Forumlid introducties... wie ben jij?

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

Wat een (pijnlijk) romantisch verhaal weeral...
Welkom, en ik hoop dat je ook na je huwelijk hier nog gaat blijven hangen


Ik ben absoluut van plan om wel te blijven hangen! Zal proberen om mezelf eerst een beetje bij te lezen op dit forum :wink:
En ik ga zeker mijn best doen om jullie op de hoogte te houden met het vorderen van mijn visum aanvraag en de tijd daarna :D (ervan uitgaand dat alles goed komt natuurlijk....!)
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Lijkt mij leuk Rebecca! Ben benieuwd hoe alles je afgaat en wens je alvast veel geluk!

Welkom voor Elly en Michel! :D

Chantal
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Becs08 schreef:(ervan uitgaand dat alles goed komt natuurlijk....!)
Tuurlijk komt alles goed...

Iedereen welkom!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

Tuurlijk komt alles goed...
Daar gaan we natuurlijk wel van uit. Maar er zijn altijd dingen die iets moeilijker gaan dan de rest.... :wink: Maar goed, ben er van overtuigd dat alles goed komt!

Tis natuurlijk nog wel een tijdje weg......maar dat geeft ons in ieder geval voldoende tijd om dingen goed uit te zoeken! :D
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Ben je ook van plan om een blog bij te gaan houden, Rebecca? Lijkt mij leuk om te lezen hoe alles gaat.

Chantal
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

Een blog? What's that? :oops:

Sorry misschien een stomme vraag, maar ik ben nog niet zo heel erg bekend met deze site.... :roll:

Als ik weet hoe of wat, zal ik het vast wel gaan doen denk ik! :wink:
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Geeft niets hoor, misschien als ik het volledige woord, weblog, had gebruikt wist je wel wat ik bedoelde.

Het is dus een weblog, waar je de gebeurtenissen van jouw opschrijft. Verschillende mensen van dit forum hebben er een. Kijk maar eens op bijvoorbeeld die van Petra , Kastelke of Wendyjol om een idee te krijgen.

Chantal
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn log (Kastelke) heb ik aangemaakt via http://www.blogger.com
Maar er zijn ook nog anderen die zo'n gratis blogruimte aanbieden hoor. De voorbeelden die Dolphin aanhaalt, zijn bij drie verschillende providers.
Zelf vind ik Blogger heel makkelijk en gebruiksvriendelijk (als je je een beetje aan hun standaard template houdt, en niet allerlei exta's zelf wilt gaan toevoegen, dus enkel: tekstje schrijven, fotootje plaatsen. )
Je kan er dagelijks iets op vertellen, of alleen als je er zin in hebt. En je kan er fotootjes op plaatsen.
Gebruik hier bovenaan de knop 'zoeken' maar eens, en zoek eens op 'blog', dan ga je al wel wat vinden.
't Zou leuk zijn als jij ook mee zou doen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Bericht door Becs08 »

:lol: Hee dit is inderdaad wel interessant.... Ik ga me hier eens in verdiepen!

Lijkt me wel leuk om hieraan mee te doen en verhalen te lezen van andere mensen! :wink:

Rebecca
Verelle
Amerikakenner
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 nov 2005, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Noord Holland

Re: Even voorstellen England & Holland

Bericht door Verelle »

dolphin schreef:
Verelle schreef: wezen skien in Breckenridge (CO).
Ten eerste welkom! :D
Ten tweede hoe was dat skien daar?
Het skien was goed in Breckenridge, de piste zijn enorm breed en relatief weinig mensen in de rij voor de skilift. Helaas zijn wij twee keer geweest in een seizoen dat de sneeuwcondities iets minder waren. En de laatste keer kwamen de stenen door de sneeuw, maar dat is gewoon pech hebben. Kan in Europa ook gebeuren.
Wij zijn ook in Vail, Keystone (kan je nachtskien) en Sunshine Village geweest. Vooral het laatste gebied hebben gewoon te weinig geskied.
Ik heb de laatste keer behoorlijk last gehad van de hoogte, Breckenridge ligt op 3000 mt. En was dus zo ziek dat ik er even over gedacht heb om naar het medisch centrum te gaan en aan de zuurstof te gaan. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Wij waren er 3 weken dus dat geeft je iets meer tijd om te acclamatiseren. Bovendien nemen wij altijd een paar dagen vrij af en gaan dan ergens anders naar toe. Bijvoorbeeld een paar dagen naar Rocky Mountain NP en zijn daar wezen snowshoen.

:oops: Toch is Amerika niet mijn meest favoriete plek om te skien, dat is absoluut Italie. Lekker eten, mooie pistes, goed geprepareerd. Goede apres ski.

Nog een laatste opmerking over de mentaliteit op de piste, ik vind de mensen in Amerika in het algemeen iets meer aan zich zelf denkend. Ze zullen minder snel helpen als iemand onderuit is gegaan en moeite heeft met opstaan en de spullen verzamelen die onderweg zijn kwijt geraakt. Dit is een etiquette die in Italie zeer zeker nog steeds bestaat. Het lijkt mij normaal om iemand anders even te helpen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Leuk om dit alles te lezen, dank je Verelle! Wij gaan altijd naar Frankrijk en bevalt mij altijd prima, maar toch wil ik altijd wel een keertje naar de VS om daar te skien.
Verelle
Amerikakenner
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 nov 2005, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Noord Holland

Bericht door Verelle »

dolphin schreef:Leuk om dit alles te lezen, dank je Verelle! Wij gaan altijd naar Frankrijk en bevalt mij altijd prima, maar toch wil ik altijd wel een keertje naar de VS om daar te skien.
Hi Dolphin,

Moet je zeker een keer doen, de sneeuw is over het algemeen beter dan in Europa. Luchtiger en minder plakkerig. Wij hadden alleen die mazzel niet. Bovendien kun je daar in de bowls skien, iets moeilijker dan in Europa, zonder geheel buiten de pistes te gaan.
Dit jaar zal het voor ons Utah of misschien California worden, moeten we nog informatie over inwinnen.

Groetjes :wink:
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Bjorn
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 jun 2005, 18:20
Locatie: Schoten
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Ik ben de laatste tijd terug vrij intensief het forum aan het volgen.
Heb een aantal weken er uit gelegen door PC crash etc.
Nu dacht ik dat het misschien eens tijd word om me voor te stellen.
Mijn naam is dus Bjorn en woon in Schoten bij Antwerpen.
Ik ben 24 jaar en reeds een jaar getrouwd met Elsie (25Jaar).
In juli hebben wij onze 1e Amerikareis gemaakt. Dit was echt de max!!!
We hadden het "virus" meteen te pakken.
In mei 2006 vertrekken we terug...
Dus aftellen maar...
Ik hoop ook dat er gauw terug een nieuwe meeting komt want dan wil ik zeker van de partij zijn.
Zonde dat ik 5 november niet aanwezig kon zijn.
Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Welkom Bjorn :D
Jytte
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 nov 2005, 17:46
Locatie: noord brabant

Bericht door Jytte »

hoi,

Ik ben Judith 35 jaar en woon voor een jaartje in de States vanwege het werk van mijn man.
Het is voor mij de eerste keer dat ik hier ben ( afgezien van een verkenningsritje in Februari) en heb hier al veel informatie gevonden die ik zocht.
Vandaar dat ik uiteindelijk toch maar besloten heb me aan te melden op deze site.
We wonen in Montgomery Alabama dus wat Amerikanen zelf zeggen...dat is geen Amerika en kan me wel een beetje indenken wat ze daarmee bedoelen.


We hebben nog zo'n 7 maanden te gaan hier en ik hoop nog een hoop van de rest van de Us te kunnen zien

groetjes Judith
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Judith,

Jee, Montgomery, AL! Dat is de "armpit of America" volgens iedereen, die daar geweest is. Vind je het er wel leuk? Welkom hier op het forum!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Welkom Judith! Leuk dat je je hebt aangemeld.

Mag ik vragen wat er dan 'mis' is met Montgomery Alabama? Ik heb geen idee.
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

Ik volg het forum ook al een tijdje maar heb me eigenlijk nog nooit voorgesteld.

Ik ben Arjen, 23 jaar en ik ben nog student.
Ik woon in Eindhoven maar kom oorspronkelijk uit Nijmegen. Ben nu bezig met afstuderen dus bijna klaar met m'n studie. Ik ben hier in feite terecht gekomen doordat mijn vriendin voor 8 maanden als exchange student in Columbus, OH zit. Komende zaterdag (3 dec) ga ik haar opzoeken voor een maandje. Handig als je aan 't afstuderen bent en dus in feite je eigen tijd kunt indelen :) Mijn eerste keer Amerika komt er dus bijna aan. In dat maandje gaan we nog een weekje naar Washington en een aantal dagen naar Chicago. Als jullie nog meer willen weten, vragen staat altijd vrij.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Arjen, welkom op het forum.
Spannend hè, zo'n eerste keer naar Amerika. Maar je bent gewaarschuwd hoor, want je wilt absoluut weer terug!

Goede reis zaterdag en heel veel plezier in Amerika.

Marjon
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Re: nieuw

Bericht door dolphin »

Sandy schreef:
dolphin schreef:Op de nieuwe pagina van UCLA summer sessions zal ik waarschijnlijk komen te staan met een verhaaltje bij International students, geloof dat die nieuwe website in oktober in de 'lucht' gaat. Als jullie het leuk vinden kan de link dan wel geven.
Ja, vind ik wel leuk om te lezen - (Ik vind de UCLA Sweats Shirts zo leuk) ..
Overigens welkom op AA.com : ))
Oké, ik had het beloofd en ik sta er nu op. Klik hier
Wel vreemd hoor, om het te lezen (ze hebben er trouwens wel in zitten knippen, waardoor sommige zinnen nu een beetje, vind ik, vreemd overkomen, maar ja, dat had ik ook wel verwacht).
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer