Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Moo
Amerika-ontdekker

Hawaii

Bericht door Moo »

Dit jaar wil ik met mijn partner een rondreis maken (San Francisco, NP's, Las Vegas, LA) en dan doorvliegen naar Hawaii. Het idee is om in totaal ongeveer een week op een of twee eilanden door te brengen. We denken nu aan Maui en Big Island, vanwege de natuur. Verder is het zeker de bedoeling om een goede zonvakantie te hebben. We willen zeker een paar dagen luieren in de zon. Welke periode is dan handig? En aan welke plaatsen moeten we denken? Is de combi Maui en Big Island goed (denkend aan afwisseling in de things to do)? De periode van het jaar staat wat ons betreft nog volledig open. We zijn daarin flexibel en willen ons aanpassen aan de meest zonzekere periode op hawaii.

Als hotels hadden we nu op Maui het Hyatt regency Maui of het Fairmont Kea Lani (zuidwest kust Polo beach) in gedachte. Op Big Island Kona Village Resort (aan de Kahuwai bay), Four Seasons Hualalai (Kona Coast), Hapuna Beach Prince of Fairmont Orchid (Kohala kust). Liggen deze hotels aan de 'juiste' zijde van de eilanden als we zonzeker willen zijn? Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk en op het reisburo kunnen ze me ook niet echt uitsluitsel geven.
En heeft iemand ervaring met (een van) de genoemde hotels?

Wat een vragen!

Moo
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Hawaii

Bericht door gleuknie »

Hoi Moo,

Als eerste welkom op het forum.
Ik heb geen verstand van Maui, maar op Big Island zijn we in 2009 wel geweest. Dit is een uitstekende keus. Wat een prachtig eiland is dat. Je hebt al hotels gevonden in Kona zie ik? Kona is aan de zonzijde, dus aan de juiste zijde. Dat is aan het vliegveld al wel te zien. Die is namelijk helemaal open. Best een unieke ervaring. Als je het vliegtuig in moet stappen vanuit Kona, voel je je net zo'n ster haha. Je moet met zo'n trapje het vliegtuig in.

Hilo ligt aan de regenzijde van het eiland. Het is zeer bijzonder om te zien hoe de natuur verandert in zo'n relatief korte afstand. Tips voor Big Island zijn o.a.: South Point (Het zuidelijkste puntje van de V.S.), Hawaii Volcanoes National Park (Prachtig), Akaka Falls en Waipio Valley. Nu vond ik net een ander topic met veel informatie. Die heb ik even weer omhoog gebracht door er een antwoord onder te zetten.

viewtopic.php?f=20&t=5754
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Ik heb daarentegen weer geen ervaring met de Big Island, maar wel met Maui...zo vullen we elkaar mooi aan hier :)

Afgelopen september ben ik 7 dagen op Maui geweest. Wij zaten in het Wailea Beach marriott resort in (hoe kan het ook anders...) Wailea. Echt een stukje paradijs als je het mij vraagt. In ieder geval hoef je niet bang te zijn dat je daar niet aan de zonkant van het eiland zit: volgens mij schijnt op dat stukje eiland het vaakst de zon in vergelijking met andere delen van het eiland.
Als je op Maui bent, dan moet je zeker de zonsopgang boven op Haleakala gaan bekijken en uiteraard ook de road to Hana rijden...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Dank voor jullie antwoorden!

Het andere topic heb ik inmiddels ook doorgelezen. Ik ben er nu nog meer van overtuigd om naar Maui én Big Island te gaan. Kunnen jullie mij nog wat vertellen over het meest ideale seizoen voor onze wensen (echt zonnig strandweer)?
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Oh Renee, ik zie nu onder jouw post dat je ook eerst een rondreis hebt gemaakt door zuidwest vs alvorens het verblijf op Hawaii. Mag ik daarover ook een vraag stellen in dit topic (hoewel het op de Hawaii pijler staat)? Zo ja, hoe zag jouw reisschema er uit? Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken. Uiteraard heb ik al topics op de pijler zuidwest usa gelezen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij waren er in september en toen was het lekker weer. Qua temperatuur kun je trouwens het hele jaar door wel naar Hawaii, want de gemiddelde temperatuur voor januari ligt maar een aantal graden lager dan de gemiddelde temperatuur in juli. Aangezien je ook nog naar het zuidwesten van de V.S. wilt, is augustus/september ook ideaal. Geen winterse ongemakken in de N.P.'s en vrijwel verzekerd van mooi weer. Klein voorbeeldje: De Tioga Road in Yosemite gaat als je geluk hebt in mei open, maar met een slechte winter kan het zelfs tot begin juli duren. Daar heb je dan dus geen last mee als je in augustus richting de V.S. gaat. Heb je daar trouwens al een route voor? Misschien kan ik daar ook nog mee helpen. Je zou die route ook eventueel kunnen plaatsen onder zuidwesten.

Edit: Je was me toevallig al voor met een bericht zie ik haha. Hoeveel dagen blijf je in Zuidwest-V.S.? Dan zou ik prima een mooie route kunnen maken. Houden jullie meer van steden of meer van natuur?
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Hoi Renée,

Wat fijn allemaal! De beste periode voor ons zou zijn juni / juli of september / oktober. Maar zoals ik al zei, we zijn flexibel, dus zitten er niet echt aan vast. We willen ongeveer vier weken op reis (dus inclusief 7 of 8 dagen Hawaii). Ik heb al een aantal reisgidsen doorgeploegd en ben al veel wijzer geworden, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd fijner en leuker om te lezen!

Super dat je mee wilt denken over een route! We vinden de afwisseling tussen steden en natuur vooral heel prettig. Het plan is om San Francisco, Las Vegas en Los Angeles aan te doen wat betreft de steden. Voor de NP's hebben we aan Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon gedacht. Maar ik ben bang dat dat niet allemaal lukt in drie weken. Daarin zullen we dus keuzes moeten maken. Heb jij daar nog ideeën over? Ik merk ook dat ik moeilijk in kan schatten hoe lang we ergens 'moeten' blijven om een goede indruk te krijgen. En ook met overnachtingen ben ik het spoor een beetje bijster. Van de een hoor ik dat overnachten in / zeer vlakbij een NP een aanrader is, de ander zegt weer dat overnachten tussen NP's veel beter is. Lastig.

Alvast veel dank!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als eerste kan ik met zekerheid zeggen dat overnachten in of vlakbij de parken het beste is. Op die manier hoef je na je bezoek niet nog weer een heel eind te rijden. Rijden in het donker is in de V.S. geen pretje. Wat jullie willen zien, wil prima in 3 weken. Los Angeles was niet mijn favoriete stad, maar ik neem aan dat jullie er wel minstens 2 volle dagen voor willen besteden. San Francisco was veruit mijn favoriete grote stad van het zuidwesten. Bridgeport heb ik als overnaching geplaatst, zodat je die dag de hele dag hebt voor de Tioga Road en het ligt ook gunstig als je Bodie en Mono Lake wilt bezoeken. Lee Vining is dan ook nog een optie. Overnachten in Death Valley is echt een unieke ervaring. Prachtig om in de middle of nowhere te overnachten en de zonsondergang en zonsopgang zijn er ook prachtig. Ik heb Page en Sedona ook in de route opgenomen. In Page heb je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam, die mooier is dan de Hoover Dam. In Sedona is heb je Slide Rock State Park en kun je de Verde Canyon Railroad doen, maar ook zoals wij hebben gedaan de Pink Jeep Tours, zie mijn avatar. :mrgreen: Als jullie in de Grand Canyon een lange wandeling naar beneden de canyon in willen maken, zou je eventueel 2 nachten daar kunnen doen, maar anders is 1 overnachting voldoende, omdat het voornamelijk uitzichtpunten zijn. Dit zou een eventuele route voor jullie kunnen zijn:

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Cambria
Dag 5: Cambria - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Bridgeport
Dag 11: Bridgeport - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Page
Dag 18: Page - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Sedona
Dag 20: Sedona - Phoenix
Dag 21: Phoenix - Hawaii
Groetjes René

Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Wauw, ziet er goed uit! En fijn ook dat het naar jouw inschatting in drie weken toch moet lukken!

Oke, overnachten in de parken dus. Is het verstandig om dat van tevoren vast te leggen? Hoe werkt dat precies met overnachtingen in NP's? We willen namelijk met een gewone huurauto op pad gaan en niet met een camper. Waarom kies jij ervoor om te starten met LA? Ook hierover horen we weer verschillende dingen. Verschil van mening over starten in LA of SF.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De overnachtingen in en vlakbij de parken kun je inderdaad beter ruim van tevoren vast leggen.
De reden dat ik start in L.A. heeft te maken met jullie wensen. Op deze manier rijd je de minste kilometers. Als je in San Francisco begint moet je dus verderop in de route nog van de Grand Canyon naar Los Angeles reizen en dat is niet nodig als je in L.A. begint en eindigt in Phoenix. Nog een andere reden om te starten in L.A. is de Pacific Coast Highway. Als je in San Francisco start lijkt het me logisch dat je via Yosemite en Death Valley richting Las Vegas reist. Dan eindig je dus in L.A. en zie je de mooie Highway 1 niet.
Groetjes René

Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Ah, duidelijk! En gaan er geen vluchten van een plaats vlakbij grand canyon naar LA? Ik kan er op internet nog niets over vinden in ieder geval. Dan zouden we zo'n vlucht nog kunnen overwegen. Alhoewel ik er nu sterk naar neig om jouw route over te nemen, omdat de highway 1 me heel gaaf lijkt. Ik hoor er zo veel positieve verhalen over! En heb je nog tips voor overnachtingsmogelijkheden in en vlakbij de NP's?

Fijn dat jij er zo veel vanaf weet!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je vanaf nabij Grand Canyon wilt vliegen, kom je automatisch uit op Phoenix of Las Vegas.
Ik vind het zelf ook fijn om mensen te helpen. Het grappige is dat ik zelf nog maar 1x in de V.S. ben geweest, maar ik ben erg goed met topografie en ik mag graag routes maken. Dat deed ik als 12-jarig jongetje al voor mijn ouders haha.
Groetjes René

Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Oke, goed om te weten! Dan nemen we waarschijnlijk jouw route over. Ik vind het echt super dat je dit allemaal voor mij uitgezocht hebt; dankjewel. Ik dacht echt dat je een ervaren VS reiziger was, je geeft zo veel adviezen. Maar misschien komen er nog meer reisjes richting VS voor jou?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja zeker weten dat er nog veel meer reizen naar Amerika aan komen. Hier op het forum wordt ook wel eens gesproken van het Amerika-virus. :lol: Als je 1x in de V.S. bent geweest, wil je zo snel mogelijk terug. Helaas lukt dat voor dit jaar financieel niet, maar volgend jaar willen we wel graag weer die kant op. Ik ben zelfs al druk bezig met de route voor 2011. :lol: Dit jaar gaan we naar Kos, Griekenland. Ik heb daar in 2007 3 maanden gewerkt, dus ik wou toch graag een keer weer terug, maar dan als toerist. :wink:
Groetjes René

Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Dat Amerikavirus kan ik me voorstellen. Als ik nu door de gidsen blader, kan ik nog wel een aantal reizen aan mijn wish list toevoegen. Dit jaar hebben wij in totaal 10 weken vakantie, dus misschien zit er nog wel een Amerika reisje in. Vorig jaar hebben we geen vakantie gehad. We konden nooit tegelijk vrij nemen, vandaar dit jaar de overload aan vakantiedagen (en budget ;)). Het oosten lijkt me ook mooi, maar dan voor wat kortere periode.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je er nog tijd aan vast kunt plakken, kun je ook vanuit Bryce naar Capitol Reef, Yellowstone, Grand Teton, Moab en Monument Valley. Yellowstone schijnt ook prachtig te zijn. Daar ben ik zelf helaas nog niet geweest, maar dat gaat zeker nog wel gebeuren. Ik vind vooral het westen van de V.S. een paradijs op Aarde.
Groetjes René

Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Tijd er aan vast plakken wordt wat lastiger. Vier weken aaneengesloten vakantie is voor mijn werkgever zo ongeveer de max. In uitzonderlijke gevallen kan er wel eens afgeweken worden, maar anders in principe niet. Twee keer vier weken met wat tijd er tussen kan dan weer wel. Ik ben van plan er dit jaar goed gebruik van te maken, dus ben druk bezig met het zoeken naar mooie reizen. Dit forum is echt top! Veel info en advies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer