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

@ Old Faithful, Yardenoy & RSN

Thanks!

@ RSN Good Luck too! :thumbup:

@ Bart Ik heb een vraag aan jou. Jij zat in een vergelijkbare positie als wij nu qua case number. In welke maand werd jij opgeroepen voor het interview? Ben zeer benieuwd.
En als ik iets op de formulieren etc. niet begrijp, mag ik het dan aan jou vragen?

* Nog steeds in alle staten van opwinding en slecht geslapen vannacht, steeds schoot door me heen: A ME RI KA A ME RI KA * :clap:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Gefeliciteerd :clap: :thumbup: moet een ongelooflijk gevoel geven :wink:
Sten

Bericht door Sten »

@ Knabbeltje

Dank je! Ja, inderdaad, ik ben bang en zeer hoopvol tegelijkertijd. :D :o :thumbup:
Maar in ieder geval heel gelukkig.

We moeten dit natuurlijk wel nog gaan klaarspelen. Maar dit is mijn droom, en ook die van Jeroen.

Ik heb er net een blog over geschreven, ik ben nu eenmaal een schrijfster in hart en ziel:

http://www.stenoomen.com/blog/102/Jeroe ... eahhhh.htm
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jullie ook van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop dat jullie er ook doorkomen :)

Enne... ik zag je post over het invullen van formulieren in het topic voor mij, maar je kunt ze wel online invullen en opslaan. Download even dit programmaatje http://www.docu-track.com/product/downloadsen dan kun je in ieder geval DP230 invullen en aangezien die het langste is, scheelt weer :)

Helaas is DPS122 niet zo in te vullen maar die is niet zo lang gelukkig.

Heel veel succes en mocht je vragen hebben, stel ze. Ik ben ook nog bezig met invullen en probeer ze maandag de deur uit te doen :lol:
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Dank je wel! :)

Ah, kun je er een wel opslaan (met ingevulde gegevens)?! Dank, dat ga ik eens proberen dan.

Ja, ik zal de vragen zeker stellen, maar ik heb nu al nuttige dingen her en der gelezen.
Sten

Bericht door Sten »

@ Moniquemichiel

Dank, lief van je! Nou maar hopen dat circa nummer 25000 volstaat en dat we het plaatje kloppend krijgen. :thumbup:
Jeroen heeft inmiddels een programmaatje getoond waarin ik de formulieren wel ingevuld kan opslaan, "Foxit Reader", dan hoef je tenminste niet alles tegelijk in te vullen omdat het niet opgeslagen kan worden wat je invult.
Sten

Vraagje over Form DSP-122

Bericht door Sten »

Wie kan helpen, het invullen gaat heel goed, bijna klaar ook. Maar we zijn hier toch op een tricky vraagje gestoten:

Afbeelding

Jeroen heeft de MAVO en een voltooide ICT MBO gedaan, én genoeg werk ervaring op de benodigde hoogte, maar wat moet ik hier nu aankruisen: Highschool (= MAVO, sort of), of "Vocational" (= ook MBO).
Als we alleen "Vocational" aankruisen, zeggen ze dat dat niet het benodigde "Highschool" is, maar als we alleen "Highschool" aankruisen, dan doen we geen recht aan zijn voltooide MBO opleiding.
En ik neem aan dat we ze niet allebei mag aankruisen zoals we hier even gedaan hebben?

Wie weet antwoord?
Zou het erg fijn vinden als iemand uitsluitsel biedt! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Sten op 16 mei 2010, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Goeie vraag, ik worstel er ook mee. Heb een HBO diploma maar weet ook niet wat ik exact moet aankruisen :(
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat je University Degree en Advanced Degree kunt vergelijken met Bachelor en Master. Vreemd dat ze dat er niet op hebben gezet, of Undergraduate en Graduate, want dat is internationaal

Als je HBO hebt gedaan lijkt me dat dat University Degree is.

Ik heb geen flauw idee wat Vocational School is....
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Btw hoe heb je een invulbare DSP-122 gevonden? Die van mij kan ik niet invullen :(
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Gefeliciteerd! succes met alle handelingen vanaf nu!
ik heb overigens beide formulieren met balpen (blokletters) ingevuld, aangezien de formulieren vroeger bij de NL zelfs werden meegestuurd lijkt me dat geen enkel probleem.
Sten

Bericht door Sten »

@ GJK @ Ziva @ RiverCola

Wij kunnen wel alles op de pc invullen omdat Jeroen Foxit Reader Pro geïnstalleerd heeft. Hij is niet voor niets de computer deskundige :lol: en daarmee profileert hij zich ook bij de Ambassade. :wink:
Zo kan het tenminste netjes, kun je tussentijds gewoon afsluiten en kun je er later weer verder aan werken.
Maar was wel even gedoetje om dat te ontdekken, maar middels een 'digitaal potloodje' kun je alles tikken waar je wilt, en ook op de lettergrootte en het lettertype dat je zelf verkiest.

Ik denk dat we maar voor het vinkje "Highschool" gaan, want ik heb al gelezen dat de Amerikanen ons MBO ("Vocational") niet hoger zien dan een MAVO of HAVO. Dus als je alleen daar een vinkje bij zet, heb je niet eens Highschool, terwijl voltooid MBO toch in Nederland echt hoger is dan MAVO en HAVO....

Zou ook twee vinkjes kunnen zetten, maar dan geef je weer niet correct antwoord op de vraag. Maar kiezen voor de veilige weg denk ik!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

"vocational school" in Amerika is, voor zover ik ooit begrepen heb, een soort beroepsopleiding tijdens je middelbaar. Bijvoorbeeld om te leren haarkappen of metselen of zo. Heel laag niveau.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Volgens mij heeft Kastelke gelijk. Bij het invullen van een D160 formulier voor het bekomen van een studentenvisum voor mijn zoon (F1) moest hij bij Highschool invullen 'vocational' of 'academic'. Na een beetje gegoogle dacht ik ook dat 'vocational' echt beroepsvoorbereidend middelbare school is.
Sten

Bericht door Sten »

@ Elke & Inge67

Dank voor jullie reacties. Ja, dus dan klopt het wat ik dacht. Vocational betekent dus gewoon -beroeps, en is dus waarschijnlijk in Amerika een soort LBO niveau (wat inderdaad MAVO of HAVO niet overstijgt).
We kruisen dus gewoon aan Highschool, omdat ik aanneem dat een MAVO hier in de buurt komt? Je moet het ook kunnen aantonen.. maar we gaan er al vanuit dat Jeroen op grond van zijn werkervaring moet kwalificeren, omdat MAVO diploma en MBO diploma niet voldoende zal zijn. Gelukkig werkt hij al lang en ook op het benodigde jobzone 4 niveau.

Of zou je niet eens Highschool mogen aankruisen in Jeroens geval? Hoop dat iemand het antwoord weet...
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Sten,

Heb het even opgezocht voor je.
Ons nummer was EU243XX
Op 25 Maart 2009 hebben wij brief met oproep tot interview ontvangen.
Op 14 Mei 2009 hadden wij ons interview en op 19 Mei plakte de voorlopige GC in ons paspoort.

Als je iets wil weten mag je dat natuurlijk altijd vragen. Kan je doen via deze blog.
Mocht je veel tijd hebben kan je ook ganse weg die wij afgelegd hebben nalezen op onze blog, die wij nog steeds op regelmatige basis proberen aan te vullen.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

maar we gaan er al vanuit dat Jeroen op grond van zijn werkervaring moet kwalificeren, omdat MAVO diploma en MBO diploma niet voldoende zal zijn.

Hoe bedoel je mavo en mbo niet voldoende?
dacht dat je minimaal mavo moest hebben?
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Bart,

veel dank, ook voor je reactie op mijn blog.
Aha, zo laat, een jaar later pas dus!
Jeetje en dat het dus daarna zo snel ging.
Wij zitten dus op 25000 en dan nog wat.
Dus mogelijk wordt het dan nog een stukje later.
Hoe dan ook, wij gaan gewoon alles regelen en 'gokken' (?) dat het in orde komt.
Want we kunnen natuurlijk niet zo lang wachten met ons huis te koop aanbieden. Anders wordt het risico te groot dat we het niet op tijd kunnen verkopen.
Bovendien ben ik iemand die graag (!) en gemakkelijk risico's neemt, en Jeroen die gaat daarin mee, dus we zetten gewoon al onze kaarten hierop.
En wat is het risico, dat valt ook wel mee. Ik wilde toch nooit langer dan circa 6-8 jaar op één adres wonen, en op die tijd beginnen we hier in Scheveningen toch ook wel te zitten. Het klopt gewoon allemaal. In mijn leven verhuisde ik altijd na 6-8 jaar op één adres, dus verhuizen gaan we dan sowieso, want we gaan ons huis te koop aanbieden.
Heerlijk spannend allemaal en een mooier doel om alles voor te doen, dan een emigratie naar de USA, kan ik mij niet voorstellen.

Je blog ga ik zeker lezen nu, ik vind dat altijd heel interessant en leerzaam. Heb al veel goede tips en weetjes overal op het net gelezen, super dat mensen elkaar op die manier helpen.

Nogaamls veel dank Bart!
Laatst gewijzigd door Sten op 17 mei 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Hey Jeroen en Sten,

Van harte gefeliciteerd en succes met het invullen en het vervolg!
Fantastisch :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer