Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat kost een H1B visum voor de werkgever

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Marceljesse
Amerikakenner

Wat kost een H1B visum voor de werkgever

Bericht door Marceljesse »

Vaak hoor je dat werkgevers geen sponsor willen zijn voor een H1B visum (of ander visum) omdat het te veel geld en tijd zou kosten.

Weet iemand hoeveel tijd en geld dit kost voor de werkgever????
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoi MarcelJesse,

Q. What are the government fees involved in obtaining an H1B visa, and who pays them?
A. The USCIS filing fee is currently US$ 185, which must be paid by the sponsoring employer. In addition to the filing fee, the USCIS imposes a Fraud Prevention and Detection fee of US$ 500. For H1B applications, the USCIS also imposes a American Competitiveness and Workforce Improvement Act (ACWIA) fee of US$ 1,500 if the petitioner employs more than 25 full-time equivalent employees, including any affiliate or subsidiary, or US$ 750 if the petitioner employs 25 or less full-time equivalent employees. Finally, consular visa processing usually involves a charge of approximately $105 in local currency. Prevailing Wage Determinations and Labor Condition Applications are free of government charges.

Q. How long does the process take?
A. On average 3-6 months in total, depending on the BCIS Regional Service Center processing the application - unless using Premium Procession.

Q. Is it possible to speed up the process.
A. Yes. The BCIS has instituted a program called Premium Processing. If the INS is paid an extra $1,000 on a separate check, the BCIS guarantees it will adjudicate the petition in 15 days or notify the petitioner if more evidence is needed.

Bij dit alles komt dan nog de kosten van de advokaat, tenzij het bedrijf of de instelling in-house counsel heeft, die in staat zijn deze procedure zelf te doen.
Ik denk dat het niet alleen de kosten zijn - het zijn vooral de quota en dat een werkgever dus tot oktober (nu volgend jaar !) moet wachten. Voor non-profit gaat het quota verhaal niet op, maar ik denk dat daar de kosten weer problematischer zullen zijn.

Maar de kosten hoeven het probleem niet te zijn, als de werknemer er alles voor over heeft om de baan te kunnen accepteren !
Mijn man kreeg destijds een baan aangeboden, maar verder was alles onze eigen verantwoordelijkheid, verhuizing, werkvergunning. Wij zijn naar een advokaat gestapt, hebben zelf alles betaald en helpen regelen. Klaarblijkelijk heeft het bedrijf ook een filing fee moeten betalen, maar het kan zijn dat eea. twaalf jaar geleden anders geregeld was.
Extra kosten die er voor ons bij kwamen: evaluatie van Ned. diploma's en Ned. werkervaring; kosten van verzending per koerier van aanvullend bewijsmateriaal plus brieven van voormalige werkgevers enz.
Wij waren destijds totaal 2000 dollar kwijt voor beide visums (H1B en H4).

Als ik alles zo optel denk ik dat het de afgelopen tien jaar in totaal bijna twee keer zo duur is geworden. Dit is oa. gekomen omdat er nogal wat weerstand kwam tegen al dat importeren van buitenlandse arbeidskrachten jaren geleden, en toen heeft de overheid besloten een extra fee te heffen - ik denk dat dat een deel van de ACWIA is - om zo een fonds te stichten voor her en bijscholing van US werknemers.
Marceljesse
Amerikakenner

Bedankt Oortjes,

sorry voor de vraag want zoals ik het zie had ik het ook zelf kunnen vinden op internet.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je kan alles vinden op Internet :)
Maar ik vond de achtergrond info toch wel nuttig!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er is op dit moment een voorstel om te kijken hoeveel visa-nummers er niet gebruikt zijn in de jaren dat de cap hoger lag en die visums alsnog toe te kennen. Deze zg. "recap" visa zullen dan ong. 500 dollar meer gaan kosten.
De US overheid is bezig momenteel in alle hoeken en gaten geld te zoeken.
Het zou me niet verbazen als alle werk-verblijfsvergunningen meer gaan kosten in de nabije toekomst.

Njit, dankjewel !
MarcelJesse, toen ik je vraag zag werd ik ook nieuwsgierig !
Marceljesse
Amerikakenner

Je hoort zo vaak dat werkgevers geen zin hebben in de kosten en de tijd die nodig is om iemand te sponsoren. Vandaar dat ik nu wel eens wilde weten wat de kosten zijn en wat voor moeite het kost.

Persoonlijk maakt geld niet uit voor mij. Dat heb ik er best voor over. Het gene wat ik wel kan begrijpen is dat het lang duurt wanneer een bedrijf een H1B visum wil sponsoren. Ik begreep dat de quota per jaar ruim gehaald worden en dat mensen dus moeten wachten tot het jaar erop. Ik zou ook geen zin hebben om iemand aan te nemen en dan nog ruim een jaar te moeten wachten op het visum.

Eigenlijk wel raar allemaal. Voor een H1B visum heb je een bedrijf nodig wat jou graag als werknemer wil hebben. I.C.M. het feit dat je byzondere skills moet hebben. Het lijkt er op dat de maatschapij dus veel meer mensen nodig heeft dan dat de regering wil geven. Dat houdt dan toch eigenlijk de economische groei tegen??
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

MarcelJesse, je raakt hier aan de kern van het probleem. De grote bedrijven vragen om hogere aantallen werk-vergunningen om meer mensen binnen te kunnen halen met de benodigde ervaring/opleiding. Hun argumentatie is inderdaad dat de beperkingen remmend werken op de economische groei.

Beroepsverenigingen die werkers vertegenwoordigen, wijzen daarentegen op de grote aantallen werklozen, vooral wat oudere werknemers en zeggen dat er meer gesld beschikbaar moet komen voor om-her-bij-scholing.
Ook wijzen zij erop dat voor vergelijkbare funkties de beloningen van "aliens" lager liggen dan voor "USers", dus de immigratie zou een neerwaarts effekt hebben op de salarissen.

Daarbij komt dan dat veel werkers niet meer naar de US gehaald worden maar ingehuurd worden ter plekke, bv. in Bangalore. Deze werkers kunnen via het Internet opdrachten ontvangen, uitvoeren, en terugzenden.
Zij kosten maar 20-25% daar, van wat ze hier zouden moeten verdienen.

(Ik zag pas een grap over een US i.t.-werker die een werker in India ingehuurd zou hebben om zijn werk te doen - vooral dankzij tijdverschil mogelijk - en nu voor zichzelf op zoek was naar een tweede baan.)

Overigens om het argument tegen te gaan dat de overheid verruiming van kennis ed. tegen houdt, zijn non-profit research instellingen, universiteiten ed. van de quota vrijgesteld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer