Geert1976 schreef:heeft United geen mogelijkheid om thuis (vanaf 24 uur voor vertrek) in te checken? (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat jij dat natuurlijk al lang weet of dit wel of niet kan... )
Ja, dat kan al sinds 1,5 jaar. Zie ook dit topic dat ik in september 2008 daarover opende...
Bonnie schreef:Kan iemand nog voor de zekerheid de goede website voor ESTA VERMELDEN AUB?
Ik heb hem vorig jaar ingevuld, alles goed gegaan vorig jaar met de reizen.
Ik ben dan ook vanaf Dusseldorf gevlogen, misschien maakt dat verschil?
Maar voor de zekerheid wil ik het nog een keer goed invullen.
Ik probeerde dus vandaag online in te checken. omdat er een probleem bij KLM was kon dat niet en moest een klm-medewerkster dat doen voor mij aan de telefoon. Resultaat: mijn man wel ingecheckt, ik later een melding dat ik niet ingecheckt kan worden omdat de amerikaanse immigratiedienst aanvullende informatie nodig heeft. Heel fijn. Ik heb nog eens gecheckt maar ik heb echt ESTA toestemming en ik heb echt het goede paspoortnr etc ingevuld. Zou dit probleem kunnen zijn ontstaan omdat die medewerkster misschien een fout heeft gemaakt bij inchecken? Ik heb haar nog wel het paspoort nummer laten oplezen en dat klopte wel. Vervelend. Volgens een andere medewerkster die ik later aan de lijn had, zou mijn ESTA wel accoord zijn in hun systeem.
Coyote schreef:Volgens mij staat dat er helemaal los van. Het lijkt mij dat ESTA sowieso geen paspoortnummers op juistheid kan controleren (nu niet en ook niet in de toekomst).
Roland
Ten dele waar Roland. Op Schiphol wordt je paspoort dmv een "reader" gecontroleerd en wordt de wel eens eerder besproken MRZ (Machine Readable Zone) gelezen. Dat zijn de twee regels met getallen en cijfers onder aan de personaliabladzijde. Daar komt ook het paspoortnummer in terug. Achter dat paspoortnummer staat in de zone nog een getal. Dat is het controlegetal van een op het paspoortnummer gemaakt berekening. Esta zal deze berekening ook maken, dus een soort van controle.
In de MRZ (OCRb lettertype) kan je redelijk goed zien of je met een 0 (nul) of een O te maken hebt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Dat begrijp ik Ruud maar volgens mij werd er uitgegaan dat ESTA bij het aanvragen jouw paspoortnummer zou controleren. En die check is er niet. Anders zou ESTA in de landen die eraan meedoen toegang hebben tot de paspoortgegevens van de burgers van die landen. Zou men (Amerika) wel willen denk ik.
Ja maar dan wordt je paspoort gecontroleerd door de airline. Waar Roland het, volgens mij, over heeft is dat ESTA het ingevoerde paspoortnummer niet real time verifieert tegen een database met alle Nederlandse paspoortnummers en namen. ESTA zal dus niet zeggen dat het paspoortnummer met 'JAO123BV' niet bij 'Jan Jansen' hoort, omdat die 'O' een '0' dient te zijn.
[edit]
Roland was me zelf al voor, haha
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Dan heb ik je verkeerd begrepen Roland. Bij de aanvraag is die check er inderdaad niet, je vult dat controlegetal immers niet in en Esta heeft geen toegang tot het Nederlands paspoortregister.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Wat ESTA dan volgens mij wél doet, is de lengte en opbouw van het paspoortnummer controleren op juistheid. Dus als iemand '374589847SHR28485838453458' invoert, dan kan ESTA wel zeggen dat dat niet juist is, omdat dit te lang is bijvoorbeeld.
ik probeerde net online in te checken bij united, maar ik krijg de melding "Please see a United Representative at the airport to check-in."
het begint al goed! fingers crossed voor morgen ochtend
ploon schreef:ik probeerde net online in te checken bij united, maar ik krijg de melding "Please see a United Representative at the airport to check-in."
het begint al goed! fingers crossed voor morgen ochtend
Madphil schreef:Wat ESTA dan volgens mij wél doet, is de lengte en opbouw van het paspoortnummer controleren op juistheid. Dus als iemand '374589847SHR28485838453458' invoert, dan kan ESTA wel zeggen dat dat niet juist is, omdat dit te lang is bijvoorbeeld.
Nee, daar geloof ik niet in. Bij vertrek wordt uiteindelijk de MRZ gelezen en kan (oa) eindelijk de som in het paspoortnummer worden berekend. Dan komt het keihard naar voren als er een O ipv een 0 (nul) is ingevoerd tijdens de aanvraag en dan beginnen de problemen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
mss een domme vraag maar ik ga in Juli naar de VS met mijn vader , nu ik heb dat STA formulier ingevukd en ik heb een bevestiging gekregen dat het aanvaard is maar ik wil effe checken of ik mijn identiteitskaartnr wel goed heb ingevuld, ik heb een belgische dat is toch gwn men kaartnr vanvoor dat ik moet ingeven he, want daar staan dus 12 cijfers op mijn kaart maar ik kan er maar 10 ingeven op het formulier, dus heb ik de 2 laatste weggelaten. Iemand enig idee of ik juist bezig ben en zo niet welke cijfers ik moet ingeven? alvast bedankt
Het blijft lastig al die verschillende Belgische termen. Voor ESTA moet je wat wij in Nederland het 'paspoort' noemen gebruiken. Dit is dus dat boekje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paspoort
Dat is dus jouw identiteitskaart die je hebt doorgegeven, daar geraak je de US niet mee binnen.
Je hebt een paspoort/reispas nodig. Die beginnen met 2 letters en 6 cijfers. Enkel daarmee kan je naar de vS reizen.
Ik krijg toch wel een beetje de zenuwen als ik dit allemaal lees, 27 mei vertrek ik naar Amerika, ik heb een visa dus hoef geen Esta in te vullen, mijn zoontje reist op een Amerikaans paspoort. Dus ik begrijp dat wij in een hele lange rij "mensen zonder Esta" te komen staan? Aangezien het eerste deel van mijn ticket bestaat uit een treinreis vanuit Antwerpen die pas om half 11 vertrekt en om half 12 aankomt, en mijn vlucht met Delta om 14.00 vertrekt, kom ik dan niet in tijdnood?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.