Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurwagen en GPS
Huurwagen en GPS
Nu we in augustus naar Californie gaan wou ik weten of er nog andere maatschappijen dan Hertz zijn die een GPS of Neverlost aanbieden.
We vliegen naar San Fransico en vertrekken terug uit Las Vegas.
Hertz rekent drop off kosten aan (en lopen nogal op).
Alamo niet.
Ook heb ik ergens vernomen dat je je laptop als GPS kunt gebruiken.
Iemand daar enige ervaring mee ? Heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe dat in zijn werk gaat.
Alamo niet.
Ook heb ik ergens vernomen dat je je laptop als GPS kunt gebruiken.
Iemand daar enige ervaring mee ? Heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe dat in zijn werk gaat.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Huurwagen en GPS
GPS ontvanger in de Laptop en met software als Streets & Trips zie je dan precies waar je rijd..dieter schreef:Ook heb ik ergens vernomen dat je je laptop als GPS kunt gebruiken.
Wij hadden een ontvanger als deze: Link
Werkt best goed hoor, maar we zijn nu toch over naar de TomTom. Het nadeel van een laptop als Navigatiesysteem is dat de bijrijder ook mee op moet letten..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Zoals Njit al zei, ik gebruik echter de concurrent
Delorme met Street Atlas USA. Daarnaast kun je ook b.v. een handheld GPS kopen of zelfs b.v. je Palm aansluiten aan een GPS (doe ik met de m505 met dezelfde Earthmate GPS)
Veel keuze dus, veel plezier
Richard
Veel keuze dus, veel plezier
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk lukt het ook allemaal prima zonder GPS. Maar het maakt het allemaal wel een stuk makkelijker..jta schreef:er zijn heel weinig straten in het Zuidwesten: is een gps wel echt nodig? Zelfs in Los Angeles lukt op de vele freeways rijden met de hulp van een bijrijder-met-kaart prima. En eenmaal buiten de steden zijn er nog nauwelijks straten.....
Heb al wat ervaring met rondrijden in Amerika.
We hebben al 2 maal in Florida een wagen gehuurd. Zou ook allemaal heel eenvoudig zijn, maar toch enkele malen verloren gereden.
Daar we onze hotels op voorhand boeken wil ik de zoektochten naar de hotels vermijden.
Zelf heb ik geen handheld, dat zal dus niet gaan.
75 euro voor een ontvanger zoals bij de link van Njit is niet veel, maar hoe geraak je dan een kaarten van Zuid-West USA ? Daar het waarschijnlijk slechts eenmalig is dat we die vakantie doen, wat zijn de mogelijkheden ?
Misschien heeft iemand dit al op CD en kan ik het overkopen ?
We hebben al 2 maal in Florida een wagen gehuurd. Zou ook allemaal heel eenvoudig zijn, maar toch enkele malen verloren gereden.
Daar we onze hotels op voorhand boeken wil ik de zoektochten naar de hotels vermijden.
Zelf heb ik geen handheld, dat zal dus niet gaan.
75 euro voor een ontvanger zoals bij de link van Njit is niet veel, maar hoe geraak je dan een kaarten van Zuid-West USA ? Daar het waarschijnlijk slechts eenmalig is dat we die vakantie doen, wat zijn de mogelijkheden ?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Streets and Trips is in de USA zelf voor weinig te koop ($39 dacht ik).dieter schreef: 75 euro voor een ontvanger zoals bij de link van Njit is niet veel, maar hoe geraak je dan een kaarten van Zuid-West USA ? Daar het waarschijnlijk slechts eenmalig is dat we die vakantie doen, wat zijn de mogelijkheden ?
Online is het helaas niet te bestellen (Amazon doet hier erg moeilijk over).
Ten einde raad, kun je ook Mapquest kaarten uitprinten om zo in ieder geval een beeld te hebben van waar je moet zijn.
En als je iets uit Amerika wilt bestellen, HINT
http://www.allesamerika.com/shoppen-in-amerika.html
Richard
En als je iets uit Amerika wilt bestellen, HINT
http://www.allesamerika.com/shoppen-in-amerika.html
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dieter,dieter schreef:Nu we in augustus naar Californie gaan wou ik weten of er nog andere maatschappijen dan Hertz zijn die een GPS of Neverlost aanbieden.
Alamo niet.
voor zover ik weet kun je ook bij Avis terecht voor een navigatiesysteem. Zie dit bericht. Het is overigens een bericht van alweer enkele jaren oud. Je zou dus eens bij Avis moeten informeren hoe actueel dit allemaal nog is.
Verder zijn er op het forum ook diverse topics geweest om je eigen navigatiesysteem mee te nemen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3237
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2173
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1793
Een PDA is natuurlijk wel een kleine investering maar als je vaker naar Amerika gaat is dat het natuurlijk wel waard. Bovendien kun je 'm dan ook hier in Nederland (en Europa) gebruiken.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bij Alamo kun je ook een GPS huren voor $ 9,99 per dag (vooraf reserveren)dieter schreef:Nu we in augustus naar Californie gaan wou ik weten of er nog andere maatschappijen dan Hertz zijn die een GPS of Neverlost aanbieden.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het rijden in het Zuid Westen is inderdaad erg gemakkelijk. Wij halen altijd gratis kaarten bij de AAA. Als we van tevoren een motel boeken printen we de routebeschrijving uit. Voor die 9,99 per dag kun je ook andere leuke dingen doen!jta schreef:allo,
er zijn heel weinig straten in het Zuidwesten: is een gps wel echt nodig? Zelfs in Los Angeles lukt op de vele freeways rijden met de hulp van een bijrijder-met-kaart prima. En eenmaal buiten de steden zijn er nog nauwelijks straten.....
jacques
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ben ik helemaal met je eens Marianne. Hoewel wij in onze auto in Nederland een ingebouwd navigatiesysteem hebben en ik dat heerlijk vind, heb ik in Amerika geen behoefte hieraan. Met de Rand Mc Nally kom je een heel eind en als ik motels van te voren reserveer print ik gewoon de route op Streets and Trips uit.Martin & Marianne schreef: Het rijden in het Zuid Westen is inderdaad erg gemakkelijk. Wij halen altijd gratis kaarten bij de AAA. Als we van tevoren een motel boeken printen we de routebeschrijving uit. Voor die 9,99 per dag kun je ook andere leuke dingen doen!
Marianne
En bovendien vind ik een beetje zoeken ook niet zo erg. We hebben vakantie en zo kom je misschien op plekken waar je anders niet zou komen.
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Er zullen altijd mensen die een navigatiesysteem totaal overbodig vinden. Dat is ook niet erg. Iedereen moet navigeren zoals hij of zij dat zelf leuk vindt.
Ik ben altijd heel erg in voor dit soort (nieuwe) technieken en vind het gewoon fascinerend dat ik het hele wegennet van Amerika op een 1 Gb geheugenkaartje kwijt kan , mij ook nog eens keurig de weg wijst (incl. motels, winkelcentra, musea etc.), aangeeft hoever het nog is en hoelang ik er nog over doe.
Roland (die bij zijn volgend bezoek aan Amerika de PDA weer meeneemt...)
Ik ben altijd heel erg in voor dit soort (nieuwe) technieken en vind het gewoon fascinerend dat ik het hele wegennet van Amerika op een 1 Gb geheugenkaartje kwijt kan , mij ook nog eens keurig de weg wijst (incl. motels, winkelcentra, musea etc.), aangeeft hoever het nog is en hoelang ik er nog over doe.
Helemaal mee eens. Maar als je alleen rijdt is zo'n navigatiesysteem verdomd handig. Hoef je niet én te rijden én kaart te lezen tegelijk.jta schreef:zoals vorige forumleden al gemeld hebben :
- routeplanners
-internet
-de sites van het motel/hotel of van hun keten ( met plannetjes)
ook zonder gps hoef je niet te zoeken naar hotel/motel.
Roland (die bij zijn volgend bezoek aan Amerika de PDA weer meeneemt...)
-
jta
- Amerika-expert
allo,
als je alleen rijdt of geen hulp krijgt van een bijzitter is een gps natuurlijk een forse hulp en voor het rustig rijden in een ,,nieuw" gebied wel bijna ontontbeerlijk.
voor het overige: kaarten zijn formidabel om naar te kijken ( en om achteraf in werkelijkheid te zien waarnaar je tijdens de winteravonden op een kaart hebt zitten naar turen)
jacques
als je alleen rijdt of geen hulp krijgt van een bijzitter is een gps natuurlijk een forse hulp en voor het rustig rijden in een ,,nieuw" gebied wel bijna ontontbeerlijk.
voor het overige: kaarten zijn formidabel om naar te kijken ( en om achteraf in werkelijkheid te zien waarnaar je tijdens de winteravonden op een kaart hebt zitten naar turen)
jacques
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zonder GPS op vakantie.....NOOIT MEER
Alleen door altijd de plek te vinden zonder eerst te hoeven omrijden en te zoeken verdien je de PDA weer terug is mijn mening (minder brandstof!). Maar ja het hangt er van af of je goed kan kaart lezen en dat kan ik niet maar mijn beste vriend al helemaal niet.....
Verder sta je verstelt van de informatie die je krijgt, zoals waar is de dichtsbijzijnde WallMart, Dennies, Bieb, tankstation en ga zo maar door... Ook hoe laat de verwachtte aankomst tijd is en de avond ervoor kan je precies plannen met tijd en al. Ik heb nu een nieuwe gekocht met ingebouwde GPS zodat ik ook wandelend door een grote stad de weg kan vinden....
Alleen door altijd de plek te vinden zonder eerst te hoeven omrijden en te zoeken verdien je de PDA weer terug is mijn mening (minder brandstof!). Maar ja het hangt er van af of je goed kan kaart lezen en dat kan ik niet maar mijn beste vriend al helemaal niet.....
Verder sta je verstelt van de informatie die je krijgt, zoals waar is de dichtsbijzijnde WallMart, Dennies, Bieb, tankstation en ga zo maar door... Ook hoe laat de verwachtte aankomst tijd is en de avond ervoor kan je precies plannen met tijd en al. Ik heb nu een nieuwe gekocht met ingebouwde GPS zodat ik ook wandelend door een grote stad de weg kan vinden....
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
HIER hadden we dus af gemoeten...dieter schreef:EN ... de ruzie die je met je partner maakt omdat ze weer niet gezien had dat je de afslag die je net voorbij bent had moeten nemen
Ik geef ook de voorkeur aan Eva. Zegt altijd op tijd als ik eraf moet, kan ook de weg vinden in het donker zonder leeslamp en valt nooit in slaap..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5944 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne