Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoenix

Bericht door vana »

Cléo1986 schreef: Nu twijfel ik tussen de Mayorshouse (100$ per nacht op onze data) en de DreamKeeper Inn (115$), maar die laatste krijgt meer (licht - ongezellig) negatieve comments op tripadvisor. Ik zal maar al reserveren want zie dat veel in Moab snel volgeraakt voor de zomer. Bij die B&B' zijn de annulatievoorwaarden wel niet zo goed? Vaak ben je sowieso 10% (van drie nachten dus!) administratiekosten kwijt.
Wij overnachten in juli ook in Mayor's House B&B. Ik heb een tijdje geleden een topic over deze B&B geopend, daar kun je veel info en foto's vinden.
De cancellation policy kun je hier vinden.

Edit; Volgens mij zitten we gelijk in Moab. Wij overnachten er 28,29,30 en 31 juli.
Dan zien we je misschien wel in de Mayor's House. :D

Marjon
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Bedankt Marjon!
Dat zou wel leuk zijn, daar plots 'bekenden' zien :)
Wij zijn in Moab van 28 tot 31 juli.
Ik heb gemaild naar de Mayor's House en David mailde kort terug dat ik moest bellen om te reserveren.
'k Had liever gewoon gauw gemaild, maar zal maar even tijdsverschil checken en dan de telefoon nemen.

Wel leuk dat slaapplaatsen uitzoeken!
Ik merk dat ik mijn budget wat uit het ook verlies als ik 'authentiek', 'gezellig' en 'rustig' zie staan... Dan wil ik daar gelijk naartoe.
Maar ik kan natuurlijk niet op elke plaats in een B&B logeren. Maar als de prijs quasi gelijk is aan die van een motel, dan weet ik het wel!
I've traveled the world twice over,
Met saints and sinners,
Poets and artists, kings and queens,
Old stars and hopeful beginners,
Learned secrets from writers and cooks
All with a library ticket
To the wonderful world of books...
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Zo zie je maar dat iedereen op een andere manier op reis gaat. Jullie plannen alles van tevoren inclusief de hotels, net als vele mensen op het forum .
Wij hebben nog geen hotels uitgezocht, alleen in Moab en Zion hebben we gereserveerd omdat we anders achter het net vissen.
Verder reserveren we waarschijnlijk alleen een hotel in Phoenix voor de aankomstdag en de rest van de hotels boeken we onderweg wel. Zo zijn we heerlijk flexibel en kunnen we de reis aanpassen naar waar we op dat moment zin in hebben.

Ons maakt het niet zoveel uit of het hotel rustiek, authentiek enz. is. Meestal slapen we er toch maar één nacht dus vinden we dat niet zo belangrijk. De prijs vinden we interessanter.
In Moab hebben we dit keer geen vaste planning, we zijn er al eerder geweest. We willen een jeep huren en de Shäfer trail rijden en misschien willen we ook nog gewoon lekker een dagje bij het zwembad liggen. Vandaar dat we dus de B&B uitgezocht hebben.
Heel gezellig dat we jullie waarschijnlijk aan de ontbijttafel ontmoeten.

Marjon
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Heel gezellig ja! :D
Kunnen jullie ons meteen zeggen of ons dagplan de moeite is, of het afschieten, dat mag.

Ik krijg van m'n Vlaamse vrienden te horen dat ik 'veel te Hollands!' ben (praten, open, recht voor de raap, nuchter, ...) (m'n overgrootouders aan moederkant waren Nederlanders, en enkele van m'n beste vrienden ook)
Dus aan de ontbijttafel met jullie kan niet missen :wink:

Ja, we heben lang getwijfeld of we (alles) zouden reserveren of niet. Sowieso de dag van aankomst en vertrek, iets dat niet te ver is van de luchthavens van Phoenix en San Diego. Ik denk dat we het een tweede keer (haha, ik praat daar al over, maar m'n verloofde is daar nog làng niet zeker van!) wel anders doen zoals jullie. Meer het moment en de dag afwachten. Nu willen we gewoon veel zien en weinig tijd 'verliezen' met te zoeken naar logies en dan nog de prijzen af te wachten. Is (lang) vooraf reserveren (bij drukbezochte plaatsen dan? Maar onze route loopt alleen maar langs drukbezochte plaatsen denk ik) ook niet standaard goedkoper? Ik word gauw verliefd op bepaalde plaatsen, huizen, ... en ga ook vaak naar dezelfde plaatsen terug. (ben niet zo'n avontuurlijk type maar heb al m'n leven lang gedroomd van de natuur en weidse vlakten van west-usa, nu moét ik gaan!) Dus als de slaapplaats in dat plaatje past, is het nog leuker. Maar ik moet op het budget passen (heb in totaal 5000 gerekend voor de hele reis, doenbaar?) en soms denken 'gewoon: proper, goedkoop en niet te ver'. Ik heb nog geen idee hoeveel ik zal kwijtzijn aan geld voor 'gas', met drie weken rijden (en af en toe niet, zoals in San Francisco) en eten.

Leuk topic over Moab dat je opende! Heb het net helemaal gelezen. Misschien willen wij die jeeptocht ook wel doen, iedereen vond em zo leuk 8)
We weten het nog niet allemaal in detail. Arches moeten we natuurlijk heen (ik heb nog heel veel 'moeten' in m'n route zoals je weet, als ik ooit terugga naar dat gebied zal dat hopelijk en waarschijnlijk minder zijn) en ik zou graag varen/raften/canoën op de Colorado ergens. We gaan ook nog naar Monument Valley en GC, en in MV kunnen we paardrijden. Fietsen vinden we ook leuk. Alles wat natuur, actief, maar ook rust is, count us in! Er is zoooveel te beleven he.
Volgend jaar zijn we alweer een half jaar terug thuis, dat zal minder zijn, niet meer uitkijken maar terugkijken :|
Met saints and sinners,
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Maak je maar niet druk hoor Cleo, alles wat jullie gaan doen is gewoon leuk, mooi en geweldig dat garandeer ik je. Probeer alleen je programma niet te vol te maken, anders ben je het echt zat op het laatst. Gewoon een beetje rondkijken in een dorpje is ook al heel leuk. Onze eerste reis was niet eens zo druk als de meeste routes die ik hier op het forum voorbij zie komen en we waren de laatste dagen gewoon "parkenmoe". Je krijgt zoveel indrukken dat je ze op laatst niet meer kunt verwerken. Je moet keuzes maken, je kunt nu eenmaal niet alles zien.

Wij hebben de eerste keer in Moab de wandeling naar Delicate Arch gedaan en Canyonlands en Dead Horse Point bekeken. Maar verder hebben we niet veel gedaan omdat we eind van de dag bericht kregen dat mijn moeder heel erg ziek was en we misschien naar huis terug moesten keren.
Uiteindelijk zijn we gebleven maar hadden geen fut om veel te ondernemen en zijn lekker lui naar het waterparadijs in Moab geweest (dat er helaas niet meer is) en de volgende dag hebben we de route langs de 128 gereden. Je kunt erover lezen in ons reisverslag (dag 5, 6,7 en 8 )

Het lijkt me heel gezellig om met jullie te kletsen, hoewel je qua leeftijd waarschijnlijk meer gemeen hebt met onze dochter van 19 die ook meegaat. Wij komen uit de Randstad dus zijn "recht voor zijn raap". Ik ben blij dat je daar dus niet van zult schrikken :lol:
Cléo1986 schreef: Volgend jaar zijn we alweer een half jaar terug thuis, dat zal minder zijn, niet meer uitkijken maar terugkijken :|
Wij zijn volgend jaar om deze tijd net weer terug van onze volgende reis, namelijk drie weken naar Thailand :oops:

Marjon
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Wauw, Thailand :D Jullie zijn dus wel échte reizigers zo te horen!
Ons leven samen begint pas en we zijn beiden nog nooit echt ver op reis gegaan. We gaan denk ik proberen om die uitstappen die niet zo leuk zijn voor/met kleine kindjes toch wat in te plannen (qua tijd en budget) de eerste jaren. USAreis ahoi. Jan wilde nu ook eerst naar Australië en Nieuw-Zeeland, maar omdat het vliegen dan sowieso al zo duur uitvalt, volgden we mijn eerste keus, Amerika.
Jullie dochter is al 19! Ja, natuurlijk... Ik was niet zeker of jullie twee kinderen nog mee zouden gaan dit jaar. Supergezellig natuurlijk. (Het is het eerste jaar dat ik niet gezellig met m'n ouders en 2 zusjes en broertje op vakantie zal gaan, slik..) Maar oudere mensen zeggen vaak (ik bedoel ook echt, bejaarden, die trek ik blijkbaar aan :wink: ) dat ze graag met me praten en wederzijds. Ik hou van mensen met levenservaring! Ik heb gisteren heel het verslag van jullie eerste reis gelezen. Leuk! Ook om er al die sfeerfoto's bij te zien. En ook datjullie het zo te lezen rustig aan deden, geen rush, rusten en uitslapen als dat moest. Ik ben daarom blij dat we toch vier dagen in Moab zullen zijn, kunnen we daar eventueel ook enkel een halve dag een uitstapje maken en dan alsnog wat lezen, aan het zwembad zitten, ... Uit je verslag op te maken moeten we maximum één dik boek meenemen, als ik daar al aan toekom :wink:
Ik kijk bij het boeken ook steeds of de cabin, het motel, de b&b, .. dicht aan het begin van of op de route van een wandelweg ligt. Zo ook in Bryce (b&b op kwartiertje rijden, maar er begint ook al een mooi wandelpad naar het park toe) net gereserveerd bij een kleine b&b. Nu nog Zion en Monument Valley reserveren (gelezen dat daar vaak snel volgeboekt is) In de b&b kunnen en willen ze ook rekening houden met onze allergiën voor het ontbijt, wat heel handig en fijn is! (ik ben heel allergisch voor kippeneieren, soja en koemelk, en m'n verloofde is lactose-intolerant, leuk stel wij...) Ze zullen allemaal een extra portie spek (zonder de omelet) en fruit klaarzetten :lol:
Met saints and sinners,
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw, Thailand :D Jullie zijn dus wel échte reizigers zo te horen!
Valt wel mee hoor, maar mijn broer heeft samen met zijn vrouw een huis in Thailand. In januari gaan ze daar op de Boedhistische wijze trouwen en natuurlijk willen we daar bij zijn. Naast een week in het geboortedorpje van mijn schoonzus gaan we dan ook maar gelijk een week naar het noorden en een week naar een eiland.
Jan wilde nu ook eerst naar Australië en Nieuw-Zeeland, maar omdat het vliegen dan sowieso al zo duur uitvalt, volgden we mijn eerste keus, Amerika.
Grappig dat je dat zegt van Australië. In 2004 waren wij 25 jaar getrouwd en wilden een grote reis maken met de kinderen. Eigenlijk wilden we naar Australië maar omdat het daar in juli winter is hebben we dat idee laten varen. In plaats daar van zijn we naar de VS gegaan en zijn daar zo verslaafd geraakt dat we dit jaar voor de vierde keer gaan :D .Australië staat nog wel op ons lijstje, maar of het er ooit van komt?
Nu nog Zion en Monument Valley reserveren (gelezen dat daar vaak snel volgeboekt is.
Wij hebben voor Zion het canyon ranch Motel in Springdale geboekt. Verscheidene forumleden hebben daar al overnacht en het schijnt heel leuk te zijn. Het ligt recht tegenover de Dessert Pearl Inn en is een stuk goedkoper. Bovendien stopt de shuttlebus er vlakbij.

Marjon
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Cléo1986 »

Canyon Ranch Motel it probably is/will be. Was al aan het rondkijken in Springdale.
In Monument Valley heb ik een van die drie kleine-maat-nette cabins in het park geboekt, van de Goulding's campground en cabins.
Ik hoop dat het daar wat minder heksenketel is dan het grote Goulding'smotel zelf. Het is ook goedkoop, voor die plaats. (?) 90 dollar taxes incl.
Zal waarschijnlijk niet op voorhand reserveren voor zo'n tour van 3,1/2 uur (begint elke voormiddag - pas - om 9u), rijdt wel op enkele plaatsen waar je zelf niet kan komen, maar we zullen vast genoeg zien met onze eigen voeten en auto? De nacht na Monument Valley (en de zonsopgang misschien, we zitten midden in park) rijden we naar Page, en daar hoor ik zoveel goeds van dat we misschien toch al in/rond de middag daarnaartoe vertrekken?
Ik ga mijn dagplanning hier eens maken en voorleggen eenmaal alle slaapplaatsen gereserveerd zijn. Nog te gaan: Lone Pine, Las Vegas (géén idee.. ik ga eens zoiets cool groots proberen met smartervegas of/en priceline, maar dat gaat zeker pas een paar weken op voorhand, met lastminutes en zo?), Zion, Capitol Reef, Page en Phoenix.

Ja, 'k had het gelezen van jullie oorspronkelijke Australiawens op de reisblog :wink:

Ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan. Dat ook Jan verslaafd wordt, dat we rustigaan zullen gaan sparen voor een eigen stek, maar toch ook echt weer terug naar de USA moeten :mrgreen:

Iemand enig idee hoeveel je op 23 dagen ongeveer kwijt bent aan benzinekosten...? Of moet ik daar niet echt al te veel rekening mee houden in m'n budget (omdat het zo goedkoop is daar?)

Zo enorm veel voorpret... ik ben meer bezig met de USAreis dan met m'n trouwdagorganisatie :oops:
Met saints and sinners,
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Cléo1986 schreef:In Monument Valley heb ik een van die drie kleine-maat-nette cabins in het park geboekt, van de Goulding's campground en cabins.
Ik hoop dat het daar wat minder heksenketel is dan het grote Goulding'smotel zelf. Het is ook goedkoop, voor die plaats. (?) 90 dollar taxes incl.
De cabins liggen net wat buiten het park zelf. 5 minuten rijden ofzo. Wij hebben we vorige jaar gezeten. Ik vond het geweldig.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Iemand enig idee hoeveel je op 23 dagen ongeveer kwijt bent aan benzinekosten...? Of moet ik daar niet echt al te veel rekening mee houden in m'n budget (omdat het zo goedkoop is daar?)
De kosten zijn niet afhankelijk van het aantal dagen die je gaat maar van het aantal mijlen die je rijdt en van de streek die je gaat bezoeken.
California zit op dit moment tussen de $ 2,59 en $ 3,59 per gallon terwijl je in Wyoming tussen de $2,23 en $ 2,75 kwijt bent maar net als in Europa veranderen de prijzen ook in Amerika met de dag en als je de pech hebt dat er in je vakantie een zware hurricane is kan dat zelfs per uur veranderen.
Ook het type auto heeft invloed op de totaal prijs omdat de een nou eenmaal meer lust dan de ander.
Cléo1986
Amerika-ontdekker

Re: Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoeni

Bericht door Cléo1986 »

Alweer bijna twee maanden op Belgische bodem... :(

Vanuit mijn kleine, besloten, oninspirerend grijze kantoor denk ik dezer dagen terug aan ons USA-avontuur als aan een droom (ook omdat het alweer zo lang geleden lijkt, en letterlijk en figuurlijk 'ver weg'). Een mooie droom, zeker! En zonder jullie hulp was het ons vast niet gelukt om zo'n geweldig reisschema (want we waren tevreden over de route, stopplaatsen, ... enkel Bodie hebben we moeten missen wegens gewoon te weinig tijd/energie en al die werkzaamheden in Yosemite) te verkrijgen. Hartelijk dank en hopelijk, hopelijk tot nog eens (gauw? En onze eigen woonst dan...?)! Mijn nieuwe droomberoep? Ranger in Bryce Canyon.

Hoogtepunten van onze reis: 1) vrij galloperen door een adembenemend kleurrijk (donderwolken en een straaltje zon) en stil (alsof je zo'n stille koptelefoon aanhebt) Monument Valley, samen met onze gids Mike, just the three of us, omdat alle andere toeristen gevlucht waren naar zonnigere oorden (het had heel de nacht geonweerd en vele stukken weg stonden blank of in modder). Weidsheid, snelheid, .. 'eeuwigheid'sgevoel, of hoe heet dat? Top! 2) Bultrug met kalf en een troep blauwe vinvissen op emigratie spotten nabij de kust van Santa Barbara (wat een magisch plaatsje trouwens, vooral op een zondagmiddag! Een mis bijwonen bij father Damien in the Old Mission is ook een aanrader, wel vroeg uit de veren dan. En puur eten in het 'Super Rica'-k(r)ot) 3) Bryce Canyon doorkruisen, eerst te voet, daarna op een paard. Onbeschrijfelijk mooi.... 4) Wild Animal Park nabij San Diego. Misschien omdat dit onze eerste uitstap op Amerikaanse bodem was, maar jongens, wat een prachtige dieren'tuin', overtreft zeker de bekendere San Diego Zoo. Er was bijna geen volk (het was te warm) en we waanden ons in Afrika. San Diego op zich is een heerlijke stad met vriendelijke mensen en een aanstekelijke sfeer. Balboa Park is prachtig. 5) De zon zien ondergaan boven Lake Powell, ook al kwam een politieman-ranger ons weghalen omdat we voorbij een 'don't pass'bord waren gewandeld (we dachten dat het enkel voor auto's gold) naar het uitkijkpunt (alle uitkijkpunten waren afgesloten wegens wegenwerken, die niet eens bezig waren). 6) De hartelijkste B&B-uitbaters Bev en Richard, in Page. Alles wat we maar wensten, goede babbels en een heus vers speciaal ontbijtmenu veilig voor onze allergieën. 7) Op een vroege ochtend in Mariposa Grove (je zag geen mens) een coyote spotten. 8 ) Trader Joe's en Whole Foods, het walhalla voor de bewust groene (en allergische) eter, vooral en quasi uitsluitend in California. 9) Goblin Valley State Park, een vergeten parel? We waren er alleen. Genieten. 10) Eigenlijk mag deze op nummer twee. Zwemmen in Tenaya Lake langs de Tioga Pass. Ook hier waren we alleen! 11) Moab, drie dagen avontuur. Raften/canoën op de Colorado in een gemoedelijke sfeer. Arches bij zonsondergang. En overall: de Amerikaanse hartelijkheid, de praatjes die lange gesprekken worden aan tafel ('hey, come 'n sit with us!'), ...

(Halve) laagtepunten van de reis: 1) LA, of toch de buurt waar wij zaten (Hollywood Walk of Fame-straat). Gekken, onbeleefde mensen, zenuwachtigheid en een ongezellige verkeersdrukte op alle momenten van de dag. Glazuur op een rotte cake, maar de Warner Brother Studio Tour en de ster-in-wording (die in de Inn werkte voor z'n brood) Bret uit Kentucky maakten veel goed. 2) De 'moussonregens' nabij Capitol Reef. In dit gebied hebben we geen enkele wandeling kunnen doen. 3) Mijn verkeerde reservatie zodat we in The Boulder Mountain LODGE (duur en ongezellig) ipv de Boulder Mountain RANCH (een manege/B&B) belandden en niet meer konden annuleren. In de buurt van Capitol Reef ook. 4) Las Vegas. Oke, de aanblik geeft eventjes een disneygevoel, but really, miljoenen mensen in een woestijn die gezellig de Colorado leegtappen? Ik word er niet bepaald vrolijk van. Teveel hoeren die teveel vuile folders uitdelen aan zelfs kleine kinderen. Too much. 5) Verloren rijden nabij San Luis Obispo, zelfs met kaart en gps. Zodat we te laat over Highway One reden en de volgende dag nog een stuk teruggereden zijn om er wat van te zien. 6) Grand Canyon, aan het einde van de reis, met Bryce Canyon nog vers in het hoofd. Een helicoptervlucht biedt overzicht en moet spectaculair zijn, maar dat hadden we niet geregeld, dus zagen we 'enkel' een stuk canyon aan de rand, met massa's mensen, overal. 7) De massa in Yosemite. Enkel de langere wandelingen voor de volhouders boden rust (bv top van Vernada Falls). Of de vroege uurtjes. De wegwerkzaamheden in Yosemite waren natuurlijk ook een pain. De werkzaamheden langs Zion vielen goed mee, nauwelijks vertraging op de juiste uren.
8 ) De 'Obama is een moslim en heeft zelf de olielek veroorzaakt' (en meer van dat)-paranoia die vele Amerikanen (vooral in het binnenland) in z'n greep lijkt te hebben. Nooit in discussie gaan. Knikken en meewarrig kijken. 9) De rare, quasi zeker autistische mannetjes van de Mayor's House in Moab. Je voelde je er allerminst welkom. Eten tussen 7.30u en 8.30u betekent; éten om 7.30u! Gelukkig waren Marjon, Ger en Joyce er om het leed te verzachten : )

De reis verliep relax, afwisseling tussen actie, rust en rijden viel goed mee. Naar het einde toe deden we wel vaak dutjes langs de kant van de weg in de auto.

Als ik ooit terug zou gaan (sure), zou ik deze reis wel opnieuw willen doen! Maar ook zoveel meer zien. Yellowstone bijvoorbeeld. En een stukje Canada, boven/door Oregon en Washington. Al is drie weken op mijn werk wel het maximum. Ik hield van de (parken langs) de Californische kust, vooral van San Diego en Santa Barbara. San Fransisco was leuk (een hele dag wandelen) maar druk en koud toen. San Diego is zo zuidelijk om van te vertrekken, jammer genoeg... Las Vegas zou ik overslaan volgende keer. Death Valley ook, hoewel misschien een nachtje sterrenkijken? In Capitol Reef regent het al te vaak. Maar Bryce Canyon, Moab, Monument Valley, Page, ... graag meer!

Mijn (naar het einde toe beknopte - tijdgebrek) verslag vind je hier: http://janencleogowest.wordpress.com/

See y'all! :wink:

Cléo (en Jan)
Laatst gewijzigd door Cléo1986 op 23 sep 2010, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Met saints and sinners,
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cléo: Advies Roadtrip auto 24 d. San Diego - Phoeni

Bericht door Tipsy_1 »

wat een leuke samenvatting van je reis!
bij veel zaken had ik hetzelfde gevoel als jij ;-)
jammer van de regen in capitol reef!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer