Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Douane

Bericht door yvet »

Ik heb een vraagje over het binnenkomen met een visum in Amerika.
Ik denk dat ik gewoon de rij in moet maar omdat ik toch wat verschillende geluiden hoor, vraag ik even om jullie deskundig advies.

Normaal als tourist kom je bij binnenkomst in een hele lange rij voor de douane te staan.
Mensen met een Amerikaans paspoort mogen vrijwel direct doorlopen (er is wel douane, maar daar is nooit een rij voor).
Hetzelfde bij ons, wij hebben douanehokjes voor EU paspoorthouders en douanehokjes voor mensen zonder een EU paspoort.

Straks kom ik Amerka binnen (als alles goed gaat :wink: ) met een nederlands paspoort met daarin een F1 visum.

Mag ik nu in de rij voor touristen zeg maar, of mag ik in de rij (die er dus nooit is) voor amerikaanse paspoorthouders :?: :?:
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

De rij is voor US Citizens en Green Card (Permanent Residency) houders. Jouw visum is volgens mij geen Green Card dus je moet in de rij met de toeristen. Het is volgens mij ook geen rij voor toeristen perse, maar voor alle niet Amerikanen/ingezetenen.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Douane

Bericht door Marcel »

yvet schreef:Normaal als tourist kom je bij binnenkomst in een hele lange rij voor de douane te staan.
Voor de goede orde, dat is niet de douane maar immigrations (de paspoortcontrole). De douane kom je langs met je bagage.

Doreen heeft je inmiddels al het juiste antwoord op jouw vraag gegeven. Dus toch in de lange rij ... hopelijk valt het mee.
Life is good in the Tarheel State.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Kijk, ik wist dat ik de verkeerde namen gebruikte.
Geluukig begrijpen jullie me en idd is het immigrations en idd is de rij niet alleen voor toeristen maar voor alle niet-amerikanen.

Bedankt voor jullie hulp.
Dit dacht ik al hoor, maar zekerheid voor alles zullen we maar zeggen.

Enne ik hoop ook dat het mee zal vallen, maar ik vrees het ergste, ik kom namelijk aan in New York - JFK dus de drukte daar zal wel weer gewoon hetzelfde zijn als altijd.
Maar o.k. wachten in die rij is niet dodelijk ofzo.... Lekker mensen kijken.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het hangt er altijd maar net vanaf hoeveel vluchten er tegelijk aankomen. Een vertraging of 'versnelling' van één of meerdere vluchten heeft direct grote invloed op de rijen bij immigrations. Moeilijk voorspelbaar dus.
Life is good in the Tarheel State.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

En om de begrippen maar eens helemaal compleet te maken;

In amerika noemen ze de douane customs en de immigratiedienst USCIS (United States Citizenship and Immigration Services) maar ook beiden zijn weer ondergebracht bij Homeland Security waar de borderpatrol weer een onderdeel van is.

Geen wonder dat niemand weet hoe het heet. ;)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

en nu blijkt er ook nog een BCIS te zijn, Bureau of Citizen Services of is die ook al weer vervallen.

anyway,

de rijen bij de Immigration vind ik altijd wel meevallen, ook voor non-US citizens. Het is het wachten op de luggage en dan door de Customs dat meestal langer duurt.
SEEING IS BELIEVING
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

doreennicole schreef:en nu blijkt er ook nog een BCIS te zijn, Bureau of Citizen Services of is die ook al weer vervallen.
BCIS is ook oud, het was eerst INS toen BCIS en nu USCIS, whats in a name... :)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Onze eerste aanvlieghavens zijn Chigaco, LA en JFK geweest en die zijn over het algemeen lekker druk.

Tuurlijk ligt het er voral vanaf hoe laat ed je aankomt en welke vluchten er om je heen nog meer geland zijn.
Het zijn ook niet onoverkomelijke rijen hoor, gewoon druk en als je moe bent lijken ze zoveel langer.

Maar het heeft ook altijd wel wat hoor, hoewel ik altijd zenuwachtig ben. Heel stom en nergens voor nodig maar toch prettig voel ik me nooit. En nu mag ik ook nog eens alleen erdoorheen......
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb inderdaad met mijn F-1 in de "normale" rij gestaan waar je ook als tourist binnenkomt. Gelukkig was het niet zo druk dit keer. Denk er wel aan dat je in het vliegtuig niet dat groene kaartje maar de witte invult. Zorg er ook voor dat je alle papieren van school en de papieren die je bij de ambassade hebt gekregen (bij mij zaten die aan mijn paspoort geniet toen ik het teruggestuurd kreeg) bij de hand hebt.
Een Engelse medestudente had die papieren van de ambassade in haar koffer gedaan. Immigrations liet haar door maar ze werd door college teruggestuurd naar de luchthaven omdat er stempels op die formulieren hadden gemoeten. Beter dus dat je er meteen aan denkt.

Succes!
Als je eenmaal door immigrations bent valt het allemaal best mee :D
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Dank je voor de info.

Gelukkig heb ik via LUC deze informatie ook al gekregen en ook van UCLA.
Wel op iedere brief of wat dan ook staat de vermelding dat je je papieren bij de hand moet hebben voor de douane, dus dat je het in je handbaggage moet stoppen!!

Net zoals ik ook 3 formulieren heb gekregen waarop staat welke formulieren ik precies moet hebben en mee moet nemen naar mijn visumgesprek....

Wel fijn hoor dat ze het 10x zeggen enzo, leiver dat dan dat ik er pas achter kom in Amerika :wink:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ja voor je visumgesprek bij de ambassade in Amsterdam geldt hetzelfde. Zorg dat je op tijd bent en dat je alle formulieren die je bij je moet hebben bij je hebt. Alles netjes invullen en ondertekenen. In tegenstelling tot sommige verhalen van mensen vond ik het gesprek niet vervelend, maar ze zijn superstreng in je papieren. Niet bij je is nieuwe afspraak maken en naar huis of in sommige gevallen mag je nog op de bankjes gaan zitten en de benodigde gegevens invullen.
Succes ermee!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer