metaaldetector

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

metaaldetector

Bericht door pollyblue »

hallo,
in december vertrekken we op reis naar Miami. Nu ben ik sinds enkele weken de 'trotse' bezitter van een metalen plaatje in mijn schouder na een sleutelbeenbreuk. Mijn vraag was of ik hiermee veilig door de metaaldetector en de douane/security op de luchthaven kom? en als ze me tegenhouden, geloven ze me dan wel op mn woord dat ik een plaatje heb of zou ik een of ander bewijsformulier moeten voorleggen? zijn er mss forumleden die hier ervaring mee hebben? danku
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door kastelke »

Je kan altijd een medisch attest aan je arts vragen, en verder neem ik aan dat je ook een litteken kan laten zien als 'bewijs'?
De kans is trouwens groot dat het alarm niet eens afgaat, is een beetje afhankelijk van het type detector en hoe fijn die is afgestemd. En bij twijfel nemen ze altijd zo'n kleine handscanner en dan gaan ze je deeltje per deeltje van je lichaam afscannen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door Njit »

Misschien heb je hier wat aan: http://www.flyertalk.com/forum/travel-s ... lants.html
Daar zeggen ze trouwens ook dat de TSA niks met een medische verklaring doet. Je krijgt een tweede scan met de handscanner.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: metaaldetector

Bericht door Clint »

Njit schreef: Daar zeggen ze trouwens ook dat de TSA niks met een medische verklaring doet. Je krijgt een tweede scan met de handscanner.
Of een full body scan, met die nieuwe x-ray scanners, afhankelijk van de luchthaven. Volgens mij las ik onlangs sowieso dat die scanners steeds meer de standaard zullen zijn in de toekomst..
Laatst gewijzigd door Clint op 24 okt 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: metaaldetector

Bericht door Ruud2004 »

Enig idee hoeveel reizigers met een metalen plaatje/schroef etc. er per dag door een veiligheidscontrole gaan ? Ik ook niet, maar het is niet iets waar je je druk over hoeft te maken. Het gaat precies zoals Njit en Kastelke al schrijven. Dat briefje van de dokter kan je je inderdaad besparen.

@Clint: Ik denk ook dat de "Full Body Scan" eerdaags niet meer is te stoppen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door Grandu »

Een kennis van ons vloog van New York naar Amsterdam en toen ging het apparaat piepen. Haar schoenen moesten uit, haar been op tafel en er werd een doekje overheen gehaald, ook over haar schoenen. Dat werd door een apparaat gehaald om te controleren op explosieven.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: metaaldetector

Bericht door Clint »

Schoenen moeten volgens mij sowieso uit.. bij mij iig wel altijd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door Dento »

In Brussel en in Chicago moesten de schoenen eergisteren uit...

In Chicago mochten je schoenen zelfs niet meer in zo'n grijze bak worden gezet, maar moesten deze los op de band worden geplaatst - dat was ook nieuw voor me...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: metaaldetector

Bericht door Clint »

Dento schreef: In Chicago mochten je schoenen zelfs niet meer in zo'n grijze bak worden gezet, maar moesten deze los op de band worden geplaatst - dat was ook nieuw voor me...
Dat had ik ook, erg irritant dat het overal anders is. In London werd er tegen me geblaft dat mijn schoenen in een bak moesten, in ORD moesten ze op de band.. Als zo'n full body scan betekend dat ik gewoon al mijn kleren (schoenen, riem etc) aan kan laten, ga ik er maar al te graag instaan denk ik!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door Harry »

Clint schreef: Als zo'n full body scan betekend dat ik gewoon al mijn kleren (schoenen, riem etc) aan kan laten, ga ik er maar al te graag instaan denk ik!
Vorig jaar op Schiphol hadden we ook de full body-scan, ik vond het helemaal geweldig, geen gedoe met schoenen uit, riemen af enz.
HammyABQ
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jul 2009, 14:25

Re: metaaldetector

Bericht door HammyABQ »

In 2006 ben ik met 3 schroeven in mijn heup gewoon door de detector gegaan en alles was prima. We zijn toen in Engeland geweest en dag na aankomst brak de onstuimigheid los van dat vloeistoffen verhaal. Toen wij terug gingen was de security flink aangescherpt maar ook toen ging de detector niet af op m'n schroeven.

Heb je toevallig een serie nummer erbij gekregen op papier van het plaatje in je lijf? Lijkt me handig daar dan een kopie van mee te nemen en als je het helemaal niet vertrouwt kun je altijd nog een bewijs vragen bij het ziekenhuis.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: metaaldetector

Bericht door Ruud2004 »

HammyABQ schreef: Heb je toevallig een serie nummer erbij gekregen op papier van het plaatje in je lijf? Lijkt me handig daar dan een kopie van mee te nemen en als je het helemaal niet vertrouwt kun je altijd nog een bewijs vragen bij het ziekenhuis.
Klinkt logisch om een "bewijsje" mee te nemen, maar daar doet de security helemaal niets mee. Voor hun is maar één ding van belang en dat is zelf constateren dat dat "piepje" niet wordt veroorzaakt door een item die die vliegveiligheid in gevaar kan brengen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door Annie »

Ik hoop niet dat dit bij iedereen op deze manier gaat.

Bron Telegraaf.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door hekkie »

Tjeminee zeg wat een verhaal. Het zal je maar overkomen. Aan de andere kant snap ik ook wel dat je geen uitzonderingen kunt maken en nu ik lees dat dit toegestaan en volgens de regels van de EU is, zal men hier toch rekening mee moeten houden.

Wel vind ik dat er dan meer duidelijkheid (via borden o.i.d.) moet zijn bij de securitycheck dat éen dergelijke check tot de mogelijkheden behoort.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: metaaldetector

Bericht door rijocaer »

straks ga je gewoon naakt door de controle.
rijocaer
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 feb 2009, 13:16
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: metaaldetector

Bericht door USdaydreamer »

Ik heb ook een plaat met drie schroeven in mijn pols. Voreg mij precies herzelfde af toen ik in 2008 naar Barcelona vloog, ik heb gebeld met mijn huisarts, die kon hier geen eens een medisch attest voor afgeven. Heb gebeld met de marachaussee ook zei gaven aan hier niet zo 1,2,3 een antwoord voor te hebben.
Toen maar gewoon gevlogen, nergens een probleem gehad, in Barcelona werd ik met een handschanner gecontroleerd, ik gaf direct aan dat ik een plaatje in mijn pols had, de douanier moest lachten haalde de dectector erover en deze piepte, duimpje omhoog en doorgelopen.
Dit jaar naar Amerika gevlogen, en helemaal nergens naar gevraagd en ook nergens last van gehad. Ook niet bij de detectorpoortjes. Maak je geen zorgen. Ik denk dat je litteken in het uiterste geval echt genoeg bewijs is!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer