Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Di ziet er niet zo goed uit. Zeker voor de vluchten naar amerika staat er.
http://www.hln.be/hln/nl/6836/Vulkaanui ... wolk.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/6836/Vulkaanui ... wolk.dhtml
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De huidige uitbarstingen zijn heviger dan deze vorige maand toen het luchtruim volledig lam lag, de aspluim rijkt ook hoger dan toen maar voorlopig situeren de problemen zich tussen grondniveau en vluchthoogte 300 met uitschieters tot FL320... Voorlopig lijkt de aswolk zich volledig te situeren boven de Atlantische oceaan en niet boven land. Aangezien commerciële vluchten tussen FL350 & FL410 vliegen (met FL370/390 als de meest courante levels) is er momenteel niet echt een probleem aangezien men nog over de aswolk kan vliegen... Het is maar als de wolk hogere hoogtes bereikt (bvb als de uitbarsting nog heviger wordt) of als de wolk over land komt dat er nieuwe problemen kunnen volgen... Maar aangezien de marges altijd maar verminderen (tot voor kort kwam de asse maar tot FL200, nu al tot FL300 met uitschieters tot FL320) zal men uit veiligheidsoverwegingen de TATL routes die normaal een meer noordelijke route volgen meer naar het zuiden verplaatsen. Dit heeft als gevolg dat de vluchtduur kan toenemen...Ratigan schreef:Hier ben ik weer. Nu de aswolk weer ongekend hoog is zegt Euroncontrol het volgende:
Significant rerouting of westbound transatlantic flights to avoid the higher contaminated area is currently being discussed between the air navigation service providers concerned and EUROCONTROL.
Staat de wind goed had ik er net vertrouwen in gaan we door de hoogte van de wolk misschien niet vliegen![]()
Maw: voorlopig is er niet echt iets om je zorgen om te maken, maar het kan helaas snel wijzigen...
Hoi Bralo,
Ik las dat vliegtuigen op 350fl vliegen over de oceaan. Hoe kom jij eigenlijk aan al die info. Je lijkt echt een ware kenner.....
Dan toch nog 2 vraagjes:
1. Vliegt men nu over de wolk heen? Of vliegt men zuidelijk?
2. En hoeveel vliegen ze maximaal om, om de vlucht toch uit te kunnen voeren? Weet jij dat? Bijvoorbeeld zou boven IJsland langs ook een optie zijn?
Ik las dat vliegtuigen op 350fl vliegen over de oceaan. Hoe kom jij eigenlijk aan al die info. Je lijkt echt een ware kenner.....
Dan toch nog 2 vraagjes:
1. Vliegt men nu over de wolk heen? Of vliegt men zuidelijk?
2. En hoeveel vliegen ze maximaal om, om de vlucht toch uit te kunnen voeren? Weet jij dat? Bijvoorbeeld zou boven IJsland langs ook een optie zijn?
Laatst gewijzigd door Ratigan op 07 mei 2010, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Verdomme zeg... Wij vliegen 13 mei van Brussel naar Atlanta. Kan het niet helpen, maar ik word altijd ontzettend zenuwachtig van dit soort berichten.
Ben zojuist follower geworden van 'Eurocontrol' op Twitter om op de hoogte te blijven van updates.
Kan iemand me een goede site aanraden met duidelijk overzicht van voorspellingen w.b. windrichting? Dat gaat 'key' worden als ik het goed begrijp...
Ben zojuist follower geworden van 'Eurocontrol' op Twitter om op de hoogte te blijven van updates.
Kan iemand me een goede site aanraden met duidelijk overzicht van voorspellingen w.b. windrichting? Dat gaat 'key' worden als ik het goed begrijp...
Ik moet morgen vliegen, dus nog meer stress. Vlucht vandaag had reeds 1 uur vertraging bij vertrek en komt ongeveer 2 uur later aan.
Als ik morgen zou vliegen zou ik me eerlijk gezegd minder zorgen maken. Als dat ding weer gas gaat geven gaan er volgens mij best een aantal dagen overheen voordat die aswolk zich aanzienlijk uitbreidt.pbuyse1 schreef:Ik moet morgen vliegen, dus nog meer stress. Vlucht vandaag had reeds 1 uur vertraging bij vertrek en komt ongeveer 2 uur later aan.
Maar toch... succes! Hoop het beste voor je.
- ploon
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
we vertrokken een paar uur voordat schiphol de eerste keer dicht ging en hij ging eerst naar het zuiden (over noord frankrijk) om vervolgens links langs ierland de oceaan over te steken. het maakte qua vliegtijd niks uit.Bramster schreef:Wat ik me afvraag: Normaliter vlieg ik opweg naar de USA vlak langs IJsland, je kan de kust vaak zien. Worden er de laatste weken andere routes gekozen ?
Pim van Loon
-
- Amerika-expert
Op de web site van Met office valt alles goed te volgen : http://www.metoffice.gov.uk/weather/eur ... _blog.html
Jacques
Jacques
- Bandido
- Amerika-expert
Ik vloog drie dagen geleden van AMS naar EWR (Newark) en we vlogen gewoon onder IJsland door. Niet direct totaan de kust, maar toch vrij dichtbij. Eigenlijk de reguliere route zoals ik dat gewend ben. Het luchtruim boven Ierland was op dat moment gesloten, maar overvliegend verkeer was vanwege de grotere hoogte wel toegestaan, maar landen en opstijgen niet. Maar al met al kneep ik 'm toch ook wel even...Bramster schreef:Wat ik me afvraag: Normaliter vlieg ik opweg naar de USA vlak langs IJsland, je kan de kust vaak zien. Worden er de laatste weken andere routes gekozen ?
"Keep Georgia On Your Mind"
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... swolk.html
Stink vulkaan blijft maar aan de gang....kunnen ze daar ook geen omgekeerde trechter opzetten?
Stink vulkaan blijft maar aan de gang....kunnen ze daar ook geen omgekeerde trechter opzetten?

-
- Amerika-expert
United Airlines heeft een travel waiver ingesteld voor de vluchten van morgen en overmorgen vanuit en naar Europa:
Daar gaan we weer .......
Jacques
Travel waivers
Flights over the North Atlantic are experiencing increased flying times caused by the presence of volcanic ash. While we are continuing to operate our flights as conditions allow, we have issued a travel waiver as follows:
Daar gaan we weer .......
Jacques
Wat houdt dit in ? want wij vliegen morgen met united naar Amerikajta schreef:United Airlines heeft een travel waiver ingesteld voor de vluchten van morgen en overmorgen vanuit en naar Europa:
Jacques
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
http://www.united.com/page/article/0,6867,52939,00.html
Maar ja, dat had ook wel wat duidelijker gekunt. Blijkt niet echt uit wat dit betekent voor de geliste vluchten.
Maar ja, dat had ook wel wat duidelijker gekunt. Blijkt niet echt uit wat dit betekent voor de geliste vluchten.
Laatst gewijzigd door Bramster op 07 mei 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap het nog steeds niet goed. Wat bedoelen ze precies met een waiver in gevoerd te hebben?
Op de site van zaventem staat dat onze vlucht gewoon voorzien is voor 12 uur morgen middag, het normale vertrekuur is dat.
Op de site van zaventem staat dat onze vlucht gewoon voorzien is voor 12 uur morgen middag, het normale vertrekuur is dat.
Grts, Bart
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Lelie en ik hebben een ticket voor New York op 15 mei met IcelandAir met een overstap in.......Ijsland!!
Afgelopen maandag ben ik aan de balie van IcelandAir geweest, het enige wat ik te horen kreeg was dat we gewoon op 15 mei naar Schiphol moeten komen, en dat we dan te horen krijgen wat er gaat gebeuren. Ze had ook geen telefoonnummer voor me waar ik kon informeren.. Allemaal vaag.
Ik voel me hier niet zo prettig bij en weet niet goed wat nu te doen!!
Iemand tips of ervaringen??
Afgelopen maandag ben ik aan de balie van IcelandAir geweest, het enige wat ik te horen kreeg was dat we gewoon op 15 mei naar Schiphol moeten komen, en dat we dan te horen krijgen wat er gaat gebeuren. Ze had ook geen telefoonnummer voor me waar ik kon informeren.. Allemaal vaag.
Ik voel me hier niet zo prettig bij en weet niet goed wat nu te doen!!
Iemand tips of ervaringen??
http://www.icelandair.nl/information/me ... More_Here/
...................customer line +354 5050100 or + 31 (0) 20 521 39 55............
Wat zou je (nu) willen weten? Het is 7 mei, dus nog ruim een week te gaan, er kan nog van alles gebeuren. Niemand kan dit voorspellen en om die reden kan je helaas geen zekerheid krijgen momenteel.
Een luchtvaartmaatschappij zal z'n uiterste best doen passagiers te vervoeren, event. via omboekingen, maar nemen natuurlijk geen risico's t.a.v. de veiligheid.
Een luchtvaartmaatschappij zal z'n uiterste best doen passagiers te vervoeren, event. via omboekingen, maar nemen natuurlijk geen risico's t.a.v. de veiligheid.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik begin hem ook te knijpen, hoewel ons vertrek nog een week op zich laat wachten. Ik heb ook gezocht naar de betekenis van Travel Waiver. Met het knopen van wat informatie denk ik dat het gaat om de mogelijkheid je tickets te veranderen als je op deze datums zou vertrekken, naar een andere datum of plaats, ondanks de restricties die normaal gekoppeld zijn aan (sommige) tickets. De NL vertaling van "waiver" is "ontheffing" of "akte van afstand".Dude schreef:Ik snap het nog steeds niet goed. Wat bedoelen ze precies met een waiver in gevoerd te hebben?
Mijn bronnen:
Encyclopedia.com, zie ook de "related research questions"
Wikipedia
En halverwege de eerder genoemde pagina van de site van United Airlines staat dit:
Als ik dat koppel aan de aktie van Marjan (Hekkie) een paar weken geleden, denk ik dat jij nu kostenloos je tickets kan wijzigen, en als ik het goed begrijp wordt dat ook aangeraden door United Airlines.For waiver-eligible itineraries, we recommend that you reschedule your travel as soon as possible.
Maar nogmaals, het is mijn eigen interpretatie. Misschien heb ik het wel mis, en zijn er anderen die het beter weten?
Wij vertrekken de 14e, en ik hoop natuurlijk net als ieder ander dat we gewoon kunnen gaan. Ik ga dus hard duimen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
even serieus... ZIjn er al concreet vluchten geannuleerd ?
Ik weet alleen dat ik erg ongerust ben. Morgen ga ik naar reisbureau de tickets halen.
Ik ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
Ik weet alleen dat ik erg ongerust ben. Morgen ga ik naar reisbureau de tickets halen.
Ik ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerika-expert
Even gecheckt op Brussels Airport, er zijn geen vluchten geannuleerd maar wel al vertragingen. En door de route-wijziging wegens de as duren de vluchten langer en is de kans groot dat aansluitingen in de usa gemist worden. Dat lijkt me momenteel het probleem.
Jacques
Jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht