Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door jokaluma »

dus dat is 2 keer overstappen ? Hoeveel tijd ben je dan onderweg?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Arie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arie »

15 uur in totaal.
Zouden wij niet 2 keer maar 1 keer overstappen dan praat je over 13 uur.
Dus we hebben bewust gekozen om toch 2 keer over te stappen, met in het achterhoofd houdend dat dit de prijs drukt.

Bijvoorbeeld hadden we kunnen kiezen voor US Airways via Philidalpia voor 570 euro ex administratiekosten etc maar dat wilde wij niet.
Gelukkig hebben wij wel een prachtige vlucht terug via Rome, Italia met Alitalia.
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Hey !

Ik vertrek as zondag 4 april naar USA en kom de 12e terug. ( landt 13e... )

Is hele trip

?? --> Kansas
Kansas --> Los Angeles
Los Angeles -> Sacramento/SanFrancisco
Sacr / SanFr. --> ??

Waar vandaan ik vlieg of terugreis maakt me niet uit. ( Amsterdam, brussel of dusseldorf)

Dus dat maakt het iets gemakkelijker.

Laatste 2 maanden zijn prijzen gelijk gebleven , heb nog niet geboekt. :D

Gaan de prijzen nu de laatste paar dagen tot zondag nog zakken of blijft het dit wel en kan ik nu toch maar boeken ?

gr
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het blijft koffiedik kijken met de prijzen van vliegtickets. Tip die ik je kan geven is dagelijks de prijzen te volgen en toe te slaan op het moment dat jij 'tevreden' bent met de prijs.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Inderdaad, gewoon iedere dag even checken. Ik heb dit ook een week of 5 gedaan en wat mij opviel (in ieder geval voor lokale vluchten binnen Amerka, weet niet of bij andere dit ook is) is dat donderdags de prijs wat zakt. Geen idee waar dit mee te maken heeft (misschien dat er op donderdag minder reserveringen gedaan worden?).

Prijzen voor een vlucht van Chicago naar San Francisco bleven steken rond de €120, alleen op donderdag zakten deze naar ongeveer €105. Geen idee of dit gewoon toeval was, maar dit hield zich een paar weken vol, dus toen maar op een donderdag m'n tickets besteld.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is mij ook wel eens opgevallen dat tickets op bepaalde dagen goedkoper waren. Zal wellicht toch te maken hebben met het aantal boekingen dat gemaakt wordt?

Roland

Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Hey allemaal,

ik ben van plan in juli 2 weken naar de VS te gaan, de 1e week in de buurt van Phoenix en de 2e week naar Miami.
Bij het zoeken naar vliegtickets kwam ik een aantal, in mijn ogen, rare dingen tegen.

BIj Delta Airlines kosten de vluchten Schiphol-Phoenix, Phoenix-Miami en Miami-Schiphol samen zo´n 1500 euro. (via de multi-city planner op hun website)
Als ik echter kijk naar de prijs van een one-way vlucht van Schiphol naar Phoenix kost deze bijna 2000 euro :? (allemaal vluchten die door Delta zelf worden uitgevoerd)
Zit er bij die eerste vluchten (Schiphol-Phoenix, Phoenix-Miami, Miami-Schiphol) dan toch ergens ´n addertje onder ´t gras?

Ik zag dat American Airlines over het algemeen het goedkoopst is, ongeveer 1000 euro volgens de multi-city planner op hun website. Bleek echter dat ik op de aa.com website zat, waarvoor een US-woonadres vereist is om te boeken. Als ik kijk naar de tarieven voor dezelfde vluchten maar dan op de Nederlandse site van AA, kost het opeens bijna 1000 euro meer :shock: Is dit normaal?

Alvast bedankt :)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nee, er zit geen addertje onder het gras. One Way vluchten naar Amerika zijn bijna altijd duurder dan een retourtje. Is al zolang ik mij kan heugen zo.

Ook dit komt vaker voor en is op zich niet vreemd. Blijft natuurlijk wel de vraag waarom wij niet vanuit Europa via de US-site kunnen boeken.

Je gaat in een dure periode (hoogseizoen) en de prijzen van de tickets zijn dan behoorlijk hoog. Ben je gebonden aan deze 2 weken in juli?

Roland
Laatst gewijzigd door Rob op 03 apr 2010, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".

PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door PhoebeCaulfield »

PhoebeCaulfield schreef:Is deze overstap in Atlanta te doen? :?
13:23 Las Vegas - 20:24 Atlanta
21:35 Atlanta - 12:10 Amsterdam
Nu ook nog? 8)
13:40 Las Vegas - 20:41 Atlanta
21:35 Atlanta - 12:10 Amsterdam

Een vriend van me haalde z'n aansluiting een keer niet (terwijl hij drie uur de tijd had...) en kreeg vervolgens een coupon van 1000 dollar van United. Zijn ze bij de KLM ook zo gul? :wink: Dan ga ik me namelijk niet druk maken en alvast kijken wat tegemoetkoming in het Engels is.
Royyy
Amerika-ontdekker

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Royyy »

Coyote schreef:Nee, er zit geen addertje onder het gras. One Way vluchten naar Amerika zijn bijna altijd duurder dan een retourtje. Is al zolang ik mij kan heugen zo.

Ook dit komt vaker voor en is op zich niet vreemd. Blijft natuurlijk wel de vraag waarom wij niet vanuit Europa via de US-site kunnen boeken.

Je gaat in een dure periode (hoogseizoen) en de prijzen van de tickets zijn dan behoorlijk hoog. Ben je gebonden aan deze 2 weken in juli?

Roland

Ben inderdaad aan die periode gebonden.
Heb echter net via de site van US Airways die vlucht gevonden voor 1082 euro, dus dat valt me echt mee :) Had alle andere grote maatschappijen gehad, alleen die was ik eerst vergeten na te kijken.
Hier was het via de Nederlandse site zelfs 78 euro goedkoper dan via de Amerikaanse.

Bedankt!
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

weet iemand of het mogelijk is om een vliegticket op een andere naam te laten zetten??

wij hebben in december 6 tickets gekocht Britsh Airways Ams-Lon-Miami / Orlando-Lon-Ams nu gaat waarschijnlijk 1 persoon niet mee

ik heb al op de site van britsh Airways gezocht maar kon niets vinden of het mogelijk is om een ticket op een andere naam te laten zetten?

wie o wie heeft dit ook een keer meegemaakt (wat een situatie :shock: )

Hanny
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de meeste gevallen is het niet mogelijk de ticket op een andere naam te laten zetten en zul je het ticket moeten annuleren en een nieuw ticket moeten boeken. Niet handig natuurlijk maar dat is in het algemeen het beleid van de luchtvaartmaatschappijen.

Misschien kun je er een telefoontje naar BA aan wagen. Geef je niet veel kans maar je weet maar nooit.

Succes ermee.

Roland

Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

bedankt Roland voor je snelle reactie,

ga er in ieder geval van de week een telefoontje aan wagen kan het altijd proberen!
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sverigeboy »

Hallo,

Wie kan mij helpen, wij wonen tegenwoordig op curacao en willen op vakantie naar usa.
Waar kan ik goedkope tickets hier vandaan vinden?
alvast bedankt.

Roman
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

waar wil je naartoe en wanneer?
naar miami of naar LA?
Is een groot verschil lijkt me in prijs.
maar www.kayak.com kan een goede site voor je zijn lijkt me....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Royyy schreef:
Coyote schreef:Nee, er zit geen addertje onder het gras. One Way vluchten naar Amerika zijn bijna altijd duurder dan een retourtje. Is al zolang ik mij kan heugen zo.

Roland

Ben inderdaad aan die periode gebonden.
Heb echter net via de site van US Airways die vlucht gevonden voor 1082 euro, dus dat valt me echt mee :) Had alle andere grote maatschappijen gehad, alleen die was ik eerst vergeten na te kijken.
Hier was het via de Nederlandse site zelfs 78 euro goedkoper dan via de Amerikaanse.

Bedankt!

EIndelijk m´n creditcard ontvangen, dus kan nu gaan boeken :)
Heb in de tussentijd nog wat verder gezocht, met name naar betere aansluitingen.

Ik kwam voor de terugweg een vlucht tegen (MIA-BRU) met een tussentop van 9u13min op JFK.
Als ik het goed begrepen heb wordt de bagage bij zo´n tussenstop (van een binnenlandse vlucht naar een transatlantische vlucht) automatisch naar het andere vliegtuig overgebracht. Mij lijkt dat je dan in dit geval tijd genoeg zou hebben om een paar uur de stad in te gaan, klopt dit? Ben nog nooit naar de VS geweest, dus kan niet echt inschatten hoe lang je er, met alleen handbagage bij je, doet om door customs te komen (als je dus met een binnenlandse vlucht aankomt en het vliegveld wilt verlaten, en een paar uur later weer terugkomt voor een transatlantische vlucht).
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Royyy schreef:
Heb in de tussentijd nog wat verder gezocht, met name naar betere aansluitingen.

Ik kwam voor de terugweg een vlucht tegen (MIA-BRU) met een tussentop van 9u13min op JFK.
Als ik het goed begrepen heb wordt de bagage bij zo´n tussenstop (van een binnenlandse vlucht naar een transatlantische vlucht) automatisch naar het andere vliegtuig overgebracht. Mij lijkt dat je dan in dit geval tijd genoeg zou hebben om een paar uur de stad in te gaan, klopt dit? Ben nog nooit naar de VS geweest, dus kan niet echt inschatten hoe lang je er, met alleen handbagage bij je, doet om door customs te komen (als je dus met een binnenlandse vlucht aankomt en het vliegveld wilt verlaten, en een paar uur later weer terugkomt voor een transatlantische vlucht).
Ik zat met hetzelfde probleem als jij voor de boeking van vluchten via AA.com usa vs aa.com belgium (de helft duurder). Ik heb dan maar op aanraden van forumlid 1250 die vluchten toch geboekt op de amerikaanse site met mijn eigen credit card. En het is toch gelukt. Misschien toch nog een optie voor jou?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

georgesken schreef:
Royyy schreef:

Ik zat met hetzelfde probleem als jij voor de boeking van vluchten via AA.com usa vs aa.com belgium (de helft duurder). Ik heb dan maar op aanraden van forumlid 1250 die vluchten toch geboekt op de amerikaanse site met mijn eigen credit card. En het is toch gelukt. Misschien toch nog een optie voor jou?
Als ik alle drie de vluchten als een multi-city (BRU-PHX, PHX-MIA, MIA-BRU) bij AA zou boeken, zijn de prijzen via de US en de NL site op het moment bijna gelijk, ongeveer 10 euro verschil.
Nadeel daarvan is echter dat alle AA vluchten van BRU-PHX een overstaptijd van meer dan 6 uur in Chicago hebben, waardoor ik dan pas laat ´s avonds in Phoenix aan zou komen.
AA is wel weer de enige met een goede verbinding naar Miami vanuit Phoenix..

Als een tussenstop van 9 uur en n kwartier op JFK genoeg tijd is om even de stad in te gaan, kies ik denk ik een multi-city BRU-PHX, MIA-BRU bij Delta, en dan een one-way PHX-MIA bij AA.
Kost me dan wel zo´n 150-200 euro meer dan wanneer ik gewoon een multi-city bij één maatschappij zou nemen, maar dan kom ik wel nog ´s middags in Phoenix en in Miami aan, en een paar uur door NY rennen is ook niet verkeerd :lol:
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Hm nou probeer ik te boeken, maar de sites doen raar :?

Bij AA geeft ie, nadat ik de vlucht heb geselecteerd en al mijn gegevens heb ingevoerd error 4603 aan. (met google opgezocht, en dit betekent blijkbaar RESTRICTED: NEED SSR EXST)
Krijg deze error zowel bij de Nederlandse als de US site.

Bij Delta krijg ik, nadat ik de vluchten heb gekozen en al mijn gegevens heb ingevoerd, de melding "We're sorry. The fare for the flights you selected just sold out. Please search again to view and select alternate flights." Volgens de view seat optie is echter bij alle vluchten de economy klasse nog voor meer dan driekwart leeg :?

Heb allebei de sites een flink aantal keer geprobeerd, maar blijf steeds diezelfde meldingen krijgen, iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik wil graag begin juli naar Tennessee en dan naar Nashville of nog liever Memphis (zeg maar week van 5 juli en dan 10 dagen ofzo)

Nu vraag ik me af of ik het beste nu al kan boeken of beter kan wachten tot het wat verder in tijd is. Ik zie namelijk dat het verschil juni/juli bijna de helft is :o

Ik snap niet echt waar dat vandaan komt, is het zo dat hoe korter van tevoren hoe beter of juist niet?

Hopelijk weet iemand dat :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer