Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen in Nederland ontmoeten?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bonnie
Amerika-ontdekker

Amerikanen in Nederland ontmoeten?

Bericht door Bonnie »

Hallo!
Ik was bezig om voor mijn werk naar de USA te gaan maar dat plan is weggevaagd. Het gaat niet door helaas.
Maar ik laat me niet uit het veld slaan, ik ben nu al bezig om hier weer verder mn leven op t epakken en een appartement te kopen. Plan B wordt in werking gesteld. Mijn vriend wil hierheen komen nadat zijn huur is afgelopen in maart 2011.
We moeten natuurlijk veel bespreken en papieren doorwerken. (mocht iemand daarvoor tips hebben dan hoor ik het graag :) )

Mijn vriend had een vraag, hij wilde ook graag Amerikanen ontmoeten hier om eens naar hun ervaringen te luisteren.
Weet iemand of er een forum is daarom? Of een andere site?
Bedankt!

Groetjes, Bonnie
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Amerikanen in Nederland ontmoeten?

Bericht door Marcel87 »

Wellicht kan je een groep vinden op www.meetup.com ?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Je kan ook contact opnemen met de Amsterdam America Business Club (AABC). Is eigenlijk voor zakelijke contacten maat misschien hebben ze tips. M'n (Amerikaanse) man had een eigen bedrijf dus we gingen af en toe naar AABC bijeenkomsten en dat was erg gezellig.

Of zoek bij Yahoo groups.

Welk deel van Nederland woon je? In Limburg is een Amerikaanse basis en daar stikt het van de Amerikanen.

In Amsterdam was er een Amerikaanse moeder groep maar weet niet meer hoe ze heten.

In Den Haag wonen ook veel Amerikanen.

Misschien via het consulaat zoeken?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Via couchsurfing kan je denk ik makkelijk in contact komen met Amerikanen in NL. Dat is een website waar mensen slaapplekken aanbieden, maar het is meer dan dat, echt een open internationale community. Ook organiseren ze evenementen in grote steden, meetings in kroegen, heel erg leuk (heb ik met plezier in Sofia gedaan en mensen leren kennen). In Den Haag zijn ze iig actief en ik denk in Amsterdam ook en andere steden denk ik ook wel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Bericht door Rear Naked Choke »

Waarom kan je niet meer naar de VS gaan ?
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Hoi,
Dank jullie wel voor de reacties!

Ik woon in Noord-Brabant, dus mocht je daar een groep weten? :thumbup:

De reden waarom ik niet meer kan gaan, is vanwege mijn werk. Daarvoor kon ik eerst 2 jr naar CT maar dat is nu opeens van de baan :( Ik werk nog steeds voor hetzelgde bedrijf, alleen dan in Ned.
Ik zou hier alles op kunnen geven en hopen daar een baan te vinden maar dat is me te tricky.
Mijn vriend is freelance en heeft geen vast inkomen dus via hem binnenkomen is ook niet te doen heb ik begrepen. We kunnen dat wel proberen en dan trouwen maar dan nog zullen we het moeilijk krijgen aangezien ik geen baan heb dan.
Alexaaa
Amerika-newbie

Bericht door Alexaaa »

Hallo!

Ik weet niet of ik kan helpen maar ik ben Amerikaanse. Ik was born en raised in de VS. Ik woon bijna 6 jaar nou in Nederland. Maar soms verlang ik om lekker weer Amerikaans te zijn. Dus als jouw vriend iemand nodig heeft om mee te praten, dan sta ik wel voor jullie klaar hoor. Ik woon ook in Noord-Brabant by the way. Laat maar weten of ik je kan helpen.

Groetjes Alexa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer