Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis waterbank: Houston v.v. (rondreis Southwest)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
waterbank
Amerika-ontdekker

Reis waterbank: Houston v.v. (rondreis Southwest)

Bericht door waterbank »

Hallo allemaal,

We hebben tickets geboekt voor zomer 2010 . We vertrekken op 8 juli naar Houston en vliegen op 3 augustus vanaf Houston weer terug.
We hebben nog geen idee hoe onze route er precies uit moet komen te zien maar staan graag open voor jullie suggesties. Wel hebben we een idee over de parken/steden die we in ieder geval willen bezoeken maar gezien de wat 'verre' begin- en eind plaats is het wel even puzzelen (tickets naar HOU kunnen kopen voor een aantrekkelijke prijs).

Deze parken/plaatsen willen we bezoeken:
Las Vegas (min. 2 nachten), Grand Canyon (North rim), Bryce Canyon, Monument Valley, Arches, Canyonlands. Heel misschien nog Death Valley/Yosemite maar ik denk wellicht net iets te ver.
We zijn met twee volwassenen en twee kinderen (14 + 16 jaar).

Ik heb het schema vast ingevuld. Voorlopig schema tot nu toe:
Dag 1 do 8-jul Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2 vr 9-jul Houston - Fort Stockton
Dag 3 za 10-jul Fort Stockton - Tucson
Dag 4 zo 11-jul Tucson
Dag 5 ma 12-jul Tucson - Las Vegas
Dag 6 di 13-jul Las Vegas
Dag 7 wo 14-jul Las Vegas
Dag 8 do 15-jul Las Vegas - Zion - Springdale
Dag 9 vr 16-jul Springdale (Zion)
Dag 10 za 17-jul Springdale - GC North rim
Dag 11 zo 18-jul GC North rim
Dag 12 ma 19-jul GC North rim - Page
Dag 13 di 20-jul Page - Bryce
Dag 14 wo 21-jul Bryce - Capitol Reef NP - Hanksville
Dag 15 do 22-jul Hanksville - Moab
Dag 16 vr 23-jul Moab
Dag 17 za 24-jul Moab
Dag 18 zo 25-jul Moab - Monument Valley
Dag 19 ma 26-jul Monument Valley - Albuquerque
Dag 20 di 27-jul Albuquerque
Dag 21 wo 28-jul Albuquerque - White sand NM- Alamogordo
Dag 22 do 29-jul Alamogordo - Carlsbad
Dag 23 vr 30-jul Carlsbad
Dag 24 za 31-jul Carlsbad – San Angelo (Texas)
Dag 25 zo 1-aug San Angelo - Houston
Dag 26 ma 2-aug Houston
Dag 27 di 3-aug Vertrek van Houston naar Nederland 16.30 uur
Dag 28 wo 4-aug Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam

Er is nog niets defintief besloten maar het idee is om te niet lang in Texas, New Mexico te blijven plakken maar ‘snel’ door te rijden richting Arizona, Utah.

Groet Karin en Carlo.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis USA 2010 - Houston v.v. (Southwest)

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie iets gepland in Tucson? Misschien is het ook wel aardig om in plaats van 2 nachten Tucson ook een nacht in Sedona te overnachten. Je zou ook kunnen overwegen om de South Rim te doen in plaats van de North Rim. Is wel drukker, maar er zijn ook meer mogelijkheden. Het blijft wat heen en weer rijden tussen Zion en Bryce, maar met Page erbij is het ook niet echt te voorkomen.
Ik kan niets zeggen over het stuk Texas en NM. Wel jammer dat je zo dicht bij parken als Mesa Verde en Canyon de Chelly zit en ze niet bezoekt.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Rondreis USA 2010 - Houston v.v. (Southwest)

Bericht door Yeehaw »

Hi Karin en Carlo en welkom op het forum.
Voor een route vanaf Houston is de planning zeker niet slecht imo. Je verliest alleen ongeveer 5 waardevolle dagen met alleen rijden. Het zou een stuk gunstiger zijn om bv op Phoenix te vliegen.
Misschien enkele tips over de door jou uitgestippelde reis.
De planning voor Ft. Stockton is goed. Omgeveer halverwege Houston-Tucson. Je vindt nog meer hotels in Van Horn. I 10 door Texas is de enige interstate met max 80 mph. Het stuk in de buurt van Junction is berucht om zijn snelheidscontroles. Een leuke overnachtingsplaats voorbij Ft. Stockton is Balmorhea met een paar hotels een klein stuk van de interstate af.
Voor Tucson heb je zeker een dag nodig. je zou via Tombstone kunnen rijden. maar in dit drukke schema zal je er vermoedelijk geen tijd voor hebben. In Tucson mag je een bezoek aan Arizona Sonora Desert Museum (geen museum) niet missen. Ja en Sedona is ook de moeite waard met zijn Jeep Tour etc. Maar tijd....
Voor north rim. Dat zou je nu al moeten reserveren want er is maar een hotel in het park. Ik hoop dat je niet te laat bent.
Page...helaas te kort.
Bryce-Hanksville. Ik weet niet of je wel in Hanksville wil zitten. Niet echt aantrekkelijk. Beter zou zijn om in Torrey te overnachten.
Monument Valley-ABQ. Eerlijk gezegd zou ik in Santa Fe overnachten. Meer te zien en te doen. ABQ is de grootste stad van NM. Enkele goede museums, Old Town en Sandia Peak. In de buurt is een aantal National Monument maar daar zal je niet veel tijd voor hebben.
Carlsbad-San Angelo. Wat wil je in San Angelo terwijl San Antonio niet zo veel verder is. San Antonio mag je niet missen. Ik zou aan het eind van je vakantie 2 nachten in SA blijven en dan 8/3 naar Houston rijden voor de vlucht naar huis.
Er zitten nogal wat lange routes in je trip en de mogelijkheden onderweg zijn eindeloos.
Tx zal heet en luchtvochtig zijn in SA en Houston.
Ik zou niet nog meer locaties toevoegen, dus geen DV en Yosemite.
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis waterbank: Houston v.v. (rondreis Southwest)

Bericht door johan1973 »

Zo onlogisch is de route inderdaad niet. Daar is wel over nagedacht. ;-)
Toch zou ik nog een paar zaken ter overweging willen meegeven. De South Rim zou mijn voorkeur hebben. Wanneer je al rekening houdt met een volgende reis, dan ontbreken naast Death Valley en Yosemite ook 'toppers' als San Francisco en Yellowstone. In die zin is het jammer dat je Santa Fe, Taos (pueblo), Mesa Verde en (of) Canyon de Chelly nu niet ziet. Maar ik snap de wens voor 'uithoeken' als Capitol Reef en Moab ook.
Johan
waterbank
Amerika-ontdekker

Bericht door waterbank »

Hallo,

Bedankt voor alle reacties, we hebben inmiddels al een aantal hotels geboekt waaronder de GC North Rim - GC Lodge, twee nachten in een Western Cabin. Tevens een paar wijzigingen aangebracht o.a. San Angelo vervangen door San Antonio. De reden dat we geen vlucht naar bv. Phoenix hebben geboekt lag in het feit dat we begin september 4 tickets naar Houston hebben kunnen boeken voor de, volgens ons, erg lage prijs van in totaal € 1900.
Wel nog even een vraagje over een bezoek aan Page - Lake Powell. Aangezien we liever 2 nachten Zion en 2 nachten Bryce willen vastleggen twijfelen we of we de voor ons 'lange' omweg via Page willen maken? We willen evt. overnachten in Page, heeft iemand al overnacht eens overnacht in Page, is Lake Powell wel vanuit Page te zien als je geen boottocht wilt doen over Lake Powell?

Dag 1 do 8-jul Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2 vr 9-jul Houston - Fort Stockton
Dag 3 za 10-jul Fort Stockton - Tucson
Dag 4 zo 11-jul Tucson
Dag 5 ma 12-jul Tucson - Las Vegas
Dag 6 di 13-jul Las Vegas
Dag 7 wo 14-jul Las Vegas
Dag 8 do 15-jul Las Vegas - GC North rim (North rim lodge - Western Cabin)
Dag 9 vr 16-jul GC North rim (North rim lodge - Western Cabin)
Dag 10 za 17-jul GC North rim - Page
Dag 11 zo 18-jul Page - Springdale
Dag 12 ma 19-jul Springdale (Zion)
Dag 13 di 20-jul Sprindale - Bryce
Dag 14 wo 21-jul Bryce - Capitol Reef NP - Torrey
Dag 15 do 22-jul Torrey - Moab (Hampton Inn)
Dag 16 vr 23-jul Moab (Hampton Inn)
Dag 17 za 24-jul Moab (Hampton Inn)
Dag 18 zo 25-jul Moab - Monument Valley
Dag 19 ma 26-jul Monument Valley - Albuquerque
Dag 20 di 27-jul Albuquerque
Dag 21 wo 28-jul Albuquerque - White sand NM- Alamogordo
Dag 22 do 29-jul Alamogordo - Carlsbad
Dag 23 vr 30-jul Carlsbad - San Antonio
Dag 24 za 31-jul San Antonio (Texas)
Dag 25 zo 1-aug San Antonio - Houston
Dag 26 ma 2-aug Houston
Dag 27 di 3-aug Vertrek van Houston naar Nederland 16.30 uur
Dag 28 wo 4-aug Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam

Groet, Carlo
Laatst gewijzigd door waterbank op 28 sep 2009, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Page is inderdaad een omweg maar de route tussen North rim and Page is zo mooi dat ik die er graag voor zou over hebben. Met stops bij Navajo Bridges, Marble Canyon en Lees Ferry.De hotels in Page met het beste uitzicht op Lake Powell zijn Quality Inn en Best Western Arizona Inn. Quality Inn heeft balkons (wel om een kamer met view vragen). Page-Springdale is maar een paar uur rijden dus je hebt tijd genoeg.
Om Carlsbad Caverns nog te zien moet je vroeg weg uit Alamogordo en bovenop de berg vlak voor Cloudcroft, kijk nog even achterom om te zien waar je vandaan kwam. Prachtige vergezichten.
Toch in Hanksville logeren?
Yeehaw
waterbank
Amerika-ontdekker

Bericht door waterbank »

Hanksville was ik inderdaad van plan te schrappen ten gunste van Torrey, weet je toevallig ook nog een leuk hotel in Torrey?
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Austin's Chuckwagon is midden in het dorp en leuk om te logeren. Op weg naar Capitol Reef net buiten Torrey is Best Western maar neem daar de rustiger suites aan het grasveld met een zitje op je terras.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Mijn eerste reactie toen ik het begin van de route zag was: waarom twee dagen afjakkeren langs de interstates terwijl je Big Bend, Carlsbad en White Sands laat liggen? Maar gelukkig zag ik daarna dat jullie dat wel goed maken op de terugweg. :D

Toch zou ik overwegen om nog een binnenlandse vlucht naar Phoenix te nemen (of na te vragen of je nog kan veranderen naar op Phoenix vliegen en terug vanuit Houston). Als je een beetje rondkijkt kost dat niet zoveel en de extra kost recupereer je voor een stuk doordat je heel wat miles uitspaart. (1000 miles / 20 miles per gallon x 2 $ = 100 $). Bovendien spaar je dan toch twee dagen uit die op vakantie onbetaalbaar zijn en die je op de terugweg dan bv. kan besteden aan Big Bend NP.

Ik had een gelijkaardig probleem toen ik Big Bend / Carlsbad / White Sands wilde bezoeken vanuit Dallas. Een retourtje El Paso was toen voor mij veel goedkoper dan een extra dag autohuur en benzine en spaarde mij bovendien ook nog heel wat tijd uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer