zrx1100 schreef: ik heb nog nooit meer dan 550 Eur betaald om naar de westkust te vliegen...
vorig jaar Brussel-Atlanta-LA en terug voor 480,00 Eur,incl. taxen! vroeg boeken is de boodschap!
Maar vloog je dan ook in het hoogseizoen voor die prijs? Ik kan me haast niet voorstellen dat je in het hoogseizoen voor zo'n "laag" bedrag naar Amerika (westkust) kunt vliegen.
Nu weet ik wel dat het vanaf Brussel soms goedkoper vliegen is dan vanaf Amsterdam. Zo vloog ik in 2001 samen met mijn broer en zijn vrouw vanaf Brussel naar LA met US Airways. Het scheelde maar liefst NLG 300,- p.p. (!). Omdat mijn broer destijds nog in Veghel, NB woonde, was dat een goed alternatief voor ons.
Maar zou het dan echt nog steeds zoveel goedkoper zijn om vanaf Brussel vliegen? Het verschil van ruim EUR 200 dat jij aangeeft vind ik toch wel erg hoog.
Gregske schreef:er is me gezegd dat de tickets naar SF duurder zijn dan deze naar LA...?!
Heb je er al eens over nagedacht om Phoenix als aanvliegstad te kiezen? Phoenix is nl. één van de goedkopere steden om op te vliegen. Gezien je route zou je dit best in overweging kunnen nemen. Al moet je de route dan eningszins aanpassen. Ik bedoel, voor "het rondje" maakt het toch niet uit waar je begint?
zrx1100 schreef: ik heb nog nooit meer dan 550 Eur betaald om naar de westkust te vliegen...
vorig jaar Brussel-Atlanta-LA en terug voor 480,00 Eur,incl. taxen! vroeg boeken is de boodschap!
Maar vloog je dan ook in het hoogseizoen voor die prijs? Ik kan me haast niet voorstellen dat je in het hoogseizoen voor zo'n "laag" bedrag naar Amerika (westkust) kunt vliegen.
Nu weet ik wel dat het vanaf Brussel soms goedkoper vliegen is dan vanaf Amsterdam. Zo vloog ik in 2001 samen met mijn broer en zijn vrouw vanaf Brussel naar LA met US Airways. Het scheelde maar liefst NLG 300,- p.p. (!). Omdat mijn broer destijds nog in Veghel, NB woonde, was dat een goed alternatief voor ons.
Maar zou het dan echt nog steeds zoveel goedkoper zijn om vanaf Brussel vliegen? Het verschil van ruim EUR 200 dat jij aangeeft vind ik toch wel erg hoog.
Roland
Ik ben 2x eind mei vertrokken en 1x half september en boek mijn tickets +/- 4 tot 5 maand op voorhand bij Joker of Connections. Als je dan ter plekke naar één van hun bureaus gaat ipv via internet te boeken heb je soms nog special acties die lopen. LA is het goedkoopste vanaf Brussel, gevolgd door San Francisco en Las Vegas of San Diego.
Ik denk wel dat het goedkoper is via Brussel, ik schrik soms nogal als ik de prijzen in Nederland zie
2003: LA voor 520 Eur via Connections
2004: San Francisco voor 550 Eur via Connections
2005: LA voor 480 Eur via Joker (faktuur ter plekke volledig te betalen)
offtopic: Om maar een voorbeeld te geven, ik ben nu prijzen aan het opvragen voor 2006: voor 700-750 Eur kan ik naar Seattle vliegen en van Winnipeg terugvliegen, voor +/- 600 Eur naar Houston en van Omaha terugvliegen.
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
zrx1100 schreef:Met United Airlines naar Los Angeles: 689,00 euro + 89,41 tax = 778,41 euro per persoon
Met Delta Airlines naar San Francisco: 709,00 euro + 76,27 tax = 785,27 euro per persoon.
ik heb nog nooit meer dan 550 Eur betaald om naar de westkust te vliegen...
Het verschil is dat jij in mei of september gaat en dit de prijzen voor juli/augustus zijn,dus hoogseizoen. Wij hebben onze tickets voor juli 2006 al eind september geboekt maar we konden echt niet goedkoper dan ¤700 uitkomen hoor (en dat is nog goedkoop)
Als jij voor mij voor onze volgende reis in het hoogseizoen een ticket voor ¤500, kunt vinden houd ik me aanbevolen!
Gregske schreef:hallo, ik hoor jullie (Nederlanders) dikwijls over ANWB/ AAA praten!
hebben wij in België ook zoiets?!
bedankt! Greg
Vast wel, maar ik weet niet hoe het in België heet. De ANWB is de Algemene Mederlandse WielrijdersBond, nu met name een belangenbehartiger voor automobilisten.
In Amerika heb je de American Automobile Association, de tripleA. Als ANWB lid kun je in Amerika terecht bij AAA kantoren voor o.a. (route)advies, gratis kaarten, tourbooks en camping guides.
Ook kun je met je ANWB pas korting krijgen bij sommige motels etc. Dit kun je zien aan het AAA logo, of aan de speciale prijzen als je via internet boekt.
Gregske schreef:Ik zou dus gewapend met een Rand McNally roud atlas en travel guide, een tomtom of PDA en een Streets and Trips op de laptop naar de states trekken!
Wij hebben nog nooit iets anders dan kaarten gebruikt, en we hebben nooit problemen gehad om iets te vinden. Ik kan me voorstellen dat het in een stad handig kan zijn, maar daar komen we niet veel. Voor het vinden van motels hebben we altijd voldoende gehad aan de routebeschrijving van het motel.
Maar het lijkt erop dat wij zo langzamerhand de enigen zijn die het zonder navigatiesysteem doen!
Marianne
Gregske schreef:Ik zou dus gewapend met een Rand McNally roud atlas en travel guide, een tomtom of PDA en een Streets and Trips op de laptop naar de states trekken!
Wij hebben nog nooit iets anders dan kaarten gebruikt, en we hebben nooit problemen gehad om iets te vinden. Ik kan me voorstellen dat het in een stad handig kan zijn, maar daar komen we niet veel. Voor het vinden van motels hebben we altijd voldoende gehad aan de routebeschrijving van het motel.
Maar het lijkt erop dat wij zo langzamerhand de enigen zijn die het zonder navigatiesysteem doen!
Marianne
Wij hebben het ook gedaan met een PDA en tomtom, maar onze "ervaring" was dat het zelfs gemakkelijk te doen is met een goede kaart.
Wij vonden dat alles heel goed aangeduid staat in de States...Amerika is een gemakkelijk land om in te rijden...juist de steden is een beetje zoeken
Eric schreef:Wij vonden dat alles heel goed aangeduid staat in de States...Amerika is een gemakkelijk land om in te rijden...juist de steden is een beetje zoeken
Hier in Nederland gebruik je dat toch op dezelfde manier. De grote lijnen weet je wel, het gaat net om het laatste stukje. En dan is het wel makkelijk als je niet steeds op de kaart hoeft te kijken..
Njit schreef:Hier in Nederland gebruik je dat toch op dezelfde manier. De grote lijnen weet je wel, het gaat net om het laatste stukje. En dan is het wel makkelijk als je niet steeds op de kaart hoeft te kijken..
Precies! Dat vind ik ook erg makkelijk. Wat ik bovendien ook handig vind is dat je steeds precies weet hoe ver je nog moet en hoe lang je er nog over doet. Kun je nog eens besluiten om onderweg een keer extra te stoppen.
De laatste twee reizen naar Amerika heb ik ook TomTom gebruikt, wat ik overigens geweldig vind. Maar zonder dit navigatie systeem heb ik ook altijd goed de weg kunnen vinden, maar ik vind het nu eenmaal leuk om te hebben. Daarnaast zit ik toch ook nog met een kaart op schoot, maar dat is meer omdat ik een "kaartentik" heb.......
hekkie schreef:De laatste twee reizen naar Amerika heb ik ook TomTom gebruikt, wat ik overigens geweldig vind. Maar zonder dit navigatie systeem heb ik ook altijd goed de weg kunnen vinden, maar ik vind het nu eenmaal leuk om te hebben. Daarnaast zit ik toch ook nog met een kaart op schoot, maar dat is meer omdat ik een "kaartentik" heb.......
dat is wat eigenlijk bedoelde, zonder een navigatiesysteem gaat het ook zonder problemen om de weg te vinden...maar een navigatiesysteem maakt het wel echt comfortabel...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.