Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum voor ex-gedetineerde

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
t.echard
Amerika-newbie

Visum voor ex-gedetineerde

Bericht door t.echard »

Wil eigenlijk op familie bezoek naar WV. Echter 2 problemen. Heb een strafblad voor poging doodslag en heb geen creditcard(waarschijnlijk als praktisch enige nederlander)
Ben bezig geweest om meer info te verzamelen over het aanvragen van een visum, nee hoor, iedere keer verwijzen ze je weer door naar het nummer waar je per creditcard moet betalen. Heb niet eens een creditcard en niemand in mijn omgeving heeft er een.

Hoe kom ik dan in godsnaam aan informatie, wil geen visum aanvragen als ik op voorhand al weet dat ik daar niet voor in aanmerking kom.

Iemand suggesties? Of informatie
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Hoi,

Heb je al op de website van de Amerikaanse Ambassade gekeken? Daar moet je toch al heel veel info vanaf kunnen halen.

Verder is het toch raadzaam om een creditcard aan te vragen (jaja, dat wist je natuurlijk zelf ook al :roll: ). Als je eenmaal in Amerika bent, zul je ook regelmatig een cc kunnen gebruiken (als je een auto gaat huren ofzo).
De meeste banken bieden dit in een pakket aan. Het lijkt me dat als je een bankrekening hebt met een pasje, je ook een cc zou moeten kunnen krijgen.

Succes!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Neem aan dat je wel een rekening hebt bij een grote Nederlandse bank: ABN, Rabo, Postbank, wat dan ook. Kun je via hun geen creditcard krijgen, die direct aan je bankrekening gekoppeld is? Volgens mij kan dat wel. Verder kun je tegenwoordig ook via bijv. de ANWB of de boekenclub (ECI) aan een creditcard komen, misschien ben je daar lid van.

Mijns inziens moet je best aan een creditcard kunnen komen; op zich zou dat al een deel van het probleem oplossen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Mijns inziens moet je best aan een creditcard kunnen komen; op zich zou dat al een deel van het probleem oplossen.
In principe wel. Maar als je inkomen te laag is of als je een negatieve BKR-toetsing hebt, kun je het volgens mij wel vergeten. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat het geval is bij t.echard).

@ t.echard: Volgens mij zul je toch echt moeten zien of je iemand kunt vinden die een creditcard heeft of dat je zelf een creditcard neemt. Zoals je op de site van de US Embassy kunt zien, MOET je een creditcard gebruiken om alleen al een afspraak te kunnen maken. Kun je hieraan niet voldoen, dan kun het volgens mij wel vergeten.

In ieder geval succes ermee.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Hoi,
Er zijn al meerdere post geweest over het hebben van een strafblad en het aanvragen van een visum. Eigenlijk heb ik nooit gezien of iemand ook daadwerkelijk het visum heeft aangevraagd en ook heeft gekregen.

Je zult voor een interview naar het consulaat moeten en daar zullen ze bekijken of je toegelaten gaat worden. Ik denk dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn over de reden van je strafblad. Zoals je zelf al aangaf het gaat hier om een poging tot doodslag, dat is naar mijn mening redelijk serieus. Ik heb geen idee hoe soepel ze hierin zijn en of je een visum zult gaan krijgen. Misschien kijken ze wel wat de omstandigheden waren en hoe lang geleden het is geweest.

Ik raad je aan toch bellen naar het consulaat, zorg dat je alle vragen die je heb op een lijst hebt staan, want elke keer dat je belt kost het je 15 euro. Dus die creditcard zul je moeten bemachtigen.

Ik wens je heel veel succes en hoop te horen hoe het is afgelopen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer