Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brandstof huurauto
Brandstof huurauto
Ik vraag me af welke brandstoffen ze allemaal hebben in de USA.
Is het een beetje het zelfde als hier?
Wij hebben een huurauto en daarom vroeg ik het mij zo af, kom liever niet voor verrassingen te staan.
Is het een beetje het zelfde als hier?
Wij hebben een huurauto en daarom vroeg ik het mij zo af, kom liever niet voor verrassingen te staan.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Brandstof huurauto
LPG zie je bijna nooit, wel "propane" maar dat is niet om te tanken, maar voor campers (koelkast/kooktoestel/warm water)
Diesel is ook niet per definitie verkrijgbaar bij elke pomp
Benzine is er in 3 "smaken" meestal 87, 89, 91 octaan dacht ik.
Ik gooi altijd 87 (goedkoopste) in de huurauto.
Mocht je een Ferrari gaan huren, zou ik de 91 octaan er in gooien
Diesel is ook niet per definitie verkrijgbaar bij elke pomp
Benzine is er in 3 "smaken" meestal 87, 89, 91 octaan dacht ik.
Ik gooi altijd 87 (goedkoopste) in de huurauto.
Mocht je een Ferrari gaan huren, zou ik de 91 octaan er in gooien

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt hier gewoon benzine en diesel, maar diesel is vaak lastiger te vinden dan benzine (en zeker voor personenauto's ongebruikelijk). Daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken, aangezien je huurauto vrijwel zeker op benzine zal rijden.
Er zijn - net zoals in Europa - verschillende "soorten" benzine, d.w.z. met verschillende octaangetallen, waarvan het aanbod per regio verschilt. In de hoger gelegen staten (zoals hier in Colorado) vind je meestal 85, 87 en 91, terwijl je bijvoorbeeld in California voornamelijk 87, 89 en 91 aantreft. Dit komt doordat een motor die op zeeniveau normaal 87 nodig heeft in de bergen 85 aan kan.
Er zijn - net zoals in Europa - verschillende "soorten" benzine, d.w.z. met verschillende octaangetallen, waarvan het aanbod per regio verschilt. In de hoger gelegen staten (zoals hier in Colorado) vind je meestal 85, 87 en 91, terwijl je bijvoorbeeld in California voornamelijk 87, 89 en 91 aantreft. Dit komt doordat een motor die op zeeniveau normaal 87 nodig heeft in de bergen 85 aan kan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Color01
- Amerika-expert
hier zie je aan de oostkust voornamelijk .. 87 - 89 - 91 ...en diesel vind je meestal aan de grote wegen waar veel trucks langs komen. ...wij hebben een diesel truck .. en we hebben nog nooit last gehad dat we geen diesel konden vinden.
Laatst gewijzigd door Color01 op 31 jan 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is natuurlijk een verschil tussen geen diesel kunnen vinden, en het aantal tankstations waar het wordt aangeboden...
Wellicht dat het aan de oostkust anders is, maar je moet hier toch wel even op zoek naar een tankstation waar men diesel heeft - tenzij het ook weer met lokale regels te maken heeft m.b.t. waar wel en niet diesel mag worden aangeboden...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Oké thx, snelle reacties.
Zit volgende week in Florida.
Als ik het zo lees is het dus net zo simpel als hier.
Het zal vast en zeker een huurauto zijn op gewoon benzine, dus geen probleem.
Zit volgende week in Florida.
Als ik het zo lees is het dus net zo simpel als hier.
- Bushmaster
- Amerika-expert
je moet alleen VOOR je begint met tanken betalen, dat is anders dan in Nederland.USAfan schreef:Als ik het zo lees is het dus net zo simpel als hier.
Bushmaster schreef:je moet alleen VOOR je begint met tanken betalen, dat is anders dan in Nederland.USAfan schreef:Als ik het zo lees is het dus net zo simpel als hier.
Ahaa...... Kijk dat is een goeie, dat wist ik dus niet (sta je daar mooi voor lul als ja dat niet weet

Is dat overal zo?
- Bushmaster
- Amerika-expert
ja bijna overal, je kan wel "aan de pomp" betalen met credit card
zo heb je ook nog staten waar je zelf niet mag tanken (Oregon), hier wordt voor je getankt.
zo heb je ook nog staten waar je zelf niet mag tanken (Oregon), hier wordt voor je getankt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hetzelfde geld voor New Jersey, alle andere staten kan/mag je zelf tanken.zo heb je ook nog staten waar je zelf niet mag tanken (Oregon), hier wordt voor je getankt.
Kijk wanneer je je huurauto ophaalt even in het handboek, daarin staat wat voor benzine de auto gebruikt.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
het is 99% zeker dat je huurauto dat ie A. benzine is en B op 87 octaan rijdt.
Ook staat vaak aan de binnenkant van het benzine klepje welke bezine die lust.
Hoger octaan mag altijd indien je twijfelt
heb trouwens nog nooit van 97 octaan gehoord. Wel van 91 en 93
Dat is volgens mij bij Shell pomp stations in NL en dan de nieuwe V-Power.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Color01
- Amerika-expert
ik heb de 97 in 91 veranderd ...foutjened in MO schreef:het is 99% zeker dat je huurauto dat ie A. benzine is en B op 87 octaan rijdt.

En als ik $30 betaal en er gaat maar $20 in... Loop je dan opnieuw naar het loket en krijg je dan $10 terug ?USAfan schreef:je moet alleen VOOR je begint met tanken betalen, dat is anders dan in Nederland.
Overigens wordt het octaan gehalte in de VS anders berekend, en is Octaan 87 in de VS ongeveer gelijk aan Octaan 93 in Europa.
- Bushmaster
- Amerika-expert
jaEn als ik $30 betaal en er gaat maar $20 in... Loop je dan opnieuw naar het loket en krijg je dan $10 terug ?
Heel makkelijk, je loopt naar de kassa en zegt 30 on 3. Zorg dan wel dat je auto aan pomp 3 staat, lol.
Hahahaha....hier moest ik smakelijk om lachenpbuyse1 schreef:Heel makkelijk, je loopt naar de kassa en zegt 30 on 3. Zorg dan wel dat je auto aan pomp 3 staat, lol.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kan ook gewoon met CC betalen binnen. Dan wordt er eerst een bedrag gereserveerd op uw cc, en als je gaat afrekenen wordt dat effectief van de rekening gehaald.
Dan zit je niet met al dat kleingeld
.
Dan zit je niet met al dat kleingeld

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 4443 Weergaves
-