Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Snakessss

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
alexjuh
Amerika-newbie

Snakessss

Bericht door alexjuh »

Hallo Amerikaliefhebbers!

Ik ben hiet net nieuw, dus ik moet nog even kijken hoe alles werkt, vergeef me als ik iets op een verkeerde plaats zet ofzow ;-)

Mijn vaag aan jullie is de volgende.... Een vriend en ik gaan in de maand juli van dit jaar een rondreismaken door the West (LA, LV, SF, Grand Canyon etc, we gaan 20 dagen en in die dagen willen we natuurlijk zo veel mogelijk zien :-p

Nu komt het probleem...
Ik (jaja, ik ben een kerel van 23) ben als de dood voor slangen!
In de dierentuin ga ik dus echt geen reptielenhuis in en als ik ergens een plaatje zie wil ik er niet naar kijken en lopen de rillingen over mn rug.

Mijn omgeving weet dat en nu krijg ik allemaal grapjes naar mijn hoofd, noujah, grapjes....ik kan er niet echt om lachen eigenlijk!
In Amerika komen slangen voor, dat wist ik wel. maar in welke hoeveelheden enz. Is het zo dat je zo echt overal tegen kan komen, dat je niet in een park kan gaan wandelen omdat je misschien wel gebeten wordt door zo'n kreng (sorry!) enz enz.

Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen!

Thanks in Advance!

Alex
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je moet een beetje geluk hebben denk ik.
In de 19 weken dat wij nu in het westen hebben doorgebracht hebben we nog maar 2 X een slang in het wild gezien.
Rob
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

In de 3 weken dat ik in het westen heb doorgebracht heb ik geen enkele slang gezien. Lijkt me ook geen pretje, ik zou me doodschrikken.
Annemarie
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemarie »

Kan me je angst voor slangen goed voorstellen, ik ben ook als de dood ervoor! Op onze rondreis door de Southwest hebben we slechts eenmaal een ratelslang vlakbij gehoord, maar niet echt gezien. Viel gelukkig dus mee! Je gaat een fantastische reis maken, geniet van alle voorbereidingen en laat je angst niet overheersen hierbij, dat zou echt zonde zijn!
Groet, Annemarie
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je moet erg veel geluk (of in jouw geval dus pech) hebben om een slang te zien.

Trouwens erg mooie beesten,die zelden of nooit uit zichzelf aanvallen,je moet er echt bovenop gaan staan om ze agressief te krijgen.
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

In welke gebeiden zijn ze eigenlijk te vinden inwelke oarken bv?
Ben er namelijk ook niet zo dol op net als bij andere gevaarlijke dieren :lol: beren zijn bv ook niet zo mijn favoriet wat voor dieren zijn er waar te vinden?Groetjes
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tijdens onze rondreis aan de westkust van 4 weken zijn we geen enkele slang tegengekomen. Wel zagen we af en toe een bordje staan maar dan moet je gewoon zorgen dat je niet van de weg afgaat of ergens tussen de struiken gaat lopen
( ik vraag me alleen af of slangen ook kunnen lezen :dunno: )

Afbeelding

Ik kan me je angst wel voorstellen want ik ben als de dood voor spinnen en ik moet er niet aan denken dat ik een vogelspin tegenkom "That's my worst nightmare".

Marjon
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Over het algemeen valt het erg mee met het tegenkomen van ongedierte tijdens wandelingen. Je moet alleen wel oppassen. Wij hebben ondertussen meerdere malen een slang van dichtbij mogen aanschouwen en mijn vriendin is vorig jaar zelfs gebeten door een slang. Gelukkig bleek dit geen giftige geweest te zijn anders hadden we een probleem gehad. We hebben niet kunnen zien wat voor slang het wel was. Maar er zaten duidelijk twee gaatjes in de opgezwollen enkel van mijn vriendin.
Laat je plezier niet vergallen door deze beesten, maar wees op je hoede. De meeste slangen gaan contact met mensen uit de weg en vallen alleen aan bij ernstige bedreiging. Daag ze niet uit en kijk uit waar je gaat zitten.
Kijk vooral bij hoge begroeiing steeds goed uit waar je loopt. Je zult zien dat het erg meevalt, het is niet zo dat het krioelt van de beesten.
Georgia on my mind........
alexjuh
Amerika-newbie

Bericht door alexjuh »

Bedankt hoor! Het gaf wel een beetje een domper op mijn vreugde van voorbereiding zeg maar. Maar als ik het goed begrijp is de kans dat ik zo'n ding tegenkom erg klein zolang ik in de natuur maar op de paden blijf.

Iedereen supers bedankt!
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

mamma schreef:In welke gebeiden zijn ze eigenlijk te vinden inwelke oarken bv?
Ben er namelijk ook niet zo dol op net als bij andere gevaarlijke dieren :lol: beren zijn bv ook niet zo mijn favoriet wat voor dieren zijn er waar te vinden?Groetjes
Je vindt slangen ze zo'n beetje overal in de US van noord tot zuid en van oost tot west. In het algemeen komen ze meer voor in de warmere gebieden. Op de gebaande paden is de kans relatief klein een slang tegen te komen.
Life is good in the Tarheel State.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Slangen hebben trouwens de neiging warme plekjes te zoeken,asfalt in het donker bijvoorbeeld houd nog lang warmte vast.

Daarom zie je de meeste slangen plat op de weg....
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

Kun je ze bv alleen iun natuurparken,bossen tegenkomen of ook gewoon in stad bv san-fransisco,l.a?
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

mamma schreef:Kun je ze bv alleen iun natuurparken,bossen tegenkomen of ook gewoon in stad bv san-fransisco,l.a?
Echt downtown heb je weinig te vrezen, maar in nieuwe suburbs, veelal gebouwd in gebieden waar tot voor kort de natuur vrij spel had, kunnen nog wel slangen voorkomen.
Life is good in the Tarheel State.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In het zuiden van Arizona komen relatief veel slangen voor. In dit gebied staat dat ook aangegeven en is het een kwestie van op de paden blijven. Ook is het slim om je enkels te bedekken (dus type bergschoenen aantrekken) als je lange hikes gaat maken. Zelf ben ik op al onze reizen nog maar 3 keer een slang tegen gekomen, waaronder 2 keer in Florida en 1 keer bij Tucson op het Catalina State Park. Hier reden we per ongeluk met de auto over een slang heen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: 1 keer bij Tucson op het Catalina State Park. Hier reden we per ongeluk met de auto over een slang heen.

Marjan
Moordenaar :offtopic:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef: Moordenaar :offtopic:
Ja, erg he! Ik heb veel respect voor de natuur, maar in dit geval lag ik er niet wakker van, want het was niet ver van onze tent vandaan. Het zag er alleen erg "goor" uit....... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Zijn alle slangen die daar voorkomen ook giftig dan? Ik ben niet zo snel bang voor dieren, maar als ik ooit nog eens naar het zuidwesten ga leg ik toch liever niet het loodje door een slang :shock:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, niet alle slangen zijn giftig. En ik denk, dat de angst voor slangen ook wat overdreven is. Zij zijn banger voor ons, dan wij voor hen. Ik loop heel veel in dit gebied, waar ook giftige slangen voorkomen, maar heb alleen meegemaakt, dat de slangen gewoon voor je heen de weg oversteken. Je moet er echt bovenop gaan staan om ze kwaad te maken. Doe maar gewoon en je bent veilig. Daag een dier uit en je bent het niet!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
in 30 weken usa ,,slechts" 3 slangen gezien:
eenmaal op de weg vlakbij Denver
eenmaal in de river in Zion NP
eenmaal in griffith park los angeles

je moet al echt pech/geluk hebben om een slag te ontmoeten. De grote raad : steek je handen niet in holtes of achter rotsblokken al je niet kan zien wat er daar ligt (niet ligt).

niets om ongerust over te zijn dus.

jacques
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Lijkt me duidelijk dan. Chicago heeft alleen brandweerslangen. Makkelijke keuze?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer