Aan de andere kant vind ik er ook niets op tegen om je verzorgd te kleden, ook als je naar buiten gaat.
Ik loop binnenshuis ook niet in een joggingbroek rond of met ongekamde haren. Niet om wat een buitenstaander vind maar gewoon omdat ik mezelf prettiger voel als mijn haar goed zit en ik leuke kleren aan heb. Hoewel het me ook voor mijn man wel prettig lijkt als ik er een beetje verzorgd uitzie en er niet als een slons bijloop (en dan heb ik het niet over een joggingbroek).
Als je bijvoorbeeld naar Italië gaat zie je dat de meeste mensen (ook de mannen) er op straat altijd zeer verzorgd uit zien. Geweldig vind ik dat. Ik vind er niets mis mee om jezelf leuk te kleden.
ned in MO schreef:
Ik heb het ook nooit begrepen. Wat is nou de lol aan goth zijn. Het is net zo iets als punk. Het zich afstoten van de maatschappij voor wat voor reden dan ook.
Ik vind het bij goths daarbij nog eens dat het allemaal zeer depressief aandoet.
Als ik het goed las bij jij goth?
Misschien heb ik het totaal fout, maar wat beweegt een mens in hemelsnaam om Goth te worden? Ik kan mij daar nou helemaal niks positiefs over voorstellen, behalve dan dat je ergens bij hoort.
Misschien moet je eens wat verder kijken dan het uiterlijk en je eens verdiepen in de mens achter de Goth.
Dan zul je erachter komen dat het vaak hele lieve, totaal niet depressieve of aggressieve mensen zijn.
Het zijn gewoon mensen die een bepaalde kledingsstijl en make-up leuk vinden. Een vriendin van Joyce is ook Goth en dat is een schat van een meisje, die ondanks dat ze het niet makkelijk heeft in het leven, toch een hele positieve levensinstelling heeft en een vechtertje is. Daar kunnen veel jongeren in "normale" kleding nog een puntje aan zuigen.
Marjon