Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chevrolet Equinox met 4WD ??
Chevrolet Equinox met 4WD ??
Als ik op USAREISEN.de kijk, zie ik een Chevrolet Equinox voor een alleszins redelijke prijs, maar hoe kan ik zien of er sprake is van een 4WD ??
(Andere alternatieve - betaalbare - verhuurders vanaf LAX ??)
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Chevrolet Equinox met 4WD ??
'k dacht: allradantrieb
zo hebben wij tenminste geboekt
zo hebben wij tenminste geboekt
Volgens mij is het een Equinox package. Wij hebben deze ook genomen in Augustus 2009, je krijgt dan een auto mee uit de Midsize SUV klasse.
Wij kregen in LA een Nissan Rogue mee, vreselijke auto en gelukkig ging de airbag stuk dus konden we 'm ruilen in Flagstaff bij Alamo voor een Toyota RAV4. Lekker karretje die RAV4 trouwens (en een echte 4WD)
Wij kregen in LA een Nissan Rogue mee, vreselijke auto en gelukkig ging de airbag stuk dus konden we 'm ruilen in Flagstaff bij Alamo voor een Toyota RAV4. Lekker karretje die RAV4 trouwens (en een echte 4WD)
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb vorige week een Equinox besteld bij usareisen en op de voucher staat duidelijk 4WD op
Groetjes
Groetjes
Had je die ook zo besteld en hoe ???
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb gewoon bij usareisen.de voor de Equinox gegaan bij Alamo omdat de prijs toch zeer gunstig is .Ik kan me niet meer herinneren of op die site de Equinox als 4WD opgegeven staat .Maar bij afhandeling ,ontvangst voucher staat op te lezen dat het een 4WD is.
Nu wil dit nog niet zeggen dat je daadwerkelijk die Equinox mee krijgt .Soms mag je zelf uit een rij kiezen ,soms geven ze jouw ene.Als later blijkt dat deze geen 4WD is kan je altijd terug begeven naar het kantoor en daar alsnog een 4WD vragen .
Groetjes,
Nu wil dit nog niet zeggen dat je daadwerkelijk die Equinox mee krijgt .Soms mag je zelf uit een rij kiezen ,soms geven ze jouw ene.Als later blijkt dat deze geen 4WD is kan je altijd terug begeven naar het kantoor en daar alsnog een 4WD vragen .
Groetjes,
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de afgelopen jaren steeds een Equinox of een midsize SUV gehuurd via USA Reisen. Ik heb ze toen ook gemaild of we ervan uit kunnen gaan dat het een 4WD is, maar kreeg toen het antwoord dat ze niet konden garanderen dat het een 4WD is. Die garantie konden ze zowel bij de Equinox als een midsize SUV niet geven. Nu hebben wij de afgelopen jaren steeds zelf een auto uit kunnen kiezen, waardoor we erop konden letten dat we een 4WD meenamen. Maar in 2007 bijvoorbeeld hebben we in Seattle een RAV4 meegekregen (4WD) die we in San Francisco weer hebben omgeruild tegen een andere auto. We kregen toen weer een RAV4 mee, maar pas na een paar dagen kwamen we erachter dat dit geen 4WD was.
Karin
Karin
Je krijgt inderdaad gewoon een midsize SUV mee, vaak kan je zelf kiezen welke. Bij ons stonden er alleen nog maar Nissan Rogue's en die zijn AWD, geen 4WD helaas.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien een domme vraag, maar... hoe weten jullie of het een 4WD of AWD is? Weten jullie zo welk type wat is? 
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
peter van t
- Amerika-newbie
Hallo mensen,
Ik heb het even nagekeken, maar AWD is gewoon een permanente vierwielaandrijving. Bij een 4WD kun je die nog uitschakelen.
Bij een AWD heb je ook meestal geen 'lage' gearing, maar alleen de 'normale'.
En nu maar hopen dat de Equinox due Thuul en ik gehuurd hebben één van beide is
Ik heb het even nagekeken, maar AWD is gewoon een permanente vierwielaandrijving. Bij een 4WD kun je die nog uitschakelen.
Als je het voor 100% zeker wil weten zet de auto op 4 blokken en geef dan met ingeschalelde 4WD gas. Als alle 4 de wielen dan gaan draaien klopt het. Ik heb bij een trailblazer waar het inschalelen van de 4WD en laag en hoog met een schakelaar gaat het idee gehad dat de bedrading was los gekoppelt.vtveen schreef:Als ik op USAREISEN.de kijk, zie ik een Chevrolet Equinox voor een alleszins redelijke prijs, maar hoe kan ik zien of er sprake is van een 4WD ??
Jaap
Andre
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
is nen AWD dan even goed als een 4WD? of toch bijnapeter van t schreef:Hallo mensen,
tja, ik ken ook niet veel van auto's
hij zegt van wel, maar ja, ik moet met hem op stap dus durf niet zo hard tegente spreken
Op onze voucher staat trouwens 4WD. Dus tja
Op onze voucher staat trouwens 4WD. Dus tja
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
bij mij ook. "EQ Equinox 4WD" (ook usa reisen)
Ik heb het al met fluo aangeduid op mijn voucher.

Ik heb het al met fluo aangeduid op mijn voucher.
-
peter van t
- Amerika-newbie
Een AWD rijdt erg comfortabel, maar heeft (meestal) geen lage en hoge gearing. Dussss als je van plan bent moeilijke hellingen en rotspartijen te gaan berijden, dan is een echte 4WD mét die lage en hoge gearing beter. Op een gewone 'dirtroad' zal een AWD het prima doen.
Ik denk trouwens dat de meeste verhuurders moelijke paden sowieso verbieden/uitsluiten.
Afgelopen zomer in MOAB een jeep gehuurd met alles er op en er aan, maar zelfs daarmee mochten we maar een beperkt aantal trails rijden.
Persoonlijk denk ik dat op de meeste trails een AWD volstaan kan. Een 4WD heeft net iets meer mogelijkheden als je vast komt te staan door die lage en hoge gearing.
Peter
Ik denk trouwens dat de meeste verhuurders moelijke paden sowieso verbieden/uitsluiten.
Afgelopen zomer in MOAB een jeep gehuurd met alles er op en er aan, maar zelfs daarmee mochten we maar een beperkt aantal trails rijden.
Persoonlijk denk ik dat op de meeste trails een AWD volstaan kan. Een 4WD heeft net iets meer mogelijkheden als je vast komt te staan door die lage en hoge gearing.
Peter
-
be2712
- Amerikafan
neem er eentje met een apparte sper om het diffirentieel te versperren, dan gaat hij nog beter (raf 4, jeep)
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties(veel geleerd !!!).
Ik denk dat ik toch maar voor de Equinox van USAREISEN.de ga in de hoop dat ik een 4WD krijg.
Jaap
Ik denk dat ik toch maar voor de Equinox van USAREISEN.de ga in de hoop dat ik een 4WD krijg.
Jaap
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
ff googelen en men vindt het volgende:
Part-time 4WD
This most basic system provides a choice of settings that can be changed depending on your driving situation, but cannot be left engaged on dry pavement. If it is, the transfer case will wear, resulting in mechanical damage. The settings range from 2WD, 4WD High, and 4WD Low. In vehicles that have part-time 4WD, each of the four wheels constantly gets 25 percent of the torque to prevent wheelspin when in the High or Low setting.
In newer models, the driver can shift from 2WD to 4WD High while driving, but must come to a complete stop to shift into the 4WD Low setting. 4WD Low should only be engaged in extreme off-road situations. One drawback of part-time 4WD is that it must be continually engaged and then disengaged in conditions of light rain or snow. This type of system is best for people who really don't need 4WD, but occasionally go off-roading and want a little extra security when it snows.
Full-time 4WD
Unlike part-time 4WD, full-time 4WD is just that--a system that can continually remain operating. This more advanced, convenient form of 4WD allows you to choose between all of the same settings, but can remain engaged while on dry pavement. Added to the High and Low settings is an automatic or full-time 4WD setting. As with part-time 4WD, the shift from High to Low must be made during a complete stop on most vehicles. Full-time 4WD is best for people who regularly drive in slippery conditions where constant shifting between 2WD and 4WD can become tedious.
All-Wheel Drive
All-wheel drive is similar to full-time 4WD in that the system is always sending power to the wheels, but AWD has no 2WD switch. It is always operating in 4WD mode. When the road gets slippery, the AWD system locks the axles and automatically distributes power to all four of the wheels. In many cases, AWD vehicles have no on/off switch. Some AWD systems are more rugged than others, though most can't be taken into extreme off-road situations. If the AWD system allows the driver to switch to a "low" range gearing setting, like in the Dodge Durango and Toyota 4Runner, then it is probably intended for severe off-road use. AWD systems work well in cars and crossover vehicles because they don't add much weight and make them true all-weather vehicles.
Part-time 4WD
This most basic system provides a choice of settings that can be changed depending on your driving situation, but cannot be left engaged on dry pavement. If it is, the transfer case will wear, resulting in mechanical damage. The settings range from 2WD, 4WD High, and 4WD Low. In vehicles that have part-time 4WD, each of the four wheels constantly gets 25 percent of the torque to prevent wheelspin when in the High or Low setting.
In newer models, the driver can shift from 2WD to 4WD High while driving, but must come to a complete stop to shift into the 4WD Low setting. 4WD Low should only be engaged in extreme off-road situations. One drawback of part-time 4WD is that it must be continually engaged and then disengaged in conditions of light rain or snow. This type of system is best for people who really don't need 4WD, but occasionally go off-roading and want a little extra security when it snows.
Full-time 4WD
Unlike part-time 4WD, full-time 4WD is just that--a system that can continually remain operating. This more advanced, convenient form of 4WD allows you to choose between all of the same settings, but can remain engaged while on dry pavement. Added to the High and Low settings is an automatic or full-time 4WD setting. As with part-time 4WD, the shift from High to Low must be made during a complete stop on most vehicles. Full-time 4WD is best for people who regularly drive in slippery conditions where constant shifting between 2WD and 4WD can become tedious.
All-Wheel Drive
All-wheel drive is similar to full-time 4WD in that the system is always sending power to the wheels, but AWD has no 2WD switch. It is always operating in 4WD mode. When the road gets slippery, the AWD system locks the axles and automatically distributes power to all four of the wheels. In many cases, AWD vehicles have no on/off switch. Some AWD systems are more rugged than others, though most can't be taken into extreme off-road situations. If the AWD system allows the driver to switch to a "low" range gearing setting, like in the Dodge Durango and Toyota 4Runner, then it is probably intended for severe off-road use. AWD systems work well in cars and crossover vehicles because they don't add much weight and make them true all-weather vehicles.

[/url]
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
de laatste twee 4x4's van mij vallen in geen van alle categorieen
Mijn vorige auto een ford expedition had gewoon 2wd, maar ook een setting vor AWD een setting voor 4H en 4L
Een kruising tussen part time en full time 4wd.
De auto die ik nu heb (VW Touareg) is AWD en kan niet in 2wd. Echter de auto is gebouwd om ook echt off road mee te gaan.
Er zit dus ook een low range op en die low range heeft daarbij nog weer sperren. Je moet dan erg je best doen om vast te komen zitten.
de hummer bijvoorbeeld heeft nog weer extra handigheidjes. Zo is het mogelijk om onder bepaalde omstandigheden (glibberig) de achterwielen 2x zo hard te laten draaien als de voorwielen. Of te wel de voorwielen klauwen zich voort terwijl de achterwielen stevig doorpeddelen.
Over het algemeen denk ik is voor de vakantiegangers ground clearance op dirtroads belangrijker dan 4wd.
Je moet alleen niet op regendagen de bush bush ingaan Ook niet met 4wd trouwens (zonder ervaring)
Mijn vorige auto een ford expedition had gewoon 2wd, maar ook een setting vor AWD een setting voor 4H en 4L
Een kruising tussen part time en full time 4wd.
De auto die ik nu heb (VW Touareg) is AWD en kan niet in 2wd. Echter de auto is gebouwd om ook echt off road mee te gaan.
Er zit dus ook een low range op en die low range heeft daarbij nog weer sperren. Je moet dan erg je best doen om vast te komen zitten.
de hummer bijvoorbeeld heeft nog weer extra handigheidjes. Zo is het mogelijk om onder bepaalde omstandigheden (glibberig) de achterwielen 2x zo hard te laten draaien als de voorwielen. Of te wel de voorwielen klauwen zich voort terwijl de achterwielen stevig doorpeddelen.
Over het algemeen denk ik is voor de vakantiegangers ground clearance op dirtroads belangrijker dan 4wd.
Je moet alleen niet op regendagen de bush bush ingaan Ook niet met 4wd trouwens (zonder ervaring)
Antwoord van USAREISEN.de op mijn mailtje: "der Equinox ist ein 4-Wheel-Drive"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1882 Weergaves
-
Laatste bericht door roadtrip2025