Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ik vroeg me wat af (over I-94)
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ik vroeg me wat af (over I-94)
Ik weet dat je met een I-94 maar 90 dagen in de Verenigde Staten mag verblijven, en dat je dan het land uit moet voordat je weer voor een volgende periode de Verenigde Staten in mag. Ik vroeg me alleen af of daar dan een bepaalde periode tussen moet zitten? Moet je bijvoorbeeld als je weer terug bent in Nederland, weer 90 dagen wachten voordat je weer met een I-94 de VS in mag? Of moet je nadat die 90 dagen om zijn weer verplicht 90 dagen wachten ofzo? :dunno:
Het kan zijn dat het antwoord wel ergens staat maar ik kon het zo snel niet vinden...
Het kan zijn dat het antwoord wel ergens staat maar ik kon het zo snel niet vinden...
-
Nonaj
- Amerikakenner
Ik kwam het land binnen op 17 augustus, op mijn I-94 stond dat ik 15 november het land weer uit moest. Ik ging het land echter al weer uit op 10 september. Ik moet dus weer wachten tot rond half februari voordat ik uberhaupt weer de VS in mag? (niet dat ik het geld ervoor heb momenteel, maar altijd leuk om te weten...misschien heb ik geluk met de oudejaarsloterij :whistling: )GEoDLeto schreef:dat is de general rule, 90 days in, 90 days out
En nog iets, ik ben de afgelopen keer wel binnengelaten, maar is dat een garantie dat ze me de volgende keer ook weer binnenlaten? Of kan ik dan in principe nog gewoon geweigerd worden omdat de douanebeambte een slechte dag heeft?
Dat 90 dagen in en dan minstens 90 dagen eruit voor je terug mag is een soort vuistregel. Het is bij mijn weten echter nergens vastgelegd. En iemand die het vier, vijf keer achter elkaar zo doet, zou ook wel eens problemen kunnen krijgen - indien hij/zij inderdaad iedere keer de volle 90 dagen in de US verblijft.
Men is beducht voor (nog meer) illegale werkers in dit land, en als je zo regelmatig komt/gaat dan kan dat wijzen op bezoeken vanwege werkzaamheden.
Als je in de US geweest bent, bent teruggegaan en dan een hele goede reden hebt kort daarop opnieuw te komen, en dat is een eenmalig gebeuren, hoort dat niet een probleem te zijn. Bv. iemand is hier eind van de zomer/begin van de herst op vakantie geweest nadat-ie geslaagd was voor een eindexamen. En rond de Kerstdagen zegt moeder "NY met de Kerst dat lijkt me zo leuk !" "Goed idee", zegt vader en gaat tickets boeken voor het hele gezin. Moet de persoon uit ons voorbeeld dan thuisblijven ? Nee dus.
Voor het VWP is het van belang dat je niet langer blijft dan toegestaan, een retour-ticket hebt, dat duidelijk is dat je voor vakantie komt, dat je over voldoende geld beschikt voor de periode hier, dat je verzekerd bent, dat je duidelijke bindingen hebt met Ned. zodat men zeker weet dat je terug zult gaan.
De immigratie-ambtenaar heeft het recht ieder toegang te weigeren, ondanks visum, indien hij/zij daar terecht aanleiding toe ziet. Sommige ambtenaren zijn inderdaad soms wat onaardig - ze zijn ook nu meer gespannen dan een aantal jaar geleden. Het waren toch immigratie-ambtenaren die Atta opnieuw de US binnen lieten ondanks een verlopen studenten-visum.
Men is beducht voor (nog meer) illegale werkers in dit land, en als je zo regelmatig komt/gaat dan kan dat wijzen op bezoeken vanwege werkzaamheden.
Als je in de US geweest bent, bent teruggegaan en dan een hele goede reden hebt kort daarop opnieuw te komen, en dat is een eenmalig gebeuren, hoort dat niet een probleem te zijn. Bv. iemand is hier eind van de zomer/begin van de herst op vakantie geweest nadat-ie geslaagd was voor een eindexamen. En rond de Kerstdagen zegt moeder "NY met de Kerst dat lijkt me zo leuk !" "Goed idee", zegt vader en gaat tickets boeken voor het hele gezin. Moet de persoon uit ons voorbeeld dan thuisblijven ? Nee dus.
Voor het VWP is het van belang dat je niet langer blijft dan toegestaan, een retour-ticket hebt, dat duidelijk is dat je voor vakantie komt, dat je over voldoende geld beschikt voor de periode hier, dat je verzekerd bent, dat je duidelijke bindingen hebt met Ned. zodat men zeker weet dat je terug zult gaan.
De immigratie-ambtenaar heeft het recht ieder toegang te weigeren, ondanks visum, indien hij/zij daar terecht aanleiding toe ziet. Sommige ambtenaren zijn inderdaad soms wat onaardig - ze zijn ook nu meer gespannen dan een aantal jaar geleden. Het waren toch immigratie-ambtenaren die Atta opnieuw de US binnen lieten ondanks een verlopen studenten-visum.
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar in juni naar Florida op vakantie geweest (I94) we gingen 4 july terug naar Nederland, en op 9 july ben ik weer 3 weken geweest, geen enkel probleem !!
Dit jaar in augustus en oktober, en zelfs geen vragen waarom ik zovaak kwam.
Het zal misschien anders zijn als je de volle 90 dagen blijft, dan drie dagen terug gaat en weer 90 dagen komt.
Eric
Dit jaar in augustus en oktober, en zelfs geen vragen waarom ik zovaak kwam.
Het zal misschien anders zijn als je de volle 90 dagen blijft, dan drie dagen terug gaat en weer 90 dagen komt.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
Nonaj
- Amerikakenner
En dat was wel met een I-94?Condor schreef:Ik ben reeds verschillende keren na een verblijf terug gekeerd twee weken later.
Soms maakte ze daar een probleem van maar nooit hebben ze me terug gestuurd.
in 2001 ben ik zo in totaal 4 keer geweest,no prob.
Dat kan ik sowieso niet, heb het geld voor al die vliegreizen niet
Het is ook "nergens" beschreven hoe lang je buiten amerika moet blijven. Ik kwam zelf zo'n 10-11 keer per jaar in de VS en er werden altijd wel vragen gesteld, maar ben ook nog nooit tegengehouden. Daar gaat het natuurlijk ook niet om. Ze willen alleen zeker stellen dat je niet als illegale hier aan het werk bent enz...
Als je de verkeerde beambte een keer meemaakt "kan" hij je de toegang weigeren, dat recht heeft hij gewoon. Als je duidelijk kunt aangeven dat het voor toeristme is, of b.v. zoals voor mij ik naar mijn vrouw ging, dan ben je "normaal gesproken" zo erdoor!
(Ik moet wel zeggen dat de combinatie van mij al getrouwd zijn met een amerikaanse EN het hebben van een NATO 2 visum me veel "goodwill" gaf bij de immigratie.
Ik zeg alleen het is mogenlijk, maar of je het moet blijven testen is de vraag, waarom geen langdurig toeristen visum aanvragen of TROUWEN als het om een partner gaat!
Richard
Als je de verkeerde beambte een keer meemaakt "kan" hij je de toegang weigeren, dat recht heeft hij gewoon. Als je duidelijk kunt aangeven dat het voor toeristme is, of b.v. zoals voor mij ik naar mijn vrouw ging, dan ben je "normaal gesproken" zo erdoor!
(Ik moet wel zeggen dat de combinatie van mij al getrouwd zijn met een amerikaanse EN het hebben van een NATO 2 visum me veel "goodwill" gaf bij de immigratie.
Ik zeg alleen het is mogenlijk, maar of je het moet blijven testen is de vraag, waarom geen langdurig toeristen visum aanvragen of TROUWEN als het om een partner gaat!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
mcd21
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo allemaal, ik ben ook z'n lotgenoten, de afgelopen anderhalf jaar woon ik in de VS, idere keer ongeveer 85 dagen, net voordat mijn 90 dagen afloopt en dan een paar dagen naar Canada, Mexico, Japan etc. en totnutoe heb geen problemen, ik heb wel gemerkt dat het ook uitmaakt met welke airline in daar aankomt en vanuit welke land. ik vlieg meestal met British Airways of met Continental (o.a. omdat de Amerikanen de Briten erg mogen) en het gaat prima. soms vragen ze of ik genoeg geld heb, ik heb 3 amerikaanse bankrekeningen met ruim $ 15.000 en dat zeg ik eerlijk, ben ook een netwerkbeheerder en met een laptopje en een gepaste kleding verwelkomen me naar The U.S.A. mijn broer woont ook daar maar hoe dan ook dat je na je verblijf daar de komende 90 dagen weg moet blijven is alleen maar een ongeschreven regel en niet de wet. bij mij zit er soms slechts een paar dagen tussenin dat ik de VS verlaat en dan weer terugkom en het lijkt erop dat ze dat eens niet kunnen zien in hun systeem dat ik twee dagen geleden ook al hier was. mijn persoonlijke ervaring is ook dat je moet proberen niet te liegen en zeker geen onzekerheid uitstralen, geloof in wat je zegt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1625 Weergaves
-
Laatste bericht door Dikkie