Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

graag tips hotel (net) buiten Grand Canyon NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Geert34
Amerika-ontdekker

graag tips hotel (net) buiten Grand Canyon NP

Bericht door Geert34 »

Komend vanuit Las Vegas zoek ik accomadatie buiten Grand Canyon. Ik reis alleen en de prijzen voor hotels in het park vind ik te hoog.

Ik zat te denken aan hotel in Williams en dan dag erop gewoon vroeg vertrekken vanuit Williams en naar GC. Vandaar wil ik doorrijden naar Page, UT. Is dit te doen?
pushirubiano
Amerikakenner

Re: graag tips hotel (net) buiten Grand Canyon NP

Bericht door pushirubiano »

Williams heeft een behoorlijk aantal motels, o.a. van de bekende standaard-chains dus je zal daar zeker wat kunnen vinden,

Ik zou 't echter wat dichterbij het park zoeken. Heb je aan Tusayan gedacht?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vind je duur? De Bright Angel Lodge is toch wel betaalbaar. En Williams is echt nog een behoorlijk eind van het park vandaan. Je mist een zonsondergang als je daar zit. Als je vanuit Las Vegas direct naa de rim gaat heb je ook meer tijd voor het park. Als je pas de tweede dag vanuit Williams naar de GC gaat en dan nog door naar Page is het wel erg kort. Het kan, maar veel zie je dan niet.
Is een tent en optie? Lekker goedkoop en midden in de parken overnachten.

Marianne
Geert34
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert34 »

Tusayan zijn de hotels prijzig (ik ga in mei), zo rond 100 dollar. En ik reis alleen, en ook met een budget.
Dus deze plaats en in het park zelf is dan geen optie voor mij denk ik.

Ik stel me zo voor om rond 8 uur in de ochtend Williams te verlaten en dan rond half 10 bij de ingang te zijn van het park. Waar ik dan zo'n 6 uurtjes kan rondkijken en vervolgens (zo rond 4 uur in de middag) doorrijden naar Page

Is ongeveer 6uurtjes rondkijken/rijden in G.C. genoeg om een redelijk goede indruk te krijgen van het Park?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dan moet je in Williams blijven. Daar is goedkope lodging. Je zou ook Valle kunnen proberen, tussen Williams en south rim. Daar is ook een hotel. In Page logeer in Motel6 of Super 8. Sla rechts af in Page bij de Days Inn en dan zijn ze na enkele honderden meters aan je rechterhand. Waarschijnlijk heeft Bashful Bob in Page ook nog wel goedkope kamers.
Yeehaw
Geert34
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert34 »

@ Yeehaw; jee, wat weet jij een hoop. Moet jij niet ambassadeur worden voor ons Nederlanders in Zuidwest Amerika??
Ik zal het eens voorstellen aan de Koningin! :lol: :lol: :lol:

thanks for the tip!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

De motels in het hart van Page, zoals Bashfull Bob, Red Canyon, Page Boy en de small rooms van Rodeway Inn zijn goedkoper dan Super8 of Motel6, die echter wel weer dichterbij Wal-Mart zijn, maar in het centrum zit een Safeway. Wanneer je je was opspaart tot in Page, dan kun je gezellig met de natives naar 1 van de laundries in de buurt van Safeway.
Ik doe aardig mijn best om de gemiddelde motelprijs wat naar beneden te halen, om duurdere plekken zoals Death Valley, Chinle, Borrego Springs te compenseren... Soms lukt het om onder de $40 te komen.
Johan
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Is ongeveer 6uurtjes rondkijken/rijden in G.C. genoeg om een redelijk goede indruk te krijgen van het Park?
Heb je zeker een goede indruk, maar je mist wel het ,,beste " licht : voor 10u00 en na 16u00.

Jacques
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

http://www.grand-canyon-inn.com/

Degelijk complex in Valle tussen Williams en de GC, niet duur (op +/- 25 min van de GC).
Gr, Gerben
Geert34
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert34 »

dankje voor je tip Gerben. Helaas niet beschikbaar in de periode dat ik wil gaan. Wel leuk complex ja!
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

Je zou ook de Cameron Trading Post in Cameron kunnen proberen. GC redelijk dichtbij en Page ook.
Zijn daar in 2008 geweest en goed bevallen.
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

moet je er bij de hotels in GC zelf heel vroeg bij zijn? ben nu aan het kijken voor de periode dat wij gaan (16 mei) en alles is al volgeboekt? of komen er soms weer vrij?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet er meestal wel vroeg bij zijn, maar dat het nu al vol is voor mei had ik niet verwacht. Via www.usareisen.de is nog wel wat te krijgen (Yavapai en Maswick).

Marianne
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Mijn ervaring met de site van Xanterra voor de GC is dat ie niet altijd lekker werkt. Met kerst afgelopen jaar leek ook alles uitverkocht te zijn, maar als ik dan klikte op "find dates", kreeg ik toch ineens de mogelijkheid om een kamer te boeken. Dat gebeurt me nu ook weer. Als ik zoek op de Kachina Lodge is de maand mei nog volledig groen. Wij hebben toen online nog gewoon 2 kamers in Maswick Lodge kunnen boeken.

Je kunt dus 2 dingen doen; of toch via de site boeken of even bellen. Ik denk dus dat de kamers nog niet allemaal bezet zijn.
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

Ja inderdaad, sommige zijn dan wel vrij.. zal nog even afwachten :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn altijd cancellations en er zijn ook mensen die elke dag daarvoor bellen op dat 800 nummer maar ik denk niet dat dat vanuit Nederland kan.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zaten in Williams, een heel leuk plaatsje trouwens, we wisten niet precies wanneer we bij GC zouden zijn, boeken altijd tijdens het reizen, omdat je nooit precies weet hoe lang je rijd of in een park blijft, soms valt het mee soms tegen, als het ergens heel leuk is kan je er een dagje aan vast plakken. In GC was alles vol maar toen we er heen reden vanaf Williams zagen we bij Tusayan nog overal vrije kamers aangeboden. Williams vond ik wel leuker dan Tusayan maar als je dicht bij het park wil zijn voor zonsop- of ondergang is Tusayan natuurlijk ideaal, wij waren er eind juli. Dit jaar wil ik proberen iets in Tusayan te boeken maar omdat we geen vaste planning hebben moeten we toch op het laatste moment boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer