Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mountainbike verschepen naar de US
Mountainbike verschepen naar de US
Volgende topic van mij. Ik wil graag mijn Mountainbike meenemen naar de US, omdat ik geen auto zal hebben.
Ik ben van plan om een doos te halen bij een mountainbike winkel, maar deze per Fedex of UPS verschepen is erg prijzig. Per boot lijkt me een goedkopere optie, maar iemand een idee bij welk bedrijf ik dan moet zijn?
Eerder vroeg ik over het verzenden van mijn monitor en pc. Ik heb even bij TNT gekeken, en zij verzenden pakketten tussen 5-10KG voor 60 euro naar de US. gelukkig heb ik de dozen van Dell nog, ik neem aan dat die goed genoeg zijn, en mijn materieel niet beschadigd zal raken
Thanks
Ik ben van plan om een doos te halen bij een mountainbike winkel, maar deze per Fedex of UPS verschepen is erg prijzig. Per boot lijkt me een goedkopere optie, maar iemand een idee bij welk bedrijf ik dan moet zijn?
Eerder vroeg ik over het verzenden van mijn monitor en pc. Ik heb even bij TNT gekeken, en zij verzenden pakketten tussen 5-10KG voor 60 euro naar de US. gelukkig heb ik de dozen van Dell nog, ik neem aan dat die goed genoeg zijn, en mijn materieel niet beschadigd zal raken
Thanks
-
- Amerika-expert
Re: Mountainbike verschepen naar de US
Kan je fiets niet mee met je vliegtuig. Niet als handbagage natuurlijk, maar onderin? Zou je luchtvaartmaatschappij eens bellen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En je pc gaan verschepen... Voor een paar honderd dollar koop je ginder een nieuwe.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik zou zowel een fiets als een computer in the US kopen. Fiets in het vliegtuig mee kost $300 toeslag (bij Delta) en dan moet je nog duimen dat ie niet beschadigd wordt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik heb net even United gebeld, en het kost me 150 euro. Nadeel is dat je hem tijdens je stop zelf moet meenemen door customs. Ik schat dat ik hem voor zo'n 200 euro met Fedex kan verschepen, wat ik de moeite waard vind.
Ik kan mijn pc voor 60 euro verzenden, een nieuwe kost al snel minimaal 500 dollar, een nieuwe monitor 250, dus het is zeker de moeite waard om het te versturen. Nu speeld wel mee dat mijn pc pas een paar maanden oud is.
Ik kan mijn pc voor 60 euro verzenden, een nieuwe kost al snel minimaal 500 dollar, een nieuwe monitor 250, dus het is zeker de moeite waard om het te versturen. Nu speeld wel mee dat mijn pc pas een paar maanden oud is.
Mijn fiets was $2000, dus dat is ook de moeite.Dutchess schreef:Ik zou zowel een fiets als een computer in the US kopen. Fiets in het vliegtuig mee kost $300 toeslag (bij Delta) en dan moet je nog duimen dat ie niet beschadigd wordt.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik zou een dure mountainbike zeker zelf meenemen het vliegtuig in als dat even kan. Manlief heeft ook zo'n dure hobby, en ik denk dat we de nieuwe fiets van hem nooit zo met FedEx zouden meesturen. Als je dat toch wilt doen, dan zou ik de fiets door de fietsenmaker laten inpakken (doen ze dat in Nederland eigenlijk ook? Hier "boxed" de lokale fietsenwinkel je fiets verscheep klaar in voor $25), en dan opsturen. Want als je je fiets zo onbeschermd in een doos stopt, dan lijkt het mij vrragen om verbogen onderdelen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Hoe wordt er bij customs eigenlijk omgegaan met een PC die verstuurd wordt via fedex oid? Bij de luchthaven mogen ze laptops enzo vasthouden voor verdere controle. Is dit ook zo via FedEx? Hoeveel garantie heb je bij deze vorm van transport dat de pc ook heel aan komt, zowel qua hardware als data?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Inderdaad, als het zo'n dure fiets is dan scheelt het wel. Ook met het vliegtuig zal hij heel goed ingepakt moeten worden, ze smijten altijd zo met alles.
Mijn zoon heeft ook zo'n dure mountainbike, maar hij durft hem toch niet als gewone "vervoers" fiets te gebruiken; hij is bang voor diefstal, schade, etc. Voor dagelijks vervoer gebruikt hij een oud ding dat ie opgeknapt heeft. Misschien iets om te overwegen als je eenmaal hier zit.
Mijn zoon heeft ook zo'n dure mountainbike, maar hij durft hem toch niet als gewone "vervoers" fiets te gebruiken; hij is bang voor diefstal, schade, etc. Voor dagelijks vervoer gebruikt hij een oud ding dat ie opgeknapt heeft. Misschien iets om te overwegen als je eenmaal hier zit.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik zat laatst ook te kijken om m'n fiets mee te nemen naar de VS, vlieg met Delta maar die vragen $ 300 voor een enkele reis... beetje teveel van het goede en een kartonnen doos doet niet veel qua bescherming. Daarom heb ik een fietskoffer waar ie in gaat. Heb ook een quote gevraagd bij UPS, maar dat kwam ook op bijna 300 euro... Laatste optie was internationale kilopost van de Post, 78 euro voor een pakket tot 20kg. Ik weet niet hoe de tarieven liggen bij de Nederlandse post, maar is misschien een optie??
Ik heb destijds talloze mountainbike frame uit de VS geimporteerd, nooit problemen mee gehad qua beschadigingen, zolang er maar genoeg bubble wrap omheen zit, beter teveel dan te weinig. En moest je hem toch willen meenemen per vliegtuig, dan is de investering in een fietskoffer echt wel het geld waard. Kijk eventueel bij Rose Versand bikeshop voor goedkope maar zeer degelijke koffers.
Ik heb destijds talloze mountainbike frame uit de VS geimporteerd, nooit problemen mee gehad qua beschadigingen, zolang er maar genoeg bubble wrap omheen zit, beter teveel dan te weinig. En moest je hem toch willen meenemen per vliegtuig, dan is de investering in een fietskoffer echt wel het geld waard. Kijk eventueel bij Rose Versand bikeshop voor goedkope maar zeer degelijke koffers.
British airways neemt mijn mountainbike mee voor 0 euro. De doos valt ruim binnen de afmetingen:)
- DixieChick
- Amerika-expert
Klinkt als een goed plan!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
Wij hebben onze fietsen door het verhuisbedrijf laten inpakken en allemaal zijn ze beschadigd. M'n man heeft een nogal speciale fiets, custom made en een proefmodel voor bikemessengers in Amsterdam. Niet alleen een dure fiets maar ook flink wat sentimentele waarde dus.
En mijn knaloranje Batavus Maxima was toch ook wel speciaal genoeg om mee te slepen.
En dan nog de kinderfietsen natuurlijk.
Maar allemaal dus beschadigd aangekomen
Zorg dus dat je je fiets heel goed inpakt en zoek uit hoe het met de verzekering zit.
En mijn knaloranje Batavus Maxima was toch ook wel speciaal genoeg om mee te slepen.
En dan nog de kinderfietsen natuurlijk.
Maar allemaal dus beschadigd aangekomen

Zorg dus dat je je fiets heel goed inpakt en zoek uit hoe het met de verzekering zit.
Lijkt me dat je ook invoerrechten moet betalen en fietsen zijn in AMerika stukken goedkoper, dus verkopen op Marktplaats en een nieuwe kopen in The States 

- DixieChick
- Amerika-expert
Hhm...maar als je verhuist, dan hoeft dat toch niet?
Beschadigd> wat zonde! Onze fietsen zijn allemaal wel goed aangekomen (en eentje is zelfs met unaccompanied luggage meegegaan, waar ze dingen lang niet zo secuur inpakken), dus ik denk dat wij echt mazzel hebben gehad. De volgende keer laten we ze wel professioneel door de lokale fietswinkel inpakken trouwens, gewoon voor de zekerheid.
Beschadigd> wat zonde! Onze fietsen zijn allemaal wel goed aangekomen (en eentje is zelfs met unaccompanied luggage meegegaan, waar ze dingen lang niet zo secuur inpakken), dus ik denk dat wij echt mazzel hebben gehad. De volgende keer laten we ze wel professioneel door de lokale fietswinkel inpakken trouwens, gewoon voor de zekerheid.
Southern Tales
Southern Tales
DixieChick schreef:Hhm...maar als je verhuist, dan hoeft dat toch niet? .
Alleen als je gebruikt maakt van agenten en een verhuisbedrijf hoeft dat niet, dus mee in het vliegtuig is een ander verhaal vrees ik.
Ik wilde even laten weten dat de fiets niet beschadigd was, zelfs de kartonnen doos was niet beschadigd. Ik zag nog drie fietsen en ook die dozen zagen er perfect uit, Ook werd er totaal niet over invoerrechten gesproken.
Ben dus blij dat ik hem toch gewoon heb meegenomen. Met Britisch Airways dus gratis!!
Ben dus blij dat ik hem toch gewoon heb meegenomen. Met Britisch Airways dus gratis!!
Ik plan om bij mijn komend bezoek aan Belgie (tijdens kerst en nieuw) mijn Birdy mee te nemen, maar dan via de gewone bagage. Deze vouwfiets is slechts 10kg en past in een grote valies.
US Airways laat je ook je fiets gratis meenemen.
Haal een oude verpakkingsdoos bij fietsenmaker of Gamma en verpak je fiets daar in. Trappers los, stuur gedraaid en banden leeg. Heel veel tape om de doos en er flink Fragile op zetten.
Maak ook openingen voor handgrepen (verstevigen met tape!) zodat de bagagemensen de doos makkelijker kunnen beetpakken.
Haal een oude verpakkingsdoos bij fietsenmaker of Gamma en verpak je fiets daar in. Trappers los, stuur gedraaid en banden leeg. Heel veel tape om de doos en er flink Fragile op zetten.
Maak ook openingen voor handgrepen (verstevigen met tape!) zodat de bagagemensen de doos makkelijker kunnen beetpakken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht