Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door Airmiles »

Ik heb al diverse keren een auto gehuurd in Amerika via Hertz, Budget en Dollar. Nog nooit is een een borg ingehouden op de kaart. De creditcard dient wel als garantstelling. Juist omdat je niet contant betaalt hoef je geen borg te betalen. De kaart zelf is je borg.
Wat hotels wel eens doen is pre-authorisatie. Dit gebeurt soms bij reserveringen die ik op internet maak. Ze trekken een paar euro's van je kaart en storten die daarna meteen weer terug. Zo zien ze of je kaart geldig is.
Laatst gewijzigd door Airmiles op 30 nov 2009, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Airmiles schreef:Nog nooit is een een borg ingehouden op de kaart. De creditcard dient wel als garantstelling. Juist omdat je niet contact betaalt hoef je geen borg te betalen. De kaart zelf is je borg.
Er kan wel een deel van je limiet als "borg" op je creditcard ingehouden worden, je ziet daar niets van, maar je kunt niet over je hele bestedingsruimte beschikken (als die op je kaart zit, AMEX heeft geen limiet), bv. je limiet is € 3000, je "borg" is € 300, dan is je bestedingsruimte nog € 2700.
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Merleyne schreef:
Merleyne schreef:Ik heb net ook even gebeld, in eerste instantie was de prijs van eautohuur 60 euro hoger dan bij usareisen.de, zelfde verhuurmaatschappij. Toen ik dat zei, kreeg ik te horen dat ze een soort laagste prijs garantie hebben en dat ze met haar afdelingshoofd ging bespreken of ze mee konden gaan met de prijs van usareisen.de. Ik word daarover gemaild.

Het gaat overigens om een equinox-klasse, van 8 tot 27 mei 2010, ophalen en terugbrengen in Charlotte NC met twee bestuurders. (prijs usareisen +/-604,--)
Ik heb een mail ontvangen, ze gaan bij eautohuur precies 20 cent onder de prijs van usareisen.de zitten! Wij denken nog even na over wat we gaan doen. Op zich waren 2 jaar terug onze ervaringen met usaereisen prima, maar een bureau waar ze nederlands spreken is ook wel fijn...
Ik krijg net een mailtje dat ze nog 8 euro van de prijs afdoen, kom ik uit op 595 euro... Nog steeds 95 euro duurder dan ik had gehoopt, maar wel een mooie aanbieding denk ik. Weet iemand of eautohuur dezelfde verzekeringen aanbiedt als usareisen? (Super - Inklusiv - PLUS-pakket)
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Waarom zouden ze dan borg op je CreditCard inhouden als je betaald hebt voor een volle tank benzine en er geen eigen risico is?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RNA schreef:Waarom zouden ze dan borg op je CreditCard inhouden als je betaald hebt voor een volle tank benzine en er geen eigen risico is?
Die vraag kun je het beste aan de verhuurder stellen. :wink:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Merleyne schreef:
Merleyne schreef: Ik heb een mail ontvangen, ze gaan bij eautohuur precies 20 cent onder de prijs van usareisen.de zitten! Wij denken nog even na over wat we gaan doen. Op zich waren 2 jaar terug onze ervaringen met usaereisen prima, maar een bureau waar ze nederlands spreken is ook wel fijn...
Ik krijg net een mailtje dat ze nog 8 euro van de prijs afdoen, kom ik uit op 595 euro... Nog steeds 95 euro duurder dan ik had gehoopt, maar wel een mooie aanbieding denk ik. Weet iemand of eautohuur dezelfde verzekeringen aanbiedt als usareisen? (Super - Inklusiv - PLUS-pakket)
je moet eens kijken bij hun algemene voorwaarden. wat mijn reservatie betreft (premium pakket), bestaat de huurverzekering uit;
onbeperkt aantal km
cdw
diefstalprotectie
aansprakelijkheid derden
sli
uninsured motorist-verzekering
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Hallo,

Heeft er hier iemand al eens de dodge nitro gehuurd ipv de equinox,want dat scheelt niet zoveel in prijs,
en nog een vraagje wij zijn met z'n 2e en boven de 40 en 1 zelfdepersoon rijd, welk tarief is aan te raden ''Super-Spar-PLUS-Preise '' of ''Super-Inklusiv-PLUS-Preise ''

alvast bedankt

groeten John
depauw1988
Amerika-newbie

Bericht door depauw1988 »

Ik moet zeggen dat ik wel paf stond van de service bij eautohuur! ik had eerst een offerte met een jonge bestuurders premium pakket die mij uiteindelijk al bijna $200 spaarde en dan gaven ze mij ook nog een extra korting dus kan ik alleen maar zeggen, het is het proberen waard hoor.... wie niet vraagt, die niet krijgt! :D
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Hallo, ik heb een vraagje ivm eautohuur (misschien niet meteen het juiste topic maar aangezien hier toch al een aantal keer over eautohuur gesproken is...). Wanneer ik mijn data ingeef (18 dagen) dan kom ik voor een full size suv op ongeveer 720 euro. Dit enkel wanneer het uur van inlevering exact hetzelfde is als het uur van ophaling. Nu weet ik wel vrij zeker dat ik de auto rond 12u op dag 1 zal afhalen, maar ik ben niet zo zeker dat ik de auto op dag 18 ook om 12u zal inleveren (kan paar uurtjes later zijn, of net niet). Echter, als ik bijvoorbeeld ingeef dat ik de auto pas om 16u zal inleveren, ligt de prijs 50 euro hoger... Nu vroeg ik me dan ook af wat ik best doe: de uren laten staan op 12u? Of toch maar een ruimere marge nemen en 50 euro meer betalen? Heeft iemand ervaring met het binnengeven van je huurwagen op een later tijdstip dan aangegeven? Is men hier strikt in?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je huurt per 24 uur dus als je om 12:00 uur gaat ophalen en om 16:00 uur inleveren wordt dat gezien als een nieuwe/extra dag, als je later/te laat inleverd zal men waarschijnlijk ook een extra dag in rekening brengen.
Daar kan eautohuur trouwens weinig aan doen dat is een regel van de verhuuders, eautohuur is in deze een tussenpersoon.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Zelfs voor een paar uur betaal je een dag extra.
Alamo schrijft over te laat inleveren

"17. OVERSTAY FEE
If a customer extends the rental any time after the vehicle has been picked up at the rental location, regardless if an
additional voucher is presented, a fee of $10.99 per day will be assessed in addition to the applicable rates. These fees
will be payable by the customer.
19. GRACE PERIOD
Alamo offers a 29 minute grace period on all rentals. If a customer extends the rental any time after the vehicle has
been picked up at the rental location and overstay fee as described above will be accessed.
"

Maar probeer eens 21 dagen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals Rob al aangeeft geldt autohuur per 24 uur. Houd daarbij ook rekening met de gewenste ophaaltijd. Als je de auto bijv. om 12.00 uur reserveert maar 'm pas om 14.00 uur ophaalt, kan het zijn dat de huur al om 12.00 uur ingaat. Is niet altijd zo maar heb ik wel eens meegemaakt.

Om zo voordelig mogelijk te huren probeer ik de ophaal- en aflevertijd zo goed mogelijk te plannen. Bijv. voor volgend jaar. Dan kom ik aan rond 14.30 uur. De ophaaltijd zet ik dan op 16.00 uur omdat ik door Immigrations moet, koffer op moet halen en nog naar de verhuurder moet. Al met al kan dat gauw anderhalf uur duren. Hoef je niet meer door immigrations (omdat je een eerdere overstap in Amerika had) dan kan die tijd korter na aankomst. Aan het eind van de vakantie vertrek ik 's ochtends vroeg en moet daardoor al voor 06.00 uur op het vliegveld zijn. De auto lever ik dan niet die ochtend in maar al de vorige dag om 16.00 uur zodat ik precies uitkom qua ophaal- en inlevertijd. Overnachten doe ik dan vlakbij het vliegveld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Zoals Rob al aangeeft geldt autohuur per 24 uur. Houd daarbij ook rekening met de gewenste ophaaltijd. Als je de auto bijv. om 12.00 uur reserveert maar 'm pas om 14.00 uur ophaalt, kan het zijn dat de huur al om 12.00 uur ingaat. Is niet altijd zo maar heb ik wel eens meegemaakt.
Als ze de ophaaltijd niet aanpassen aan de werkelijke tijd dan altijd even melden. Want dat moeten ze wel doen...
Dit staat ook op je contract:
3. Rental Date, Time, Alamo Office
Shows the date, time, and Alamo rental station to return the vehicle in which the vehicle was rented.

4. Return Date, Time, City
Shows the requested date, time, and Alamo rental station to return the vehicle without incurring any additional charges.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Njit, wat jij quote gaat over de terugbreng tijd, niet de ophaaltijd die Coyote bedoelt. Is dus niet hetzelfde? Allebei de regels hebben het over '...to return the vehicle...'
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt je Rental Time. Aan de hand daarvan wordt ook je Return time bepaald. Maar als je de auto eerder gereserveerd hebt dan dat je hem daadwerkelijk ophaalt dan blijft deze tijd dus soms staan. En dat dient dus aangepast te worden aan de werkelijke Rental Time.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:En dat dient dus aangepast te worden aan de werkelijke Rental Time.
Maar dat doen ze dus niet altijd. Bij Hertz in Boston werd het destijds niet aangepast, ondanks dat ik er wat van zei. Hun antwoord was dat ik voor die tijd gereserveerd had en de auto vanaf toen dus beschikbaar was. Voor mij maakte dat verder ook niet uit omdat de terugbrengtijd zoals vermeld ruim voor de terugbrengtijd was op de dag dat ik 'm moest inleveren. Bij het boeken had ik daar al rekening mee gehouden.

Roland

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Maar dat doen ze dus niet altijd. Bij Hertz in Boston werd het destijds niet aangepast, ondanks dat ik er wat van zei. Hun antwoord was dat ik voor die tijd gereserveerd had en de auto vanaf toen dus beschikbaar was.
Da's niet erg netjes van ze. Want dat is wel het normale beleid. Van hun eigen website:
Start time of rental

Question
When does the time start for my rental?
Answer
Your time starts at the time that you sign the contract.
En dat lijkt me meer dan logisch. Want er staat zoveel auto's klaar. En misschien wil ik wel een upgrade.
Dus de auto is pas gehuurd op het moment dan ik het contract teken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb het later ook niet vaker meegemaakt hoor. Dus wellicht lag het aan de medewerker. Toch ben ik destijds niet benadeeld. Ik had een auto uit cat. D (standard) gehuurd en kreeg een Mustang Cabrio mee... 8)

Roland

bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Bedankt voor de informatie. Ik denk dat het voor mij persoonlijk best is om hetzelfde uur te nemen. De dag dat ik de auto ophaal, ben ik immers vrij zeker van het uur (ik ben dan al 2 dagen in de VS op dat moment). Maar het uur dat ik de wagen terug inlever weet ik momenteel nog niet, dus misschien neem ik best ook 12u. Als het later is, dan betaal ik ter plaatse wel extra… Beter dat dan op voorhand teveel te betalen denk ik.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je betaald indien je de auto om (in jouw geval) 12:30 terugbrengt een volledige dag.
Maar de tijd staat op je Rental Agreement. Want het lijkt me heel knap als je het contract precies op 12:00 hebt :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer