Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
6 maanden rond reisen. Niet werken
6 maanden rond reisen. Niet werken
Moet je kunnen aan tonen dat je over een bepaalt geld bedrag
beschikt..? En heb je dan een visa nodig.....?
m.v.g. sualc
m.v.g. sualc
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 6 maanden rond reisen. Niet werken
Als je langer dan 90 dagen wilt blijven dan heb je inderdaad een visum nodig (je valt dan niet meer onder het Visa Waiver program).sualc schreef:Moet je kunnen aan tonen dat je over een bepaalt geld bedrag
Zie deze pagina: http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vr ... m_aan.html
Hier moet je dus een afspraak voor maken!
En over je vraag of je moet kunnen aantonen dat je over een bepaald geldbedrag beschikt - dit is niet verplicht maar kan wel helpen.
Vakantie: Bewijs van permanente banden met een verblijf buiten de V.S. zoals verblijfsvergunning, arbeidscontract, brief van uw werkgever, bewijs van schooldeelname, bankafschriften en bewijzen bezit van onroerend goed. Andere informatie kunnen een reisschema/plannen zijn voor uw reis naar de V.S. en bewijzen hoe u uw geplande verblijf wil bekostigen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit schreef:Als je langer dan 90 dagen wilt blijven dan heb je inderdaad een visum nodig (je valt dan niet meer onder het Visa Waiver program).sualc schreef:Moet je kunnen aan tonen dat je over een bepaalt geld bedrag
Zie deze pagina: http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vr ... m_aan.html
Hier moet je dus een afspraak voor maken!
En over je vraag of je moet kunnen aantonen dat je over een bepaald geldbedrag beschikt - dit is niet verplicht maar kan wel helpen.
Vakantie: Bewijs van permanente banden met een verblijf buiten de V.S. zoals verblijfsvergunning, arbeidscontract, brief van uw werkgever, bewijs van schooldeelname, bankafschriften en bewijzen bezit van onroerend goed. Andere informatie kunnen een reisschema/plannen zijn voor uw reis naar de V.S. en bewijzen hoe u uw geplande verblijf wil bekostigen.
bedankt voor de reactie weet je ook toe vallig waar ik deze visa het best ken aan vragen?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is geen 'beste plek'. De ENIGE plek waar je ze aan kunt vragen is de Amerikaanse ambassade. Dit is niet iets wat je 'even' kunt ophalen..sualc schreef:bedankt voor de reactie weet je ook toe vallig waar ik deze visa het best ken aan vragen?
Heb je de Link uberhaubt wel gelezen???
De hele procedure wordt daar uitgelegd. Goed lezen want er worden wel een aantal eisen gesteld aan je aanvraag.
ps, Ik ben zelf best wel geduldig maar ik verwacht wel dat men LEEST!
Nee joh, je kunt ze tegenwoordig gewoon bij de Albert Heijn halen... Ze liggen meestal tussen de vanillevla en de rijbewijzen...Njit schreef:Er is geen 'beste plek'. De ENIGE plek waar je ze aan kunt vragen is de Amerikaanse ambassade. Dit is niet iets wat je 'even' kunt ophalen..sualc schreef:bedankt voor de reactie weet je ook toe vallig waar ik deze visa het best ken aan vragen?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's dan mooi. Moet straks toch nog even boodschappen doen.Mack schreef:Nee joh, je kunt ze tegenwoordig gewoon bij de Albert Heijn halen... Ze liggen meestal tussen de vanillevla en de rijbewijzen...
'Wilt u ook Airmiles bij uw Greencard?'
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel duidelijker kan ik het niet maken. Je gaat langer dan 90 dagen dus je dient een Visum aan te vragen. Bij de Visum aanvraag willen ze graag zeker weten dan je ook weer terug gaat en dat je voldoende geld bezit om ook zonder problemen 6 maanden in de USA te blijven.k sualc ben niet zo heel handig met computers en ben blij dat ik op deze site wat info ken vinden... zou je je bericht iets uitgebreider willen uit leggen zodat ik er meschien iets mee ken wan ik snap niet precies wat je dedoeld....?
Ik geef het bij deze op. Misschien dat iemand anders nog een bijdrage kan leveren?
Het eerste antwoord - van RPrre - had vlgs. mij moeten zijn:
waarschijnlijk ja en zeer zeker ja.
Het visum dat je nodig hebt is een B2, visitor for pleasure.
Er zijn een aantal draden hier over dat visum en ook over langer verblijf in de US, de voorwaarden en de vereisten.
Het is gewoon een kwestie van even wat tijd investeren en een blocnote naast je computer leggen en een pen terhandnemen.
Het niet alleen dat sommige deelnemers wat moedeloos worden dat vragen doodleuk iedere keer van Adam af gesteld worden, het is ook dat als we het hier (wederom) neerpennen we iets over het hoofd zouden kunnen zien.
Als je de draadjes goed doorneemt komt vanzelf alles langs, zowel de officiele regels als de praktische ervaringen van deelnemers - en beide zijn van belang.
Heb je dan nog vragen of zijn er onduidelijkheden, kom dan even terug.
waarschijnlijk ja en zeer zeker ja.
Het visum dat je nodig hebt is een B2, visitor for pleasure.
Er zijn een aantal draden hier over dat visum en ook over langer verblijf in de US, de voorwaarden en de vereisten.
Het is gewoon een kwestie van even wat tijd investeren en een blocnote naast je computer leggen en een pen terhandnemen.
Het niet alleen dat sommige deelnemers wat moedeloos worden dat vragen doodleuk iedere keer van Adam af gesteld worden, het is ook dat als we het hier (wederom) neerpennen we iets over het hoofd zouden kunnen zien.
Als je de draadjes goed doorneemt komt vanzelf alles langs, zowel de officiele regels als de praktische ervaringen van deelnemers - en beide zijn van belang.
Heb je dan nog vragen of zijn er onduidelijkheden, kom dan even terug.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oortjes, je hebt helemaal gelijkoortjes schreef:Overigens, door de tigste keer, voor visa enz. ga je niet naar de US Ambassade (die in Den Haag gevestigd is) maar naar het US CONSULAAT - aan het Museumplein in Amsterdam.
Maar gelukkig stond het wel goed in de Link die ik gepost had:
Zal het in het vervolg goed neerzettenAlle niet-emigratie visum aanvragers tussen 14 en 79 jaar dienen persoonlijk het visum aan te vragen bij het Consulaat Generaal in Amsterdam.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1512 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-