Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

People of Walmart

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: People of Walmart

Bericht door vana »

Matrox schreef: Je zult maar zo bang zijn voor wat anderen van je denken dat je je om gaat kleden om even naar de supermarkt te gaan.
(Nu hoop ik maar niet dat ze dat inderdaad gedaan heeft :lol: ).
Ik denk dat de meeste mensen hier dan wel bang zijn wat andere mensen van ze zeggen.
Of zou jij wel zo de straat op gaan? En zou je willen dat je vrouw zo op straat liep en op deze website terechtkwam?
Ik vind het wel grappig dat er steeds gezegd wordt dat dit gelukkig allemaal kan in Amerika, maar ondertussen staan deze mensen wel op een website met beledigende commentaren eronder en wordt er, ook hier op het forum, grappig over gedaan.

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan moet je niet ZO over straat gaan vind ik.
Gewoon spijkerbroek en t shirt of zo.
maar met 400 lbs, badpak aan en xxxxl string daaroverheen naar de walmart?
Dan mag je best commentaar leveren vind ik :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Leven en laten leven? Die mensen doen jou toch geen kwaad?
En wat de ene aanvaardbare kledij noemt, doet bij de andere ook de wenkbrauwen fronsen. Wie ben jij en wie ben ik om dan te gaan bepalen wat kan en niet kan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Madonna droeg haar BH al 20 jaar geleden over haar t-shirt, maar bij haar was het een mode verschijnsel en dan mag het. Kijk nu maar hoe Ladygaga eruitziet en meer bekende artieste, Het is juist mooi dat mensen erbij lopen hoe ze zich het beste voelen en wij hebben iets leuks om naar te kijken, soms wat minder opwindend, maar moet ook kunnen :D
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

vana schreef: Of zou jij wel zo de straat op gaan?
Nee, zou me er niet prettig bij voelen. Ga wel in mijn joggingbroek naar de supermarkt om de hoek.
vana schreef:En zou je willen dat je vrouw zo op straat liep
Als ze zich daar happy bij zou voelen moet ze dat helemaal zelf maar zien.
vana schreef:Ik vind het wel grappig dat er steeds gezegd wordt dat dit gelukkig allemaal kan in Amerika, maar ondertussen staan deze mensen wel op een website met beledigende commentaren eronder.
Dat is precies zo ongeveer wat ik een post of 20 geleden al zei. Maar ik vind het juist mooi dat ondanks dat er zo op gelet wordt er legio mensen zijn die zich daar geen fluit van aan trekken (maar nu val ik in herhalingen geloof ik).
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Je kunt in iedere geval 1 ding zeggen. Ze schamen niet voor zichzelf. En doen waar ze zelf zin in hebben hoe ze zich kleden.

In Nederland is vrij bekrompen (vind ik) in zulke dingen. Veel schamen zich snel als ze iets 'raars' aanhebben of 'raar' gedragen. Of vinden het gewoon niet normaal etc. Je ziet in Nederland ook relatief weinig gothic mensen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ga hier in de VS heel anders gekleed naar de supermarkt (ja ja, ook naar Walmart, maar dan laat ik mijn hooggehakte laarzen thuis - je valt zo op met die luipaard-print, hè :lol: ) dan dat ik in Nederland ooit heb gedaan.

Je zou er echt heel scheef op zijn aangekeken als je naar de supermarkt bij ons in de straat zou zijn gegaan zoals ik hier af en toe naar de winkel ga. Misschien dat het nog door de beugel kon om zo naar de Praxis te gaan (dan lijken het je kluskleren), maar voor de rest liep je er toch wel goed gekleed bij - zelfs voor naar de supermarkt te gaan.

Maar, zo heb ik me laten vertellen, dat is "in het diepe zuiden van Limburg" alweer anders dan in (bijvoorbeeld) de Randstad....
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tamara88 schreef:Je ziet in Nederland ook relatief weinig gothic mensen.
Ik heb het ook nooit begrepen. Wat is nou de lol aan goth zijn. Het is net zo iets als punk. Het zich afstoten van de maatschappij voor wat voor reden dan ook.
Ik vind het bij goths daarbij nog eens dat het allemaal zeer depressief aandoet.
Als ik het goed las bij jij goth?
Misschien heb ik het totaal fout, maar wat beweegt een mens in hemelsnaam om Goth te worden? Ik kan mij daar nou helemaal niks positiefs over voorstellen, behalve dan dat je ergens bij hoort.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

wees blij dat er verschillende mensen zijn en niet allemaal klonen van elkaar, valt me op dat je maar bar weinig andere mensen kan begrijpen als ik je berichten zo lees want het meeste om je heen is voor jou blijkbaar niet normaal?
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Heren in smoking vind ik fantastisch.
Dames in gala vind ik wonderschoon.
Meisjes die gothic zijn vind ik misterieus.
Jongens met kleuren en hanenkammen vind ik uitdagend en leuk.

Ze zijn de jus op de samenleving en absoluut geen eenheidsworst...
En daar ben ik gek op.
Maar moet er niet aan denken om zelf in zo'n outfit rond te lopen.
Geef mij maar gewoon spijker...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik kijk helemaal nergens meer van op. Onze eigen Joe hier. Hem wel eens zien lopen. Hij kan er zo tussen.

Afbeelding

Hij loopt elke dag in een spectaculaire outfit. Badpakken over kleding, een string over een spijkerbroek. Fel gekleurde strakke legging met een stel bretels om, alleen de bretels niet boven langs maar onderaan zijn shirt vast en dan door zijn benen aan de andere kant weer aan het shirt vast.
Of zijn leuke fleurige jurkjes.

Afbeelding

In deze kledij loopt hij elk dag rond. Naar de winkel, koffie drinken ergens, naar de football wedstrijd bij de college, maakt niet uit.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Iedereen moet lekker zelf weten wat zij/hij doet maar niemand kan me verbieden te lachen :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat ik het met deze kernachtige uitspraak eens ben. Ik vind het geweldig dat mensen blijkbaar zo 'vrij van geest' zijn dat ze zich zo durven en kunnen kleden. Ze kennen blijkbaar geen enkel gevoel van schaamte en dat moet heerlijk zijn.

Dat ik het wel lachwekkend vind, zal niemand me dan kwalijk nemen denk ik? Maar lachen om iemand is nog altijd anders dan iemand uitlachen.

@ Mark: tja, wat beweegt iemand Goth te zijn? Dat weet ik ook niet, maar ik weet wel dat mijn dochter dat eigenlijk heel stiekem wel heel graag zou willen, maar niet echt durft. Ze hangt er een beetje tussen, met zwart geverfde haren en veel donkere kleding, maar dan wel op een spijkerbroek. Ja, ze wil er bij horen, maar er moet meer zijn. En dat heeft volgens mij niet alleen te maken met je afzetten tegen de maatschappij, maar juist ook met het lef om anders te kunnen zijn dan de massa.

Wat ik wel weet, is dat ik een heel lief, zorgzaam, maar ook gecompliceerd meisje heb, wat ook nog eens PDD-Nos heeft én een totaal versleten heup. Gek genoeg vindt ze bij haar Goth-vrienden heel veel begrip en steun, terwijl ze deze week nog huilend thuis kwam, omdat een groep 'gewone' meiden haar had uitgelachen toen ze viel.

Mensen die anders zijn, zijn zeker niet slechter en het is jammer dat ze zo kort door de bocht beoordeeld worden.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Als ouder altijd een grote zorg als je kind "anders" is. Om de een of andere reden wilde ik altijd dat Jeff leuk gevonden werd en veeeeeel vrienden had. Dat is dus niet zo. Hij is een tevreden volwassene die inmiddels goed in zijn vel zit en weet wat hij wel en niet wil. Niet veel vrienden maar gaat regelmatig uit en heeft plezier. Dat is uiteindelijk toch de essentie. Dat HIJ zich prettig voelt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Tamara88 schreef: In Nederland is vrij bekrompen (vind ik) in zulke dingen. Veel schamen zich snel als ze iets 'raars' aanhebben of 'raar' gedragen. Of vinden het gewoon niet normaal etc. Je ziet in Nederland ook relatief weinig gothic mensen.
Tsja, de vriendenkring van mijn zoon is niet representatief natuurlijk. Op zijn verjaardagen ziet het 'zwart van de gothics'. Is altijd leuk om de mensen in onze 'keurige' straat verschrikt te zien kijken als zijn vrienden en vriendinnen arriveren. Niet alleen Gothics, maar ook woest-ogende metalheads en af en toe een ouderwetse punk met hanekam. Je weet soms niet wat je ziet.

En dan kom je tegen twaalven thuis. Zit de hele bende als een nest jonge poesjes tegen elkaar aangedrukt voor de tv met zijn allen Shrek te kijken. Zo lief.

Wat me bij deze kinderen/jong volwassenen altijd zo opvalt is dat ze elkaar zo lekker in hun waarde laten en elkaar zo lekker de ruimte geven. Ze zijn zo heerlijk relaxed.

Zag een tijdje terug nog mijn zoon het station oplopen op weg naar een metalfeest. Stond er nog zo'n gemengd groepje op het perron dat hem onmiddelijk absorbeerde. De dag daarop zei ik: leuk dat je een paar bekenden tegen kwam. Maar niks hoor, hij had dat groepje nog nooit gezien maar ze gingen met hem om alsof het familie was. 't Is een apart clubje.
Zie ze 10 keer liever als die types zoals onze buurjongen en zijn vrienden met hun petjes, Lonsdale sweaters, knetterende scooters en agressieve geschreeuw.
Laatst gewijzigd door Matrox op 13 nov 2009, 13:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:Je zou er echt heel scheef op zijn aangekeken als je naar de supermarkt bij ons in de straat zou zijn gegaan zoals ik hier af en toe naar de winkel ga. Misschien dat het nog door de beugel kon om zo naar de Praxis te gaan (dan lijken het je kluskleren), maar voor de rest liep je er toch wel goed gekleed bij - zelfs voor naar de supermarkt te gaan.
Ach, zonder kam door mijn haar kom ik de deur ook niet uit hoor. :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Aan de andere kant vind ik er ook niets op tegen om je verzorgd te kleden, ook als je naar buiten gaat.
Ik loop binnenshuis ook niet in een joggingbroek rond of met ongekamde haren. Niet om wat een buitenstaander vind maar gewoon omdat ik mezelf prettiger voel als mijn haar goed zit en ik leuke kleren aan heb. Hoewel het me ook voor mijn man wel prettig lijkt als ik er een beetje verzorgd uitzie en er niet als een slons bijloop (en dan heb ik het niet over een joggingbroek).
Als je bijvoorbeeld naar Italië gaat zie je dat de meeste mensen (ook de mannen) er op straat altijd zeer verzorgd uit zien. Geweldig vind ik dat. Ik vind er niets mis mee om jezelf leuk te kleden.

ned in MO schreef: Ik heb het ook nooit begrepen. Wat is nou de lol aan goth zijn. Het is net zo iets als punk. Het zich afstoten van de maatschappij voor wat voor reden dan ook.
Ik vind het bij goths daarbij nog eens dat het allemaal zeer depressief aandoet.
Als ik het goed las bij jij goth?
Misschien heb ik het totaal fout, maar wat beweegt een mens in hemelsnaam om Goth te worden? Ik kan mij daar nou helemaal niks positiefs over voorstellen, behalve dan dat je ergens bij hoort.
Misschien moet je eens wat verder kijken dan het uiterlijk en je eens verdiepen in de mens achter de Goth.
Dan zul je erachter komen dat het vaak hele lieve, totaal niet depressieve of aggressieve mensen zijn.
Het zijn gewoon mensen die een bepaalde kledingsstijl en make-up leuk vinden. Een vriendin van Joyce is ook Goth en dat is een schat van een meisje, die ondanks dat ze het niet makkelijk heeft in het leven, toch een hele positieve levensinstelling heeft en een vechtertje is. Daar kunnen veel jongeren in "normale" kleding nog een puntje aan zuigen.

Marjon
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

ned in MO schreef: Misschien heb ik het totaal fout, maar wat beweegt een mens in hemelsnaam om Goth te worden? Ik kan mij daar nou helemaal niks positiefs over voorstellen.
Zelfs die prachtige kleding niet?
(ook weer subjectief natuurlijk, maar ik vind het mooi).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@ Matrox: volgens mij moesten onze Goth-kids elkaar maar eens leren kennen :wink: Die Betuwse Goths zijn zo gek nog niet!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

vana schreef:Aan de andere kant vind ik er ook niets op tegen om je verzorgd te kleden, ook als je naar buiten gaat.
Ik loop binnenshuis ook niet in een joggingbroek rond of met ongekamde haren.
Oeps. En hier zit ik dan in mijn pyjama broek, t-shirt, grote sweater met mijn haar als een soort dood beest op mijn hoofd achter mijn computer te werken :) (helpt het dat het hier pas zeven uur 's ochtends is?).

Ik had dat in Europa ook wel hoor. Altijd netjes aangekleed, ook als ik naar de supermarkt ging. Maar hier doet niemand dat, dus ach. Niet dat ik nou met een badpak en glitterlaarzen naar de Walmart ga (of zelfs in mijn pyjama), maar ga rustig in mijn sportkleding als ik net ben wezen hardlopen ofzo. En niemand die er een keer extra voor omkijkt. Toen ik dat vorig jaar een keertje in Nederland deed, wow, je had mensen moeten zien kijken. Echt, alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. Daar kan ik me dan alleen maar om verbazen, want wat maakt het nou uit hoe je er bij loopt. (ook al moet ik om die "people of Walmart" foto's toch altijd wel een beetje gniffelen..ik bedoel, dat is toch net weer een treetje extra).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer