Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camera kopen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Camera kopen in Amerika

Bericht door hekkie »

Tijdens onze trip vorige maand in Amerika, hadden we een geleende fotocamera bij ons en wel de Konica Minolta Z3. Als deze ons zou bevallen, waren we van plan om hem te kopen tijdens onze laatste dagen in Las Vegas. Daar shoppen we meestal op het eind van de vakantie.

"Onze" camera had in Nederland ¤ 399,00 gekost, maar via internet was hij ook te koop voor ¤ 280,00 waren we inmiddels achter. Toen we in Vegas bij de div. electronica zaken kwamen, bleek deze camera hier $ 499,00 te kosten excl. tax. Dat was een tegenvaller voor ons. Wij hadden ook altijd het idee dat het in Amerika goedkoper moest zijn. Nee dus!

Vrienden van ons (we hadden een ontmoeting met hun in Vegas) adviseerden toen de Canon Powershot S2 IS, die hetzelfde geprijsd was nl. $ 499,00 (incl tax $ 537,00). We hebben toen nog gauw op internet gekeken en daar zagen we dat we hem in Nederland ook voor maar ¤ 455,00 konden krijgen. Dus ook hier was weinig winst te behalen.

Maar ja omdat we makkelijker dollars uitgeven dan euro's hebben we hem uiteindelijk wel gekocht; bij Circuit City, want daar kregen we er nog gratis een tas bij (en nog wat andere goedbedoelde "rotzooi").... :wink:

Conclusie: in mijn beleving zijn camera's dus in Amerika niet veel goedkoper.

Nog een vraagje. Heeft iemand van jullie ervaring met de Canon Powershot S2? Wij hebben hem dus alleen maar de allerlaatste avond kunnen gebruiken, maar de "nacht"opnames van Vegas zijn wel heel mooi geworden. Opnames overdag heb ik er nog nauwelijks mee gemaakt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Marjan,

Helaas kan ik je niet helpen met de Canon Powershot S2, ik heb zelf wel een Canon, maar een ander type (de 350D).

Voor goedkope fotocamera's moet je trouwens in New York City zijn, daar zijn 2 winkels die erg goedkoop schijnen te zijn. Ik ken persoonlijk alleen B+H, een joodse winkel (erg leuk om een keertje te bezoeken als je in de stad bent), en daar zijn de prijzen in vergelijking tot hier wel veel goedkoper. Ik heb laatst nog gekeken naar het prijsverschil tussen de lenzen waarin ik ben geïnteresseerd, en dat scheelt toch wel wat duiten!
Dit is de website: http://www.bhphotovideo.com/

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi Marjan,

Ik heb sinds kort een Canon Powershot A510. Ik ben net terug uit Portugal en ik heb (vind ik zelf) prachtige foto's gemaakt.
Ik kan niet wachten om hem mee te nemen naar Amerika volgend jaar!!
Het enige nadeel, de nachtopnames zijn niet mooi geworden. Niet scherp. Ik begrijp er niks van.

Dus eigenlijk heb je niks aan dit berichtje, maar ik wilde het gewoon even melden, haha!
:wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:
Dus eigenlijk heb je niks aan dit berichtje, maar ik wilde het gewoon even melden, haha!
:wink:
Toch bedankt Marloes...

Jacqueline ook natuurlijk. Ik weet dat jij een veel professionelere fotografe bent en ook de apparatuur daar voor hebt. De camera die ik aangeschaft heb is voor het meer "simpele" werk hoewel je er leuke dingen mee kan doen en prima geschikt voor mijn niveau.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef:Hoi Marjan,

Helaas kan ik je niet helpen met de Canon Powershot S2, ik heb zelf wel een Canon, maar een ander type (de 350D).

Voor goedkope fotocamera's moet je trouwens in New York City zijn, Ik ken persoonlijk alleen B+H, een joodse winkel (erg leuk om een keertje te bezoeken als je in de stad bent), en daar zijn de prijzen in vergelijking tot hier wel veel goedkoper. Dit is de website: http://www.bhphotovideo.com/

Groetjes,
Jacqueline
Daar heb ik mijn nieuwe Nikon D50 gehaald kosten nog geen $ 800 adviesprijs in NL ongeveer ¤ 900 met de gunstige $ koers was het voordeel zo'n ¤ 250.
Schitterende winkel waar je gemakkelijk een middag door kan brengen.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Schitterende winkel waar je gemakkelijk een middag door kan brengen.
Hé wat vervelend nou, moet ik weer een keer naar New York...... :wink: :wink: :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij kopen merk electronica artikelen nog uitsltuitend online.

Toen we in NY waren hadden we bij B&H gekeken voor een Sony W1 camera, maar die bleek ook daar nog zo'n $100 duurder te zijn dan online. Tel daarbij op dat je nog zo'n 7% tax moet betalen en dat de online winkel geen taxes of verzendkosten in rekening bracht, en de beslissing was snel genomen.

Recent was ik op zoek naar een GPS voor in de auto. Bij Best Buy en Circuit City koste deze overal $1200, waar nog eens 7% sales tax op kwam. Uiteindelijk online gekocht bij NewEgg voor $799. Dat zijn de verschillen die ervoor zorgen dat niemand hier meer (merk) elektronica in een "brick and morter" winkel koopt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camera kopen in Amerika

Bericht door markro »

hekkie schreef:Nog een vraagje. Heeft iemand van jullie ervaring met de Canon Powershot S2? Wij hebben hem dus alleen maar de allerlaatste avond kunnen gebruiken, maar de "nacht"opnames van Vegas zijn wel heel mooi geworden. Opnames overdag heb ik er nog nauwelijks mee gemaakt.
Hoi Marjan,

Met het door jou genoemde type Canon camera heb ik geen ervaring en ben daar eens even iets over gaan opzoeken. Ziet er goed uit, nette camera met veel mogelijkheden. Een uitkomst is ook de variabel in te stellen stand van het LCD-scherm. Prettig bij fotograferen van onderaf of boven je hoofd. Veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Zal best mooie foto’s geven.
Nu met de herfst zijn er zulke mooie kleuren in de natuur, ook in Nederland :wink: , dat als je de tijd hebt om er op uit te trekken komende dagen, neem de camera mee en probeer hem lekker uit.

Ik neem aan dat jij op het internet al wat “reviews” bekeken hebt. Zo niet, dan hier een paar links:
http://www.dpreview.com/news/0504/05042201canons2is.asp
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
http://www.dcresource.com/reviews/canon ... s2-review/

Ik heb wel ervaring met een andere Canon, namelijk de Powershot A 80. Een kleinere camera, een compact, die fantastische beelden maakt.

Mocht je een nederlandstalig fotografie forum zoeken, dan is http://www.digifotofreak.nl/ sinds kort op het internet te vinden. Daar surf ik ook wel rond.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lelie schreef:Het enige nadeel, de nachtopnames zijn niet mooi geworden. Niet scherp. Ik begrijp er niks van.
Marloes,

Door de langere sluitertijd bij nachtopnames, is het belangrijk de camera zo stil mogelijk te houden. Het beste kun je hiervoor een statief gebruiken of door de camera op een harde ondergrond te zetten. Gebruik bovendien de timer als het kan.

Je zult zien dat de opnames dan wel scherp zijn.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marco bedankt voor je links. Ik zal hem zeker uitproberen de komende tijd. De reviews lijken wel goed gelukkig ...... :lol:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Marco bedankt voor je links. Ik zal hem zeker uitproberen de komende tijd. De reviews lijken wel goed gelukkig ...... :lol:

Gr. Marjan
Ja, Marjan, de reviews zijn inderdaad goed. In deze prijsklasse zijn er eigenlijk geen slechte camera's, maar ieder type camera en ieder objectief heeft wel zo zijn eigen bijzonderheden en karakteristieken. De camera moet bij je passen, zowel de functionaliteit als hoe hij in de hand ligt en hoe hij in het gebruik is. Natuurlijk is de kwaliteit van het plaatje afhankelijk van de eigenschappen van de camera, maar de fotograaf is net zo belangrijk, want die bepaald de instellingen en de beeldcompositie.

Vandaag wordt het mooi weer, dus als je de kans hebt, trek er met de camera op uit. Doe ik ook.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Hou er wel rekening mee dat je niet automatisch ook garantie hebt in Nederland; daar moet je vaak wèl wat voor doen!

Ik heb mijn Pentax ISTD S in Amerika gekocht (scheelde door de gunstige koers ¤300,- incl. 1gb geheugenkaart) maar kreeg hem hier helaas met een kaoptte flitser. Normaal moet je daarvoor een "international warranty" voor aanvragen: aankoopbon opsturen naar Amerika en wachten tot je die I.W. terug krijgt. Omdat dit een aantal weken kon gaan duren, heb ik zelf contact opgenomen met Pentax in Breda. Omdat zij het servicecenter zijn voor de Benelux, deden ze er niet moeilijk over dat ik die I.W. nog niet had en kon ik 'm toch gratis laten repareren! Ik hoefde alleen de aankoopbon en het papiertje met het servicenummer te laten zien. Dat vond ik nog eens goede service.

Dan nog iets: officieel moet je invoerrechten en BTW betalen over je (dure) aankopen in Amerika (of waar dan ook). Doe je aangifte als je op Schiphol binnenkomt, of wordt je gecontroleerd, dan ben je het prijsvoordeel alweer kwijt.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jez schreef:
Dan nog iets: officieel moet je invoerrechten en BTW betalen over je (dure) aankopen in Amerika (of waar dan ook). Doe je aangifte als je op Schiphol binnenkomt, of wordt je gecontroleerd, dan ben je het prijsvoordeel alweer kwijt.
Welke Nederlander geeft er nu vrijwillig aan dat hij/zij belasting wil betalen :oops:
Het controle risico op Schiphol is wel heel erg klein, wij zijn nog nooit gecontroleerd er is een keer gevraagd waar we vandaan kwamen, of we iets aantegeven hadden is nog nooit evraagd :toocool:
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Het controle risico op Schiphol is wel heel erg klein, wij zijn nog nooit gecontroleerd er is een keer gevraagd waar we vandaan kwamen, of we iets aantegeven hadden is nog nooit evraagd :toocool:
Rob
Wees daar maar niet al te zeker van... :wink: :D Afgelopen maandagochtend was ik het haasje. :?

Na de vraag van de douanebeambte waar ik vandaan kwam en of ik ook iets gekocht, mocht ik mooi mijn koffer, grote reistas en rugzak laten controleren. :shock:

Nu had ik aangegeven dat ik enkele DVD's gekocht had in Amerika, dus misschien kwam het daardoor. Alles werd gecontroleerd. Naast de DVD's (7 stuks) had ik ook nog 2x Streets & Trips 2006, kleren en andere spulletjes gekocht. Op de DVD's en de software zat de prijs nog maar er werd verder niet moeilijk over gedaan. Na een korte inspectie kon ik de koffer, reistas en rugzak weer sluiten en mocht ik verder. Naar de kleding is verder niet gekeken. Misschien ook wel omdat ik die reeds gedragen had in Amerika.

Heel gek, maar ik had steeds al het voorgevoel dat ze mij er maandag tussenuit zouden pikken. Het is me trouwens een aantal jaren geleden 1x eerder overkomen dat ik gecontroleerd werd toen ik uit Amerika terugkwam. Dus de kans op Schiphol is aanwezig. Ik denk dat er met name op de "risico-landen" meer gecontroleerd wordt.

Overigens werd ook aan mij niet de vraag gesteld of ik iets aan te geven had, enkel waar ik vandaan kwam en of ik wat gekocht had.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Coyote wrote:
Marloes,

Door de langere sluitertijd bij nachtopnames, is het belangrijk de camera zo stil mogelijk te houden. Het beste kun je hiervoor een statief gebruiken of door de camera op een harde ondergrond te zetten. Gebruik bovendien de timer als het kan.

Je zult zien dat de opnames dan wel scherp zijn.

Groet,

Roland
Bedankt voor de tip. Als je de foto ziet lijkt het ook net of ik bewogen heb tijdens het maken van de foto.
Ik zal er eens op letten. Ze zijn echt allemaal mislukt :cry: .
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Rob schreef:
Het controle risico op Schiphol is wel heel erg klein, wij zijn nog nooit gecontroleerd er is een keer gevraagd waar we vandaan kwamen, of we iets aantegeven hadden is nog nooit evraagd :toocool:
Rob
Het Chinese stel vóór ons werd er uitgepikt, waardoor wij door konden lopen. De kans is er dus altijd! Ik ken genoeg mensen die al eens de sigaar zijn geweest.

Mocht je niet van plan zijn invoerrechten te betalen, zorg dan dat je nieuwe spullen niet teveel opvallen. Laat je nieuwe camera niet in de originele verpakking zitten (duh!), haal de prijskaartjes van je nieuwe kleding, etc.
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Als je een camera wenst te kopen in de US, kan je dit best in Chinatown van San Francisco. Hier is het merkelijk goedkoper. Ook afbieden helpt hier zeker.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bjorn schreef:Als je een camera wenst te kopen in de US, kan je dit best in Chinatown van San Francisco. Hier is het merkelijk goedkoper. Ook afbieden helpt hier zeker.
Nadeel is dat de garantie vaak niet verder gaat dan de winkeldeur, en als je geluk hebt zit er een USA garantie bij waar je in Europa dus niks mee kan.
Dus wel even opletten als je daar een camera koopt, ik heb er wel een keer een extra lens gekocht maar daar is het risico minder mee.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Nadeel is dat de garantie vaak niet verder gaat dan de winkeldeur, en als je geluk hebt zit er een USA garantie bij waar je in Europa dus niks mee kan.
Je hebt helemaal gelijk Rob. Ik heb ook geen garantie op mijn nieuw gekochte camera. Het was een gok en die hebben we genomen. Tot nu toe kan ik gelukkig nog geen onvolkomenheden ontdekken.

Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 30 okt 2005, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef:
Rob schreef:

Markan
Markan :?: :lol:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer