Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickets naar New York geboekt!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tickets naar New York geboekt!
We hebben vandaag onze tickets geboekt. We gaan van 27 mei tot 18 juni naar New York. We gaan met de grote blauwe zwaan (KLM). We hebben wel zin om gewoon ieder een eigen schermpje te hebben (777-200).
Tijden zijn lekker gunstig. Heen vertrekken we om 14.00 (aankomst 16.00 op New York JFK) en terug vertrekken we om 18.00 (aankomst 07.30 in Amsterdam )
Tickets begonnen al duur te worden. We konden nog net voor het laagste tarief boeken..
We posten binnenkort wel ons voorlopige schema. Hier zal nog van alles aan veranderen maar het begin is er!
Tijden zijn lekker gunstig. Heen vertrekken we om 14.00 (aankomst 16.00 op New York JFK) en terug vertrekken we om 18.00 (aankomst 07.30 in Amsterdam )
Tickets begonnen al duur te worden. We konden nog net voor het laagste tarief boeken..
We posten binnenkort wel ons voorlopige schema. Hier zal nog van alles aan veranderen maar het begin is er!
Laatst gewijzigd door Njit op 08 nov 2005, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een paar? We zitten nu op 6 parken ofzoCoyote schreef:Ik ben benieuwd naar jullie route. Er zullen vast een aantal pretparken in de route opgenomen worden.![]()
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ehm, zeven parken schatNjit schreef:Een paar? We zitten nu op 6 parken ofzoCoyote schreef:Ik ben benieuwd naar jullie route. Er zullen vast een aantal pretparken in de route opgenomen worden.![]()
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk dat jullie weer hebben geboekt! Ik ben wel benieuwd naar jullie schema, dus kom maar op! Hebben jullie nog iets gehad aan ons reisverslag?
Groetjes
Jacqueline
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een echt schema hebben we nog niet (we hebben ook nog even de tijd hè) maar we hebben zeker iets aan je reisverslag gehad. Erg leuk geschreven trouwensJasmino schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie schema, dus kom maar op! Hebben jullie nog iets gehad aan ons reisverslag?
Het rondje zal ongeveer worden:
New York - Washington - Chincinnati - Cleveland - Niagra Falls - Toronto (Canada) - New York en daar dan wat pretparken tussen.
We hebben nu acht pretparken in het lijstje staan welke ons leuk lijkt, maar dit zijn er toch minstens twee te veel
Natuurlijk hebben we New York al zeker op het programma staan (dat was toch wel ons hoofddoel
De acht pretparken welke we nu verzameld hebben:
- Six Flags Great Adventure
- Dorney Park and Wildwater Kingdom
- Hershey Park
- Busch Gardens Williamsburg
- Paramount Kings Island
- Kennywood Park
- Cedar Point
- Geauga Lake and Wildwater Kingdom
Hershey Park zit bijvoorbeeld niet echt in de route. Dat wil zeggen, het park zit precies midden van het rondje wat we willen rijden. Maar is Hershey Park echt een "must" om er voor 'om te rijden'?
En van de andere parken, is daar er misschien eentje bij welke we ook prima voor een andere keer zouden kunnen bewaren? Ofwel, welk park heeft de saaiste achtbanen?
Verder hebben we ook gekeken om bijvoorbeeld naar Boston te vliegen en vanaf New York weer terug, maar dan zouden we te weinig tijd hebben om het volledige rondje te rijden. Bedoel, als we niet naar Paramount zouden gaan, dan zou dit een behoorlijk stuk qua kilometers maar ook qua tijd schelen. Alleen Paramount is nou net een park waar we eigenlijk zeker heen willen! (Of iedereen moet de mening hebben dat dit juist de verkeerde beslissing is)
Ook als we naar Boston zouden gaan, zou dit alleen maar zijn voor Six Flags New England. Boston zelf lijkt ons ook wel leuk, maar niet genoeg om Paramount te laten vallen.
We zijn dus eigenlijk vooral benieuwd wat er tussen de pretparken allemaal te doen is. Ik las bijvoorbeeld in Jasmino's blog over bezoekjes aan verschillende zoo's.
En alle andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waarom ga je dan niet naar Paramount's Kings Dominion en Six Flags America? Williamsburg, Virginia is leuk, de Coloniale geschiedenis is daar "levend". Jamestown en Yorktown zijn leuk om te bezoeken. Ook is er Water Country USA, een groot waterpark.
Paramount's Kings Dominion ligt dichter bij Washington en kun je zo op weg naar of terug van Busch Gardens "doen". Six Flags America ligt in Maryland, vlakbij DC.
De hele omgeving hier is mooi en leuk. Baltimore is een stad, die door veel mensen wordt overgeslagen, maar die ik persoonlijk ontzettend leuk en interessant vind.
Hershey Park is een van mijn favorieten in dit gebied. Na Busch Gardens vind ik het het mooist aangelegd en onderhouden en de chocoladefabriek geeft het een unieke tint. In die omgeving zijn ook Gettysburg en Amish country te bezoeken.
De Washington DC zoo is mooi en gratis, tegen die tijd zal de baby panda wel te bezichtigen zijn en de Cincinnati zoo is ook erg mooi.
Paramount's Kings Dominion ligt dichter bij Washington en kun je zo op weg naar of terug van Busch Gardens "doen". Six Flags America ligt in Maryland, vlakbij DC.
De hele omgeving hier is mooi en leuk. Baltimore is een stad, die door veel mensen wordt overgeslagen, maar die ik persoonlijk ontzettend leuk en interessant vind.
Hershey Park is een van mijn favorieten in dit gebied. Na Busch Gardens vind ik het het mooist aangelegd en onderhouden en de chocoladefabriek geeft het een unieke tint. In die omgeving zijn ook Gettysburg en Amish country te bezoeken.
De Washington DC zoo is mooi en gratis, tegen die tijd zal de baby panda wel te bezichtigen zijn en de Cincinnati zoo is ook erg mooi.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat we het dan al helemaal niet meer redden...Petra/VS schreef:Waarom ga je dan niet naar Paramount's Kings Dominion en Six Flags America?
Ik zou ze allemaal willen doen, maarja...
Je andere tips zijn overigens toegevoegd in m'n 'bekijk-lijstje'
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar je zit vlakbij die twee, als je naar Busch Gardens gaat. Paramount Kings Dominion is zo'n anderhalf uur van DC en van Williamsburg en Six Flags America is een half uurtje van DC. Op die manier maak je toch optimaal gebruik van je tijd, ipv het halve land door te rijden voor sommige van de andere parken?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Hele leuke reis Martijn en Linda... en als je naar Busch Gardens gaat in Williamsburg,
probeer dan Da Vinci's Cradle ook eens en denk dan aan mij LOL ..
Zie mijn reisverslag
-
probeer dan Da Vinci's Cradle ook eens en denk dan aan mij LOL ..
Zie mijn reisverslag
-
Sandy
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed.. we hebben nu dus 10 pretparken verzameld. Hiervan willen we er eigenlijk maar vijf doen!!!
- Dorney park and Wildwater Kingdom
- Hershey Park
- Busch Gardens - Williamsburg
- Paramount Kings Island
- Cedar Point
- Geauga Lake
- Kennywood Park
- Six Flags America
- Paramount Kings Dominion
Eigenlijk hebben we vijf parken al uitgekozen, maarja... het duurt nog even voordat het zo ver is, dus wie weet. Als iemand ons over kan halen om een ander park om te wisselen (wel met een goede reden ofcourse
)
De vijf parken die we zouden willen doen en waarom:
- Six Flags Great Adventure -> Kingda Ka
- Cedar Point -> Top Thrill Dragster en Millennium Force
- Paramount Kings Island -> Son of Beast (The Tallest, Fastest and Only Looping Wooden Coaster on the Planet)
- Hershey Park -> in ieder geval naar de chocolade fabriek
- Busch Gardens Williamburg -> dit schijnt een van de mooiere parken in de wereld te zijn
En Sandy: de Da Vinci's Cradle erg??? Whehehe
Als we dát erg zouden vinden, dan hoeven we deze reis niet eens te plannen
Het kan ons niet te gek, te snel, te hard, te extreem genoeg zijn! Graag zelfs!
- Dorney park and Wildwater Kingdom
- Hershey Park
- Busch Gardens - Williamsburg
- Paramount Kings Island
- Cedar Point
- Geauga Lake
- Kennywood Park
- Six Flags America
- Paramount Kings Dominion
Eigenlijk hebben we vijf parken al uitgekozen, maarja... het duurt nog even voordat het zo ver is, dus wie weet. Als iemand ons over kan halen om een ander park om te wisselen (wel met een goede reden ofcourse
De vijf parken die we zouden willen doen en waarom:
- Paramount Kings Island -> Son of Beast (The Tallest, Fastest and Only Looping Wooden Coaster on the Planet)
- Busch Gardens Williamburg -> dit schijnt een van de mooiere parken in de wereld te zijn
En Sandy: de Da Vinci's Cradle erg??? Whehehe
Als we dát erg zouden vinden, dan hoeven we deze reis niet eens te plannen
Re: Tickets naar New York geboekt!
Tja dat eigen schermpje heeft wel een nadeel hoor....of liever gezegd de vlucht naar NY. Het is tekort om alle films te zien. Volgens mij hebben ze meer dan 100 films beschikbaar op een harde schijf ofzo. Je kan kiezen uit heel veel films.
LOL Ik weet het - Maar ik vind het heel dapper van mezelf dat ik het toch gedaan hebSpaceAce schreef: En Sandy: de Da Vinci's Cradle erg??? Whehehe![]()
Ik zei tegen het zes jarige Amerikaanse jongetje dat ook mee was: "You probably think I'm a chicken huh?"
En die wijsneus zei: "Nahhhh" (schatje)
-
Sandy
Ik ben zelf in Dorney Park (Allentown PA) geweest. Dat zag er uit als een heel erg leuk park. De helft is "wildwaterpark", de andere helft pretpark (met o.a. Snoopy figuren).
Helaas toen ik er was, was het ver-schrik-ke-lijk druk... Het was 35 graden dus het zwembad was vol (er paste geen water mee bij...) en voor zowat elke attracktie stond 1 a 2 uur wachtrij (in de hitte). Maar we hebben rondgelopen, rondgekeken en uiteindelijk 3 attrackties gedaan. Uiteindelijk toch een leuke dag gehad!
Maar het park is erg leuk, dus als je een leuk pretpark zoekt (met een paar spectaculaire achtbanen!): Dorney Park is your park!
Helaas toen ik er was, was het ver-schrik-ke-lijk druk... Het was 35 graden dus het zwembad was vol (er paste geen water mee bij...) en voor zowat elke attracktie stond 1 a 2 uur wachtrij (in de hitte). Maar we hebben rondgelopen, rondgekeken en uiteindelijk 3 attrackties gedaan. Uiteindelijk toch een leuke dag gehad!
Maar het park is erg leuk, dus als je een leuk pretpark zoekt (met een paar spectaculaire achtbanen!): Dorney Park is your park!
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Hoi Njit,
even off topic..
Ik heb al een paar jaar niet gevlogen, zijn het bepaalde vliegtuigen van KLM/NWA die het priveschermpje hebben, of is het alleen KLM, en bepaalde vliegtuigen en hoe vogel ik dat uit?
Ik ga vliegen met kleine kids dus eigen tv is een lifesaver voor me.
Wat parken betreeft, ben niet zo'n parkganger, maar Six flags great adventures vond ik maar niks. Veel teveel tuig daaro, ik woon vlakbij six flags new england , ben er nog niet geweest, maar dat schijnt veel beter te zijn. Maargoed, als je speciaal voor bepaalde attracties gaat vind je dat wellicht minder belangrijk, daar kan ik je verder ook niet zo bij helpen. Ben in Amerika pas 2 keer in een pretpark geweest.
Mijn man is altijd wel erg te spreken over Dorney park, hij is er vrij vaak geweest, en hij vind Six flags great adventures ook niets.
even off topic..
Ik heb al een paar jaar niet gevlogen, zijn het bepaalde vliegtuigen van KLM/NWA die het priveschermpje hebben, of is het alleen KLM, en bepaalde vliegtuigen en hoe vogel ik dat uit?
Wat parken betreeft, ben niet zo'n parkganger, maar Six flags great adventures vond ik maar niks. Veel teveel tuig daaro, ik woon vlakbij six flags new england , ben er nog niet geweest, maar dat schijnt veel beter te zijn. Maargoed, als je speciaal voor bepaalde attracties gaat vind je dat wellicht minder belangrijk, daar kan ik je verder ook niet zo bij helpen. Ben in Amerika pas 2 keer in een pretpark geweest.
Mijn man is altijd wel erg te spreken over Dorney park, hij is er vrij vaak geweest, en hij vind Six flags great adventures ook niets.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op http://www.seatguru.com kun je zien wat er allemaal in het vliegtuig aanwezig is. Bij de vliegmaatschappij zelf kun je meestal wel achterhalen met welk type je vliegt.Sylke schreef:Ik heb al een paar jaar niet gevlogen, zijn het bepaalde vliegtuigen van KLM/NWA die het priveschermpje hebben, of is het alleen KLM, en bepaalde vliegtuigen en hoe vogel ik dat uit?
KLM heeft volgens mij in bijna alle vliegtuigen schermpjes..
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Martijn en Linda,SpaceAce schreef:De vijf parken die we zouden willen doen en waarom:
Volgens mij hebben jullie met dit lijstje een goede en evenwichtige keuze gemaakt. Omdat jullie echte pretparkliefhebbers zijn, en graag mooie achtbanen doen, is dat natuurlijk een belangrijke overweging, en niet alleen maar de lokatie van een park. Het is inderdaad niet leuk om alleen maar pretparken te doen, maar je wil wel een leuke afwisseling en de echte "must-sees" ook daadwerkelijk meenemen. In dit lijstje vind ik die allemaal terug.
Als je nog iets zou willen veranderen, dan zou ik Six Flags Great Adventure eruit halen (Kingda Ka is feitelijk een bijna-kopie van Top Thrill Dragster), al vond ik in dat park persoonlijk wel een aantal heel leuke banen staan (Medusa en Nitro bijvoorbeeld), daarnaast heeft het ook een heel mooi safaripark dat ernaast ligt, en dat zeeeeeeeeeeeeer de moeite waard is.
Hersheypark heeft behalve de chocoladefabriek ook een klein dierenpark (is bij de entree inbegrepen, en is een leuke afwisseling midden op de dag), en daarnaast mag je er beslist de houten achtbanen niet overslaan, die zijn erg de moeite waard. Hersheypark is waarschijnlijk het minst sensationeel en spectaculair, maar is wel een leuk park om te bezoeken, vanwege de sfeer en de geschiedenis.
Als jullie trouwens vanuit Ohio (Cininnatie en Sandusky) naar Pennsylvania (Hershey) rijden (of andersom) komen jullie ook praktisch langs Pittsburgh. Hier vind je Kennywood. Dat is niet echt een groot park, maar wel een heel bijzonder park. Het is namelijk het enige pretpark in Amerika dat de status Historical Landmark heeft, en je vind er tevens 1 van de oudste achtbanen ter wereld terug. Je hebt er geen hele dag voor nodig, maar als jullie nog ruimte kunnen vinden, zou ik er toch een paar uurtjes voor inruimen. Wij zijn er niet naartoe geweest, omdat het park was gesloten vanwege het slechte weer (tijdens onze rondreis in 2003), we stonden dan ook voor een gesloten poort, helaas........ Maar als ik ooit nog eens in de buurt ben, zal ik er zeker naartoe gaan.
Jullie zijn toch ook naar Florida geweest, hè? Hebben jullie toen ook Busch Gardens bezocht in Tampa? Zo ja, verwacht dan niet hetzelfde park in Williamsburg. Hoewel het park in Williamsburg absoluut een schitterend park is, heeft het toch niet de magie (in mijn ogen) die het park in Tampa heeft, maar dat is dan ook echt uniek vanwege de combinatie van dieren met attracties. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie vinden van de Alpengeist. Die staat erg hoog op de ranglijst van de vele achtbaanclubs, maar ik vond hem helemaal niet bijzonder. Hij loopt niet echt soepel in mijn ogen, en ik vond Apollo's Chariot dan ook veel leuker!
Groetjes, en succes met de verdere planning!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht