Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mocht je willen trouwen
Mocht je willen trouwen
Stel dat je naar de VS gaat met een Tourist Visa en je vindt ineens de liefde van je leven en wilt daar trouwen. Wat en hoe zit het proces die je dan moet volgen in elkaar? Moet je dan nog een keer terug naar Nederland bijv. ?
Je kan gewoon trouwen, dat is het probleem niet..maar als je op een toeristen visa waiver gekomen bent zal je gewoon weer terug moeten.
Daar heb je voor getekend...
Je komt dan terug en dan kan jij en de Amerikaanse liefde van je leven kiezen...aanvraag indienen in de Sattes of op het consulaat in Amsterdam, dat schijnt het snelste te gaan, gem. wachttijd 8 weken??
Kijk ook een op de site van usadutch.com
daar staat het allemaal beschreven.
Succes
Daar heb je voor getekend...
Je komt dan terug en dan kan jij en de Amerikaanse liefde van je leven kiezen...aanvraag indienen in de Sattes of op het consulaat in Amsterdam, dat schijnt het snelste te gaan, gem. wachttijd 8 weken??
Kijk ook een op de site van usadutch.com
daar staat het allemaal beschreven.
Succes
Met een goede immigration lawyer achter de hand kun je gewoon in de USA blijven, echter: je moet niet meteen na aankomst in het huwelijksbootje stappen maar minstens 40 tot 60 dagen wachten. Je hoeft ook niet terug naar NL. In ons geval regelt de lawyer de hele papierwinkel en krijg ik volgens hem na 60 dagen een advanced parole (in-en uitreis) in mijn paspoort en na 90 dagen mijn SSN en werkvergunning. Het duurt echter wel ca 1 jaar voordat ik mijn Green Card krijg. Kortom: je hoeft dus niet naar NL terug, maar het kan wel (na 60 dgn)!
Groet! Annemarie
Groet! Annemarie
Wij hebben alles hier (US) in gang gezet terwijl ik op mijn non visa waiver ahw "op bezoek ben". De aanvraag om in de US te kunnen blijven kun je zowel in NL doen via de ambassade (kan inderdaad heel snel - zie http://www.usadutch.com) als in de US. Het verkrijgen van de Green Card duurt wel langer als je eea hier regelt. Heel belangrijk is om een goede immigration lawyer te hebben! Wij hebben er bewust voor gekozen om alles hier te doen (geen zin om weer terug te moeten naar NL..!)
Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen! In ieder geval veel succes!
Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen! In ieder geval veel succes!
Hey Oortjes,
Bedankt voor je leuke spontane reactie! Maar inderdaad, het helpt heel veel om een betrouwbare, goede immigration lawyer te hebben. Degene die mij nu helpt heeft enige tijd geleden ook alles geregeld voor mijn verloofde, hij is in oktober jl us-citizen geworden. Dit hele proces duurde in totaal 9 maanden, best snel he!
Bedankt voor je leuke spontane reactie! Maar inderdaad, het helpt heel veel om een betrouwbare, goede immigration lawyer te hebben. Degene die mij nu helpt heeft enige tijd geleden ook alles geregeld voor mijn verloofde, hij is in oktober jl us-citizen geworden. Dit hele proces duurde in totaal 9 maanden, best snel he!
Hoi Phill,
Ja, ik ben op dit moment "met vakantie" op mijn non visa waiver (het groene kaartje in je paspoort dat 90 dg geldig is). Ben op 17 oktober jl binnengekomen en we gaan op 7 december a.s. trouwen! Uit de gesprekken die wij hebben gehad met de immigration lawyer blijkt dat ik inderdaad niet terug hoef, daar gaat echter wel een hele papierwinkel aan vooraf. Zorg dat je alle belangrijke documenten uit NL meeneemt (zoals internationale geboorteakte, inschrijving burg. stand, evt scheidingspapieren etc) want die heeft hij allemaal nodig. Om niet de indruk te wekken dat het om een schijnhuwelijk gaat heeft onze lawyer ons op het hart gedrukt om niet meteen na aankomst hier te trouwen, vandaar die ca 60 dagen. Hou er rekening mee dat het op deze manier wel ca 1 jaar kan duren eer je je Green Card hebt, het voordeel is echter dat je niet terug moet naar NL en je al na ca 90 dagen een werkvergunning een SSN krijgt! Nogmaals veel succes met alles enne.... shop goed in de rondte om een kundige immigration lawyer te vinden!!
Ja, ik ben op dit moment "met vakantie" op mijn non visa waiver (het groene kaartje in je paspoort dat 90 dg geldig is). Ben op 17 oktober jl binnengekomen en we gaan op 7 december a.s. trouwen! Uit de gesprekken die wij hebben gehad met de immigration lawyer blijkt dat ik inderdaad niet terug hoef, daar gaat echter wel een hele papierwinkel aan vooraf. Zorg dat je alle belangrijke documenten uit NL meeneemt (zoals internationale geboorteakte, inschrijving burg. stand, evt scheidingspapieren etc) want die heeft hij allemaal nodig. Om niet de indruk te wekken dat het om een schijnhuwelijk gaat heeft onze lawyer ons op het hart gedrukt om niet meteen na aankomst hier te trouwen, vandaar die ca 60 dagen. Hou er rekening mee dat het op deze manier wel ca 1 jaar kan duren eer je je Green Card hebt, het voordeel is echter dat je niet terug moet naar NL en je al na ca 90 dagen een werkvergunning een SSN krijgt! Nogmaals veel succes met alles enne.... shop goed in de rondte om een kundige immigration lawyer te vinden!!
Een uittreksel uit het geboorteregister haal je bij het gemeentehuis in de plaats waar je ooit bent geboren.
Tip: als je er toch naartoe gaat, of het via de post regelt in Ned., neem er een stuk of drie, er wordt je - althans dat is mijn ervaring - vaker om dit document gevraagd in de US. En het is echt een stuk lastiger dergelijke officiele papieren te regelen vanuit de US. In Ned. "verouderen" deze uittreksels, in de US dus niet, als men je erom vraagt kun je er een sturen dat jaren oud is.
Annemarie, waarom heb je een uittreksel uit het bevolkingsregister nodig ? (Gewoon nieuwsgierig, er is mij nooit om gevraagd hier, mede omdat de US zelf geen bevolkingsregistratie kent !)
Wel is het van belang te zorgen dat je goed uitgeschreven wordt in Ned.
De reaktie over de immigratie-advokaat heeft een voorgeschiedenis, we hebben we hier eens een hevige diskussie over gehad - er waren deelnemers die bleven volhouden dat je immigratie-aangelegenheden kunt doe-het-zelven.
Zelf denk ik net als jij - een goede advokaat is zijn/haar fee dubbel en dwars waard, want kan je veel problemen besparen.
Wat betreft het huwelijk, ik heb begrepen dat het helpt om alles te bewaren: email, kaarten, brieven, foto's, waaruit blijkt hoe je elkaar bent tegengekomen en hoe de vonk is overgeslagen.
Annemarie, van harte gefeliciteerd met je a.s. huwelijk en dat je een hele geslaagde dag mag hebben ! Komt er familie over of gaan jullie even met zijn tweetjes naar de ambtenaar.
Phil - ook voor jou de beste wensen.
En jullie beiden "welcome to the USA" natuurlijk.
Tip: als je er toch naartoe gaat, of het via de post regelt in Ned., neem er een stuk of drie, er wordt je - althans dat is mijn ervaring - vaker om dit document gevraagd in de US. En het is echt een stuk lastiger dergelijke officiele papieren te regelen vanuit de US. In Ned. "verouderen" deze uittreksels, in de US dus niet, als men je erom vraagt kun je er een sturen dat jaren oud is.
Annemarie, waarom heb je een uittreksel uit het bevolkingsregister nodig ? (Gewoon nieuwsgierig, er is mij nooit om gevraagd hier, mede omdat de US zelf geen bevolkingsregistratie kent !)
Wel is het van belang te zorgen dat je goed uitgeschreven wordt in Ned.
De reaktie over de immigratie-advokaat heeft een voorgeschiedenis, we hebben we hier eens een hevige diskussie over gehad - er waren deelnemers die bleven volhouden dat je immigratie-aangelegenheden kunt doe-het-zelven.
Zelf denk ik net als jij - een goede advokaat is zijn/haar fee dubbel en dwars waard, want kan je veel problemen besparen.
Wat betreft het huwelijk, ik heb begrepen dat het helpt om alles te bewaren: email, kaarten, brieven, foto's, waaruit blijkt hoe je elkaar bent tegengekomen en hoe de vonk is overgeslagen.
Annemarie, van harte gefeliciteerd met je a.s. huwelijk en dat je een hele geslaagde dag mag hebben ! Komt er familie over of gaan jullie even met zijn tweetjes naar de ambtenaar.
Phil - ook voor jou de beste wensen.
En jullie beiden "welcome to the USA" natuurlijk.
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Phill,Phill schreef:Ok dan! Thanks Annemarie! Ik zal nog wel laten weten hoe het allemaal verliep! Volgend jaar vertrek ik dan onder het waiver programma en na 40 dagen of wat gaan we trouwen. En zoeken we naar een goede Immigration Lawyer. Weet je trouwens enkele goede?
Ik zou je willen adviseren eens te kijken op USA Dutch en dan vooral naar DCF in 6 steps. Daar vind je ook een verwijzing naar een overzichtje waarmee je de verschillende trajecten om via een huwelijk aan een visum/werkvergunning te komen, kunt vergelijken. DCF is bijna altijd de gunstigste optie (beslist geen immigration lawyer voor nodig), dus kijk daar eens goed naar. Het traject dat jij nu voor ogen hebt komt mij voor als een semi-legaal traject waarbij je een dure immigration lawyer nodig hebt om wat krom is (van visa waiver naar verblijfsvergunning) weer recht te buigen. Kortom, informeer je eerst goed en kies dan voor een goede oplossing voor jouw situatie.
Marcel
[/url]
Life is good in the Tarheel State.
-
doreennicole
- Amerika-expert
gewoon bij de gemeente laten uitschrijven. zij laten het dan ook weten aan een aantal organisaties zoals de Belastingdienst, watervoorziening, etc. ik weet het niet precies meer maar bij mij waren het iets van 12 (wat niet betekent dat je niet het beste zelf bij die organisaties je kan/moet afmelden). je krijgt dan ook een bewijs van uitschrijving mee. de vorige keer dat ik wegging heb ik dat niet gedaan, en nooit wat van gehoord, maar toen had ik ook niet zoveel officiele relaties, en toen was ik in NL op een verblijfsvergunning. deze keer heb ik het wel officieel gedaan.Phill schreef:Bedankt!![]()
Maar hoe zorg je ervoor dat je goed wordt uitgeschreven in Nederland? Moet ik daarvoor ergens zijn speciaal, of bedoel je dat ik de lidmaatschappen met alle instanties gewoon op moet zeggen?
doreen
SEEING IS BELIEVING
Leuk om de reacties te lezen! Oortjes: ik heb geen idee waarom ik het uittrekstel bevolkingsregister heb genoemd, had zoiets van: beter mee als om verlegen, vandaar dat ik het heb meegenomen!
Voor wat betreft de reactie van Marcel: ik denk niet dat het zin heeft om nogmaals een discussie te starten mbt de voor- en nadelen van DCF, er zullen heus veel voordelen bij te behalen zijn, maar ik denk persoonlijk dat je, zoals Oortjes al aangaf, zeker niet moet "doe-het-zelven", vandaar o.a. dus onze keuze om alles hier af te handelen!
Phill: mbt je vraag over hoe je een bekwame immigration lawyer vindt: ga het internet op, vraag het aan vrienden hier in de USA, etc. Ik denk persoonlijk dat het handig is om er een te zoeken in de staat waar je je wilt vestigen!
Groet, Annemarie
Voor wat betreft de reactie van Marcel: ik denk niet dat het zin heeft om nogmaals een discussie te starten mbt de voor- en nadelen van DCF, er zullen heus veel voordelen bij te behalen zijn, maar ik denk persoonlijk dat je, zoals Oortjes al aangaf, zeker niet moet "doe-het-zelven", vandaar o.a. dus onze keuze om alles hier af te handelen!
Phill: mbt je vraag over hoe je een bekwame immigration lawyer vindt: ga het internet op, vraag het aan vrienden hier in de USA, etc. Ik denk persoonlijk dat het handig is om er een te zoeken in de staat waar je je wilt vestigen!
Groet, Annemarie
Is het belangrijk om een inschrijving burgerlijke stand te hebben naast een uitreksel uit het geboorteregister, of juist een UITschrijving burgelijke stand?Annemarie schreef:Hoi Phill,
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Annemarie,Annemarie schreef:Voor wat betreft de reactie van Marcel: ik denk niet dat het zin heeft om nogmaals een discussie te starten mbt de voor- en nadelen van DCF, er zullen heus veel voordelen bij te behalen zijn, maar ik denk persoonlijk dat je, zoals Oortjes al aangaf, zeker niet moet "doe-het-zelven", vandaar o.a. dus onze keuze om alles hier af te handelen!
Het is ook niet mijn bedoeling om die discussie opnieuw te voeren. Ik verwees al naar een overzicht waar je de voor- en nadelen van de verschillende opties goed kunt vergelijken. Het gaat mij er primair om dat Phill zich eerst goed informeert over alle opties en dan pas een keuze maakt.
De keuze doe-het-zelf of niet hangt vervolgens af van het traject dat je gaat volgen en (in mindere mate) van je eigen kennis en kunde. DCF met hulp van een immigratieadvocaat is m.i. echt onzin (tenzij je bijv. een strafblad of andere complicerende factoren) en zwaar overkill en ook een K-1 is goed te doen. Ik ben ook nog niemand tegen gekomen die een DCF niet zelf heeft kunnen doen (zie de tientallen verhalen van anderen op USA Dutch). Bij andere trajecten (en zeker bij een employment based visa of bij het veranderen van je status naar binnenkomst op een visa waiver) ligt doe-het-zelf inderdaad minder voor de hand.
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Phil, de uittreksels uit het geboortenregister - verkrijgbaar in de gem. waar je geboren bent - zijn van belang in de US, aangezien diverse instanties je daar om kunnen vragen hier - bv. Social Security Administration, UCSIS, enz.
Uitschrijven uit het bevolkingsregister - bij de gem. waar je het laatste woonde - is vanwege regelgeving van de Ned. overheid. Die wil weten waar je bent ! Van de uitgeschrevenen gaan de "stamkaarten" naar Den Haag, waar de gem. Den Haag nu dit archief beheert. Dat je daar belandt is van belang bij een eventuele terugkomst, en ook als je over een paar jaar in de US een nieuw Ned. paspoort wilt aanvragen en/of je Ned. rijbewijs wilt vernieuwen.
Je hoeft geen uittreksel uit het bevokingsregister oid. mee te nemen voor de US overheid om de simpele reden dat men hier geen bevolkingsregistratie kent.
Ik hoop dat eea. nu duidelijker is.
Uitschrijven uit het bevolkingsregister - bij de gem. waar je het laatste woonde - is vanwege regelgeving van de Ned. overheid. Die wil weten waar je bent ! Van de uitgeschrevenen gaan de "stamkaarten" naar Den Haag, waar de gem. Den Haag nu dit archief beheert. Dat je daar belandt is van belang bij een eventuele terugkomst, en ook als je over een paar jaar in de US een nieuw Ned. paspoort wilt aanvragen en/of je Ned. rijbewijs wilt vernieuwen.
Je hoeft geen uittreksel uit het bevokingsregister oid. mee te nemen voor de US overheid om de simpele reden dat men hier geen bevolkingsregistratie kent.
Ik hoop dat eea. nu duidelijker is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht