Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toch nog 1 DV2007 opmerking/vraag

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Marceljesse
Amerikakenner

Toch nog 1 DV2007 opmerking/vraag

Bericht door Marceljesse »

Ik hoor en lees vaak dat de kans om de lottery te winnen niet groot is en dat het eigenlijk kansloos is. Maar zo klein is de kans toch niet.

IK heb begrepen dat er jaarlijks ongeveer 10 miljoen mensen meedoen. 25% valt af door foute en dubbele opgave. Dan blijft er ongeveer 7.5 miljoen mensen over.
Er worden 50.000 (eigenlijk meer) geselecteerd. De kans is dan ongeveer 1 op 200. Er zijn in deze loterij alleen maar hoofdprijzen.

De kans dat je hier dus wint is vele malen groter dan de hoofdprijs winnen bij de staatsloterij of de postcode loterij :lol:

Verder nog een klein vraagje: Het valt mij op als ik de statistieken kijk dat bepaalde landen veel meer succesvoller lijken dan andere landen. Komt dit omdat in deze landen meer mensen mee doen aan de loterij of zit er ergens ook nog een stiekeme verdeelsleutel.
ALBANIA 3,071
ANDORRA 1
ARMENIA 836
AUSTRIA 64
AZERBAIJAN 338
BELARUS 966
BELGIUM 46
BOSNIA & HERZEGOVINA 128
BULGARIA 3,482
CROATIA 73
CYPRUS 11
CZECH REPUBLIC 172
DENMARK 39
ESTONIA 71
FINLAND 44
FRANCE 313
FRANÇAIS GUIANA 1
FRANÇAIS POLYNESIA 3
GUADELOUPE 5
REUNION 2
GEORGIA 479
GERMANY 1,227
GREECE 66
HUNGARY 139
ICELAND 17
IRELAND 305
ITALY 165
KAZAKHSTAN 451
KYRGYZSTAN 206
LATVIA 172 LIECHTENSTEIN 1
LITHUANIA 2,059
LUXEMBOURG 4
MACEDONIA, FORMER YUGOSLAV REP. OF 166
MALTA 10
MOLDOVA 574
MONACO 1
NETHERLANDS 94
NETHERLANDS ANTILLES 6
NORTHERN IRELAND 51
NORWAY 19
POLAND 5,467
PORTUGAL 46
MACAU 0
ROMANIA 1,845
RUSSIA 2,600
SAN MARINO 0
SERBIA & MONTENEGRO 448
SLOVAKIA 392
SLOVENIA 8
SPAIN 62
SWEDEN 82
SWITZERLAND 183
TAJIKISTAN 105
TURKEY 2,343
TURKMENISTAN 95
UKRAINE 4,494
UZBEKISTAN 1,819
VATICAN CITY
0
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel, ik dacht ergens gelezen te hebben dat, sinds de Lottery electronisch ging, er nog zo'n 6.500.000 deelnemers zouden zijn? (maar misschien bedoelen ze dat dat diegenen zijn die overblijven omdat ze 'geldig' deelnamen?)

Ik kan me inbeelden dat, als je in die Baltische staten / voormalig Oostblok woont, het daar zo'n ellende is dat je er écht wel weg wil (je hebt daar waarschijnlijk niet een eigen huisje met een saaie baas die je wel redelijk deftig verloont zodat je ook nog een auto hebt en voldoende vers eten elke dag en een goede school voor je kinderen en ziekte verzekering en pensioen en ...). Meer kandidaten, dus ook meer kans om uitgeloot te worden? (maar anderzijds: sommigen zijn echt wel kleine landjes, neemt de helft van de bevolking dan deel?)
Het enige échte cijfer dat ik ken, is dat max. 7% van diegenen die een Green Card krijgen, uit 1 land mogen komen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Toch nog 1 DV2007 opmerking/vraag

Bericht door Njit »

Marceljesse schreef: Verder nog een klein vraagje: Het valt mij op als ik de statistieken kijk dat bepaalde landen veel meer succesvoller lijken dan andere landen. Komt dit omdat in deze landen meer mensen mee doen aan de loterij of zit er ergens ook nog een stiekeme verdeelsleutel.
De aanmeldingen worden verdeeld per wereld-deel. Als er in 1 wereld-deel heel veel mensen zich aanmelden dan blijft er per land minder over.
The visas have been apportioned among six geographic regions with a maximum of seven percent available to persons born in any single country.
Zie hier nog meer statistieken: http://www.greencard4you.us/dv.html#f
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marceljesse
Amerikakenner

kastelke schreef: Ik kan me inbeelden dat, als je in die Baltische staten / voormalig Oostblok woont, het daar zo'n ellende is dat je er écht wel weg wil (je hebt daar waarschijnlijk niet een eigen huisje met een saaie baas die je wel redelijk deftig verloont zodat je ook nog een auto hebt en voldoende vers eten elke dag en een goede school voor je kinderen en ziekte verzekering en pensioen en ...). Meer kandidaten, dus ook meer kans om uitgeloot te worden? (maar anderzijds: sommigen zijn echt wel kleine landjes, neemt de helft van de bevolking dan deel?)
...
Je hebt gelijk kastelke. En Njit bedankt voor de info
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Waarom mogen mensen uit landen als China en het Verenigd Koninkrijk eigenlijk niet meedoen? En hoe vaak mag je eigenlijk meedoen?
Marceljesse
Amerikakenner

je mag elk jaar meedoen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nonaj schreef:Waarom mogen mensen uit landen als China en het Verenigd Koninkrijk eigenlijk niet meedoen? En hoe vaak mag je eigenlijk meedoen?
Uit m'n hoofd: omdat er uit die landen teveel mensen emigreren naar Amerika en zo vaak als je wilt.

Toch? (hoopvolle blik naar leden die er wél verstand van hebben)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nonaj schreef:Waarom mogen mensen uit landen als China en het Verenigd Koninkrijk eigenlijk niet meedoen? En hoe vaak mag je eigenlijk meedoen?
Het antwoord staat hier: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html:

For DV-2007, natives of the following countries are not eligible to apply because they sent a total of more than 50,000 immigrants to the U.S. in the previous five years:

CANADA, CHINA (mainland-born), COLOMBIA, DOMINICAN REPUBLIC, EL SALVADOR, HAITI, INDIA, JAMAICA, MEXICO, PAKISTAN, PHILIPPINES, POLAND, RUSSIA, SOUTH KOREA, UNITED KINGDOM (except Northern Ireland) and its dependent territories, and VIETNAM. Persons born in Hong Kong SAR, Macau SAR and Taiwan are eligible.

Je mag meedoen zo dikwijls je maar wilt, maar elke jaar maar één (1!) keer. (als je meer dan 1 formulier invult, dan lig je er automatisch uit)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Zie hier nog meer statistieken: http://www.greencard4you.us/dv.html#f

Heel boeiend, zeker om te kijken hoeveel er in totaal meegedaan hebben, en hoeveel er een ongeldige aanvraag ingediend hebben...

DV-2004 entries: 7.3 Million disqualified: 2.9 Million
DV-2003 6.2 Million 2.5 Million
DV-2002 10 Million 3 Million
DV-2001 11 Million 2 Million
DV-2000 8 Million 2.5 Million
DV-1999 3.4 Million 2.4 Million
DV-1998 4.7 Million 1.3 Million

En weet je wat ik nou zo beangstigend vind?... Je kan wel in de idee zijn dat je een geldigde deelname hebt gedaan, maar hoe WEET je dat nou precies??? ok, als je wint, dan ben je wel zeker, maar als je niet wint? Misschien doe je heel onwetend iets fout, en volgend jaar doe je dat weer, en weer en weer... En zo geraak je nooit in de VS. :(
Eigenlijk zouden ze die mensen die een ongeldige deelname hebben, moeten verwittigen waarom dat ongeldig is.
Elke
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kastelke schreef:En weet je wat ik nou zo beangstigend vind?... Je kan wel in de idee zijn dat je een geldigde deelname hebt gedaan, maar hoe WEET je dat nou precies??? ok, als je wint, dan ben je wel zeker, maar als je niet wint? Misschien doe je heel onwetend iets fout, en volgend jaar doe je dat weer, en weer en weer... En zo geraak je nooit in de VS. :(
Eigenlijk zouden ze die mensen die een ongeldige deelname hebben, moeten verwittigen waarom dat ongeldig is.
Misschien dat het wel een Filter is. Als je niet in staat bent om op de juiste wijze een best wel duidelijk formulier in te vullen dan ben je denk ik ook niet geschikt om de rest van het traject goed af te leggen..

Als ik hier soms zie wat voor een vragen mensen stellen over het formulier dan vraag ik me echt af wat ze daar willen gaan doen. Een goede kennis van het Engels lijkt me toch wel handig..

Just my 2 cents...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Als ik hier soms zie wat voor een vragen mensen stellen over het formulier dan vraag ik me echt af wat ze daar willen gaan doen. Een goede kennis van het Engels lijkt me toch wel handig..
Njit, misschien is het ook wel een stukje 'luiheid'; als men niet gewoon is om Engelse teksten te lezen (ook al kàn je het wel), en je hebt hier zo'n bende hulpvaardige lieverdjes zitten, dan is de vraag snel gesteld hé? :wink:
Of stel nou dat je dyslectisch bent, het zal dan best vermoeiend zijn om zo'n tekst te lezen, ook al versta je voldoende Engels, en spreek je het ook (maar ja, dat zijn uitzonderingen, zoveel dyslectici lopen er niet rond). :?
Tja, en sommigen beginnen gewoon bij de meest simpele dingen te flippen 'als hun leven er van afhangt'. 8)
Elke
Marceljesse
Amerikakenner

Toch heeft kastelke hier een goed punt.
Het lijkt zo simpel om je zelf weer te registreren maar 2.9 van de 7.3 million dat is niet echt normaal meer.
Als je dus een fout maakt dan weet je dus nooit wat je verkeerd doet. Zelf denk ik dat een grote oorzaak ligt bij de foto's. Ik heb ook best moeite moeten doen om mijn foto te krijgen zoals zei dat willen en eigenlijk weet ik nog niet of hij voldoet.

Het lijkt zo simpel maar er zit dus ergens een addertje onder het gras anders valt niet bijna 40% van de aanvragen af!!!!!!

Ik ben benieuwd hoeveel procent van de mensen de groene kaart in het vliegtuig verkeerd invullen. Die is pas lastig en eerlijk gezegd ben ik al meerdere keren terug gegaan naar de stewardess voor een nieuwe.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marceljesse schreef:Ik ben benieuwd hoeveel procent van de mensen de groene kaart in het vliegtuig verkeerd invullen. Die is pas lastig en eerlijk gezegd ben ik al meerdere keren terug gegaan naar de stewardess voor een nieuwe.
Da's ook gewoon een stom formulier met te kleine vakjes. Maar je kunt deze al een keertje proef-invullen. Dan hoef je hem later alleen maar over te schrijven :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marceljesse schreef: Zelf denk ik dat een grote oorzaak ligt bij de foto's. Ik heb ook best moeite moeten doen om mijn foto te krijgen zoals zei dat willen en eigenlijk weet ik nog niet of hij voldoet.
Ja, daar ben ik ook bezorgd om. Het invullen was een fluitje van een cent, maar die foto's... Ben wel naar een fotograaf geweest die veel digitale fotografie doet, en ik heb hem de vereisten laten zien (die hij gek genoeg al haast van buiten kende!!), dus laat ons maar hopen dat het dan juist is...
Elke
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kastelke schreef:
Marceljesse schreef: Zelf denk ik dat een grote oorzaak ligt bij de foto's. Ik heb ook best moeite moeten doen om mijn foto te krijgen zoals zei dat willen en eigenlijk weet ik nog niet of hij voldoet.
Ja, daar ben ik ook bezorgd om. Het invullen was een fluitje van een cent, maar die foto's... Ben wel naar een fotograaf geweest die veel digitale fotografie doet, en ik heb hem de vereisten laten zien (die hij gek genoeg al haast van buiten kende!!), dus laat ons maar hopen dat het dan juist is...
Zie deze link: http://netherlands.usembassy.gov/photo_ ... tions.html
En deze link: http://travel.state.gov/passport/guide/ ... d_884.html
Hier staan ook adressen van fotografen die weten hoe het zou moeten..
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Disqualified kan betekenen dat er verkeerd is ingevuld, inderdaad.

Er kunnen ook andere redenen zijn: te laat ingediend, ingediend door een inwoner van een toegestaan land die staatsburger is van een (dat jaar) uitgesloten land, ingediend door iemand met onvoldoende opleiding, enz. enz.

In het verleden kon je gediskwalificeerde worden als je wel goed ingevuld had maar je entry naar het verkeerde adres stuurde voor jouw gebied. Als je papier de verkeerde afmetingen had werd je ook gekwalificeerd. Sommige mensen tekenden hun brief aan, eveneens een reden voor diskwalificatie. Onvoldoende porto idem. Enzovoorts.

Vergis je ook niet wat er kan misgaan in land van herkomst, bv. landen in Afrika waar sommige postkantoren overspoeld werden met brieven voor de DV lottery in de US. Dat kan leiden tot vertragingen waardoor men de deadline miste.

Ook las ik in het verslag van de hearings over de DV lottery dat toch nog veel gegadigden meerdere entries insturen, soms gokkend dat dat misschien niet opvalt, soms onder valse namen - er zijn landen waar bepaalde documenten makkelijker te koop zijn - of onder namen van familieleden, vrienden.

Tenslotte, voor veel deelnemers hier zal het best te doen zijn, jullie spreekt/leest/schrijft goed Engels, maar in landen waar men bv. een eigen alfabet heeft en een totaal anders gestruktureerde taal, kan ik me voorstellen dat het lastiger is eea. goed in te vullen.

Kastelke, als men iedere deelnemer ging bevestigen enz., dat zou veel geld gaan kosten. Dan zou men alle gegadigden een bijdrage moeten gaan vragen voor hun entry.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik post dit artikel hier, aangezien het zo goed aansluit bij deze diskussie - althans naar mijn mening.

DV: Divine Visa or Damn Visa

By Alazar Ahmed

Arat Kilo is a center of appointment, chatting, and information exchange. It is also the place to be at if you want an information on everything ranging from politics to vacancy and brokerage. In the good old days, the area was a market place of immigration forms of all kinds. Street vendors yell at pedestrians to sell the form. Their tone of voice can be heard from far. The high pitch of customer calling might be irritating if you are not interested to buy one. Interested individuals buy each form for 50 cents.

Those days are now gone. Arat Kilo is abandoned as a center of buying and selling immigration forms, particularly the DV Lottery form, call it Diversity Visa, Divine Visa, or rather Damn Visa. Now, Arat kilo is not the sole spot for selling the DV forms. These days, the job is done by almost every stationary, Internet café, and computer training centre that display banners inscribed with the words ‘DV 2007 is available,’ a tricolor of the DV season, November through January.

From the scratch, filling the form, to the final step, going to the US, there are lots of squabbles. Most are heartbreaking while some are surprising as it is a fight to enter ‘the land of opportunity,’ assimilate new values, and deal with the culture shock. What is your experience as an applicant? You possibly came across several challenges and diverse personalities.

Internet cafés are usually jammed with optimistic people who believe their US life is full of a happy-every-after ending. To them, Yemayawkut Hager Aynafekem, meaning ‘one does not long to see a country one does not know,’ is an out-dated Amharic adage. As humans, they keep on hoping for the betterment of their living standard and the enjoyment of more freedom. They believe that such a vision can be realized because they have seen some other person attaining success in America, the dreamland. For them, the easiest way to the US is the DV Lottery and the online form they stare at astonished. Then, the proverb will be changed to Yemayawkut Hager Yinafekal, quite the opposite of the former one.

If asked how much they can pay to enter the US, many would say ‘anything.’ They would die to surmount anything that stands on their way to the dreamland. Let me cite one incident I encountered in 2005: I was helping my sister as she was on bed in a private hospital. The person beside my sister was in the same line of responsibility: helping his sister. The difference is that he is going to be in the US in few months time. The ‘lucky’ guy told me that his DV process is the reason why he usually delays in buying medicine for his sister who is in a critical situation.

The readiness to do anything to enter the US may sometimes include illegal ways like forgery. Only recently did I know that the 2003/4 visa refusal rate in Ethiopia due to fraud and forgery is 38%, a figure which is better than the Nigerian one, 80%. Some had to change their names to get through the process like Alazar could become Alazer or Alezar.

Furthermore, even after becoming a qualified applicant, only few can fulfill the necessary legal credentials; and many are tempted to resort to illegal means. This might happen when a qualified applicant faces financial problems to cover his expenses or when neighbours, relatives or friends of a qualified applicant try to go to the US by marrying the applicant. The bride and bridegroom could be people who never knew each other before. Or, they might be related in blood like in a boy and his aunt. While all the forgery and fraud goes, Internet cafés, computer training centres, photo shops, and stationary centres devote much time in browsing and filling the e-form for their clientele.

According to the US Department of State, there are 6.3 million qualified applicants through out the world. Just take the 600,000 Ethiopian applicants, is adds up to 4.8 million with each paying 8 birr in average for photographs whereas Internet cafés, training centres, and stationary spots together earn close to 3 million birr. However, some illegal centres use digital cameras and electronic mail thus sharing the market with tax paying centers. The government cannot tax them because there is no tax regulation that applies to e-commerce.

Though these businesses earn a large amount of money, many of them do not hire new, qualified staff who can manage the service properly. So, the problem with unqualified secretaries typing the names of applicants wrongly continues. Some applicants lose their long-sought opportunity only for spelling errors. Despite all the bad lucks, some pursue legal means while others fight to crawl through the illegal tunnel. But still many think that the DV Lottery is the safest and easiest way to enter the land of their dreams, the USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer