Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

oudjaarsavond op Times Square

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

oudjaarsavond op Times Square

Bericht door Raymond »

Wie heeft er ervaring met het vieren van oud op nieuw op Times Square in New York? Wij weten echt niet wat we hiervan kunnen verwachten. We hopen dat iemand ons kan helpen. Verder nog iemand met tips voor tussen kerst en oud op nieuw, en dan bedoel ik niet de standaard tips, Rockefeller Center met de Christmas Tree etc. Alvast bedankt.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Ik woon in NY maar ik ga er niet voor, met tienduizenden mensen daar...ik ben niet tegen groepen maar nieuwjaar op Times Square is een beetje te knus voor mij ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik heb in een grijs verleden ook wel eens een nieuwjaars-bal naar beneden zien gaan op Times Square, maar (en dit wil je vast niet horen) er was geen moer aan. Ik stond 6 uur lang in de vrieskou te wachten op het spektakel wat dus niet kwam. Veel mensen, veel met hoedjes en toeters, veel geschreeuw en gelal, maar dat was het. Toen aftellen totdat die bal gezakt was, en ontzettend veel confetti werd van de hoge gebouwen naar beneden geknikkert. Dat was wel leuk. Daarna met 250.000 man zovlug mogelijk weg....
Ik ben toen bevroren (voor de kenners : winter van '93/'94) bij mijn auto aangekomen, en in één ruk door naar Florida gereden, en heb in de buurt van Miami toen 3 dagen op het strand gelegen om daarna weer terug te keren in de diepvries NYC om naar huis te vliegen...

Mijn advies, als je toch in NYC bent met nieuw jaar, zoek een leuke bar op. Times Square at New Years is BORING...!!! :?
(Maar misschien is het nu anders, 12 jaar later)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

idd PeeJay, je vriest je kl**en eraf, niks zo lekker koud dan de snijdende vrieskou van een NY'se winter
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

PeeJay schreef:Ik ben toen bevroren (voor de kenners : winter van '93/'94) bij mijn auto aangekomen, en in één ruk door naar Florida gereden, en heb in de buurt van Miami toen 3 dagen op het strand gelegen om daarna weer terug te keren in de diepvries NYC om naar huis te vliegen...
LOL Ik weet nu 'nooit' of ik jou serieus moet nemen : ))
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Sandy schreef:
PeeJay schreef:Ik ben toen bevroren (voor de kenners : winter van '93/'94) bij mijn auto aangekomen, en in één ruk door naar Florida gereden, en heb in de buurt van Miami toen 3 dagen op het strand gelegen om daarna weer terug te keren in de diepvries NYC om naar huis te vliegen...
LOL Ik weet nu 'nooit' of ik jou serieus moet nemen : ))
Dat is de tol voor het grappigste forumlid zijn... The price you have to pay... :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Sandy schreef:LOL Ik weet nu 'nooit' of ik jou serieus moet nemen : ))
:mrgreen: Nou, soms wel, soms niet...

Maar wat betreft die rit naar Florida dat is serieus hoor, ik was echt bevroren tot op het bot, en eenmaal bij mijn auto om 2 uur 's-morgens besloot ik om naar het Zuiden te rijden en maar zien hoe ver ik zou komen. Kachel op 10, cassette bandje van Jean Michel Jarre aan en knarren maar. En dat ging lekker. Totdat ik aangehouden werd in NC voor speeding...gelukkig geen ticket alleen een waarschuwing, en Happy New Year ! Die agent zal wel gedacht hebben.."Rare jongens die Hollanders, wie rijdt er nou van NYC naar Miami". Net na NC wel even aan de kant gestaan bij McD en een paar uurtjes liggen pitten, maar 's-avonds kwam ik aan in Florida, in de regen wat aanvoelde als een warme douche.

3 dagen later ben ik weer terug naar NYC gereden, en vandaar uit terug naar A'dam gevlogen. 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zie er ook niet het leuke van in om op Times Square te gaan staan, maar heb het nooit geprobeert. Tegenwoordig lijkt het me nog minder leuk, want er mogen geen rugzakken of drinken meegenomen worden.
Peejay; ik weet wat je bedoel met de winter van 93/94! Het vroor dat het kraakte! De reden dat ik het nog weet is dat mijn jongste toen net geboren was. :offtopic:

Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Thnx voor alle reacties!

Het aftellen lijkt ons een gigantisch moment. Is er in New York geen vuurwerk? Is dat afgeschaft na 9-11? Wie weet daar meer van :?:
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Ja er is vuurwerk maar alleen professionals mogen dat afsteken, vooral met 4th of july is de vuurwerkshow een spektakel maar gewoone menschen zoals jij en ik hebben met hun tengels af te blijven van vuurwerk (natuurlijk gebeurd er genoeg illegaal) ;)
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Ja ok, dat snap ik. Ik blijf er normaal gesproken ook vanaf :wink: Vind het gewoon mooi om te zien. Zeker als je er met je vriendin bent, heeft het een romantisch toevoeging. :)
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Heeft iemand info over hoe je er het beste naartoe kan gaan, hoe laat, waar precies naartoe, is het een probleem als je nog geen 21 bent, wat mag je wel en niet meenemen, wat is er te doen tijdens het afwachten (bars, drinken, verder niks?), hoe kom je er weer rustig weg? Etc. Gewoon de wat praktische kanten.
Alle info is welkom!
Groetjes, Anneke

En als het dan zo saai is op Times Square (misschien) wat is een leukere locatie in NYC om naartoe te gaan?
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

subway is toch het makkelijkste om er te komen en weer weg te gaan, er stoppen ongeveer een half dozijn lijnen daar en nog meer binnen loopafstand. http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm (kijk naar het einde van de paarse lijn nummer 7)
Om te drinken moet je 21 zijn, je wordt vaak genoeg gevraagd om ID te showen.
En of je spullen, zoals een rugzak, mag meenemen, geen idee, denk het hast niet zeker niet na 9-11.
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

OK, nog even dit topic terug halen. Het komt nu toch steeds dichterbij. :) Wie heeft er ervaring met NYC tijdens oudjaar? En welke plek wordt meer aangeraden: Times Square, Brookyln Bridge heb ik ergens gelezen en zelfs Central Park. :? Wie weet of hier wat te doen is? Brooklyn bridge schijnt prachtig te zijn met vuurwerk. Weet iemand of er op Times Square bandjes komen? Of wat wordt er gedaan om de tijd tot 12 uur op te vullen? Alvast bedankt voor de reacties.
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Hey Raymond,

Ik ben er nog nooit geweest, maar op je vraag of er bandjes optreden kan ik wel antwoord geven. Als Mariah Carey fan weet ik namelijk, dat Mariah zal optreden op Times Square op 31 december, buiten, als de bol naar beneden wordt gelaten. Ik weet niet of je dat interessant vind, maar er is dus in iedergeval muziek (Ik wou dat ik Mariah daar kon zien...)..

Verder kan ik je niet helpen, want ik ben er nooit geweest, en weet dus ook niet hoe het is, sorry!
Maar wel alvast veel plezier!
koekeloer
Amerika-ontdekker

Re: oudjaarsavond op Times Square

Bericht door koekeloer »

Raymond schreef:Wie heeft er ervaring met het vieren van oud op nieuw op Times Square in New York? Wij weten echt niet wat we hiervan kunnen verwachten. We hopen dat iemand ons kan helpen. Verder nog iemand met tips voor tussen kerst en oud op nieuw, en dan bedoel ik niet de standaard tips, Rockefeller Center met de Christmas Tree etc. Alvast bedankt.
Ik ben er geweest, een jaar geleden (zie foto's op http://reizen.atspace.com ) en had geluk en pech. We waren er al om zo half 7, maar toen kon je al niet meer in de buurt komen (we waren zo 3 straten van times square af). We hadden van die uitvouwstoeltjes meegenomen en konden dus wel al die tijd zitten. Doordat we zo ver weg zaten, kregen we niet veel mee van wat zich op times square afspeelde). Het was wel gezellig en er werd ook niet moeilijk gedaan over een rugtas of zo (er werd wel in gekeken voor de veiligheid). Ook het verlaten van de vakken ging op zich goed, als de agenten je maar kenden mocht je weer terug.
Reizen maakt rijk:

Voor reisverslagen en reisfoto's, zie
http://reizen.atspace.com
en
www.alaska2008vacation.com
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer