Onlangs heb ik onverwachts besloten om dit jaar weer naar de VS te gaan.. deze keer in m'n eentje. Ik ben sinds 2007 elk jaar geweest (2007: Seattle - SF in 3 weken, 2008: Seattle - San Diego in 5,5 weken, 2009: Washington & Oregon in 2 weken) en was eigenlijk niet van plan om dit jaar weer te gaan, maar ik kon het toch niet laten.
Ik vlieg 2 juni naar Denver en vertrek daar 2 weken later ook weer op 16 juni. Niet erg lang natuurlijk, maar financieel gezien wilde ik het een beetje rustig aan doen.. zeker omdat als je alleen reist het per persoon toch een stuk duurder is. En als alleen reizen me dadelijk niet bevalt is 3-4 weken ook weer zo lang.
Nu is mijn vraag, wat is een leuke route voor die 2 weken? Er zijn zoveel opties dat ik het niet zo goed meer weet. Ik wil in ieder geval richting Montana & Wyoming. De grootsheid van die staten trekt me enorm en ik ben er nog nooit geweest. Utah en Arizona ben ik al geweest, dus ik wil in ieder geval in noordelijke richting reizen.
Waar ik zeker weten naar toe wil gaan is Jackon / Grand Teton NP. Verder zit ik te denken om eventueel naar Glacier NP te gaan, maar ik weet niet of er in de richting nog veel andere leuke dingen zijn. Ik wil expliciet NIET naar Yellowstone dit jaar. Ik ben er natuurlijk dicht in de buurt, maar daar wil ik alle tijd voor hebben en hoogstwaarschijnlijk zal ik met m'n vriendin hier in 2011 of 2012 naar toe gaan en langere tijd in de wilderness doorbrengen.
Voor diegenen die al in deze regio geweest zijn.. is het leuker om vanuit Denver en rondje naar het westen te maken (naar Glacier, terug via Idaho en Utah) of juist naar het oosten (via South Dakota / Nebraska )? Ik neig een beetje naar het tweede omdat ik nog nooit in het Midwesten geweest ben, maar aan de andere kant ben ik een beetje bang dat ik na een paar dagen grasland het wel een beetje gezien heb.
Ik zal m'n nachten deels in hotels/motels doorbrengen, deels in een tent (in de parken) en deels bij mensen thuis (via Couchsurfing.com). Heeft iemand misschien een goede tip of suggestie? Is er in Denver bijvoorbeeld eigenlijk iets te zien? Ik was eigenlijk van plan om na de eerste nacht meteen door te rijden naar m'n volgende bestemming. Ik heb immers al genoeg Amerikaanse steden gezien.
Sorry voor deze wat onsamenhangende post.